Raskausoireita.

MamaDoodles

Vauhtiin päässyt keskustelija
Moikka!

Laitoin nyt tämän ketjun tänne, kun siitä oli tuossa toisessa ketjussa puhetta. Katsotaan tekeekö joku saman samaan aikaan...

Täällä on samoja oireita kuin esikoisesta, vatsan vihlomista, lievää kuvotusta ja kaamea väsymys. Niin, ja tänä aamuna alkoi sitten se huimaus. Se on ehkä pahin oire, kun ei meinaa aamulla pystyssä pysyä. Onneksi sitä ei kestä kauaa (koputan puuta).
 
Mulla on nyt pari päivää vaivannut etova olo aamuisin/aamupäivisin. Vähän jännittää töihin paluu, jos (kun) lähtee pahenemaan. Sain vinkin, että pitäisi syödä jotain jo ennen kun nousee sängystä ylös. Onko kokeneemmilla jotain vinkkejä kuvotuksen hallintaan? :)
 
Mä oon ollut taas aika oireeton niinkuin esikoisestakin. Esikoisesta vaivat tuli vasta myöhemmin. Nyt on ainoastaan pieniä vihlaisuja, vatsan turvotus iltaisin ja lievää kuvotusta välillä. Kun odotin esikoista mulla oli myös kuvotusta mut kertaakaan en oksentanut ja siihen pahaan oloon auttoi esim liikunta eli lähdin lenkille kun tuli huono olo :sad001
 
Mulla on pahoinvointia iltapäivälle asti. Huomannut, että helpottaa, kun juo paljon vettä päivän aikana ja syö tosi usein tosi pieniä määriä. Vesimeloni, viinirypäleet ja mehujäät on olleet tosi hyviä :) Juustoa tekee mieli melkein koko ajan... Ihan sama mitä juustoa, ruoan sekaan tai ihan sellaisenaan :laughing002
Mahaa vihloo välillä munasarjojen luota tai sitten navan ympäriltä. Väsymys on kuitenkin ehkä se pahin oire, koko ajan on sellanen voipunut olo ja tekis mieli vaan olla sohvalla. Unta ei kuitenkaan riitä yhtään sen enempää kuin aiemmin.
 
Mahaa vihloo välillä, mutta tosi kevyesti. Ilmavaivoja on normaalia enemmän, ja pissalla ja kakkosellakin saa juosta tuplat normaalista, on tosin myös enemmän nälkä ja jano. Ja sellaista lievää etovaa oloa ja heikotusta on, varsinkin, jos jokin haisee mielestäni pahalta (tupakalta, alkoholilta, miehen piereskely). Ja mulla on ollut raskauden alusta sellainen epämääräinen ahdistunut olo. En oikein tiedä miten päin olisin enkä oikein saa asioita aikaseksi, mutta ei mitään tunne-elämän myrskyjä tai itkuisuutta.

Pääosin on tosi onnellinen ja energinen olo. Kahvia, kolaa ja kofeiinipitoisia juomia on tehnyt heti alusta asti mieli, ja ekan viikon niitä menikin paljon, kunnes plussasin ja lopetin (aamukahvin juon). Ei kyllä väsytä mitenkään epänormaalisti ja muutenkin on yleisesti ottaen aika oireeton olo. Vähemmän nämä oireet toistaiseksi haittaa kuin keskiverto PMS, silloin etoo, vihloo ja huimaa paljon enemmän. Vatsan turvotuskin katosi eilen.
 
Mulla kans mahaa välillä vihlasee, ehkä vielä viikko sitten enemmän kuin nyt. Nälkä on vähän väliä ja väsyttää hirveesti! Onneks mulla ei ole tuota etovaa oloa, mutta siihen (ainakin aamupahoinvointiin) auttaa ku syö heti herättyään hapankorppua. Näin ainakin mulla tulevan isosiskon kohdalla ja jollain muullakin jolta vinkin silloin sain
 
Huimaus kans iski muun oirelitanian lisäksi. Helpottas jo tämä flunssa niin sais ees vähän voimia takas. Tympiä, kun ei oo päässy edes ulkoileen moneen päivään, kun niin heikkona :sad001

Mulla kans esikoisen aikaan maistu kaikki kylmä ja raikas, ehkä vähän vois helpottaa siihen kuvotukseen. Ja tosiaan pitäs muistaa juoda tarpeeksi. Jääkylmä raikas vesi tai vissy ihan parasta :) Ja appelsiinimehu-himo iski jälleen :D
 
tekee pahaa aamusta iltaan, välissä helppaa. Mut kutakuinkin noin. En oksenna silti, mut pahaa tekee, enemmän tai vähemmän. Nippailee mahaan kans. Oon myös turvoksissa kun mikä.
 
