Salaisuus julki!

Elya: miten sä olet jaksanut töissä? Käykö sulla lasten nostelu ja kantaminen selän päälle tai aiheuttaako supisteluja? Mä olen koittanut vältellä nostoja mutta se on hiukan hankalaa kun 2 lasta ei vielä kävele ja 10:lle pitää vaihtaa vaippoja! Tai ainakin pepun pesuun täytyy nostaa eikä työasento aina ole kovin ergonominen siinä... Ja alkaa oleen oma masu jo tielläkin. Ja mä tykkään istua lattialla valvomassa lasten leikkejä mutta sieltä ylös pääseminen ei olekaan ihan niin helppoa enää.
 
Janna: musta on hauska kun tuolla miehellä oli jossain kohtaa alkusyksyssä suunnitelma hävittää tuo masunsa vauvan syntymään mennessä ja tällä hetkellä se on hää josta voi sanoa "syö kahden edestä" :wink
 
Ihanaa ♡ Siis tämä vauvan odotus fiilistely! Välillä tämä jo tuntuu niin arkiselta ja minä valitan jo vauvan kenkimistäkin, mutta sitten kun ihmiset tulee onnittelemaan ja on ilosia tästä niin itekin tajuaa taas tämän ihmeen ♡
 
Mä pitelin eilen yhtä kuumeista pientä hoidokkia sylissä kun odoteltiin vanhempien hakevan hänet kotiin ja nuuhkin hänen hiuksiaan ja sit alko vaan kyyneleet virrata (onnen kyyneleet) kun ajattelin että enää kolme kuukautta ja mulla on oma pikku tuhisija sylissä! :Heartred
 
Janna, ihan hyvin oon jaksanut, nyt alkaa pikkuhiljaa selässä tuntumaan kumartelut ja vaikeat työasennot kun ei vaan tajua itse rauhoittaa menoaan. Mä en juuri nostele tai kanna ollenkaan, meillä pienin on 1,5v ja kiipeää itse syöttötuoliin ja pois sieltä, ja pesualtaaseenkin pääsee itse (laitan eteen tuolin ja kiipeää tuolille josta sit autan astumaan altaaseen ja seisoo siellä). Opetin sen heti kiipeämisiin kun menin tuohon ryhmään syksyllä, tiesin silloin jo olevani raskaana. Muut vaipalliset on jo yli 2-vuotiaita ja niille on helppo laittaa vaipat seisten niin että itse istuu matalalla penkillä, ja nekin on ketteriä itse kiipeämään pesulle. Mä käytän muutenkin lapsia tosi paljon hyväkseni, isommat on apulaisina oikeastaan melkein jokaisessa asiassa ja pienet siinä sivussa haluaa auttaa ja olla omatoimisia. :)
 
Elya, joo, kyllä meilläkin lapset seisoo itse jakkaralla käsiä pestessä jne paitsi ne kaksi, jotka ei vielä kävele (toinen siro ja kevyt mutta toinen aikas tiivis pakkaus :D ) mutta suurin ongelma mulla on pepun pesu! Meillä pari lähes kolmevuotiasta vielä kakkaa vaippaan vaikka muuten käyvätkin potalla tai pytyllä. Yhdestätoista lapsesta ainoastaan yksi on kokonaan ilman vaippaa! Ja meillä on pepun pesuun tarkoitettu allas tyhmästi nurkassa ja lapsen nostaminen sinne on hankalaa. :sad001 Ai niin ja sänkyihin pitää isompia auttaa kun meillä on kerrossängyt ilman tikkaita. Muuten vältän kyllä nostamisia.
 
Janna, huh. Teillähän on siellä sit kunnon vaipparalli! Mä pääsen todella helpolla sun tarinaan suhteutettuna, vaikka meillä tilat ei todellakaan ole suunniteltu tällaiselle kääpiölle (oon 160 pitkä) vaan kaikki tasot on todella korkealla. Esim hoitotasollehan mä en ylety ollenkaan, kätevää :grin Siksi meillä itse kiivetään kakkapesullekin kun altaan yläreuna on melkein mun tissien tasolla, ihan en jaksa nostaa sinne asti vaikka muuten selkä antaisikin myöden.
 
Elya, mä oon yhtä pätkä! :D Miten ihmeessä hoitotaso voi olla niin korkealla?! Toisaalta meillä ei edes ole hoitotasoa! :D Eli vaipat vaihdetaan sylissä tai niin että lapsi seisoo mun edessä kun istun tuolilla. Nyt sentään saatiin pyörillä oleva, korkeutta säädettävä jakkara millä istua ite.
 
