Seksi synnytyksen jälkeen

RiinuLiinu, täällä nyt sitten ihan sama kokemus. Eli 13 päivää synnytyksestä  ja epparista ja seksiä on ollut taas. Vähän aristi alkuun, mutta eipä sitten enää. Mies sanoi, että tuntui juuri siltä, miltä pitikin. Ihan turha pelkäsin. Nyt on sellainen filis, että jaksaa taas tätä imetysrumbaakin, kun tämä puoli elämästä pelittää taas.

Vähän oli itsellä sellainen ekakerta-olo...[:D]
 
7 viikkoa meni ja maito alko vuotaa ensimmäisen pusun jälkeen, että kai tuo sit mukavaa oli [:D]. Sit tuli aika ensimmäisen vakavan keskustelun. "Ooks aatellu jos tästä tulee seuraamuksia, kun ei tuo kumipuku pysy päällä...vastuuntuntoa." Mies siinä hiljakseen myös että ei hän vielä haluu toista vauvaa. Minä sit koko päivän mietin, että mitä jos toinen vauva tulis, mää kun olen ilmeisen hedelmällinen mieheni seurassa. Sterilisaatiota odotellessa [&:]
 
Meillä kans mietitty tuotakin vaihtoehtoa, että mitäs jos kondomi pettää.. en todellakaan halua raskautua ihan heti uudelleen [:D] Mies sanonut, että hetihän se pitää kaveri saada.. no, jos nyt kuitenkin odotellaan vielä hetki [:)] Hyvin varovaisia ollaan, kunhan nyt tulisi jälkitarkastuksen aika, niin pääsis sit tutustumaan niihin eri ehkäisyvaihtoehtoihin vähän lähemmin.. ei kuitenkaan oo ihan satavarma olo peittoa heilutellessa..
 
oiskohan ollu joku 5-6 pvää synnytyksen jälkeen. mulla synnytys meni niin hienosti et ei tarvinnu leikata eikä tikata olleskaa.
 
Minä otan niin varovaisesti, että maanantaina on jälkitarkastus niin sitten uskaltaa. Aaah, uskaltaapa sitten mennä uimaankin itseään viilentämään [:)] 
 
Me noin kuukauden jälkeen synnytyksestä, kun jälkivuoto oli loppunut. Etukäteen jännitti a) onko alakerta ihan jauhelihaa vielä ja b) järkyttyykö mies jos menee oikeesti 'patonki porttikongissa'-meiningiks.. Mutta ei sit voinu enää oottaa ja kivaa oli. En tosin saanukaan ku yhen tikin sairaalassa.
 
Kun toi seksi ei muuten oo nykyään kiinnostanu, ni eilenpä sit rupes käsiä pisteleen kun mies siinä veivas ja tiesin, että nyt ois VAUVA2 mahdollista saada alkuun...enkä miehelle sanonu etukäteen mitään, hykertelin vaan itsekseni ja täytyy myöntää, että hieman olin pettynyt kun mies vetäs kumipuvun esille. Mutmut...eihän me oikeesti toista vauvaa haluta, mutta jännää miten tilanteen mahdollisuus teki tepposet. Ihan ku ois leikkiny jyrkänteen reunalla, siitähän vois vaiks pudota [&:] [8|] 
 
Mä halusin odotella jälkitarkastuksen jälkeen (eli vajaa pari kk?). Mulla kun aukes epparihaava uudelleen ja sitä paranneltiin useampi viikko.

Mulla on ennen synnytystä ollut tosi piukat paikat, eli yhdyntä on aina tehnyt kipeää. Eikä liukkari ole auttanut. Synnytyksen jälkeen olen alkanut nauttia seksistä ihan eri tavalla kuin ennen! Ei satu enää! Mieskin tykkää, kun olen innostuneempi useammin kuin ennen.
 
