Sukupuoli

darkminttu

Puuhakas puhuja
Oon jo pitemmän aikaa aatellu tämmösen luoda ja nyt sit teen sen. Onko muilla toiveita sukupuolen suhteen? Aihehan on tabu mutta päästetään se täällä valloilleen ja kerrotaan rohkeesti. Tai onko tyttö/poika- oloja? Kertooko myöhemmin mahan muoto/ sydänäänet tms. jotain?
Myöhemmin sit ultrissa saadut veikkaukset/ lupaukset tai viimeistään syntymä kertoo totuuden.
 
Tää on kyllä mielenkiintoinen tabu - voin aloittaa!
Ensimmäistä odottaessa toivoin kovasti tyttöä, sain pojan (ja kaikki ystävät niitä tyttöjä) upea sälli enkä pois vaihtais:grin
sitten kerrasta viisastuneena uskoin saavani toisen pojan, mutta sainkin kolme tyttöä peräkanaa. (moninkertaisesti sen mitä alkuun toivoin..:happy119)! Nyt(kään) ei todellakaan ole väliä, tällä hetkellä uskon enemmän tyttöön..vaikka vähäiset raskausoireet ehkä viittaisi poikaan (tyttöjä odottaessa pahoinvointi ollut alkuun tiivistä..)
ainoastaan viimeisen arvasin oikein, oli niin pikkuinen että ei VOINUT olla poika..
en aio nytkään selvittää sukupuolta etukäteen, pidän jännityksestä :scared001..

Muita?
 
Esikoisesta toivoin vähän tyttöä. Rakenneultrassa alussa luvattiin poikaa mut sit se ei olukkaa lopussa enää varma. Iskä oli varmempi ku äiti että siellä on poika. Rv 35 kävin sairaalasa lapsiveden tihkumisepäilyn takia ja siellä lääkäri näki värkit selvästi ja lupas 100% poikaa. 36-viikolla synnytystapa-arvion yhteydessä poika köllötti taas jalat tiukasti ristissä.
Muille ei kerrottu sukupuolta, mumma ja pari tätiä sai sen tietää rv 35-36 kirpparikierroksella ku ne punaset vaatteet ei päässykkään kärryyn. :P

Nyt toivon toisaalta poikaa, ku tuntuu et oon nii väsyny et en jaksa ostella uusia vaatteita kun pojan vaatteista suurin osa on pojan, ei vaaleensinisiä (inhoan, kuten myös vaaleenpunasta) mutta selkeesti pojan, ku haluan pukea lapsen niin. Paitsi ulkovaatteet neutraaleja paitsi lakit. Ja sit kaks poikaa peräkkäin ois kiva.

Toisaalta taas ostasin pojallekki kokoajan uusia vaatteita jossei se jo hukkus siihen vaatemäärään, että ne vauvanvaatteet on nii söpöjä että niitä tytönvaatteita silti ostelis ihan mielissään. Ja oishan oma tyttö äitille kiva. Iskän suku on niin poikavaltanen et voin joutua odottaan sitä prinsessaa.. Luulen että shoppailuinnostuksen takia mumma+tädit voi arvata jos täällä tyttö onkin. Asutaan lähekkäin ja ollaan liki päivittäin tekemisissä. Terkkariki sano sykkeitä kuunnellessa että onkohan siellä tyttö.

Ja loppupeleissä sukupuolella ei oo mulle väliä, enemmän toivoin ehkä viime raskaudessa tyttöä mitä nyt kumpaakaan, vaikka viime raskaudessaki toive oli pieni ja poikauutisen sulatin heti tosi helposti.

Mutta suurin toive on terve lapsi, oli kumpaa sukupuolta vaan. Mutta saa toivoa ja purkaa ajatuksia, se ei oo väärin.
 
Meki aluksi mietittiin esikoisen kohdalla että halutaanko tietää ja päätettiin sit ultrassa kysyä jos kätilö haluaa kertoa. Nyki luulen et jos näkyy niin saa kertoo mutta ei haittaa vaikkei näkyiskään. Ylimääräsiin maksullisiin ultriin en sen takia lähe. Onpahan lisäjännitystä :)
 
Mä oon myös pohtinut et kumpikohan sieltä tulee. Ensimmäinen kun on kyseessä niin ei voi verrata oloaan mihinkään, mutta itsellä on jotenkin tyttöolo :D Yks päivä kirpparilla hypistelin vaaleanpunaisia vaatteita...

