Ristiäiset / nimiäiset

Minä rakastan myös voileipäkakkuja mutta niitä niin harvoin missään tarjotaan. Ristiäisiin aion kyllä tehdä!
 
Hyi meille ei mitään märkää leipää tule :D Okei, en oo ikinä edes syönyt sellasta kun kasvissyöjä olen, mutta eihän niistä voileipäkakuista kukaan oikeesti tykkää. Pitää keksiä jotain muuta suolasta tilalle :)
 
Hyi meille ei mitään märkää leipää tule :D Okei, en oo ikinä edes syönyt sellasta kun kasvissyöjä olen, mutta eihän niistä voileipäkakuista kukaan oikeesti tykkää. Pitää keksiä jotain muuta suolasta tilalle :)
Onhan niistä kasvisversioitakin :) märkää leipää... :D :D
 
Mä repesin kans tolle märälle leivälle :grin:grin

Mun mielestä se voileipäkakku, lihalla tai ilman, on oikeesti hyvää. Mut jostain syystä (en oo ikinä ees kysyny miks) sitä ei mun lapsuudessa ollu ikinä tarjolla missään juhlissa. Miehen puolella se on ollut miltei itsestään selvyys että juhlissa on voileipäkakku pöydässä :) Tapoja on monia. Me valitaan tarjottavat meidän makumieltymysten mukaan.

Ja nyt sit tuli TAAS nälkä :wink:grin:rolleyes:
 
Joo varmaan onkin, mutta en ole ikinä vielä kasvisversioon törmännyt missään juhlissa :) Mutta makunsa kullakin!
 
Mä oon varannut seurankunnan ylläpitämän tilan, jonka saa siis astioineen ja pöytäliinoineen päivineen ilmaiseksi käyttöönsä 5ksi tunniksi :) Vieraita tilaan mahtuu n. 50hlö ja sen verran vieraita olisikin kutsuttu :) Miehelläni myös ajatus vieraista, että "isovanhemmat, sisarukset perheineen ja kummit", mutta itse tiedän monen sukulaiseni ottavan nokkiinsa, jossei heitä ristiäisiin kutsuttaisi. Haluan samalla kutsua myös pienen ystäväpiirini, koska mielestäni se on helppoa, että kaikki näkevät sitten poitsun samaan aikaan samassa paikassa. Näinollen yritän välttyä kalenterin täyttymistä tuttavien käynneistä luonamme katsomassa vaavia. Tilanne olisi vieraiden suhteen toinen jos ristiäiset järjestettäisiin kotonamme, sillä ensinnäkin istumapaikat loppuisivat heti isovanhempien ja meidän pyllyjemme jälkeen. Muutenkin stressaisin kodin siivoamisesta jnejne jos juhlat järjestettäisiin kotonamme.

Varaamani tila on siis erillinen pappila-rakennus kauniilla pihapiirillä. Ja siis ILMAISEKSI! Muutenkin olen hoitanut kaikki ristiäsiin kuuluvat asiat jo valmiiksi, sillä itse rakastan juhlien järjestämistä ja olen ajatellut, etten lapsen synnyttyä maailmaan välttämättä jaksaisi tehdä kaikkea suunnittelemaani, joka jäisi sitten harmittamaan.
 
Joko teillä osalla häämöttää ristäispäivä lähellä??

Me ollaan kyselty kummeilta, milloin heille kävis. Eikös se oo sama, onko ristiäiset la tai su???

Eilen tuli seurakunnalta papereita... Eikun täyttelemään! :D ja pitäishän se papiltakin kysyy, millon hänelle käy :)
 
Meillä ristiäispäivä on 6.8. (ja tyttö syntyi 8.6. :wink ).

Nimi ollaan viimein taidettu päättää. Kummit on päätetty myös, toinen kummipariskunta on tosin edelleen kysymättä (miehen tehtävä).

Kutsut saan lähtemään toivottavasti ensi viikolla.

Täytekakku pitäis käydä tilaamassa, samoin voileipäkakut.
 
Pimpulan ristiäiset on 7.8. Pappi hoidettu,kutsut lähetetty ja kummit päätetty. Kaks tosin on vielä kysymättä.. ja tarjoilu päätetty muttei tilattu. Eiköhän se tästä!
 
Meillä on ristiäiset 31.7. Tarjottavien tekemistä vaille kaikki valmista kunhan se nimi saatais vielä päätettyä :D
 
Ristiäiset 20.8. Nimi, kummit ja pappi hoidettu. Ja oikeestaan suurin osa on jo suullisesti kutsuttu. Ristiäisiä varten pitäs siivota ja maalata hullun lailla eikä jaksa yhtään :D
 
Meillä myös eteisen maalausta tiedossa ennen ristiäisiä. Isommat siivoukset tein pesänrakennus-vimman iskiessä ennen vauvan syntymää..nyt sitten ennen ristiäisiä viime silaus vielä..ristiäis-päivä ei vielä varma, mutta elokuun aikana. Kummit on tiedossa,samoin nimi ja tarjottavia olen suunnitellut. Meillä on pienet ristiäiset (n.15 henk.)
 