Noin 6 vk synnytyksestä, kun jälkivuoto oli loppunut. Eipä se ollut kummoisempaa. Välilihaa oli ilmeisesti tikattu vähän kireälle, kun siitä tihrutti seksin jälkeen vähän verta. Ei sattunut, mutta tuntui epämiellyttävältä. Eniten vaivasi se, että vauva kitisi sängyssä ja ajattelin koko ajan, että pane ukko tähän hommaan vauhtia, että saadaan asia hoidettua pois päiväjärjestyksessä ennen kuin vauva herää.

Vähän samat kuin mitä Maarinen sanoi, että tunnelma puuttuu. Ei jaksa, ei huvita, ei oo aikaa jne. Meillä on miehen kans niin erilaiset rytmitkin: mä kaadun aikaisin illalla petiin, hän kukkuu myöhälle ja taas nukkuu pitkälle päivään.

Ja vaikka tekis mielikin, niin mies ei tykkää vuodosta. Ja sitähän on synnytyksen jälkeen piisannut: eka jälkivuoto lähes 6 vk, pari päivää taukoa, ilmeisesti menkat (PMS-oireilusta päätellen), ja just kun ne oli loppumassa, sain minipillerit ja alkoi taas vuoto. Tai en mä tiedä mitä tää vuoto on, meen varmaan kohta lääkärille kun yli 2 kk on joutunu pitään vaippoja. Ei innosta peittojen heilutteluun, ei.
 
Jotain 6-7vkoa.

Mulla aukes epparihaava ja sitä itkeskelin sitten aikani. Sitten, kun oli kokonaan ummessa uskalsin päästää miestä es kokeileen miltä se alakerta nykysten tuntuu.. Eka kerralla ei tuntunu juuri muulta ku kipeältä, mutta pikkuhiljaa on alkanu enempi muutaki tuntoa olemaan. Mie muuten eka kerralla imetin lapsen välissä, kun alko kätinä kuulumaan lämmittelyjen aikana. Ei ihme kyllä haitannu mahotonna toimintaa, mies katteli vaan telkkaria sen ajan. Mutta tunnistan miullakin tuon ei huvita ja ei jaksa. Kyllä se mies saa alotteet tehä ja lämmitellä pitkään ennen ku lohkeaa...
 
Meillä kesti n. 3 kk kun ei tikit ruvenneet parantumaan ja sittenkin teki kipeää. Itse olisin ehkä voinut yrittää aiemminkin, mutta mies pelkäsi ja jännitti, että miten käy. Limakalvot niin superarat, että ei kyllä kivalta tuntunu liukkarillakaan. Ja sitten toinen haaste, mikä on kestänyt jo viimeset 10kk on se,  että millon sitä ehtii kun uusi tulokas nukahtaa niin myöhään, että siinä vaiheessa on jo ite ihan taju kankaalla.

"Sex makes little kids and little kids make little sex"pitää NIIN hyvin paikkansa...
 
Meillä kesti n. 3 kk kun ei tikit ruvenneet parantumaan ja sittenkin teki kipeää. Itse olisin ehkä voinut yrittää aiemminkin, mutta mies pelkäsi ja jännitti, että miten käy. Limakalvot niin superarat, että ei kyllä kivalta tuntunu liukkarillakaan. Ja sitten toinen haaste, mikä on kestänyt jo viimeset 10kk on se,  että millon sitä ehtii kun uusi tulokas nukahtaa niin myöhään, että siinä vaiheessa on jo ite ihan taju kankaalla.

"Sex makes little kids and little kids make little sex"pitää NIIN hyvin paikkansa...
 
Muakin huolettaa synnytyksen jälkeinen seksielämä, koska se on nyt jo kärsinyt ihan riittävästi n. raskauden puolesta välistä alkaen mm. selkäkipujeni takia ja jos vielä synnytyksen jälkeen seksielämän aloittaminen viivästyy, niin en tiedä kuinka tyytyväinen mieskään enää on, vaikka lapsi on odotettu ja toivottu ja hyvin tiedostetaan, että elämäntilannekin muuttuu.
 
mulle tuli 4 tikkiä ku pojka oli nii iso mutta kuukaus synnytyksen jälkee kokeiltii mutta eipä sillo viellä toiminu ku sattu liikaa mutta harjoteltii kyl sitä kipukynnystä vähä välii mut jo 2 kk ni kaikki meni loistavasti... :)
 
