Ruokavalio

Mulla kanssa tuota, että tulee täyteen aiempaa helpommin, mutta mulla se toimii vähän viiveellä. Saatan syödä (lähes) entisen kokoisen annoksen, mutta pian ruokailun jälkeen voi tulla tosi tukala ähky joka voi pahentua jopa parin tunnin ajan. Esim. tänään mies tuli Mäkkärin kautta sunnuntaivuorosta kotiin, ja ateria meni suht sujuvasti mutta ruuan jälkeen tuli ihan karsea olo. :depressed: Sama viime viikolla kun mies tilasi pizzaa. Puhuin jo miehellekin, että täytynee siirtyä pelkästään kevyempään ruokaan, kun ei tämä elimistö näemmä jaksa kertakaikkiaan vetää tällaista mättöä. Aiemmin olen siis syönyt useimpina päivinä jätskijälkkäriä lukuunottamatta suht tasapainoisesti ja sitten 1-2 kertaa viikossa yksi ateria ollut tuollaista "roskaruokaa", mutta näemmä sekin on nyt liikaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mikä on tämä hirveä jano!! Koko ajan janottaa. Pitää ruveta listaamaan juodut määrät ja välttämään makeeta, ettei nyt ainakaan radi iske!
 
Mulla tekee nää kelit.. Hikoilen ihan hulluna jatkuvasti jopa viileällä kelillä niin on jatkuva jano. Asiaa ei tietty myös auta se että oli toi muutto niin muisti vähemmän juoda yli päätään..
 
Nostetaas vähän ylöspäin :D miten on teidän ruokailutottumukset muuttuneet raskauden aikana vai onko muuttunut ollenkaan? Olisi ihan kiva lueskella miten te muut syötte päivän aikana ja onko tullut paljon painoa raskauden aikana :)

Ite syön omasta mielestä paljon päivässä.. Aamulla puol viiden aikaan ison lautasellisen puuroa mihin pilkottu banaani + omena. Klo 7 syön ruisleivän, kymmeneltä toisen leivän kahvin kanssa. 12-13 aikaan syön lämpimän aterian n. 400-600g perus kotiruokaa. Töistä päästyäni tulee vielä syötyä ehkä toinen lämmin ateria ja illan mittaan tulee naposteltua erilaisia hedelmiä/leipää/jogurttia/puuroa :oops: herkut oon koittanut jättää viikonlopuksi. Vettä tulee juotua +2 litraa päivässä. Painoa on tullut varmaan reipas 5kg ja rv 27+0

Raskaus ei kovinkaan oo muuttanut ruokailutottumuksiani, n. Yksi välipala tullut lisää ja annoskoko ehkä hivenen suurentunut. Eikä oo koko raskausaikana tullut minkäänlaisia himoja/inhokkeja :nailbiting:
 
Mun tulee syötyä kans aika lailla niinkun ennenkin, herkkuja menee säännöllisesti, mutta melko kohtuullisia määriä. Painoa on tullut tähän mennessä noin 9,5 kg ja rv huomenna 29.
 
Mulla ei ole oikeastaan tullut painoa.. Oisko ollu ekasta neuvolan mittauksesta tullu 1kg.. Ruokailutottumukset ei ole muuttunut mutta olen ruvennut syömään säännöllisemmin. Aiemmin saattoi vierähtää helposti jopa 6h syömättä mut alku raskauden aikana rupesin syömään 3-4h välein ja se on nyt jatkunut koko tän ajan. Mulla on harvoin oikeasti semmosta nälän tunnetta kun syön vähän mutta säännöllisesti..

Toki on siis noin muuten pyrkinyt syömään ihan terveellistä kotiruokaa mutta niin olen tehnyt aina..
 
Mun ateriarytmi on edelleen persiillään. Syön 3-4 kertaa päivässä. Ruokkiksella yleensä leivän (pitkän tauon jälkeen), töitten jälkeen esim. kulhon muroja ja sit illalla lämpimän aterian. Joskus tulee (harvoin) siihen väliin napsittua jotain.
Tosin nykyään tekee mieli salmiakkia ja daim-rakeita :D
 
Voi.. Et olis maininnut daimia! Nyt haluan niiiiiiiiiin kovasti daim-kakkua tai jäätelöä! Ja pitää odottaa viikonloppuun ennen ku saa..
 
Painoa tullut 11 kg. Syön mielestäni samoin kuin ennen eli aamulla 2 palaa leipää ja juustoa ja kahvi, runsas lounas, joka usein salaattia, iltapäivällä joku hedelmä ja/kahvi, kotona töistä palatessa taas leipää ja iltapalaksi esim jugurttia ja marjoja. Rv 28+
 
Mä oon nyt pari viikkoo syöny mielestäni ihan liikaa herkkuja :sad001 Mut oon viel puol kiloo kevyempi kun alkuraskaudesta. Tarvis nyt kyl tsempata ettei loppuaikana nousis turhaa paino, siis älyttömän herkuttelun vuoks.
 
Tällä hetkellä syön aamulla 2leipää juustolla ja kinkulla +maitoa tai muromysliä ja maitoa. Aamupäivällä töissä puuro/leipä/jugurtti ja mehu/tee/vesi. Lounaalla kotiruokaa. Töiden jälkeen leipää/jogurttia/hedelmää. Illalla jotain pientä. Jos syön töiden jälkeen lämmintä ruokaa, ni en jaksa illalla mitään.
Iltaa kohti ei mahdu mahaan muuta kuin nesteitä, muuten tulee armoton närästys. Närästys tulee joka ilta, muttei kestä kauaa jos saan maitoa ja vältän iltapalaa.
 
