raskausoireita ja vaivoja

aurora83

Silmät suurina ihmettelijä
Hei,

Ajattelin aloittaa tälläisen uuden ketjun jossa voi kertoa oireistaan taikka jutella oireettomuudestaan, kun itse olen yrittänyt bongailla teidän muiden viesteistä juurikin niitä oireita jotta voi vähän verrata omia oireitaan.

Tai siis mulla ei niitä juuri ole vielä ollut, mikä huolestuttaa. Nyt juuri alkoi/alkamassa 7. viikko.
Ennen plussaa olin varma, mutta sittemmin lukuunottamatta muutamia kramppeja ei tällä hetkellä ole juurikaan oireita. Nyt on kyllä alkanut suklaat ja karkit hieman tökkiä, vaikkei vielä ole huonoa oloa. Tämä on mun 3. raskaus (1 keskenmeno) ja kyllä se pahoinvointi on aina aiemmin siellä jossain vaiheessa sitten ollut ympärivuorokautista. En vain oikein muista koska. Ehkä pitäisi nauttia niin kauan kuin tätä kestää.
Tuon km:n takia on vain vähän epäuskoinen olo, että onko siellä ketään...
 
Näitä tuli sit näköjään kaksi. Yritän saada tuon toisen poistettua. Mutta miten ihmeessä saan tuon käyttäjänimeni muutettua??
 
Tuolta ylhäältä painat tuota omaa nikkiäsi ja sieltä kohta yhteystiedot, ja sieltä nimimerkkisi-kohtaan vaihdat :)
 
Rinnat kipeytyi eilen, lievä kuvotus on koko ajan ja jatkuva nälkä muttei tee mieli syödä mitään :D Mä en oikein vieläkään usko että voi olla jotain oireita kun esikoisen plussasin vasta 5+3 ja nyt on 4+4
 
Tissit ihan jumalattoman kipeet. Kuvottava olo aamusta iltaan. Joinain päivinä ei maistu mikään ja kuvottaa ajatuskin syömisestä ja joinain päivinä pakko tankata 2h välein ihan mitä tahansa, ettei nälkä/kuvotus tule. Väsyttää ihan jumalattomasti. RV 7+4
 
Ei oikein mitään :confused013. Tai no, ruokahaluttomuutta on ilmenny jonka joku toisessa ketjussa listasi jo oireeksi. Eli se :). Hmm ja ehkä haistan vähän paremmin. Eilen erehdyin käsittelemään semmosta hajustettua roskapussia (!) joka haisi mun mielestä siltä ku nokkani edessä ois ollu sata wundebaumia. Miehen mielestä se tuoksu vain "vienosti" :)
 
Miten sulla Dulu näyttää tuo tickeri nyt eri päivälukua kun mulla? :O Eiks meillä ollu sama?
 
Mulla oireet loppujen lopuks ollu aika vähäisiä...tissit pirun kipeet ja kasvaneet ehkä yhen kuppikoon verran, masua turvottaa huisin paljon...varsinkin iltaisin maha on oikein kivasti pullollaan :) väsymys on ollu aika kovaa myöskin, eilen menin "päiväunille" kuuden maissa ja unta riittikin sitten aamukahdeksaan, toki muutaman kerran tuli herättyä pakollliselle vessareissulle. Vessassa saa juosta tiheään ja yleensä mieluisat ruuat kuvottaa... kuvottava olo aika ajoin ja tänä aamuna ensimmäistä kertaa teki mieli oksentaa...
Kyllähän noita oireita siis on kun niitä rupee enemmän miettimään :) katsellaan ja kuulostellaan mihin suuntaan tää oirehdinta vielä kehittyy...
 
