Seksi synnytyksen jälkeen

Pääsimme esikoisen kanssa 4 päivää synnytyksen jälkeen pois (mulle tehtiin sektio),samana torstaipäivänä,kun pääsimme kotiin,niin harrastimme seksiä ja ei ollut millään tavalla poikkeavaa,ei sattunut mihinkään jne...
 
Pääsimme esikoisen kanssa 4 päivää synnytyksen jälkeen pois (mulle tehtiin sektio),samana torstaipäivänä,kun pääsimme kotiin,niin harrastimme seksiä ja ei ollut millään tavalla poikkeavaa,ei sattunut mihinkään jne...
 
Mulla synnytys meni tosi hyvin, ei repeämiä. Vaikka tuli vielä jälkivuotoa, ei kuitenkaan maltettu oottaan niin kokeiltiin joskus 1½ viikkoa synnytyksestä. Eikä mitään ongelmaa. Ois kyllä tehny mieli jo aikasemminki mutta pitihän sitä nyt oottaa että palautuu ees vähän. Kait se riippuu täysin itsestä ja siitä miten synnytys on menny. 
 
Nopeasti alapääni parantui synnytyksestä, vaikka repesin. Olisin voinut aika piankin harrastaa seksiä, mutta mieheni oli varovainen ja pelkäsi, että tulisi tulehduksia tai kipuja minulle. Jotenka vasta n.3kk.n päästä harrastettiin ensimmäisen kerran.
 
Jaa, meillä on ollut jo parempaa, kun ennen synnytystä. :P Odoteltiin sen verisen jälkivuodon loppumista (no kaksi viikkoa oltais odoteltu varmuuden vuoksi muutenkin, kun sain yhden tikin) melkein kolme viikkoa, mutta sitten on ollut erittäin aktiivista. :)
 
Mä olisin ollut tämän viimeisimmän jälkeen jo kahden päivän päästä valmis petihommiin, mutta mies ei, joten tasan viikko synnytyksestä "vasta" ekan kerran :) Mulla oli jo n.5 tuntia synnytyksestä semmoinen olo kun ei olis synnyttänytkään :)
 
No ei. Itse olisin ollut valmis vaikka heti synnäriltä päästyä, viimeistään jälkivuodon loputtua. Mutta mies on vähän herkkis niin tässä saattaa helposti mennä jopa vuosia kuten esikoisen kohdalla. Vauva kohta puoli vuotta. Ekalla kerralla painostin, enää en ole niin huolissani. Rakkautta, läheisyyttä ja pussailua kyllä on. Miehestä koko raskausaika synnytyksestä puhumattakaan on niin pelottavaa että kestää aikansa toipua. Välillä tietty tympii mutta ei tämä suhde siihen kaadu.
 
Meillä mies ei harrasta hellyydenosoituksia melkein koskaan. Jälkivuodon loputtua oli seksiä, olisiko ollut 2kk synnytyksestä. Vauvan täytettyä vuoden on vain ehkä kuusi kertaa ollut vuoden aikana.
 
Viimeinkin uskallettiin :p Alussa teki vähän kipeää kun jännitti niin paljon, mutta kun annettiin mennä niin oli kyllä aivan ihanaa :Heartred Synnytyksestä tulee 2kk piakkoin.
 
Heti kun tikit oli lähteneet (pieni repeämä) eli vähän reilu 2 viikkoa synnytyksestä. Ei sattunut, tuntu jopa paremmalta ku ennen synnytystä, vaikka jännitti hirveästi. Mieskään ei valittanut. Mieli olis tehny jo aiemmin, mut repeämän takia piti malttaa odottaa. Toki muunlaista seksiä oli jo vajaa viikko synnytyksestä, mutta varsinainen "eka kerta" siis vähän myöhemmin.
 
En muista yhtään, milloin oli eka kerta synnytyksen jälkeen. Episiotomiahaava oli kyllä aika pitkään kipeä, ja se tuntuu edelleen hiukan ikävältä yhdynnässä. Toivoisin, ettei minun tarvitsisi harrastaa seksiä ollenkaan, mutta pakkohan se on, jos meinaa parisuhteessa olla.
 
Seksiä oli noin 1,5-vuotta synnytyksen jälkeen. Raskausaikana oli kerran. Jälkivuoto kesti vain 5 viikkoa. Jälkitarkastus oli kun vauva oli 13 viikkoa ja siihen asti halusin odottaa, että on tutkittu.
 
Muokattu viimeksi:
Tais olla viikko ja 6 päivää... Mulle tehtiin episiotomia ja sain muistaakseni viisi tikkiä. Paranin kyllä varsin nopeasti ja olo oli aika nopeasti suht hyvä, mutta verta vuosi jonkin verran ja mies oli kauhuissaan eikä uskaltanut kokeilla. Kätilö sairaalaltalähtötarkastuksessa sanoi, että odottakaa ainakin kaksi viikkoa, niin siitä pidettiin sitten (melkein) kiinni. Ekat pari kertaa oli mahdottoman upeaa seksiä! Sitten se alkoi pikkuhiljaa palailla normaaliin. Vieläkin kolmen vuoden jälkeen joskus saattaa oikealla puolella tunnahtaa episiotomiarpi, vaikka parantui kyllä jo noin kuukaudessa täysin. Jälkivuoto kesti muistaakseni kolmisen viikkoa ja täysimetyksestä huolimatta menkat tuli kahen kuukauden päästä synnytyksestä.
 
Takaisin
Top