Saako raskausaikana ... ?

Monet puhuu tuosta majoneesista. Mä olen syönyt sitä koko ajan.. Mikä siinä on sellaista, mitä pitäisi välttää?

Oikea majoneesi tehdään raa'asta kananmunasta, joka oli ainakin joskus kiellettyjen listalla. Tosin suurin osa majoista vissiin on tehty johonkin korvikekananmunaan tai jauhokananmunaan enkä tiedä voiko sitä rinnastaa raakaan kananmunaan..? Joku fiksumpi varmasti osaisi vastata siihen.
 
Monet puhuu tuosta majoneesista. Mä olen syönyt sitä koko ajan.. Mikä siinä on sellaista, mitä pitäisi välttää?
Mä taisin ekaks puhua majoneesista, ei oo kieltolistalla tietääkseni, mä en vaan syönyt sitä sushipaikassa koska siinä on raakaa kananmunaa. En siis oikeesti välttele sitä mitenkään, ne vaan siellä sushipaikassa sano siitä ja jätti automaattisesti mun annoksesta pois kun sanoin raskaudesta.
 
Ruuth raakakananmuna... on niitä majoneesija munattominakin ja pastöroidusta munasta tehtyjä! Mä jos majoo syön niin oon tehnyt ite, kotimaisesta munasta... käsittääkseni niistä oo mitään myrkyllistä löytynyt aikoihin:)
 
Noi korvikemunat/jauhomunat on niin kovin käsiteltyjä että muistelisin niiden olevan pastoröituja (enkä kyllä munaan rinnastaisi) :wink
 
Mäkin oletan että perusmajoneesi tulee purkista ja on turvallista. Välttelen vain silloin kun ravintola kehuu omatekoisella majoneesilla. No joo. Järjen käyttö lienee tässäkin sallittu :)
 
Mä olen kyl syönyt majoneesia ihan huoletta. Kotimaiset munat ei ainakaan ole kieltolistalla, edes raakoina ja ei niissä ulkomaisissakaan yleensä listeriaa muutenkaan ole(tietty salmonellastakin paskataudin voi saada). Ja jos on tehty joistain jauhoista, niin niissä ei mitään (eläviä) pöpöjä ole, kun harva mikrobi kestää kuivaamista. Kuinka terveellistä majoneesi sitten on(raskaana tai ei)niin siitä voi varmasti olla montaa mieltä :p
 
MIten Rooibos tee? Onko paha? Se olis kuitenkin kofeiinitonta, ja mulla tuo kofeiiniraja tahtoo olla tiukilla..
 
MIten Rooibos tee? Onko paha? Se olis kuitenkin kofeiinitonta, ja mulla tuo kofeiiniraja tahtoo olla tiukilla..

Rooibosta ei suositella Suomessa. Maailmallahan se on perin suosittu mammajuoma, mutta sen vaikutuksista ei ole vielä tarpeeksi tietoa, siksi ei meillä suositella.

Itse olen löytänyt pari kahvilaa josta saa kofeiinitonta kahvia, ihan parasta!
 
Meniköhån joku nyt mönkään kun söin aurajuustoa vaikka kuinka :S oon himonnu sitä nyt tovin ja mies ei voi sietää. Nyt oon yksin kotona nii laitoin hirmukasan kastikkeen sekaan ja kuumensin kunnolla pannulla. :D nyt on himot tyydytetty mutta eikai siitä ole vaaraa kypsennettynä.
 
Meniköhån joku nyt mönkään kun söin aurajuustoa vaikka kuinka :S oon himonnu sitä nyt tovin ja mies ei voi sietää. Nyt oon yksin kotona nii laitoin hirmukasan kastikkeen sekaan ja kuumensin kunnolla pannulla. :D nyt on himot tyydytetty mutta eikai siitä ole vaaraa kypsennettynä.

Ei, juustot ok kun kuumentaa kuplivaksi:)
 
Minä oon aurajuustoa(siis valion) syönyt kuumentamattakin.. niin usein aiemminkin syönyt enkä oo mitään saanut niin oon uskaltanu. Ja söinpä eilen leipäjuustoakin(pästöroidusta suomalaisesta maidosta valmistettu)vaikka en tiä oisko sitäkään saanu syödä. Hyvää oli :hungry:
 
Suhtautuisin kyllä Valion Auraankin varauksella koska itse suosittavat sivuillaan kuumentamaan kuplivan kuumaksi ennen syömistä raskauden aikana. Vaikka riski on pieni niin se on kuitenkin tietoisesti otettu, joten itse vältän raskausaikana.
 
Suhtautuisin kyllä Valion Auraankin varauksella koska itse suosittavat sivuillaan kuumentamaan kuplivan kuumaksi ennen syömistä raskauden aikana. Vaikka riski on pieni niin se on kuitenkin tietoisesti otettu, joten itse vältän raskausaikana.
Oon tässä asiassa samaa mieltä, jotenki kuumottaa pelkästään se home raskausaikana.
 
Minä olen suuri juustojen ystävä varsinkin homejuuston mutta raskausaikana en niitä syö vaikka muuta ruokaa syönkin melko lepsusti.
 
Mä oon kyllä laittanut sinihomejuustoa pitsan päälle niin sai pahimmat homejuustonitkut pois:grin
 
Onko teillä tietoo tai kokemusta että saako matkapahoinvointiin käyttää lääkkeitä raskauden aikana? Netissä niin ristiriitaista tietoa.. Onko joku käyttänyt?
Perjantaina ollaan lähdössä tallinaan laivalla ja kärsin tosi kovasta pahoinvoinnista varsinkin merellä.. Onneksi matka ei kestä kuin kaksi tuntia mutta sekin on liikaa.
 
Unelma en osaa sulle varmaa tietoa antaa mutta väitän että ei saa kun on kolmiolääke... Ootko kokeillut pahoinvointirannekkeita?
 
Takaisin
Top