raskausoireita ja vaivoja

Mä luulen että alkuraskaudessa ravinto on varmaan kaikkein tärkeintä. Itse ainakin lähden kohta punttijumppaan ja liikun niin pitkälle kuin vain pystyy. Eli en usko että mitään painavia kantamuksia pitäisi vältellä :)
 
Täällä on taas joku valetäti kylässä... 4+2 viikoilla tuli kans pientä veristä vuotoa ilman kipuja. Nyt siis 8+2 viikot ja sama homma. Plaah. Hiukkasen huolestuttaa mutta ei kait tässä oikein muuta voi kuin odotella. 6+3 käytiin ultrassa ja silloin oli kaikki reilassa. Nt-ultra on vasta rv 13+6 että pitää katsoa että käydäänkö sitä ennen uudelleen yksityisellä ultrassa ihan oman mielenrauhan vuoksi. Muutoin olotila samanmoinen kuin alkuunkon. Etoo ja ällöttää, väsyttää. Iltasin myös maha turpoaa :/ Jee. Onneks suuremmat vaivat unohtuu esikoisen kans touhutessa :)
 
Mulla oli aamuisin heikko olo ja iltaisin meinasin sohvalle nukahtaa. Nyt tilalle tullut kipeät tissit. Joten pelottavan helpolla on päässyt. Välillä vatsassa nippailee.. Ei kyllä tainnu esikoisesta (poika syntyi) olla tämän suurempia.. Tytöstä sitte kärsittiinkin närästyksestä ja iltapahoinvoinnista alusta asti..
 
Tänään tein plussan ja kohta käännytään 6 viikolle. Jos olisin oireita kuunellut, niin en olisi testiä tehnyt, mutta koska menkat jäi tulematta oli pakko tehdä. Oireina voisin sanoa hyvin, hyvin lievät huono olo kohtaukset jotka ei kestä kun korkeintaan muutaman sekunnin. Rinnat ovat kyllä kipeät, mutta eivät edes niin paljon, kun menkkojen aikaan. Väsymys on kyllä todella kovaa ja senkin laitoin vain töiden piikkiin.
Siinä ne oireet sitten olikin ja toivottavasti pysyvätkin lievinä. :happy119
 
Mulla pääkipu ja pää arka kaikelle lämmölle mm jos ottaa ruuan saunassa sekä kuuma suihku..
sama oli edellisessä ra..
Oksettaa aamusta iltaan melkeen joka päivä.. vihlaisu kipuja jonkun verran.. koitan syödä mahdollisimman usein niin saan sen pahoinvoinnin pysymään asoissa jotenkuten :) Vatsaa turvottaa koko ajan ja mietin kanssa miten tätä voi muka salassa pitää kauaa..
Sitten parit itkut tullut jo ihan vaan herkemmistä mainoksista ja parista kappaleesta mm kids signiä katsoessa vklpuna kun arttu viskari lauloi voi voi pakko oli mennä vessaan piiloon lapsilta ettei ihmettele kun äiti itkeä vollottaa :D
 
Voi surinuus, ihana kun joku muukin on muuttunut nyyhkijäksi...mä alan kyynelehtiä ihan hölmöissä kohtaa elokuvia. Eilenkin tuli joku lässy Aston Kutcher&Natalie Portman-leffa ja vaikka takuuvarmasti tiesi, että lopulta he saavat toisensa, niin meitsi vetisteli ihan kunnolla ja itseäkin nauratti toi reaktio. Sit tosin kyllä itken myös kun joku eläin on jäänyt auton alle tms.
Ai niin, joo kyllä sekstailun jälkeen on maha hiukan kipeempi. Mut jostain kummasta ne himot sit kuitenkin herää, vaik hiukan etukäteen pelkää kipua. Kun vaan mies muistais pitää näpit erossa noista tisseistä, ne kun on niin pirun kipeät.
Väsyttää aika lailla...toisaalta jossain vaiheessa päivää iskee kumma energia-aalto ja kuvittelen töistä tullessani tekeväni kaikenlaista, mut sit kaikki jää, kun iskee väsymys.
Mä mietin kans tota turvotusta, joka lisääntyy iltaa kohti. Kyl mä aika helposti jään varmaan kavereille kiinni, kun mennään tyttöporukalla saunomaan :)
 
