Raskausoireita.

mulla ei ole missään raskaudessa valuskellut maitoa rinnoista, vain ainoastaan puristaessa on saattanut tippa kaksi tulla. mutta kyllä sitten synnytyksen jälkeen on maitoa riittänyt! :) että ei kannata huolestua. :)

mulla on aina oikean puoleisesta tissistä tullut paremmin maitoa kuin vasemmasta. pumpatessa on tullut enempi ja imettäessäkin vauva on syönyt oikean puoleista kauemmin. ja jos on ollu pitempi imetysväli jostain syystä ja tissit on täynnä maitoa, niin yleensä oikealta puolelta oli paidat ja kaikki märkänä, vasemmalta puolelta ei niinkään.
 
viime yö oli ihan outo! nukuin kolmeen asti ku tukki mutta sitte heräsin inhottqvaan mahakipuun ja vauva paino jotenii elimiä. nousin sitten ja kävin vwvvwv
 
taas tabletti sekoaa! mutta siis kävin vessassa ja join lasin vettämja takas sänkyyn. ehin köllötellä pari min ku tuli yhtäkkiä kamala jano! siis ihan ku päiväkausiin ei ois juonu. nousin ja join viis lasia vettä. takas sänkyyn, pari min ja taas kuolettava jano.ylös ja monta lasia vettä. sitte torkuin ehkä vartin kunnes nousin ja oksensin vuosisadan yrjöt.. ja koko ajan oli jotenkin vheikko ja vapiseva olo, niinku darra. oksun jälkeen nukahin sohvalle ja ysiltä heräsin.
 
ja tänään ollu kans vähän krapulainen olo, mahassa kiertää ja vapisuttaa. kakkoshädällä pitänyt kans käyä... mitä ihmettä tää nyt on! eilen söin ihan normaalisti.
 
Hui.. Tsemppiä Dulu! :/
Mulla valuu molemmat rinnat enemmän ja vähemmän. Välillä lakanoille lätäkkö ja sitten taas kuiva kausi. Sehän ei silti tarkoita että synnytyksen jälkeen toimis heti kunnolla..
 
Oh no! Itellä kans tollasia öitä, et herää kammo janoon. Ei tunnu mikään juominen auttavan. Ja kyllä tankkaan vettä pitkin päivää.
 
Joo toivottavasti oli joku ohimenevä juttu,tänään ois babyshoweritki parin tunnin päästä :/. Ei huvittas Sillon ripuloia!
 
mulla kans tulee vähän maitoa,päivisin vaan puristeltaessa pari tippaa mutta yöllä valuu enemmän.riippuu kyllä vähän yöstäki.
 
Miulla alkoi tulla maitotippoja joskus viikolla 13. En tosiaankaan odottanu ku on eka raskaus et alkais niin aikaisin. Koko ajan oikeasta rinnasta on tullut enemmän - vasemmasta näkyy tahroja toppien sisäpuolella, mutta ei tuu tippoja juuri kuin kärjen kostukkeeksi vaikka puristaisikin. Sen sijaan oikeasta tulee puristamalla montakin tippaa, siis valuu norona, ja öisin valuu kaikesta päätellen itsekseen. Ei tosin niin paljon että olisin alkanut toppeja tai liivinsuojia öisin vielä käyttää, mutta usein herätessä on kuivunutta maitoa nännissä kiinni että kai sitä lakanoihinkin jonkin verran päätyy.

Esimaidon määrä ei sano mitään siitä tuleeko maitoa sitten kunnolla molemmista rinnoista :) Et jos se neste on kirkasta tai keltaista niin ei kerro vielä imetyskyvystä mitään. Useinhan toinen rinta on parempi ja ite tietty epäilen et oikea voi olla se parempi rinta. Jännä, kun vasen on kuitenkin isompi. Sithän sen näkee. Se on sentään mukavaa että tuosta oikeasta rinnasta on alkanut tulla keltaista maitoa, eli sinne erittyy jo ternimaitoa vähän esimaidon joukkoon. Ehkä niistä muutamasta tipastakin on sitten vastasyntyneelle iloa, sillä lailla vähän lohduttaa vaikka ei vielä imetyskyvystä mitään sano.
 
Mulla ollut tänään lähes koko päivän vatsa turvoksissa ja pinkeenä. Vähän niinkuin harkkasupistus ois jäänyt päälle. Onko muilla ollu tälläistä?
On hankala istua, kun pitää olla takakenossa. Soffasta nousu tuntuu ikävältä ym.
 
Mulla on ollut tollanen maha nyt viimesen viikon-pari viikkoa... Se on tosi inhottavan tuntusta!
 
On ollu välillä. Joko on jääny harjoitussupistusten jäljiltä sellaiseksi jos niitä on ollut usein, tai sit esim. ilmavaivat ja suolistokrampit vetää koko mahan tuollaiseksi pinkeäksi. Se on myös arka silloin...
 
Musta tuntuu et mul on viimiset 3-4kk ollu maha koko ajan tollanen...
 
Täällä sama juttu jo useamman viikon, koko maha on lähes koko päivän semmonen kestopinkeä ja ähkyinen, mikään asento ei ole hyvä Vauvakin on ikäänkuin kiinteä 'halko' joka punkee joka suunnasta läpi... Loppuraskauden riemuja! En tiedä nyt sitten onko raskausoireita vai synnytysoireita, supistuksia on ollut jo kuukausia, viime viikkoina on tullut enempi semmoisia joissa on jo vähän enempi asennetta ja vaikkakin suht kivuttomia, tuntuva keuhkoissa asti. Muutamana iltana on laittanut pari supparia jo ihan puuskuttamaankin, lisää niitä! Iltaisin yleensä säännöllisesti supistelee tunnin, parin verran, mutta liian harvakseltaan kuitenkin.

Mitähän muita oireita? Iho on ihan älykuiva, ei tahdo auttaa vaikka kuinka rasvais. Juon vettä varmaan 3l päivässä kun on jano koko ajan, mikä on mulle ihan poikkeuksellista. Kaikenmoisia naamarasvojakin olen kokeillut, kaikkein parhaaksi on yllättäen noussut kalliiden ja hienojen sijasta Nivean Soft, 2,50€ purkki :wink

Maitoa ei mullakaan ole raskausaikana koskaan herunut, tissit on kyllä isot ja pinkeät ja nännejä saa jo rasvailla kun ovat nekin kuivat... Mitähän muuta. Aivot ei toimi. Laitetaan sekin raskauden piikkiin :)
 
Hei mullakin on iho tosi kuiva, varsinkin kasvoista! Bongasin tässä vähän aikaa sitten otsalla tsiljoona ryppyä, muutama kuukausi sitten mulla oli ryppyjä tasan neljä, yksi otsassa, yksi silmäkulmassa ja kaksi toisessa silmäkulmassa. Ostin edellispäivänä ryppyvoidetta elämäni ensimmäistä kertaa... En mä ole tottunut rasvailemaan naamani sen pahemmin, normaalisti se rasvoittaa kyllä ihan itse itsensä, raskausaikana ei.
 
Miulla on edelliset 3 päivää ollu iho aivan persikanpehmeä. Tekis koko ajan mieli hiplata omia tissejä ja mahaa kun se iho on niin silkkinen.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top