Sairaalakassi

Täytyy sanoa, että ainakin kaikki synnytykseen pakkaamani tykötarpeet olivat aivan turhia! Lähes kaikki kassissa ollut sisältö oli aivan turhaa.. Mies joutui käytönnössä uudet tavarat tuomaan myöhemmin :D meillä synnytys eteni niin nopeasti, että ei siinä mitää kerinnyt ihmetellä omia mekkoja tms :D
 
Jeij! Vihdoin sai aikaseks pakata täälläki sairaalakassin valmiiks! :grin
Viimekertanen sairaalakassilista nenän eteen ja oli homma hoidettu. Pieni helpotus taas arjen "huoliin" ja kaikken muun muistamisen oheen. :happy:
 
Mäkin olen tässä pikkuhijaa pakkaillut sairaalakassia. Siellä on nyt hygieniatarvikkeet (sis. mm. yhet liivinsuojukset varmuuden vuoksi, lanoliinivoide yms. pesuvehkeet jne.), synnytystoivelista useampana kappaleena, tohvelit ja yösiteitä äitiyspakkauksesta. Siinähän ne sitten toistaiseksi onkin. Nyt pää lyökin tyhjää. Kotiintulovaatteita en vielä ole osannut päättää. Muutenkin toi päällepantavan osasto niin rajallinen, ettei osaa päättää mitä tässä ei enää käyttäisi. Ehkä pakkaan ne vasta sitten kun synnytys näyttäisi alkavan.

Vauvelille katoin eilen kotiintulovaatteita. Hirveän vaikeaa taas sekin. Meillä on kaukaloon lämpöpussi niin kamala pähkäily paljon sinne alle sitten sitä vaatetta tarvitsee? Saa sen kaukalopussin onneksi avattua jos on liian kuuma, mutta silti.
 
Meilläkin kaukalossa lämmin fleecepussi mutta pakkasin vauvalle ihan normaalit vaatteet (bodyt+potkarit koissa 50 ja 56cm) ja sitten laitoin mukaan myös fleecepuvun. Meillä on sen verran matkaa (70km) laitokselle, että mielellään olisi kaikki tarvittava mukana. En tiedä tuleeko mies käymään kotona vai yöpyykö esim mun vanhempien luona lähempänä sairaalaa.
Periaatteessa mun kotiintulovaatteita lukuunottamatta alkaa olla kassit (autoon jäävä ja synnytykseen mukaan otettava) pakattuna :-)
 
Täälläkin sairaalakassi melkein kokonaan pakattu herkkuja myöten, mutta muutama juttu puuttuu vielä. :happy:

Rv 36+0
 
Sairaalakassi alkaa olla ihan hyvällä mallilla. Miehen mielessä on myös oma kassi, mutta ei oo vlä aloittanut. Sehän ei niin valmiiksi välttämättä tuu, ennen ku lähtiessä, koska jotain syömistä pitää laittaa mukaan (toki voihan sitä "kuivamuonaa" varata :wink )
Omalta osalta olen melko häppy, sillä vuokraamani TENS-laite saapui ja se on nyt myös matkassa. Luulen, ettei aleta sen kanssa kotona säätää. Jos jokin muu metodi riittäisi kivunlievitykseksi kotona. Saa ammattilaiset sitten asentaa siellä synnärillä sitten.
Katjusha rv 38+0
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Katjusha, sen verran Tensistä, että se kannattaa ottaa heti synnytyksen käynnistyttyä käyttöön, koska perustuu siihen, et alkaa keho tuottaa niitä hormoneja heti yms. Ja todellakin kannattaa testata ennen synnytystä tukihenkilö/miehen kanssa. Jos siis kotona haluaa käyttää tai autossa.
 
Mikä olisi parasta kuivamuonaa kassiin? Tällä hetkellä ei ole muuta kuin pillimehuja ja salmiakkia.
 
Muokattu viimeksi:
Eea, sepä just kun ei itse mitään niistä ymmärrä eikä mies sen paremmin. Kaikkea hienoa on maailmassa mutta pitäis olla koulut käynyt tai jossain fb-kerhossa, että selviää :) tarttuuko ne läpyskät enää, jos on asentanut vääriin kohtiin? En saanut ohjeista selvää, että huononeeko se tarttumapinta, kun kerran lätkäisee?
Edit: no netistä onneksi löytyy jotain lisätietoa, mikä idea tässä on. Nyt vaan pitäis saada mies innostumaan tutustumaan asiaan. Näen jo itseni asentamassa elektrodeja turvotuksen jäykistämillä käsivarsillani ...
 