Meillä mies sanoo vitsillä et se on poika, samoin mun isä. Mut taas minä, äitini ja siskoni ollaan tytön kannalla :D meillä ei sukupuolella ole mitään toiveita vaikka hauskaahan se on arvuutella :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa olo, että se olis tyttö. Nyt ihan tämän raskauden alussa tuntui pojalta. Mutta kun aikaa on kulunut ja raskaus tullut jo hieman todellisemmaksi, että ehkä sieltä oikeasti joku tyyppi tulee, niin olen huomannut taas kuvittelevani sen tyypin tytöksi. Johtuu ehkä siitä, että meillä on tytön etunimi mietittynä valmiiksi (ollut jo pari vuotta), mutta pojan nimestä ei olla päästy yhteisymmärrykseen. :) Mies on ehdottanut pojalle periaatteessa ihan kivaa nimeä, mutta valitettavasti tunnen sen nimisiä vanhempia miehiä, joten mulle tulee ko. nimestä heti mieleen kaljamahainen Pattayan-matkailija... :D
 
Tämä on kyllä mielenkiintonen aihe kaikkine uskomuksineen ja ennustuksineen. :)

Meillä on siis kaksi poikaa entuudestaan ja kummankaan kohdalla ei ole haluttu tietää etukäteen kumpi on tulossa. Oikeastaan, mulla ei ole ollut edes sen kummempaa toivetta kumpi "pitäisi" tulla.

Nyt kolmannen kohdalla ajattelen automaattisesti että tämäkin on poika, vaikka mitään tietoa ei olekaan. :)

Vuonna 2008 vappuna, eräs tuntematon humalainen mies pysäytti meidän (minä, mies ja esikoinen vauvana) kadulla ja ennusti että meille tulee neljä lasta, joista kolme ensimmäistä on poikia ja viimeinen on tyttö. Tähän asti on ennustus pitänyt paikkansa :D

Tiedän että mies toivoo tyttöä (oli se sitten tämä vauva tai joku tuleva) ja onkin (leikkimielisesti) sanonut, että hän haluaa sitten ne kaikki neljä lasta jotta saa myös tytön. Itse taas pahoinvoinnin väsyttämänä vastasin, että olisipa tämä sitten jo se tyttö niin ei tarvitse enää neljättä yrittää. Oikeasti tiedän että meille molemmille on aivan sama kumpi täältä tulee kunhan tulisi turvallisesti ja terveenä. Itselläni on kuitenkin tietynlainen jännitys ja pelkokin että osaisinko tyttöä kasvattaa poikien jälkeen kun koko sukukin on niin poikavoittoista etten ole tottunut tyttöjä hoitamaan ollenkaan!

Jotkut sukulaiset sanovat suoraan, että tulisi nyt se tyttö niin ei tarvitse enää lapsia hankkia kun olisi molempia. Itseä vähän naurattaa tämä ajatus, ihan kuin kaikki olisi täydellistä vain jos sulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Uskon olevani aivan yhtä onnellinen vaikka mulla olisi 10 vuoden päästä neljä poikaa :)
 
Jotenkin tyttöä toivoisin, niin näkisi senkin puolen. Toisaalta kun itsellä on sisko, niin mietin, että olisiko sitten läheisempi kaveri pojalle, jos tulisi toinenkin poika. Ja poika olo on =) Pääasia, että tulee terveenä ulos saakka!
 
Mulla esikoisesta oli tyttöolo, mutta en uskonut siihen vaan ajattelin, että poika sieltä tulee..ehkä salaa kuitenkin toivoin tyttöä, ja tyttö tuli. Toisen lapsen kohdalla oli tyttöolo myös, ehkä koska raskaus oli niin samanlainen, kuin eka. Toisinaan kuitenkin tuli vahva tunne, että poika se kyllä varmasti on, ja poika hän onkin :) Nyt on jotenkin ehkä poikaolo...? Saapi nähdämiten käy :)
 
Ensimmäinen lapsi tulossa ja tavallaan toivoisin tyttöä. Ihanaa se on vaikka poikakin tulis, mutta silti jollain tavalla tuntuu että tyttö olis kiva :D Tytölle ollaan keksitty tavallaan jo nimikin, mutta pojalle on jotenkin vaikea miettiä tai keksiä sellasta mieleistä. Vaikea olon perusteell sanoa, kun täälläkin ensimmäinen tulossa, mutta ihan kohtuu kauhea olo on ollut koko ajan. Että jos tämä on poika, niin minkälaisetkohan olot olis sitten tytöstä??
 
mä rehellisesti toivon tyttöä, ajattelen et olisi esikoiselle kivempi ja läheisempi kuin poika, ja lisäksi ei tarvitsisi hankkia juurikaan mitään, kun tytölle kaikki valmiina...isäntäkin ekasta toivoi poikaa mutta järkyttyikin ku kuulikin ultrassa et tulee tyttö :D oli ihan kauhuissaan et miten hän osaa olla tytön kanssa ku hänelläkin vaan kaksi veljeä ja nyt joutuu unohtaa kaikki moottoriurheiluhaaveetkin. No huoli sinänsä oli turha kun tyttö on ihan onnessaan kaikesta mikä pärisee :D
 
Esikoisen kohdalla toivoin ehkä hitusen enemmän poikaa ja mies puolestaan toivoi tyttöä. Tyttö syntyi.

Tästä tulokkaasta ei ole sukupuolen osalta mitään toiveita kummallakaan. Jos tulee poika niin kiva, että nähdään sekin puoli. Ja jos tulee tyttö, niin varmaan on läheisempi suhde esikoisen kanssa ja onpahan kaikki tavarat valmiina.

Ihan alkuun oli mulla tyttöolo, mutta sitten on olot kadonneet kokonaan. Ehkä siltikin hieman enemmän oletan tämän olevan tyttö.

