Ruokahimot ja -ällötykset

Raakaa kananmunaa ei ja sitähän majoneesissa tuppaa olemaan :/
 
Suurin osa Suomessa myytävistä, varmaan kaikki kotimaiset, taitaa olla pastöroituja majoneeseja, en niitä aio sen kummemmin varoa. Raakaa kananmunaa ei mainita myöskään thl:n ohjeessa, ilmeisesti kun Suomessa salmonellavaara on niin mitätön. Ainakin Hesen hamppareissa on mainittu että majot pastöroituja.

Ei silti ole tarvetta kokonaista raakaa kananmunaa syödä :wink Mutta tonnikala-majoneesi-sushit on ruokalistalla nam!
 
Nyt alkoi täälläkin ruoalla kikkailut, mitään ei tee mieli. Aamupala tuli ylös tai ne pari hörppyä mitä ehdin smoothiesta ottaa. Lounaaks en keksiny kokeilla muuta kun salaattia. Mut mikä tää tomaattijuttu nyt on? Eikö sitäkään saa syödä? Tässä nyt odottelen, pysyykö salaatti sisällä, uhkaavasti paha olo velloo sisällä...Kaveri kannusti jo, että enpäs ainakaan pääse lihomaan tällä menolla :dead:
 
Kahvia ei pysty juomaan saatika haistamaaan, aiemmin se tuoksu oli ihana. Tekee mieli syödä Kaikkea! Rasvaista mäkkisafkaa, hedelmiä, suklaata, paistettua lohta jo vähän aikaa.. Lihon varmaan 20kiloa tän raskauden aikana. Tää turvotus onneks hillitsee vähän syömistä.
 
Näyttää että n vähän sama tilanne kuin viimeksi nyt. Pitää syödä säännöllisesti, muuten tulee huono olo, ei siis mikään yökkäilyolo, mut heikottaa ja vähän etoo. Eli pitänee ottaa niskasta kiinni ja syödä kuin lapseni, eli kolmen tunnin välein pieniä annoksia
 
Toistaiseksi ei ole mitään ihmeitä, mutta edellisessä raskaudessa jostain syystä kittasin kivennäisvettä älyttömät määrät!
 
Aikaisemmin oon tykännyt syödä joka aamu kaurapuuroa, mutta nyt se hädin tuskin menee alas. Jotenkin kuvottava koostumus siinä nykyään ja maku kans. :) Suolaiset ja rasvaiset ruoat on nyt kovasti mieleen. Subwayn subit ja pizzakin kyllä maistuis, niin ja sipsit.
 
Nyt on omena ja kurkku in sekä ruisleipä, tietenkin kurkkua päällimmäiseks. Mikään muu ei oikein innosta, mutta oon tosi tyytyväinen, että tekee mieli vaan terveellisiä juttuja.
 
Mun tekee niiin mieli graavilohta ja maksamakkaraa... :hungry: näyttipä olevan itse graavattu kalakin kiellettyjen listalla :arghh:.
 
Mun tekee niiin mieli graavilohta ja maksamakkaraa... :hungry: näyttipä olevan itse graavattu kalakin kiellettyjen listalla :arghh:.

Niinkö? Itse kyllä aion sitä muutaman kerran raskauden aikana syödä! Oon ymmärtänyt että tuoreesta kalasta on ok :)
 
Niin tuolla eviran sivuilla sanottiin Siiseli. Pitäis vissiin kuumentaa jos aikoo syödä :hungover:
 
Takaisin
Top