Sokerirasitustesti

EmiliaN

Jostain jotain jo tietävä
Joutuuko joku muukin "onnekas" käymään sokerirasitustestissä? Ja jos joutuu niin miksi? :anyone

Mä joudun PCOS:n takia käymään 2 kertaa :depressed:
Ensin vkoilla 12-16 ja uudestaan vkoilla 24-28

Mulle on tehty se kerran, ja oli niin kamalaa että oksettaaki koko ajatus että joutuu nyt 2 kertaa käymään. Jäi ikuinen kammo vadelman makuun...

Pitäis jo soitella aikaa mutta kummasti se on vaan venyny :smiley-ashamed008
 
Minä joudun, koska isälläni on diabetes II ja ilmeisesti sitä kautta kuulun riskiryhmään. Samat ajankohdat minullakin, mutta venytän ensimmäisen käynnin varmaan tuonne viikolle 16, kun tuntuu, etten vielä pysty paastoamaan noin pitkään kuin testi vaatisi. Ei ole aiempaa kokemusta tästä, mutta kauhunsekaisin tuntein tuota odotan.
 
Mä kanssa venytän sitä tonne viikolle 16, jos olis jo sitten parempi olo!

Ei siinä oikein muuta kamalaa oo, kun just tuo paastoominen ja sitten tyhjään mahaan se kamala läjä sokerilitkua! Ja se odotteluuuuuu....

Tsemppiä teille testiin!
 
Täällä olisi perjantain tuota ihanuutta tiedossa. Joudun ilmeisesti käymään kaksi kertaa oman ja äidin sokeritaudin. Hieman ällöttää ajatus jo valmiiksi, mutta sittenpähän on käyty.
 
Täällä kanssa menossa. Pitää soittaa aikaa sinne. Eka neuvola oli viime viikolla.
 
Joo minunkin on käytävä kaksi kertaa koska äidillä on diabetes. En todellakaan odota innolla kun muutenkin vielä välillä ällöttää. Vielä en ole aikaa varannut kun haluan käydä ensin ultrassa, toivottavasti sitten on vielä hyviä aikoja jäljellä.
 
Tällä viikolla tiedossa ensimmäinen kierros, viikolla 14. Syynä painoindeksi.
 
Joudun käymään, varmaan 2 kertaa niinkuin viime raskaudenkin aikana. Suvussa diapetesta siis. En tosiaan odota innolla...
 
Minä joudun myös käymään kahteen kertaan, koska sukurasite ja aiemmat radit. Ollut molemmissa raskauksissa insuliinihoitoinen radi joten ei ole epäilystäkään, etteikö se tulisi nytkin. Tosin viimeksi riitti jo ensimmäinen rasitus, onneksi. Siinä jo meni pari arvoa yli sallitun... Nyt kyllä vähän puhuin terveydenhoitajan kanssa, että voitaisiin ehkä jättää koko testi väliin ja aloittaa vaan suoraan kotimittaukset kun tiedetään että tauti odottelee jo nurkan takana. Byrokratia vaan saattaa tuon testin vaatia...
 
Onneks mulla sokerirasitustesti vasta joskus rv 20 jälkeen. Ylipainoa hieman kuitenkin on, muttei mitään sukurasitusta tms.
 
Minäkin joudun kaksi kertaa kun viimeksi tuli Radi-tuomio. Hoitui onneksi ihan ruokavaliolla. Meen ekaan testiin parin viikon päästä kun viikkoja on 15+1, toivon tosiaan että tyhjän mahan kuvotus on silloin jo hellittänyt :hungover: Itse rasitus ei muuten mikään kamala ole.
 
Mä en sitten joutunut kuitenkaan kahta kertaa, vaikka isällä diabetes ja oma BMI 30. Edellisessä raskaudessa ei ollut ongelmia, joten ehkä siksi säästyn toiselta käynniltä.
 
Hmm. Mulle neuvola ekalla käynnillä vaan kysyi oonko käynyt edellisessä raskaudessa. Riskitekijöitä ei löydy. Jäipä nyt mietityttää.
 
Mulle terkka sano et nykyään kaikki odottajat joutuu rv 24-28. Itse kävin viime viikolla puhtain paperein. Syynä sukurasite. Ilmeisesti joudun uudestaanki mut en tiiä suostunko. Aiemmissa raskauksissa en oo joutunu koska en oo tienny et suvussa on :D
Sokerirasitus ei kyllä ollu yhtään nii paha ku olin kuvitellu. Juoma maistu lämpimältä sokerivedeltä ja sitä kai se oliki. Ei ollu yhtään paha juoda sitä eikä paastokaan tehnyt pahaa. Pahin haitta oli väsymys Meinasin nukahtaa siinä ootellessa.
 
Mulla oli edellisessä joten varmaan nytkin on. Toivon vaan että hoituu ruokavaliolla niinkuin viimeksi, mä kun oon niin huono noiden aikataulujen ja lääkkeiden kanssa.. :D En oo vielä varannut aikaa, ajattelin että ensi viikolla kun nyt saisi ensin tuon ultran pois alta että tietää että se on ok :)
 
Mulle sanottiin että jos edellisessä raskaudessa käynyt, eikä mitään riskejä ole niin silloin ei tarvi mennä.
 
Noi käytännöt vaihtelee ihan älyttömästi. Meidän neuvolassa kaikki yli 25v odottajat joutuu käymään. Radi voi tulla vaikkei olisi edellisessä ollut, koska ikä lisää sitä riskiä myös. Mun naapurille kävi niin, että radi tuli vasta kolmatta odottaessa, eikä hänellä ollut muita riskitekijöitä kun hieman korkeampi ikä (yli30).
 
Takaisin
Top