Stalkkeri ilmoittautuu

MaRilla

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Helmimammat 2018
Maalisäidit 2020
Hei kaikki lokamammat!

Tää on jo enemmän kuin hieman noloa, mutta sain aikaiseksi rekisteröityä foorumille ja minulla on 23.10.2013 syntynyt poika. Olen siis seuraillut tämän ryhmän keskusteluja välillä satunnaisemmin ja välillä tiiviimmin, mutta ajattelin, etten kuitenkaan tule kirjoittaneeksi mitään, että turha rekisteröityä. No, se oli huono idea, ja päätin korjata asian kun nyt toinen lapsi on suunnitteilla, että edes toisessa raskaudessa saisi enemmän irti foorumin vertaistuesta. Sitten päätin ilmoittautua myös täällä lokakuisissa, kun kuitenkin jatkossakin näitä keskusteluja seurailen.

Jos vähän itsestäni kertoilisin: kolmikymppinen, naimisissa, opetusalalla työskennellyt, tosin vielä kotona tämän alkavan lukuvuoden. Muutimme pojan ollessa 4 kk kotiseudulleni, sitä ennen olen asunut 12 vuotta pk-seudulla. Tuntuu, että tämä muutos on vieläkin itsellä sopeutumisvaiheessa enkä ole vielä varma, asetummeko tänne vai jonnekin muualle loppujen lopuksi.

Pojasta kirjoittelen varmaan vielä eri ketjuihin tarkemmin, mutta jos vähän ihan yleisesti kertoisin tähänastisesta yhteiselostamme. Laskettu aika oli 11.10. mutta synnytys käynnistyi vasta viikoilla 41+5 yliaikaiskontrollin jälkeen. Saimme valmiin oloisen, nelikiloisen jäntevän pojan, jolla oli koko ajan nälkä. Imetys oli kivuliasta taistelua ekat pari kuukautta, mutta jatkoin täysimetyksellä 6 kk ikään satunnaisia korviketilkkoja lukuun ottamatta. Edelleenkin imetän, tosin pikkuhiljaa tekisi mieli vähentää, mutta poika on eri mieltä.

Poika on iloinen vesseli, joka touhuilee jo kovasti ja otti elokuun alussa ekat askeleensakin. Tykkää banaanista ja ruisleivästä, ei tykkää kun menemistä yritetään rajoittaa. Selittää kovasti kaikkea mutta vielä äiti ja isi eivät ymmärrä mitä yrittää sanoa.

Tästä tuli nyt vähän romaani, mutta tuntuu että olen sen teille velkaa, kun täällä stalkkeroinut jo varmaan vuoden päivät. Toivottavasti kukaan ei hirveästi loukkaannu siitä, tuntuu että tämä ryhmä on sen verran ystävällisen oloinen, että tänne uskaltaa ilmoittautua
 
loukkaannu... :D höpsis, miks me loukkaannuttas siitä että saadaan lisää populaa? :D Teretulemast! :wink

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Tervetuloa porukkaan MaRilla! Itse kirjoitin vielä pidemmän romaanin taannoin kun liityin tähän jengiin "hieman myöhässä", olipa hauskaa lukea melkein kuin omaa tarinaa :wink Tämä on hyvä porukka johon pääsee nopsaan sisään, nimimerkillä kokemusta on :)
 
mää en edes muistanut ettei henu oo alusta asti kirjotellu täällä.. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiva saada näinkin myöhään uusia mukaan, ja hauska että meidän jutut ovat jaksaneet kiinnostaa näinkin pitkään :)

Meidän uusi stalkkeri muistutti taas että ihan julkisella foorumilla täällä kirjoitellaan, miten se aina pääseekään unohtumaan :)
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! On tää kyllä hauskempaa kun itekin kirjoittelee jotain, nyt tulee ehkä vähän rasittavuuteen asti juttua, kun on niin moneen ketjuun kommentoitavaa.
 
Mä kävin tuolta vilkaisemassa, että taidan tällä hetkellä olla porukan seniori lokakuisten foorumilla, vai onko PePa vielä aktiivisesti langoilla? On täällä tullu vietettyä hetki poikineen.. Alkuperäiset jäi matkan varrelle, mut tosi kiva, kun on aktiivinen porukka ajatuksia jakamassa!!
 
Täältä ilmoittautuisi toinenkin stalkkeri, hei vaan!

Olen seuraillut ryhmää suht aktiivisesti alusta asti, mutta raskausaikana olin jotenkin tosi arka raskauden suhteen, joten tyydyin vertaistukeen pelkän lukemisen kautta. Jostain syystä halusin että mahdollisimman harva tietää raskaudesta ennenkuin vauva on todella syntynyt, vaikka olikin toivottu vauva. Sitten kun vauva oli syntynyt en enää kehdannutkaan liittyä ryhmään, mutta nyt kun muitakin on liittynyt jälkikäteen, rohkaisin myös minä mieleni ja ilmoittaudun.

Laskettu aika oli siis 1.10. mutta poika päätti syntyä vasta 9.10. Mitat oli 4,01 kg ja 52 cm. Nykyisin tuommoinen ikiliikkuja, vaikkei ihan vielä itseluottamus riitä ilman tukea kävelyyn. Tuen kanssa ja konttaamalla mennään sitäkin nopeammin ja eilen opittiin kiipemään sohvalle. Tuolla se nyt tyhjentää kaapeista tavaraa sillä aikaa kun yritän syödä aamupalaa ja kirjoitella tänne. Äidin kulta.
 
Ai niin ja itsestäni piti vielä sanoa, että olen 28-vuotias ja Uudellamaalla asutaan.
 
Tervetuloa myös Antonialle! Missä muuten synnytit? Mietin että ollaanko oltu kättärillä samaan aikaan. :)
 
Kiitos kaikille! Hyvinkään sairaalassa synnytin, vielä mahtui silloin sinne, mutta seuraavana päivänä olikin sitten osasto täynnä.
 
Takaisin
Top