sf mitta

Äsken neuvolan lääkäri mittas ja sai tulokseksi 29cm nyt viikkoja 26+5 :D viikolla 20+1 mitattiin viimeks th:n toimesta ja sillon oli 23cm
 
Itse olen nyt ihan pihalla omasta sf-mitasta..

26+ se oli neuvolalääkärin mittaamana 24 cm
27+ se oli mun TH:n mukaan 27,5 cm
Ennen kuin mun TH mittasi niin sitä ennen mittasi TH-harjoittelija, joka sai tulokseksi 23cm.

Ensimmäisessä raskaudessa mulla on sf-mitta ollut viikolla 32+ tuo 27cm

Tässä raskaudessa mulla on mun mielestä paljon pienempi vatsa. Ja siitä on lähipiirikin huomautellut :)
 
Mulla oli nyt 31+1 26 cm, viimeksi neljä viikkoa sitten oli 24 cm ja tosiaan nyt sama mittaaja.
 
Mulla oli nyt rv 28+2 sf 30cm. Ja rv 24 se oli 24 muistaakseni. Sillon oli vielä yläkäyrällä mut nyt pomppas kaikkien käyrien yläpuolelle. Esikoisesta sf oli rv 32 tän verran, ja mahan kokoki sillon sama ku nyt. Toivotaan ettei silti tuu mitä jättivauvaa..
 
Mulla oli esikoisenkin aikana koko ajan suuri toi sf mitta ja ihan pieni vauva syntyi, tyttö oli 2,5kg. Nyt tästä toisesta sf menee ihan yli käyrien, mutta ultrissa vauva on ollut pienempi kuin siskons samoilla viikoilla eli tuskin tulee nytkään suurta vauvaa isosta mitasta huolimatta :)
 
Mulla on nyt ton sf-mitan kanssa vähän jännityksiä, oon nyt rv 32+6, ja viime neuvolassa kun mitattiin rv 32 mitta oli 36 cm. Se oli kahdessa viikossa noussu sen 6 cm ja paino 2kg :sad001 mul on nyt maanantaina 5.5 kokoarvio ultra.. Kokemuksia?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon vähän menettänyt uskoni tuohon sf-mittaan tämän raskauden aikana, kun mulla oli yksi kerta 2 eri henkilöä mittamaamassa ja niiden mittaerot heitti 4 cm..

Mulla ei tässä raskaudessa ole kuin kolme kertaa mitattu ja viikko eroa kahden mittauksen välillä ja siinä ajassa olisi mukamas kasvanut 24cm --> 27,5 cm.
Ja nyt sitten viime kerralla olikin 27 cm, että ei olisi mukamas yhtään kasvanut, vaikka 3 viikkoa oli siitä edellisestä (27,5cm) kerrasta aikaa.. o_O

Toisille toi kilo viikossa on normaalia ja toisilla se voi tietenkin viitata turvotukseen tai raskausajandiabeteksen puhkeamiseen..

Mutta jos sulle on kerran neuvolasta pistetty lähete ultraan niin tietenkin voi olla jotain perää..
Mitä sulle neuvolassa sanottiin? :oops:
 
Mä luulen että se on kyllä mitannut sulta ton mitan ihan vituralleen, koska noilla viikoilla toi 36cm olis siellä ihan pilvissä.
 
Mäkin tossa vilkaisin mun aikaisempaa äitiyskorttia ja siellä mulla oli sf-mitta 32,5 cm viikolla 39+0
Ja mulla oli aika valtava se vatsa..

Että jokin ei nyt taida ehkä täsmää.. :think005
 
Jos muistat, Taistosi, niin kerro ihmeessä sitten ensi viikolla, että oliko kaikki kunnossa.. :confused004
 
Joo mäkin tossa kurkkasin, niin viimeksi oli 33,5cm 39+4 ja sitä edellisellä kerralla 34cm 41+5, ja ihan oli isot mahat silloin molemmilla kerroilla, joten toi sun mitta ei kyllä voi pitää mitenkään paikkansa.
 