Tänki massu on jo ihan turvonnu. Kiva, kun edellisestäkin raskaudesta vähän ylimääräistä vatsalla niin tahtoo näkyä samantien ja viimeksikin tuli tosi äkkiä esiin. Pitää vissiin alkaa käyttää jo löysiä vaatteita, kun ei ihan vielä haluis kaikille tiedottaa asiasta :rolleyes:
 
Mulla ensimmäinen oire oli aivan hirvittävän kipeät ja arat rinnat. Plussan jälkeen ruvennut palelemaan koko ajan ja väsymys on kova. Pissalla pitää ravata koko ajan, janottaa hirveästi ja myös vatsassa vellonut jonkun verran, mutta varsinaista pahaa oloa ei onneksi ole ollut. Ruoka ei kuitenkaan meinaa maistua, mutta pakkohan se on syödä.. :)
 
Ja turvotusta on kyllä ihan hirveästi, erityisesti iltaisin vasta on kuin jalkapallo :D
 
Mulla on semmosia oireita niinku ois menkat alkamassa paitsi paljo voimakkaampia.. Rinnat turvonneet ja kipeät ja alamahaa vihloo. Ja väsyttää aivan törkeän paljo..Voisin nukkua kokoajan :D
 
Mulla ensimmäiset oireet olivat hirveä tuskanhiki ja kuumat aallot. Myös urheillessä hiki haisee ihan kamalan pistävälle. Liikkumisesta huolimatta päällä on aivan jäätävä kestoturvotus, myös rinnat ovat todella kovat ja arat. Väsymys iskee keskipäivällä voimalla päälle. Töissä menee haukotellen, mutta viikonloppuna olen nukkunut aina päikkärit.
 
Hannem: Kiitos! Hapankorppuvinkki sängyssä syötynä auttoi ja nyt on kuvotus pysynyt koko päivän poissa :)

Hajuaisti on myös herkistynyt tosi paljon, mutta ei vielä siten että ällöttäisi tietyt hajut. Tosin omat kädet mukamas haisee koko ajan sipulilta, myös suihkun jälkeen, vaikka sipuliin en oo koskenu laughing7
 
Näitä raskausoireita on kyllä riittänyt, tuntuu hurjalta että plussauksesta on vasta vähän yli viikko... Johtunee osittain ainakin siitä, että kaksosia odottelen, eli raskaushormonien määrä on normiraskautta korkeampi. Oireita siis: kovat kivut kohdussa kohta toista viikkoa (säteilee jalkoihin, valvottaa iltaisin), jatkuva kuvotus, väsymys, alavatsan turvotus, aamuisin päänsärkyä, heikotus, vuorotellen kylmä ja tuskan hiki, rinnat todella arat, itkukohtaus (ainakin kerran päivässä), kevyenkin urheilusuorituksen jälkeen mehut ihan pois sekä kunto tuntuu romahtaneen (hengästyn jo rappusia noustessa).
 
Nuu_: tottakai :) Työterveyhuollosta lähettivät ultraan noiden kohtukipujen vuoksi (epäily kohdun ulkopuolisesta raskaudesta), ja siellä näkyi kaksi sikiöpussia :)
 
Täällä nyt vkoja 4+6.
Eilen alkoi tulemaan verta, ja alavatsassa menkkamaista kipua...
Yön aikana ei ollut tullu verta eikä kun kävin vessassa.
Aivan kauheaa jännittämistä et kuinka täs käy... Pysyykö se siellä vai mitä tapahtuu....
Onko täällä jollain ollut/on vuotoa?
-H
 
Voi, toivottavasti pysyy kyydissä! Minäkin heräsin yöllä siihen kun vatsaan sattu ihan sikana! Mulla vaan sattu ihan ympäri vatsaa, jotenkin poltteli. Olin nii väsy, että en sitä hirveen tarkasti ajatellu. Mulla ei ole tullut vuotoja,mutta ei se tietääkseni automaattisesti mitään pahaa tarkoita.
 
Takaisin
Top