Mä syön aamulla myslipatukan lennossa, lounaaksi sitä mitä työpaikkaruokalassa on tarjolla ja paljon kasviksia, ja illalla usein jonkun isomman ruuan ja jälkkärin päälle. Välipaloja en yleensä syö. Pitäisi kyllä yrittää vähän keventää noita iltasyömisiä kun usein vatsa pömpöttää tukevamman illallisen jälkeen vielä aamullakin. :meh:
 
Mä syön nykyään 7 ateriaa/välipalaa päivässä. Aamulla ihan vähän jotain; 1leipäsiivu tms ja kahvia. Mikään ei
maistu eikä oikein oo nälkäkään. Töissä kahvitauko 9:00 aikoihin ja sit on jugurttia/leipää tms. Lounaaksi jotain lämminta ruokaa. Iltapäivällä vielä töissä toinen kahvitauko ja leipää silloinkin. Kotiin kun pääsee niin on jo järkky nälkä ja en pysty tekee iltaruokaa napostelematta ensin jotain. Sit lämmin iltaruoka ja vielä ennen nukkumaanmenoa joku pieni välipala.

Eka ruoka on noin 7:00 ja iltapala joskus 20:30. Ei siinä ktl jää 3h ryokailujen väliin mut en tiedä miten siirtäiskään nälkää ja jos pn nälkä niin sit myös närästää.

Töissä vois jahveilla syödä jotain järkevämpää mutleipä on vaan helppo...
 
Mulla on oikeestaan hyvin paljo samallainen ruokavalio ku sinjalla. Paitsi lounas vaihtelee, yleensä edellisen päivän ruokaa, jos ei ole niin jotain nopeaa ruokaa sitte, mut perusterveellistä. Ehkä kerran kuussa syön jotaki mäkkäriä tms. Herkkujen määrää pitäs kyllä vähentää, kahvilla pitää olla aina digestive keksi. Joku saattaa nauraa sille mut sillä yritän et en ainakaan mitään pullia tms syö. Kerran viikossa karkkia. Ja oon normaalipainonen, 168cm pitkä ja alotuspaino oli 55kg, nyt on tullu joku 8kg. Varmaan yliki, ens viikolla on neuvola.

Ja melkeempä samanlain oon syöny ennen raskauttaki, nykyään on tarkkaa et saan lounasaikaan jotakin kunnon suolasta, ennen saatto syyä mysliä tms. Enää se ei riitä.
 
Kun lukee mitä syötte/millaisia määriä niin tuntuu, että itse syön kuin hevonen!

Aamupalalla syön lautasellisen puuroa, jossa puuron lisäksi marjoja, raejuustoa, kauralesettä ja 2 ruokalusikallista rypsiöljyä+ juon kupin kahvia. Aamupala n. klo 7.00

Lounas n. Klo 12 ja silloin tavallista kotiruokaa+kasviksia ja pari lasia rasvatonta maitoa.

Välipala n. klo 15 ja silloin mitä sattuu olemaan: hedelmää, leipää, jugurttia, banaanilettuja tms ja lasi rasvatonta maitoa + joskus kuppi kahvia.

Päivällinen n. klo 17-18 ja silloin kotiruokaa ja pari lasia rasvatonta maitoa.

Iltapala n. klo 20. Silloin joko pari leipää joissa juustoa ja kasviksia tai esim. luonnonjugurttia, pähkinöitä ja hunajaa + lasi rasvatonta maitoa.

Herkkuja kyllä menee jos niitä kaapeisss on. Siksi koitan pitää kaapit niistä tyhjinä.

Kiloja tullut lähes samalla tahdilla kuin esikoisesta. Helppo seurata kun aloituspaino oli ihan sama. Viikkoja nyt 29+6 & kiloja tullut n. 11.5kg. Normaalipainoinen olin ennen raskautta. Kilomäärä kauhistuttaa, esikoisesta tuli yli 21kg kaksi vuotta sitten. Mutta kaikista pääsin eroon ilman kummempia pueistuksia joten toivottavasti näistäkin...
 
Arkena syön tavallisesti kutakuinkin näin:

Aamupalaksi pala ruisleipää, juustoa, kurkkua/tomaattia. Lasi mehua ja kuppi kahvia

Lounaaksi mitä työpaikkaruokalassa on, eli joko salaatti, keitto tai lämmin kasvis/kalaruoka (en syö lihaa).

Välipalaksi jugurtti, hedelmä tai suklaapatukka...

Töiden jälkeen alkuillasta kotona joko pari palaa leipää ja rahkapohjainen marjasmoothie tai sitten lämmin ruoka tai munakas tms.

Ja riipuen kuinka tuhdisti söin alkuillasta niin ennen nukkumaanmenoa saatan syödä vielä pari hapankorppua, hedelmän tai muuta pientä. Tai sitten en mitään.

Viikonloppusin syön aamulla tuhdimmin, rakastan kunnon aamiaisia kananmunineen ja smoothieineen.

Aikalailla samalla tavalla söin ennen raskauttakin. Painoa oli viime neuvolakäynnillä 2vkoa sitten tullut 8kg. Nyt ehkä sitten vähän enemmän.
 
Ootteko syöneet ulkomaalaisia hedelmiä, siis esim omenat? Tietysti kuorittuina itse syön, mutta iski ahdistus kaikista torjunta-aine jäämistä ym. Juuri luin että pistotarkistuksessa olisi jäänyt kiinni liiallisesta pitoisuudesta. Ja tietysti lähdin lukemaan lisää näistä aineista ja ja... ahdistusmöykky :sad001 en syö enään! :c tiedän sitten miksi lapsella on autismi tai muuta neurologisia :c :sad015
 
Takaisin
Top