sairaalakassi

Mulle ei oo neuvola ohjeistanu mitää vielä.. kaksi viikkoa laskettuun siis. Esikoinen tuli sektiolla ku avautuminen stoppas 3,5 senttiin et en tiedä lasketaaks mut uudelleen synnyttäjäks ku alateitse ois tää tarkotus suorittaa :D täytyykin kysellä neuvolasta :)
 
Heinukka kyllä noi ohjeistukset vaihtelee tosi paljon. Oon ite kans miettinyt että kuinka kiire tulee sairaalaan kun aina ne siellä sanoo että ole kotona niin kauan kuin pystyt, mitä jos kestämättömät kivut tulee vasta ponnistusvaiheessa, hieman myöhäistä siinä vaiheessa lähteä sairaalaan :) onneksi on vain vartin matka sairaalaan, mutta esikoisen hoitaja tulee tunnin ajomatkan päästä... Supistukset rauhottu eilen illalla ja sain nukuttua ihan ok viime yönä.
 
Omena: hyvä pointti että kannattaa laittaa muistilappu oven viereen viimeisistä tavaroista joita ei tule laittaneeksi vielä sairaalalaukkuun. Taidanpa tehdä lapun miehellekin kaikista toiveista sairaalaan liittyen :)
 
Sairaalakassi. Haha. Niinhan siina sitten meilla kavi, etta mies pakkasi sairaalakassin loppuun - kavi kahden minuutin valein tulleiden supistusten valissa hakemassa kassiin tavaroita ja sitten juoksi taas hieromaan alaselkaani. Kyllahan se niinkin kavi, mutta olisi tietysti ollut helpompaa, jos olisin sen pakannut kokonaan... :D
 
Libra: tuota minäkin pelkään että paljon jää vielä pois tarpeellista synnytyskassista jota mies sitten saa hädissään etsiä. Kun tulin tänään lääkäristä kävin nyt ostamassa uuden shampoon, kaksi hammasharjaa ja uutta tahnaa. Sitten laadin vaikka tänään kunnon listan kaikista asioista kuten minne pitää soittaa. Naistenlääkärillekin pitää ilmoittaa jos päätyy sairaalaan. Taksirahaakaan ei tule koskaan varattua valmiiksi lompaakkoon kun täällä ei kortit käy. Saa nähdä mikä härdelli tässä vielä koittaa.
 
Se mita itse en osannut ajatellakaan oli, etta kannattaa ottaa joku muovipussi, patjansuojus, tms. mukaan sinne auton istuimelle, varmuuden vuoksi. Onneksi katilo oli saattamassa autoon ja han sellaisen taikoi jostain.
 
Taalla myydaan oikein imukykyisia aitiyssuojia joko sankya tai esim taksia varten. Ostin niita muuta pitaisi viela laittaa sankyyn, kun ei niista taida paketissa olla hyotya.
 
Ja sitten vielä niille, jotka eivät saa sairaalakaapua tai -vaatteita: itse koin löysän T-paidan hyväksi synnytysasuksi. Sitä ei oltu suunniteltu, mutta jäipähän päälle, kun lähdettiin. Se oli mukava, käytännöllinen ja riittävän vilpoinen ja lämmin vaate. Tosin mies vähän huvittuneena mutisi, kun se oli hänen paitansa, jonka olin supistusten välissä vaatekaapista tempaissut...:wink

Ja kannattaa pakata superjoustavat ja isot alushousut mukaan... Täältä sai sairaalasta mukaan sellaiset ja ne olivat kyllä aivan ehdottomat ekoina päivinä.

Ainoat asiat, jotka pakkasin mutta en käyttänyt, olivat meikit ja kylpytakki. Jopa iPadille tuli käyttöä. Ainoa asia, joka unohtui, oli lapselle pipo, joten saimme sen sairaalasta.
 
Takaisin
Top