Janna, en mä käsitä :D Ainoa vaihtoehto jonka oon keksinyt on se, että hoitotason on asentanut pitkät miehet jotka ei oo ajatellut ollenkaan käyttäjiä!
 
Täällä 155cm elämäniloa. Hoitopöytää ei tähän taloon tuu :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Apua... Mulla on edessä varmaan melkoinen jumppa ku hoidan vauvaa koko 151cm pituudellani.. Onneks en aio hoitopöytää hommata, pelkän alustan vaan.
 
Älkää pelästykö, tää on sellanen seinään kiinnitettävä malli josta mä puhun :grin Sen sais kyllä alemmaskin mutta kah, pyyntöihini ei ole vastattu, ei muuten yllätä!
 
Päiväkotiäitinä pitää myöntää, etten pahemmin tule katsoneeksi niitä oman neitini hoitotätejä. Ihan tarpeeksi katseltavaa tuossa meidän pikku duracelissa, ja että saa kaikki neidin tavarat aina mukaansa sieltä hoitopaikasta.. en yhtään yllättyisi, jos joku sieltä olisi raskaana, enkä olis huomannut mitään... kun en muutenkaan niin tuijottele ihmisten ulkomuotoa. Toki tuollaiset raskauspaidat on toinen juttu, luulisi niistä tajuavan vähän hajamielisempikin! :)

Minä töissä tänään juttelin tiimikaverin kanssa projekteista. Totesin, että itsellä on selkeää, kun on syksyksi jo suht. koht. tarpeeksi hommia, ja "ens vuodenhan olenkin suurimmaksi osaksi poissa". "Ai, äitiysvapaalla, vai jotain muuta?", oli vastakysymys. "Äitiysvapaalla joo". Juttu siitä jatkui, jossain vaiheessa kysymys tuli sitten että "millos sulla vapaa alkaa?", "9. tammikuuta". "Niin nopeasti jo?!? Sehän on ihan kohta?" "Joo, niinhän se taitaa tosiaan olla": Että jep jep, ei noilla tosiaan suurimmalla osalla taida olla vieläkään käsitystä miten oon kohta lähdössä lomille. :D Pitäisköhän tässä nyt oikeasti tehdä joku isompi julistus tiimikokouksessa...
 
Mä mietin kans pitäiskö laittaa viesti oman ryhmän lasten vanhemmille ja kertoa tulevasta äitiyslomasta niin eivät ihmettele mun sairaslomia... Etteivät mieti olenko jollain hermolmalla tai jotain. :D
 
:D :D :D Nyt vasta tais exä tajuta että oon raskaana! Hän tuli hakemaan lapset viikonlopuks itelleen ja mä avasin oven se "It's a girl"-paita päällä ja kehto sattu olemaan suoraan näköetäisyydellä ovelta. Siis sama kehto, jossa meidän yhteiset lapset ovat ensimmäiset kuukautensa nukkuneet! Hän ei kommentoinut mitenkään mut katse kulki mun kasvot - mun vatsa - kehto - kasvot - vatsa - kehto... :D Mun oli niiiiin vaikea pidättää naurua tossa tilanteessa! :D
 
Päätellen siitä, miten rouva IT-tukemme jäi tuijottamaan mahaani jutellessamme eräästä ongelmastani, olen ilmeisesti vihdoin onnistunut valitsemaan vaatteet, joissa tuo kupu pääsee oikeuksiinsa. :)
(tosin mitään onnitteluun viittaavaa en sentään saanut, se nyt olisi ollut jo vähän liikaa :D )
 
Mulla on tuossa 10pv päästä edessä kummitytön ja hänen siskon synttärikemut, talon emäntää varotin tilastani mutta kaikki muut on autuaan tietämättömiä. Saas nähä miten mamman käy. (Toki jos meinaa mennä jauhamiseksi niin saan hyvin käännettyä "hei tää on tyttöjen päivä, annetaan tän mun tilan jo olla")
 
Meillä on töissä yksi aika viriili 90-vuotias paappa joka etsii jatkuvasti itselleen naisseuraa. Usein meistä hoitsuista :wink Tämän ukin muistin kesto on noin 1-2 päivää joten aina kun joku naishoitaja tulee vapailta töihin, tämä ukki hyökkää piirittämään tätä kysymyksillään "mistee päin oot, oottako työ naimisissa jne.." No minua tämä vanhempi gentlemanni ei ole lähestynyt enää vähään aikaan :) Syy alkaa olla aika näkyvä, olettaisin... Kerroin miehelle tästä ja tämä totesi: "No se kahtoo, että siinä on jo tuli työnsä tehny!" :grin
 
Takaisin
Top