Nyytikki mäki eileen katoin ton ystävien kesken-leffan ja itku tuli multakin siinä lopussa :D Mä mietin,että miten mun mies pystyy pitää kätensä erossa mun tisseistä,kun ne tosiaan on kipeet,ei kyl niin kipeet kun alussa mut nännit on tosi kipeet. Saa kyl koskea mut vähä hellemmin ottein :_____D
 
No hyvä etten ollut ainut ihme kipujenkaa seksinjälkeen :)

Ihan kauhee olo taas ollu koko ajan..mitään ruokaa en saa pysymään mahassa..tuntuu että syke koholla tai jotain kun syö..vaikkei söis mitään suolasta..en tiedä mitä tehdä..maitoakaan en saa alas tulee heti ulos..laktoositon..mutta silti...hmmmm.....ollu aika rankkaa ei oikee oo pystyny muuta ku löhöä ja odottaa parempaa oloa..öisin nään painajaisia..ei kyllä jaksa tätä pahoinvointia enää yhtään..
 
Mulla on ajoittain ollu etova olo, mutta koska en oikeestaan ikinä oksenna, niin ei tarvitse sitä pelätä. Mutta nää kohdun kasvukivut on jotain ihan järkyttäviä ollut jo muutamana päivänä. Ilman panadolia en enää pärjäis. Noin 3-4 kertaa päivässä tulee sellanen kamala mahakipulu-kohtaus ja oikeen tuskanhiki tulee, kun sattuu niin paljon. Ja pakkohan siinä on aina muutama kyynelkin tirauttaa. Onneks toi mies jaksaa aina lämmittää mulle tota kauratyynyä ja tuoda särkylääkettä, kun kipuilu alkaa ja sit se aina silittelee mun kättä :).Mies kerran sanokin, että sillä tulee jo itellekin tuskanen olo, kun se kattelee mua laughing7 .

Mutta kyllähän noi kipuilut kestää, kun tietää, että niihin on hyvä syy :Heartred
 
Musta on kanssa tullut itkuherkkä, luin aamulla nettilehditä miten hollannissa valta vaihtuu ja itkuhan siinä tuli! :DD Ja eilen itkin töissä kun olin niin onnellinen kun mulla on niin ihana mies, välillä taasen voi alkaa vituttamaan ihan varoittamatta.
 
Mullakin on tämä raskaus ollut aika oireeton tähän asti. Väsymys on kova, viime yönäkin tuli nukuttua yli 12 tuntia, normaalisti nukun sen 8 tuntia ja se riittää. Nyt tulee nukuttua välillä päiväuniakin. Vessassa ramppaan tosi usein, pissittää koko ajan. Kuvotusta on aika paljon, mutta vessanpönttöä ei oo vielä tarvinnut halailla. Selvin merkki on nälkä, kärsin nälästä jatkuvasti ja jos ei muista syödä, kuvotus ja huippaus iskee.
 
Eilen illalla itkin....ja ihan turhaan,mietin itkiessäni että eihän mulla oo ees mitään syytä :D ja mulla on toi että kun on nälkä nii tulee syötyy vaan vähä ja sit tuntuu olevansa täynnä mukamas.

Äsken katoin ohjelmaa "pieniä ihmeitä" subilta noit synnytysohjelmii,nii siinäki kyllä sai taas itkee kun vauvoja syntyi :D

Esikoisen aikana mun raskausajan herkku oli appelsiinit,lidlistä sai silloin ainakin 2kgn verkkosäkkei niitä,niin niitä meni hirveesti,saatoin syyä sen pussin päiväs tai parissa.. :) nyt ei oo mitään kummallista ainakaan tullu vielä.
 
