Saako raskausaikana ... ?

Senja

Silmät suurina ihmettelijä
Eli ajattelin luoda tämmösen ryhmän, jossa voi kysellä, mikäli jokin arveluttaa esim saako raskauaikana syödä tai käyttää jotain tms:)

Itse kysyisin, mitä mieltä ootte hiusten värjäämisestä? Ihan googlettamalla löytyy esim HUS n sivuilta aika hyvä infopaketti, mutta siis ootteko te värjänny/aiotteko värjätä hiuksianne raskauden aikana?
 
Mulla takana kolme raskautta. Oon värjännyt ja ollut värjäämättä. Viime raskaudessa oli jo aika harmaa tukka kun juurikasvua pukkasi...
Nyt värjäsin just pari päivää sitten. Tiedä sitten koska seuraavan kerran.
 
Minä oon kaikissa kolmessa raskaudessa värjännyt kerran hiukset kun on ollut tärkeitä juhlia edessä :) en usko, että satunnaisesta värjäyksestä olisi haittaa..
 
Mä värjäsin nyt kun olin ihan alussa, en siis itsekään tiennyt värjäyshetkellä raskaudesta. Mulla tuli kova allerginen reaktio päänahkaan, päänahka oli kuin auringossa palanut, arka ja hellä viikon ajan värjäyksestä. Kampaaja oli kummissaan kun tuon värin ei juuri pitäisi allergisoida, siksi on sen valinnut. Kysyi että onko joku vahva hormonaalinen valmiste käytössä, semmosesta yhteiskäytöstä vois ehkä aiheutua. Ei ollut valmistetta vaan näköjään muuten hormonit hyrrää :D En siis uskalla raskauden aikana värjätä enää tyveen asti, mutta raidottaa aion. :)
 
Itsellä huomenna kampaaja, en ajatellut perua. Katotaan milloin seuraavan kerran sitten:happy: luulen että värjään kyllä mutta pidemmällä välillä.
 
Mä olen pohtinut kuinka pitkään uskallan jatkaa ratsastusta. Harrastaako kukaan muu ratsastusta ja osaisi kertoa kuinka itse aikoo toimia?
 
Mä ratsastan myös. Tutuilla hevosilla aion ratsastaa niin pitkään kun tuntuu hyvältä, vieraiden selkään en aio enää nousta.
 
Ratsastaahan voi niin pitkään kun kykenee sen tekemään, mut huomioisin sen että onko heppa minkälainen, rasavilli vai kiltti ku mikä.. Itse en ole uskaltanut oman hevosen selkään koska osaa olla aika junttura ja joskus maastolenkit menee silleen niin kuin niitä ei ole kuviteltu! Mut oman voinnin mukaan ja myös sen että mitä meinaa tehdä ja minkälainen hevosvoima haarojen välissä! :D
 
En värjää. Annan nyt kasvaa tuon haalistuneen värin pois.

Miksi olen välttänyt viinirypäleitä aiemmissa raskauksissa?
 
Mulla omat hevoset pihassa. En itse nyt ratsasta, ihan vain siksi että yritän välttää turhia riskejä. Käyn myös pitämässä tunteja, mutta vieraiden selkään en myöskään mene. :)
 
Muokattu viimeksi:
En värjää, mutta olen muutenkin tämmöinen luomuhörhö eli käytän vain luomukosmetiikkaa.

Tutulla hepalla ratsastaisin mutta koska sellaista ei ole nyt saatavilla, en ajatellut käydä selässä ollenkaan. Yleensähän väki on tokan kolmanneksen loppuun uskaltanut jos perustunneilla käynyt, ei tosin esteitä just sen putoamisriskin takia. Palautumisen osalta ratsastus on taas ehkä paras liikuntamuoto ikinä eli mahdollisimman nopeasti selkeään synnytyksen jälkeen!

Viinirypäleissä on homeenestoainetta joka jää niihin vaikka peseekin. Pidetään hormonihäirikkönä, siksi jotkut välttää rypäleitä. Eihän se missään virallisella listalla taida olla. Mansikoissa on tätä muuten myös, mutta itse ainakin odotan mansikkakautta, en kesällä muuta varmaam syökään [emoji16]
 
Mites tuon inkiväärin kanssa.... Joissain kielletään se aivan kaikissa muodoissa, joissain puhutaan inkiväärivalmisteista. Sen ymmärrän, koska niiden pitoisuuksista ei koskaan voi tietää. Mutta tuntuu oudolta, että tuore inkivääri olisi jotenkin vaarallista. Rakastan yli kaiken aasialaista ruokaa ja inkivääriä ylipäätään. En nyt enää sitä smoothien joukkoon laita, mutta eilen tein thaikkua kotona ja laitoin kyllä ruokaan.
 
Terhie, kyllä mäkin ymmärrän tuon ohjeen niin, että tuoretta tai jauhettua inkivääriä voi käyttää mausteena, muttei nyt ihan kilokaupalla tai päivittäin kuitenkaan.
 
Mitenkäs glögi? Juotteko, jos ei sisällä alkoholia, mutta ainesosiin on lueteltu esimerkiksi juurikin tuo inkivääri?
 
Mä en oo koskaan värjännyt hiuksia joten en tuu varmaan värjäämään :D Toi viinirypäle juttu on kyllä mielenkiintoinen, en oo tullut ajatelleeksi että mitä kaikkea siihen pinnalle jää.
 
Kävin juurikin viikko sitten parturissa ja hiukset värjättiin. En aio kuitenkaan joka kuukausi värjätä, seuraavan kerran keväällä :)
 
Itse olen viime vuoden aikana värjännyt kerran hiuksia. Nyt ei ole suunnitteilla värjäystä, mutta jos joku kaipuu värin muutokselle tulee niin uskon että värjään. Tosin niin ettei tule kovin lähelle päänahkaa. Enemmän huolestuttaa se kemikaalin hengittäminen ja se kun väri on päässä kuitenkin jonkun aikaa. Itselle tullut jonkinlainen hysteria kosmetiikan suhteen. En uskalla edes kynsiä lakata. :eek:
 
Mitenkäs glögi? Juotteko, jos ei sisällä alkoholia, mutta ainesosiin on lueteltu esimerkiksi juurikin tuo inkivääri?

Minä oon kyllä ihan huoletta glögiä juonut enkä ole ajatellut ollenkaan tuota inkivääriä siinä o.o
 
Niin. Varmaan aika vähän on sitä inkivääriä glögissä, mutta itse en ole uskaltanut juoda. :)
 
Itse kyllä joisin glögiä ihan huoletta, ne maustemäärät siinä on kuitenkin niin pikkiriikkisiä :). Olen suuri glögin ystävä, tänä vuonna vaan jäi väliin kun vietettiin joulu muilla mailla...
 
Takaisin
Top