sairaalakassi

ite aloin eileen pakkamaan. :alien
laitoin sinne tutin, tuttipullon ja nämä vaatteet : 10271588_10202902322022651_3966928835908926194_n.jpgmä tykkään että saan rauhassa pakkailla mooooonta päivää:grin koin että voin jo alottaa, kun viimeinen kymppi pärähtää käyntiin lauataina:wink
 
Mäkin oon jo miettiny, tehny listaa mitä otetaan mukaan ja tilannu itse kassin, kun sopivan kokoista ei ole ollut ja muutenkin tollaiselle viikonloppulaukulle on ollut tarvetta. :)
 
No en :D esikoisenkin aikaan mies toi synnärille kaiken tarvittavan sitten, kun lapsi oli maailmassa :D
 
Juu täytyy myöntää, etten ole lainkaan asiaa vielä pohtinut. Vähän olen yrittänyt ennustaa säätilaa ylipäänsä sitten lokakuussa, että millaisia nuttuja ja töppösiä pitäisi hankkina :)
 
Eeeen ole. :) Kassi on omasta takaa, Mini-Weekenderilla mennaan. Mitahan sinnekin pitaa laittaa? Taytyy selailla noita katilon antimia oppaita, siella se lista olisi, jos vain viitsisi... Harmi, etteivat ole tavarat itsekseen hyppaamassa laukkuun. :wink
 
Mä ajattelin pakkailla sitte kun äippäloma alkaa, jos ei nyt neuvola ja muilla käynneillä sitä ennen mitää mullistavaa tapahdu...Hirmu hankala miettiä mitä sinnekki laittaa, onneksi niistä on hyviä listoja olemassa :)
 
Minä oon nyt yrittäny miettiä, että mitä tarviis pakata, mut en keksi.. Kun kaiken saa sairaalasta..?
Missä noita listoja on?
 
Mitä sinne sairaalakassiin kannattaa laittaa? :) vauvalle vaatteet, omat vaatteet ja hygieniatarvikkeet tietenkin.. mut muuta? :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Netistä googlettelemslla löysin aika monta eriversiota sairaalakassien sisällysluettelosta, yhden kirjoitin jo ylös, mikä vaikutti melko hyvältä... :)
 
Tällä kertaa mukaan en ainakaan ota: kirjoja/lehtiä, musiikkia.
Mukaan Otan: hygieniatuotteet, itsellekkin vaatteita vauvan vaatteiden lisäksi! Imetyskumin. On se niin jännittävää aikaa sitten ola sairaalassa ! :)
 
Mäkään en oo pakannut, enkä varmaan pakkaakaan ennen ku vast pari viikkoo ennen laskettuu, mut oon kyl hiukan sitä jo miettiny :) Esimerkiks oon miettiny, et tarttis käydä jostain hommaamassa sellanen ihana neulehaalari ku Jenni-Juliallaki on tossa kuvassa :) Ja sit oon miettiny, et pitää ottaa vähän monenlaisii vaatteita ku ei voi yhtään tietää kui lämmin sillon on ku sairaalasta lähtee kotii :) Esikoisen kans kävi niin et oli ihan kesä ku syyskuun 7. lähin synnärille käynnistykseen ja siit viikon pääst kotiuduttiin ja oli tullu syksy eikä meil ollu mitään haalarii tai villasukkii mukana :D Pelkkii bodyi ja housui :D Ni piti sit pyytää mies tuomaan kotoo, mikä on ain riski ko ei tiä ikin mitä sielt sit tulee ;D
 
Tuota oon myös miettinyt, että kuinka sitä osaa päättää vauvan kotiutumisvaatteet.. Kun tuntuu, ettei edes tiedä, mitä sillä lapsella tulisi olla päällä milläkin keleillä. :D Kudoin merinovillasta haalarin, se on käynyt mielessä ainakin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en kyllä ota mukaan vauvan kotiutumisvaatteiden lisäksi muuta kuin omat aamutossut, LANSINOHIA!!!, rintakumit ja omat hygienitarvikkeet. Ehkä kotiutumisvaatteet itselle, jos jaksan kantaa... kyllä ärsytti esikoisen kanssa se täysi kassi, joka sitten lojui eteisessä varmaan viikon kotiutumusen jälkeen... :grin

Mites nopeasti ootte muuten päässeet tokan lapsen kanssa kotiin?
 
Snuu:
Itselläni kun toinen syntyi tiistai iltana niin pääsimme jo torstai aamupäivänä heti lääkärin tarkastuksen jälkeen :)
Luulen että aina vaikuttaa se että miten synnytys on sujunut ja miten vauva voi. Meillä koko synnytys meni mallikkaasti, minulle ei yhtään tikkiä ja lapsen pisteet oli 10/10/10
Eli jos kaikki menee hyvin niin voi päästä jo aika nopeestikin!
 
Mielessä on ollut jo sairaalakassi, mutta vielä en ole tarkemmin miettinyt. Kauhean vaikea ennustaa, mitä Suomen ilmasto tarjoaa lokakuun loppupuolella... Vaikka toisaalta, lapsihan kulkee ulkoilman halki vain pienen matkan autoon ja sieltä kotiin sisälle. Mutta ajoissa ajattelin pakata kuitenkin, koska nään sieluni silmin jo sen mieheni paniikin, jos hän joutuisi kassia kotona pakkailemaan, mikäli mulle tulisikin äkillinen aikainen lähtö sairaalaan... :D
 
Kavin nyt sitten ihan uteliaisuuttani katsomassa, etta mita Hollannin sairaalakassiin laitetaan - ja oho! Hyva, etta katsoin etukateen. En tieda, miksi olin olettanut, etta sairaalasta saisi edes jotain - vaarin! Itse tuon nakojaan kaiken, kylpytakista ja tohveleista aina synnytysvaatteisiin, valipaloista ja juomista nyt puhumattakaan. Sairaala nakojaan tarjoaa seinat, katon, jotain synnytysrekvisiittaa, sairaalavalineiston ja laskun. Se olikin sitten siina. Saa vissiin ruveta suunnittelemaan, etta missa vaatteissa sita rupeaa synnyttamaan... o_O Apua! Onneksi tassa on viela aikaa sopeutua.
 
Takaisin
Top