Sairaalakassi

Nakaro, siin neuvolasta saadusta kierrekirjasesta vauvan odotus, on jonkinlainen lista, mitä voit mieleiseksesi tuunata, oli melkolailla loppu puolella tekstejä/rviikkoja.
 
Mulle ei annettu sitä ku on toinen tulossa, en tiiä oisko ekasta vielä jossain vintin nurkassa tallessa..:)
 
Mä sain ekasta ja tokasta (6&8v sitten), mutta en nyt. Arvatkaa onko enää tallessa.. :D Ne viikot oon katsonut täältä vau.fi sivulta. Nyt vaan mietin, kun nykyään sen saa kai apteekista, että antaisiko ne sen mulle sieltä..? Tossa ylhäällä sitä mainostetaan baby boxin vieressä.. :)
 
Mä olen pakannut nyt sairaalakassin valmiiksi. :)

-hammasharja+tahna
-shampoo + hoitoaine
-hiusharja+hiuslenkki
-meikkivoide, puuteri, ripsiväri
-kasvojenpesuaine ja kasvorasva
-huulirasva
-imetysliivit
-liivinsuojia
-imetyspaitoja 2kpl
-alushousuja
-sukkia
-kynä ja paperia
-yösiteitä
-suklaata, karkkia, mehua
-yöpaita
-vauvalle bodeja, housuja, pipoja, tumput, ohuempi ja paksumpi haalari
 
Silmämeikinpoistoaine on se mitä oon aina synnärillä kaivannut jos oon ripsarit silmissä lähtenny synnyttämään.
 
Otatteko vauvan vaatteet valmiiksi mukaan omaan sairaalakassiinne vai pistättekö eri kassiin, minkä isä voi sitten lähtöpäivänä tuoda mukanaan?
Mä oon nyt pakannut tuon sairaalakassin ja siellä on vauvan vaatteetkin mukana ja tuo kassi on ihan järettömän kokoinen..ihan hävettää, kuin olisin viikoksi lähdössä reissuun :D Suurimman tilan vie vauvan vaatteet, otin paria eri kokoa pöksyä ja bodya (50&56cm) kun ei näin ekakertalaisena ole mitään tietoa mikähän olisi hyvä. Siihen vielä sukat, tumput, pipo, haalaria ja vilttiä..oon varautunut helteeseen ja räntäsateeseen (juhannuksen aikoihin ei olisi ihme jos sataisi räntää..) :D
Omia vaatteita ei sit olekaan kuin verkkarit, imetyspaita, huppari ja imetysliivit + alusvaatteet kotiinlähtöpäiväksi (en halua epämukavissa mammafarkuissa ym. lähteä, jos satun ne päällä sinne tulemaan), ajattelin sairaalassa oloajan pärjätä sairaalavaatteilla.
 
Mulla on vauvan vaatteet tällä hetkellä pussissa kaukalossa, ajatuksena, että mies voi hakiessa tuoda. Mutta toisaalta, mun omaan kassiinkin ne mahtuis. En nyt tiiä mitä teen, otanko mukaan vai en
 
Mä laitoin ne kaukaloon ja mies tuo kaukalon vaatteineen päivineen kun tulee meitä hakemaan :)
 
Niin mäkin meinasin et ukko saa tuoda tullessaan. Eilen muuten kävinkin hakemassa kaukalon. Tutulta ostin vähän käytetyn cypex aton 2 merkkisen. Tosi kivan oloinen kaukalo mut yllätyin et olikin aika raskas kantaa tyhjänäkin verrattuna meidän edelliseen kaukaloon...
 
ok, voisi olla kätevää noin :) Tuntuu hassulta lähteä raahaamaan tuollaista isoa urheilukassia mukaan sairaalaan..minne mä sen siellä edes laitan, tuskin se mihinkään lukolliseen kaappiinkaan mahtuu :D ainakin muistelisin, että ne lukkokaapit siellä olisi aika pieniä (tosin en oo synnärillä koskaan käynyt) ja oon niin vainoharhainen, etten omia tavaroitani jätä mihinkään vaan lojumaan..jokuhan voi ne varastaa! Ihan kuin joku mun pieruverkkarit haluaisi..ehkä suklaat voi joku viedä :P :D
 
Mies valitsee ja tuo vauvan kotiintulokamppeet, kyllä sekin osaa ne kattoa, tosin sillä on kokemustakin enemmän kuin keskiverto-iskällä kun oli esikoisenkin kanssa kaksin kotona useita kuukausia. Mun omat kamat on repussa, jonka pakkaan loppuun lähdön hetkellä kun osa tietenkin on käytössä.
 
En mä meinaa muuta ottaa, kuin hygieniakamat, puhelin latureineen, syötävää ja puhtaat alusvaatteet. Mies voi tuoda muun mitä tarvitsee, jos tarvitsee. Ehkäsy..36 vuotta oltu ilman joten aika pihalla olen vaihtoehdoista..riskiä en halua ottaa, sillä tulin tälle miehelle välittömästi raskaaksi lähes seurustelun alussa. Toimimaton kroppa kantanut tähän mennessä muutaman parisuhteen, avioliiton..
 
Mieskin on kyselly parina päivänä, joko on kassi pakattu. En vaan saa aikaseks, tuntuu hölmöltä pakata mitään kun asutaan sairaalan vieressä. Mies voi helposti(?) hakea mitä tarvitsee. Kunhan äitiyskortin ja laturin muistaa :)
 
Ei täälläkään oo vielä pakattu mitään! Puhelimen laturi, pesuaineet ja puhdas vaatekerta, eikös sillä jo pärjää. Puhelin on varmasti kokoajan käsillä ja äitiyskortti autossa luultavasti valmiina. Onpahan tekemistä sitten, kun tuskin se lähtö sekunnissa tulee, varmasti joutuu jopa tunteja venailee kotona. Kävin sentään vaaville vaippoja ostamassa tänään! :D
 
näin rv36 synnyttäneenä täytyy sanoa, että kyllä se lähtö saattaa tulla hyvinkin nopeesti :D mulla oli siinä vaiheessa kassi ehkä puoliksi pakattu ja oli kyllä mukava ruveta laittamaan loppuja kamoja kun supistukset oli yhtä tuskaa :D
 
Mulla myös sen verran nopea oli viime synnytys kun kunnolla lähti käyntiin että suosiolla kyllä pakkaan tavarat jo valmiiksi ennen sitä. Ja ensi synnytys oli mullakin :)
 
Selviikö mä nyt tällä? Valmiina kassissa : vauvan vaatteet,omat kotiutumisvaatteet,kalsarit,tohvelit(käskettiin ottaa omat),imetysliivit,liivinsuojia,naposteltavaa,mehua,shampoo,hoitoaine,ihonpesuaine,dödö,hammasharja. Miehelle puhtaat housut ja kalsarit,sukat,tohvelit. Sit lähdön hetkellä heitän kassiin viel laturin ja hammastahnan. Omassa käsilaukussa on aina meikit ja harja ja äitiyskortti ja sitä ilman en muutenkaan lähde minnekkään. Kuulostaa paljolta mut aika pieni kassi on :D meil ei mies oikein voi tuoda perässä kun ei kauheen lähellä sairaalaa asuta eikä omisteta autoa ja toiveissa se perhehuone. Kaukalon saa mun äiti tuoda kun hakee laitokselta..
Muoks. Ajattelin niitä isoja siteitä sieltä ottaa muutaman,en uskaltaiskaan varmaan missään alwaysissa sieltä lähteä. Parempi että liikaa suojaa kun liian vähän :D
 
Takaisin
Top