Muokattu viimeksi:
Itse oon laittanu sairaalakassiin kaikenmaailman herkut ja pillimehut ym.. Nyt olen jättänyt ajanvietteet kokonaan pois. Eiköhän puhelin aja sen asian. Kun olin esikoista synnyttämässä, en syönyt yhtään mitään mitä olin ottanut mukaan ja ajanvietteet oli ihan turhia. Minä ihailin vauvaa kaiken aikaa. Jopa yöt valvoin ihaillen vauvaa. :grin Mutta voisin kuvitella, että kuivatut hedelmät, pähkinät, välipalapatukat yms.. olisi aika käypiä eväitä.
Itseasiassa mietin juuri yksi päivä, että nuo vauvojen smoothiet voisi olla käteviä..
 
Täällä alkaa olla melkein valmiina sairaalakassi, en oo jaksanu tarkistaa listaa että mitä puuttuu mut suurin osa on kassissa ni se riittää toistaseks :grin Kovasti toivon että lähtö tulis lähipäivinä kun nyt on rv 38+0 ja mie oon ihan valmis...

Miulla on eväänä jotai hedelmä- ja salmiakkikarkkeja, suklaapatukka, suolapähkinöitä, kuivattuja luumuja ja Elovenan välipalajuomia pari (mehuhyllyssä myytävä versio joka ei tarvii kylmää). Sit täytyy vielä heittää mukaan lähtiessä hedelmiä ja ehkä mehua jääkaapista jos sitä siellä sillon sattuu olemaan. Mie söin kaikki eväät kassista sillon kun esikoisen kaa olin sairaalassa ni uskon noidenkii nyt menevän :grin
 
Katjusha, musta oli Jotenki tylsää ja vaivalloista tutustua tenssiin ja testata. Mut sit tuli luottavainen fiilis, ku kokeili ja tajus et hyvin värisee :D

Kannattaa varmaan pyytää mieski lukemaan ne ohjeet ja sanoa, et on aika oleellista, että hän osaa ne laittaa paikalleen, jotta sit kipuillessa ei tarttee arpoa.

Ainoa miinus mun mielestä on se, et jos yöllä tai miehen ollessa töissä käynnistyy.. siis sen kannnalta et ei saa selkään niitä hyvin, jos toinen ei oo paikalla ja sit yöllä ei millää kehtais herätttää, jos oma olo vielä OK ja haluais et toinen nukkuu mahdollisimman pitkään..
 
Mulla kuiva ruokana on kuivattuja hedelmiä, suolakeksejä, myslipatukoita, sit ostin just pari vauvanruoka smoothieta. Miehelle on erikseen vielä protskupatukka ja pieni suklaalevy :)
 
Mä just eile sanoin miehelle et pitäs jotai naposteltavaa käyä ostaa kassiin.. mut nauroin perään et jos tätä toukkaa ootellaa vielä montaki viikkoo ni mähä ehin syömää ne herkut sieltä kassista :D mies toteski et kyllä hän voi sit käyä ostaa ku on sen aika.. ja ku kysyin et ai,keskellä yötäki vai ni vastaus oli "onha abc:t auki"
 
Nyt mäkin olen pakannut sairaalakassin. :D Rv 39+4. Tai eihän sinne voinut vielä laittaa naamarasvaa, hammasharjaa, puhelimen laturia jne. Mutta ne nyt heittää äkkiä sinne sitten kun on aika lähteä. :) Myslipatukat puuttuu, täytyy ostaa niitä huomenna.
 
Omalta osalta olen melko häppy, sillä vuokraamani TENS-laite saapui ja se on nyt myös matkassa.

Katjusha, mistä vuokrasit tuon laitteen? Aattelin, josko itsekin. Paikkoja on kuitenkin niin paljon, että olisi kiva ottaa jostain josta jollakulla on jo hyviä kokemuksia.

Kaisukkene
 
Takaisin
Top