Meillä on neidillä ikää kohta 4kk ja seksiä on vain ajatuksen tasolla :) Ja meidän selibaatti alkoi 2,5kk ennen synnytystä kun alkoi paikat kypsyä turhan ajoissa. Mitään fyysistä estettä seksille ei ole ollut enää aikoihin, mut tuo tyttö on niin sattumanvarainen heräilijä että on kynnys uskaltaa heittäytyä niihin hommiin, vauvan itku kesken kaiken ei kohota tunnelmaa... joskushan se riski on otettava, mut toistaiseksi meillä on mennyt näin. Hellyyttä ja toisen huomiointia on kyllä muuten, mut molemmat meistä pyörii niin tuon vauvan ympärillä, että ei muistetakaan sellaista kuin seksi :D
 
oho... mulla oli haluja jo samana päivänä ku synnytin mut silloha oli puuhat kyl kaukana mutta kaks kuukautta oli jo painajaista...
 
malin, joo, me ollaan outolintuja tämän asian suhteen... Meillä on erittäin tyydyttävää ja mielikuvitusrikasta, äärimmäisen ihanaa seksiä silloin kun on, mutta "normioloissakin" se on harvemmin kuin Cosmopolitan tai jokin tilasto käskee. Ja tällainen tauko, kun elämä on täynnä muuta, ei tosiaan näköjään ole ongelma meille kummallekaan.

Sanon sen täälläkin ääneen siksi, että olen itse käyttänyt onnellisessa, toimivassa parisuhteessa ihan liikaa aikaa sen miettimiseen että mikä vika minussa/miehessä/meissä on kun seksiä on harvemmin, kun kaikki parisuhdeartikkelit toitottaa seksin tärkeyttä ja keskustelupalstat on vakuuttuneita siitä että jos mies ei harrasta seksiä kotonaan niin sitten muualla. Kunnes tajusin lopulta, että eihän se ole vika jos se tyydyttää meidät molemmat, ei meidän ole pakko olla tavanomaisia tuossa asiassa! Ettei sen tarvitse tarkoittaa että meidän suhde ei toimi, että emme pitäisi toisiamme viehättävinä tai että emme olisi seksualisuudeltamme normaaleja - niin kuin kaikki keskustelu julkisuudessa vihjasi. Joten jos tänne eksyy toinen jolla on samantyylinen tilanne, niin tämä on hänelle :)

Ja muuten, vilkkaassa seksielämässäkään tai runsaisaa tarpeissa ei minusta ole mitään vikaa! ;)
 
Mulla tikattiin mutta silti tais olla alle kaks viikkoo tai just siinä kahen viikon kohalla,aluks varovasti,mutta aika perus hutulta se tuntu ni siitä se normaalisti jatku:)
 
Isänpäivänä oli kulunu päivää vajaa kaheksan viikkoa synnytyksestä kun uskaltauduin kokeilemaan.
Mulle tehtii eppari ja sisällä oli repeämä joten alakerta oli aikas hellänä pitkään ja epparin yks kohta ei oo arpeutunu ihan kunnolla ja on ollu arka vieläkin ni on toi seksin alottaminen ollu aika epämiellyttävä ajatus. Tai no ei epämiellyttävä mut ei oo ollu ongelmia olla ilman...
Jännitti eikä ollu mulle mikään nautinnollinen kokemus mutta nyt tiedän et paikat kestää joten voin alkaa nauttimaanki :)
 
2 kohdassa 1.asteen repeemät ja yhessä 2.asteen.vajaa 5vko niin oltiin täydessä touhussa taas,piukemmalta tuntu paikat molempien mielestä eikä liukkaria todellakaan tarvinnu :D.oon tullu herkemmäx ja nautin seksistä enemmän kun koskaan,orgasmin saanti paljon helpompaa.kiitän luojaa,pelko nimittäin oli kova että synnytykseenkö se hyvä seksielämä sitten jää..roikkuva kroppa tietty vähän minuu häirihtee mut siinä se sit aina unohtuu :)
 
Takaisin
Top