Äsken vessassa käydessä huomasin pyyhkäistessä ihan vähän rusehtavaa vuotoa, mahaakin on vähän pistellyt tänää. Äkkiä soittoi äidille joka rauhoitteli että on ihan normaalia, rentoudu vaan. Onneksi mulla on hyvät välit äitiin, mähän olisin muuten koko ajan päivystyksessä kaikesta piennimästäkin.
 
Noniin meillä menee huuhteluaine vaihtoon :D kuvottaa se haju todella paljon.
Cherry sulla on kyllä yllättävän kovia kipuja jaksamisia niihin :sad001. Mulla vaan joskus jos kyykyssä oon tai teen nopean liikkeen tai aivastan niin vihlasee.
Sinä päivänä kanssa kun kuukautisten piti alkaa niin istuminen ja käveleminen sattui eikä ilman panadolia pärjännyt..
JeKiira koita ottaa enemmän levon kannalta tämä päivä jos mahollista.
 
Surinuus kiitos tsemppaamisesta :smile . Mulla on kohtu rajusti kallellaan taaksepäin ja osasin odottaa et tää raskaus ei suju kuin strömsöössä :wink. Mutta kunhan tuloksena on pieni ihminen, niin 9 kuukautta menee vaikka päällään. :dance018

Se on kyl jännä, miten noi hajut ottaakin ihan erilailla nenuun raskaana. Johtuukohan se niistä hormoneista? Mun mielestä meinaan meidän koulukin haisee nykyään ihan oudolta, ihan terveyskeskukselta :laughing002

Babatoy, mulle tuli just nyt ku mainitsit kauhee himo appelsiineihin :D

Jekiira, onneks äitis on ihan oikeassa. Koitat vaan keskittää ajatukset johonkin muuhun, jos vain mahdollista!
 
Mä en edelleenkää voi kirjotella tänne oikein mitään.. Apuva! Edelleen vaan tuo nännitörö ja se ettei pahemmin ruokaa tai mitään muutakaan tee mieli. Paitsi eilen yhtäkkiä itkin. Söin leipää ja itkin. Aloin miettiä miksi itken ja loppujen lopuks itkin sille koska en tiennyt miksi itken :sad015.

Oon alkanu unohtelemaan asioita, en tiiä ettäkö enenevissä määrin mutta ainaki oon kiinnittäny sitte siihen enemmän huomiota. Eilen esim. unohdin yhen kaverin (ei mikään bff mutta hyvä kaveri kuitenki) miehen nimen! :confused013
Selasin sitte mun kalenterista nimipäiviä eikä vieläkään osunut kohdalle.. Piti sitte käydä feisbuukista tarkistamassa :grin. Onneks ei pitäny puhutella mitenkään kyseistä henkilöä, ihan muita juttuja itsekseni pohtiessa törmäsin tohon nimiongelmaan :)
 
Mun ei tee mieli mitään ! :sick006 Siis on VAPPU !! ja ostin kaikkee herkkuu tonne,mut turvottaa kokoajan ja kakottaa kokoajan ja sit jos on nälkä ja otan pari haukkuu nii oon jo mukamas täynnä :BangHead Puhalsin tytölle ilmapalloi nii hyvä etten ykänny siinäki -_- Hei,ostin simaa kaupasta ja siinä on 0,8% alkoholii,saako sitä juoda? tai oon jo juonu ku on niin hyvää,mut nyt rupes häikkää se alkoholi siinä :D? :eek:
 
No voi juoda :) Ainakin minä juon enkä todellakaan suonut ajatustakaan noin pienelle alkoholimäärälle. :D
 
Itellä kaks osanen kohtu niin sekin tuottanut kaikissa raskauksissa omat ongelmansa. Täällä Vappu menty ihan kotosalla kaapit täynnä kanssa herkkuja lasillisen simaa miäkin meinasin maistaa kuhan lapset saatu nukkumaan. Rupee vesikin jo tökkimään pakko olla vähän mehua seassa että alas menee.
 
Takaisin
Top