Sairaalakassi

Meillä on kotimatkaa noin 80 km ja pari maantielauttaa myös siinä välissä, joten ajallisesti menee noin parisen tuntia.
Näin "pitkänmatkalaisena" oon todennu et on parempi olla vähän ohuempi haalari (plus tumput ja pipo tietty) siinä normaali sisävatteiden päällä ja peittoa sitten lisälämmikkeenä. Helpompaa ohentaa sitä peittokerrosta, kun auto on lämmennyt, kuin että alkaa riisumaan paksua haalaria. :)
 
Meillä on kaukalopussi just siks kun toppahaalarin kaa ei saa turvavöitä tiukalle, ja on toki myös kätevä kun saa avattua pussin autossa tai kaupassa :) Jos ei kaukalopussia ole niin olen kans sen ohuemman esim. fleecehaalarin kannalla ja siihen peitto päälle.
 
Mulla on semmonen lämpöpussi jonka saisi kaukalon vöihin kiinni mutta se on aivan tajuttoman iso?? Pieni vauva vaan hukkuisi siihen. Emma merkkinen on, olisiko sitten kumminkin tarkoitettu pääsääntöisesti vaunuihin..?
 
Voi olla pussi rattaisiin varpahat, niissä on iso ero koossa.
 
Kaukalopussi siis juuri sen kokoinen että mahtuu kaukaloon, ei pitäs tulla laitojen yli.
 
Jos jotaki puutetta kafuin esikoisen aikaan, ni se oli kaukalon lämpöpussi. . Suosittelen siis todella lämpimästi, vaikka ei vielä kokemusta olekaan.. Helpottaa niin montaa asiaa.

Olin lähes suuttunut, kun jälkeenpäin tajusin, et tommosia helpotuksia olis ollu [emoji28] ostinki kaukalopussin jo ennen vauvan yrityksen alkua, ku törmäsin moiseen kirpparilla :wink
 
Taisinkin jo jossain kohtaan tämän kertoakin, mutta niin minäkin pähkäilin noita vaatteita ja pukuja ym, kunnes mieheni sanoi, että mitä ihmettä sinä oikein ressaat??
Pakkaat nyt vaan kaikki sinne kassiin ja katotaan sitten. Siinähän ne kulkee kaikki mukana.
Niin tein, eikä sen jälkeen ole tarvinnut asiaa pähkäillä. :happy:
Ja meillä on kyllä ihan vaan toppapuku mukana, ym alemmat vaatekerrokset+viltti aina autossa, ja päätettiin pärjätä näillä.
 
Mulla laukussa muutamat eri sisäsetit, sukat, hatut, villasukat ja tumput.

Sit fleecehaalari ja se kaukalopussi. Ja varmasti jotain ylimääräistä turhaa lisäksi , mutta noilla meinasin pärjätä :)
 
Mulla on itselleni tuc - suolakeksejä , niitä pieniä mustikkakeittoja, suklaata ja salmiakkia , limua ja vichyä ja hapankorppu paketti :)

Ja omaa teetä laitoin muutaman pussin kun synnärillä oli vain yhtä laatua.. ja sokeria.

Lakritsi 37+0
 
Suolakeksit voisikin olla hyvä idea! Ja tosiaan miehelle pitäisi saada jotain naposteltavaa mukaan. Mieluiten jotain täyttävää. Protskupatukoista ei meillä ainakaan tykätä, ehkä ne juomat menisivät paremmin?
 
Miulla on miehelle proteiinipatukka sairakassissa, pähkinöitä ja rusinoita (just lisäsin ne kassiin) voi syödä kumpi kerkee. Ehkä energiajuoma täytyy vielä ostaa miehelle jotta voi ottaa tarvittaessa mukaan. 24h autokaistalle ei oo sairaalalta pitkä matka, siellä se mies edellisellä kerrallakii kävi :hilarious:
 
Mulla ei oo kun vaan salmiakkia ja suklaata itselleni sairaalakassissa! Miehelle on jääkaapissa energiajuomat jos yöllä pitää jaksaa ajaa synnärille. Ei tuo ole koskaan kysellyt synnärillä syömistä itselleen, tosin eipä olla oltu synnyttämässäkään kovin kauaa; tai esikoisesta oltiin noin 6h mutta sekin keskellä yötä ja aamulla mieskin on saanut aamupalaa kun hommat on ollut hoidettuna. Pari satsumaa voin sille ottaa mukaan jos lähtiessä muistan. Ei mulla ole synnyttäessä koskaan ollut syöminen mielessä ja tosiaan osastolla oon saanut aina tarpeeksi ruokaa ja kun en ole mikään nirso niin kaikki on kyllä uponnut.
 
Minä ostin miehen isyyspakkaukseen miehelle "selviytymissetin" synnärille, mutta johan se on jo ahneuksissaan kaiken syönyt.
Pikku skumppa millä skoolata, kun vauva on syntynyt ja energiajuoma taitavat olla enää jäljellä.
Mutta toista kertaa en kyllä aio ostaa, enkä pakata.
Hoitakoot iso mies ihan itse omat eväänsä.
Mutta niinhän siinä varmasti taas käy, että minun eväillenihän se tulee osingoille.
On se vaan niin reilu... :p
 
On mullakin yleensä jäänyt syömättä nuo eväät. Synnytyksessä ei oo tullut mieleen muu kuin juominen, sitä on mies innokkaasti ollut tarjoamassa, ja osastolla oon kyllä syönyt kaikkea mitä on tarjottu. Mutta haluan varautua, jos en heti pääsekään imetyksen tai muun takia aina syömään, tai onhan siinä myös piiitkä yö aina. :) Vesipullo täytyykin muistaa laittaa vielä kassiin.
 
Ei mullakaan oo ruoka ollu koskaan mielessä. Ja jokaisen synnytyksen jälkeen on jostain henkilökunta loihtinut tuoreille vanhemmille pienen juhlasyömingin. Esikoinen syntyi joulukuussa aamulla, niin saatiin aamukahvit, leivät, piparit ja tuoremehut saliin. Ja saman suuntaiset oli tarjoilut myös pojista, tosin päiväkahvien muodossa ja pipareiden tilalla tais olla suklaakonvehdit.

Osastolla en oo myöskään ruokaa miettinyt. Söin sen mitä oli tarjolla ja sitten sieltä osaston omasta jääkaapista leipää ja hedelmiä ja jugua.

Juomapuoli on se, mitä synnyttäessä kaipasi ja siinä tilanteessa ihan vesi ja laimea mehukin, joita oli tarjolla ja samoin jäämurska oli aivan ihanaa.

Mulla on vissypullo mukana osastolle, mutta voi olla että se tulee kotiin avaamattomana sekin.

Hygieniajutut, puhelin ja laturi ja toukkapussi plus oma pipo vauvalle on ne mitä otan mukaan. Muuta en jaksa ajatella. Tuokoon mies sitten kotoota, jos jotain niin kauheasti tarvin. Pois lähtiessä niitä kamakasoja on ihan kauhea raahata mukanaan, kun ei mieskään välttis voi kaikkea raahata ja mä kun oon yleensä jo vuorokauden kuluttua lähtenyt, niin ei oo ollu semmonen olo, että huvittais kauheita pakaaseja roudata.
 
Onko muita sairaalakassittomia? En ole edes ajatellut koko asiaa vielä :) tod näk en ota itselleni mitään. Lähden pois niissä kuteissa, jotka on päällä kun sinne meen. Vauvalle jotkut sisäkuteet, myssy ja tumput. Noilla pärjää :wink
 
Takaisin
Top