Soseilut yms. Kiinteät ruuat

Mie oon tehny silleen,että ennenku nassikalle ehtii tulla se salaman nopea jäätävä nälkä niin ennen sitä tarjoaa kiinteää.Mikäli tää raja ylittyy,on turha enää kiinteää kokeilla koska maito se mielessä on ja sitä suostuu sit ottamaan.
Oon pyrkin rytmittää ekan lämpimän klo 10-11 välille riippuen monelta on herän ja seuraava lämmin 14-15 aikaan.Iltapalana 19 aikoihin joku hedelmäsose tai puuro.
 
Oliko täällä joku joka oli jo maistattanu kaikki viljat? Ihanko puurona vai miten? Onko joku antanu kananmunaa? Miten?:grin

meillä tosiaan jo on se 4-5 ateriaa päivässä niin sen rinnalla temppuilun on mieltäny siihen, ettei oo vielä tarpeeks nälkä. Yöllä ja illalla ei mitään ongelmia edelleenkään ja nyt taistelut loppu ku en väkisin tuputa tissiä....syö hyvin tissillä kun on oikeesti nälkä.
 
Mä olen maistattanu kaikki viljat. Puurona annoin. Kananmunaa myös annoin, keitin ensin kananmunan ja siitä leikkasin hyvin pienen palan ja muussasin sen soseen sekaan. :)
 
Toi on ollut kyllä vaikee opetella, että ei tuputa sitä tissiä joka välissä. Etenkin kun nuo ensimmäiset hampaat on puhjenneet niin hyvin nopeesti sitä saa hampaasta, jos ei ole oikeesti nälkä.

Meille tuli käsky 6kk neuvolasta että puuro pitäis aloittaa. Voiko noita tavallisia puuroleseitä antaa vai miten se menikään?
 
Mä oon antanu ihan normaalia Eloveenaa. Oon tehny puuron suhteessa 1 3/4 dl vettä ja 0,5 dl hiutaleita, 3 minuuttia mikrossa. Eka hienonsin ne hiutaleet sauvasekottimella mut totesin sitten turhaksi. Ja sekaan oon laittanut marjasosetta, just nyt karpalo-omena, 2 jääpalakuutiota. Hyvin menee, pikkusta vajaa koko satsi :)
 
Mä oon tehnyt myös tolleen kuin Sanoja. Puuron sekaan oon hiukan laittanut pumpattua maitoa tai korviketta. Välillä oon antanu ilman maitoakin ja hyvin on uponnut. :)
 
Meien neiti ei vieläkää perusta puurolle.Ostin kokeeks kaupan onni puuroa vai mikä nyt olikaan sekä kaurapohjasena että neljän viljan höystettynä marja-aromeilla.Ei uppoa ei,maistoin iteki ja ei liiemmin makuhermoja hivele.Taidan kokeilla vaan sitä piltin valmiiksi jauheeksi tehtyä kaurapuuroa taas ja laittaa jotaa hedelmä sosetta sekaa.Muutenki kun ei oo mikää suur syömäri ja pitäis antaa enemmän kiinteää,väh kolmesti päivässä niin tuntuu välillä vaikeelta. Mut ei kai se auta kun sinnikkäästi jatkaa.
 
Raaan (miten toi raakan pitäisi kirjoittaa!?!) kananmunan voi vispata kuumaan puuroon ja antaa hautua hetken, niin se kypsyy siellä. Tulee puurosta ruokasampi samalla. Mä syön itse puuron aina munalla ja voisilmällä. Munaa voi imeskellä myös siitä verkkotutista, josta täälläkin on ollut puhetta.
Siihen verkkoon voi laittaa kaikkia kasviksia ja hedelmiä. Me ollaan kokeiltu, avokaadoa, kurkkua, omenaa, päärynää, banaania, kukkakaalia, porkkanaa, parsakaalia, kananmuna...ööö..olisko ollu vielä muuta....

Me ei olla annettu vielä viljoja, kun ajateltiin niitä lihoja saada ensin ruokavalioon. Nyt on muna, sika-nauta ja broilerin koipi kokeiltu.
 
Pitikin kysyä, missä järjestyksessä olette antaneet lihoja. Meillä kanaa mennyt jonkin aikaa. Eilen loppui pakkasesta enkä ehtinyt tehdä uutta satsia, joten päätin antaa broileri-pilttiä... no, sehän tuli suusta ulos ja naamalle jäi todella järkyttynyt yök-ilme. Ei kotkottia Lilliputille tänään. Jotenkin liikuttavaa, että murulle kelpaa äidin valmistama sapuska paremmin kuin siloinen kaupan sose.

Olisiko nyt seuraavana järkevää antaa possua? Sulaako nautaa helpommin? Entä kala? + miten olette valmistaneet kalan (lohta vai valkoista)? Onko pakkasessa jotain vai saako ruodottomia tiskiltä? On tämä vaan vaikeaa, kun ei ole 20 vuoteen syönyt itse lihaa. Koiralle sentään voi antaa raakaakin tavaraa sen tarkemmin miettimättä...
 
Tasse, me on annettu jauhelihaa naudan ja sit lohta. Ostin kalatiskiltä cittarista 350g lohta (pyrstöä kun pyytää, niin ei oo niin ruotojakaan). Sen mies fileoi nahasta irti, leikkasin kuutioiksi ja keitin vedessä. Sauvasekottimella soseutin.

Mä oon antanu nyt pari kertaa viikossa lohta ja muuten lihaa. Eikös silleen aikuisillekin suositella.
 
Mä oon antanut kasvisten kanssa... en tiedä, saisko tuo nieltyä lusikallista lihamössöä.
 
Lihaa voi antaa isomman palan ihan vaan imeskeltäväksi....(juu'u, alkaa väsymys jo painaa, heh)....siis eihän siitä irtoa kun ne nesteet...(tirsk :))... ja makuahan siitä saa ja mitä muuta siinä lihan mehussa onkaan, vitamiineja, hivennäisiä??
Meidän pallero tykkäs broilerin koipinuijasta ja luusta.
 
Itse olen tehnyt niin että n.pilttipurkillinen kasvissosetta ja teelusikallinen lihasosetta. Nyt kun tein karkeampaa sosetta,olen sekoittanut sitä hieman kaupan sileen soseen joukloon,jotta kielenmotoriikka kehittyy.Pikkuhiljaa sit lisään enemmän omatekemää sosetta,jotta tottuu sihtikurkkukin karkeampaan ruokaan.
 
Sanokaas jotain kivoja kasvissose yhdistelmiä, alkaa mielikuvitus loppumaan... Nyt ollaan tehty:
-bataatti-kesäkuroitsa-kukkakaali
-bataatti-porkkana
-parsakaali-kesäkurpitsa-porkkana
-bataatti-kesäkurpitsa
 
Takaisin
Top