Mulla on molemmissa raskauksissa sf-ollu tosi iso ja silti on ollut ihan pienet vauvat, esikoinen todella pieni ja tää toinen ei kasva onneks miinuksella mutta eipä plussallakaan... Mulla on täl hetkellä tilanne se että kuukauden aiakna sf ei ollut kasvanut lainkaan, mutta kyse on ilmeisesti siitä et vauva on täs välissä laskeutunut jo... Mun kokemuksen mukaan lääkärit ei todellakaan osaa sitä mittaa ottaa vaan ne arpoo jotain, terkkareilla se on ihan kohillaan yleensä. Mulla oli tässä raskaudessa sf 29cm jo 26 viikolla. Sf-mittaan muutenkin vaikuttaa ihan hirveen moni eri tekijä, eli sillä ei oikeesti voi seurata oikein mitään muuta kuin et vatsa oikeesti kasvaa ja siitä voi todeta kun vauva laskeutuu, mitään painoarvioita yms ei mun kokemuksella ainakaan sen perusteella pysty antamaan ja mä oon kuullut monenmoisia tarinoita joissa mitättömän pienistä mitoista onkin syntynyt ihan isoja vauvoja ja vastaavasti valtavista ihan pienen pieniä.
 
Mä oon nää samat varmaan kirjottanu aieminkin jo tänne mut siihen mittaan vaikuttaa mm. äidin paino, lapsen asento kohdussa, äidin asento eli onko jalat koukussa vaiko vaan toinen vai ei kumpikaan, onko äidin rakossa paljonkin tavaraa mittaushetkellä, lapsivedenmäärä jne vaikuttavia asioita on vaikka kuinka monta. Mitta on yleensä luotettava jos yksi ja sama henkilö ottaa mitan koko raskauden ajan, mutta sillonkin se vain kertoo et kohtu ja lapsi kasvaa, sen perusteella on vaikea muuta arvioida :)
 
Nii no sieltä sanottiin vaan että joko on iso kohtu tai iso lapsi, mutta vettä on ihan oikee määrä.. Sillaiki huolestuttaa ku mut on käynnistetty rv 34 (muista syistä) ja painoin sillon syntyessä sen 3 400kg ja 51 cm pitkä :D mutta kohtahan se selviää sitten :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niih ja rd:tä ei ole, se on jo testattu ja joudun muista syistä seuraamaan sokereita..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ai sulla oli Odecca jo 29 cm viikolla 26..
Mä kuun oon jotenkin kuvista katsonut, että meillä olisi saman kokoinen vatsa :p

Mä oon niin pihalla mun vatsan koosta, kun tänäänkin multa kysyttiin, että milloin mulla on laskettu aika, jonka jälkeen tuli taas kommenttia kuinka pieni mun vatsa on. Esikoisen kohdalla aina sanottiin, että kuinka iso mä olenkaan..

Ensi viikolla on se mun neuvola niin pyydän sitä th:ta mittaamaan, jos se taas meinaa jättää välistä. Ihan vaan katsoakseni, että mitä se tällä kerralla mittaa :rolleyes:
 
Eipä tuo sf-mitta juuri kerro tuosta mahan koosta, vaan siitä kuinka korkealla kohtu on. Mulla esim. pienet mahat joka raskaudessa ja silti sf huidellut yläkäyrällä tai sen yläpuolella. Ja pienet vauvatkin syntynyt. Ja ihan niinkuin Odeccakin sanoi, kaikki vaikuttaa tuohon mittaan, vauvan asento, oma asento, mittaaja... Nytkin viikko sitten rv 32+0 oli mitta 32cm, ja tää maha ei mikään jätti todellakaan ole. Th:n mukaan mulla on vain korkea kohtu ja vauva sellaisessa asennossa. Vaikka itseasiassa just yks kaveri (4 lapsen äiti) kauhisteli, että miten matalalla mulla on jo masu, ihan kuin olisi jo laskeutunut o_O
 
Mulla mitattu tänään 33+5 33cm. Yläkäyrällä siis on. Mutta tosiaan enää en stressaa tuosta mitasta. Lääkäri sai suoraan ylöspäin vähän pienemmän mitan ja viistosti oikean rinnan alle tuon 33cm. Ja oikean rinnan alle ja kylkeen mua kokoajan tuolta sisältä monotetaankin :grin Mittaili kuitenkin käsin ja ultralla, että ihan viikkojaan vastaava vauva siellä tuntuu olevan.
 
Juu mulla kans iso tuo mitta ja ei tää maha valtava ole :) ympärys oli viimeks 113cm oisko siitä viikko aikaa kun mittasin :) tää kuva on tuol masukuva ketjussakin, kuva sunnuntailta kun tuli 31+0. Painoa on tähän mennessä tullut +2kg kun nuo turvotuksesta tulleet on taas kadonnu, tänään punnituksessa painoin 89kg
10277777_10152333218201893_3659998401517563249_n.jpg
 
Takaisin
Top