Meillä kaste pidetään 13.8. :happy: vieraat on jo kutsuttu, kummit oli pyydetty kummeiksi jo jouluna (annettiin lahjaksi muki, jossa luki "kummitäti/setä nimi"), kirkko ja pappi varattu, sekä kahvittelutila varattu ja teltta hommattu (kirkon tila sen verran pieni, että pakko pystyttää teltta kirkon pihalle, että vieraat mahtuu olemaan). Vieraita kutsuttu noin 60, mutta epäilen, että kaikki pääsee tulemaan. Kastemekko saadaan suvulta. Enää pitää hommata tarjottavat kakku/kahvit/teet/koristelut sekä pikkuisen risti ja meidän kolmen juhlapuvut. :happy:
 
Meillä on kanssa ristiäiset 6.8. Pappi on omasta takaa, nimi päätetty, kummit kysytty ja muutkin vieraat kutsuttu. Samaten tarjottavat ja koristelut on mietitty ja osittain tilattukin, kastepuku on pesty ja itselleni olen vaatteet katsonut.

Vieraita on tulossa näillä näkymin parisenkymmentä, ja kotona pidetään juhlat. Ohjelmaa ollaan miehen kanssa mietitty, se pitää vielä papin kanssa käydä läpi. Samoin olen yrittänyt tehdä listaa, mitä asioita pitää vielä hoitaa tai hankkia. Vaikka tuntuu, että suurimmat asiat on hoidossa, kertyy noista pienistä jutuista huomattavasti vielä tekemistä.

Ootteko muuten miettineet, mitä vauvoille päälle kastepuvun lisäksi? Meillä ainakin olisi tarkoituksena pitää mekkoa päällä vain kasteen ajan, muuten sitten joku siisti ja mukava asu loppupirskeiden ajaksi. Ja tämäkin olisi siis vielä hankintaa vailla..

Tästä se lastenjuhlien suunnittelun vaikeus alkaa :grin
 
Me otetaan yhteyttä pappiin melko pian, kun kotiuduttu ollaan..silloin voi sopia ristiäisten aikataulua ja pitää ne siinä vaiheessa, kun oma toipuminen on hyvällä mallilla ja arki alkanut sujumaan"jotenkin" :)

Jaksaa siis alkaa miettimään ja suunnittelemaan tarjoamisia, ristiäisvaatteita, siivoomisia ym. Kuitenkin hyvissä ajoin ennen kahden kuukauden ikää..

Meidän vauvoilla ollut ikää n.4-6 viikkoa kastettaessa. :)
 
Me kysyttiin pappi jo helmikuussa :D tuttu pappi, joten siksi kysyttiin ajoissa. Tarkempi päivä sovittiin pari viikkoa vauvan syntymästä. Viel ois kolmisen viikkoa aikaa keksiä neidille nimi, miten se onkin niin vaikeeta :/
 
No nyt saatiin ristiäispäivä mekin sovittua ja kummit, mummit ja papat pääsee kaikki tulemaan :)

Mulla tahtoo olla aina yksi "ressin" aiheuttaja noi ristiäiset. Jotenkin vaan takaraivossa koko ajan sellanen hoputus, että ristiäiset pitäisi järjestää ja tarjoamista miettiä jne. Oman toipumisen ja vauva-arjen opettelun keskellä se vaan tuntuu välillä ressaavan..

Kun ristiäiset on ohi, niin kyllä kummasti helpottaa :) vaikka meille tulee tosiaan hyvin pienet ja toivon mukaan lämpimät, rennot ja kodikkaat ristiäiset lähimpien seurassa.
 
Kutsut lähti postiin tällä viikolla. Vielä toistaseksi kukaan ei oo ilmottanut ettei tule. :) Luulen että pari kutsuttua tulee perumaan tulonsa...

Huomenna menen tilaamaan täytekakun + voileipäkakut. Toivottavasti en ole myöhässä, ja saan tilattua ne just siitä konditoriasta mistä haluan. Kuivakakun leipoo mun äiti ja pikkuleivät miehen äiti.

Nimi on saatu päätettyä ja kutsutaankin tyttöä jo keskenään kotona ollessa tulevalla nimellä. :) Pitää vaan yrittää viel pari viikkoa pitää nimi salassa muilta. :grin

Siivoamiseen saan apua mun äidiltä ja yritän siivoilla pitkin viikkoa vähän kerrassaan sen mitä pystyn tytön hoidolta. :) Lisäksi mun äiti lupasi hoitaa kukat kastepöytään sekä kahvipöytään. Ja miehen vanhemmat tuo mukanaan kastemaljan sekä kastemekon, jossa on kastettu mies, miehen veli sekä muita sukulaisia. :)
 
Takaisin
Top