Ei aiota selvittää (/kysyä) sukupuolta etukäteen. :)
 
Mielenkiintonen aihe kyllä :)
Mulla on ollu ihan tyttöolo, mutta mullaki on ne olot hävinny. Pojalle on ollu nimi tiedossa jo yrityksen alusta asti ja tytöllekki löyty nyt pari viikkoa sitte hyvä vaihtoehto.
Aiotaan kyllä kysyä, jos tää haluaa näyttää, että kumpi on. :D
 
Annaeveliina, tunnistan niin tuon ulkopuolisten ajatuksen siitä että täydelliseen perheeseen kuuluu vanhemmat+tyttö ja poika..olihan se meilläkin niin hetken! äitini oli äärimmäisen onnellinen kun sain ensimmäisen tytön - nyt teillä on kaikki! huudahti hän sairaalaan tullessaan...olin melkein loukkaantunut - mitä jos olisinkin saanut toisen pojan? toki kommentti olisi siinänkin tapauksessa voinut olla samanlainen:rolleyes:. äitinsä sanoja kuuntelee vaan erityisen tarkasti..
Itsellä aika karkea elämäntyyli, enkä yhtään pidä tukanlaittamisesta, meikkaamisesta, sisustamisesta tms. "naisellisesta" -kyllä on naurattanut että mulle suotu sitten juuri pitkätukkaisia tyttöja.. että kyllä ne tytötkin kaikenlaisiin perheisiin ja kuvioihin sopeutuu! Sitä prinsessanmallia saa onneksi kodin ulkopuoleltakin.. ja poikahan on usein se johon äidillä muodostuu ihan erityinen suhde (jota miniä tulee sitten rikkomaan..:wink) tytöt kuitenkin itsenäistyy poikia nopeammin.
Kerrottiin eilen lapsille ja heti oli tytöt toivomassa pikkusiskoa ja poika veljeä.. (5-v meinas että olis kiva jos meillä olis vaan tyttöjä, eikä ollenkaan tota isoveljeä..:confused: veli oli hiukan näreissään..
 
mä olin esikoisen kohdalla ihan varma et tulokas on poika ja viel synnyttämään mennessäkin oli ihan poikaolo, mutta tyttö tuli niin kuin oli ultrissakin ennustettu :) Nyt on todella vahva fiilis et tulossa on molemmat tyttö ja poika vaikka varhaisultrassa löyty vain yksi asukas.
 
Esikoisesta ei saatu tietää,kumpa tulee niin tuli tyttö.Niin piilotteli rakenneultrassa.Toinen oli poika.Rakenne ultrassa kun katsottiin,oli haarat levällään toinen käsi niskan takana,eli oikein esitteli vehkeitään :D Kummankin raskauden kohdalla aivan erilaiset oireet ja teki mieli aivan erilaisia juttuja.Ja jos nyt oikein saman kaavan mukaa mennää ja kaik menee hyvin ni varmaan poika tulee :)
 
Meillä nyt ei varsinaisesti mitään toivetta oo kumpi tulis, mulla vaan jotenki poikaolo :) Kunhan terveenä syntyy niin kaikki olis hyvin :) Ja kyllä me seselvitetään kumpi tulee, sen verran malttamaton mä oon :D
 
Tyttöä meille toivotaan, mutta pääasia että saadaan lapsi :) Tyttöä olen halunnut myös vanhemmista lapsista, mutta olenkin saanut kaksi valloittavaa poikaa :Heartred Oireiden perusteella en osaisi kyllä yhtään arvailla, edelliset raskaudet olivat keskenään aivan erilaisia, ja tämä on nyt sitten sellainen välimuoto. Ei erikseen aiota ottaa selvää sukupuolesta, mutta jos sattuu rakenneultrassa vilahtamaan, niin ei haittaa. Pojat molemmat on rakenneultrassa oikeen esitelleet niitä kalleuksiaan, ettei voinut kyllä erehtyä :p Ja tarkoitus ei siis ollut selvittää sukupuolta kummassakaan :)
 
Mulla oireet aika samankaltasia mutta ehkä tässä raskaudessa on vähän enemmän ruokahaluttomuutta ja huonoa oloa.. Ja selkäkivpuja on nyt, mitä viimeraskaudessa oli vasta ihan lopussa.. Että ehkä poika oireiden perusteella mutta ei oo äitilläkään pahasti oireillu erillai raskaudet oli sitte kumpi vaan.
 
no miehellä on ainakin poikaolo :p:grin viimeks tänään esitteli jotain ralliautoo prismassa et tommonen sitten.minä siihen et mitä jos se onkin tyttö?niin se totes et no sit ostetaan samallainen mut punanen :grin

mä en tiä muusta kun et jos suolasen himo ennustaa poikaa niin si tää on; entinen karkkihiiri vois tappaa ranskalaisista tällä hetkellä ja jos syön liikaa makeeta,vaikka niitä karkkeja,niin yrjö lentää :confused::grin mut kumpikin käy.minä en haluais tietää mut mies haluaa niin kai sitä si sillon tammikuussa kurkataan. :)
 
Takaisin
Top