Tissit on ollut todella isot,turvonneet ja kipeät jo ennenku plussailin,nännit todella kosketusherkät. Tein tänää muuten terveyskeskuksessa varmistus testin ja plussa oli sekin,purskahdin itkuun siinä puhelimessa :D mutta joo,nipisteleekö teillä kellään alavatsassa välillä jommalta kummalta puolen? kuuluuko tähän? Väsymystä on tullut ja pientä kuvotusta välillä ja pientä nälän poikasta.. :)

vois mennä pikku torkuille ennenku lähtee esikoisen kanssa pihalle.. :sleep011
 
Itellä myös oli nännit erittäin arat, ennen kuin plussailin. Lisäksi on pientä pahaa oloa ilmassa aamuisin. Esikoista odottaessa ei ollut oikeastaan mitään vaivoja ja koko raskausaika oli äärimmäisen helppo..kait se nyt ottaa takasin ja tämä raskaus on sitten varmaankin vaikeempi. :)
 
Tänään tosiaan plussasin ja kovasti on sellaisia kuukautiskivun oloisia kipuja vatsassa ja kuvotusta. Kai ne kivut on ihan normaaleja kuitenkin, ja kuuluu asiaan?
 
Mulla on oikeastaan aika hyväkin olo, tissit on kipeät mutta sekin on helpottanut viime päivien aikana. MUTTA mua pierettää iltaisin aivan jumalattomasti! Kamalaa, onhan se kotona ihan ok mutta olen kaupankassalla töissä ja teen iltavuorojakin! Voi meidän asiakkaita kun joutuu mun kaasujen kouriin :DD Eikä voi pidätellä muuten maha paisuu ja tulee todella kipeäksi :/ Viikkola 5+5 toivottavasti kaasut hellittää pian :DD
 
Liinu ennen ku mä plussasin niin olin ihan varma, että kuukautiset alkaa kun oli ihan samanlaista kipuilua ja jomotusta. Eli nou hätä :)
 
Liinu ennen ku mä plussasin niin olin ihan varma, että kuukautiset alkaa kun oli ihan samanlaista kipuilua ja jomotusta. Eli nou hätä :)
Näin ajattelinkin, että kuuluu asiaan. Olen vain niin hirveä stressaaja ja murehtija luonteeltani, että kaikki asiat huolettaa. Saapa nähdä millaiseksi hermoraunioksi muutun kuukausien kuluessa :)
 
Onks ne kivut siis välil ihan normei vaik on jo plussannukkii? ei todellakaa enää tuu sillee ku vähä pistelemällä mut varmaa kuuluu asiaan? :)
 
Mulla oli plussaamisen jälkeen vaikka minkälaista nipistystä ja kipuilua alavatsassa mutta nyt ne on kummasti vähentyneet eli lienee ihan normaalia? Ilmavaivoista joku mainitsikin niin mulla oli kanssa sama ongelma ja välillä vieläkin (nimenomaan iltaisin), mutta onneksi ihan ekoista plussan jälkeisistä päivistä ongelma on vähän vähentyny.

Mulla on siis ollu noita vatsanippailuja, nännikipua, hieman tissikipua (kun yhdellä koolla kasvaneet entisestään), sitten alaselkäkipua (selkävaivoja muutenkin), päänsärkyä, väsymystä, äkäisyyttä, loputonta suolasen nälkää ja ennen kaikkea kamalaa pahoinvointia 24/7... Näin niinku aluks :wink
 
Rozie en minä tiiä :grin. LA tosiaan sama.. ihme juttu :O. Tulen jälessä sitten :laughing002.
Liinu, mäkin olin päivää ennen ku plussasin niin ihan varma että menkat alkaa, ihan täydellisesti samanlaiset oireet ku ennen menkkoja.
Yks uus oire muuten mulla: Paineen tunne oikealla alavatsalla jos rehkin.. Tänään salin jälkeen taas tuli :angry1 Enkä edes tehny mitään tapporeeniä
 
Mulla on koko ajan semmonen olo et menkat alkaa ihan justiinsa. Tekee mieli syödä suolasta ja välillä kuvottaa. Sit on myös tosi energinen olo, ei väsytä yhtään.
 
Täällä väsyttää, kuvottaa ja tissit on sikakipeet.. Kylmäruoka laskee paremmin kuin lämmin, jugurtti suuressa suosiossa tällä hetkellä..
 
Samana päivänä kun näin plussan niin alkoi hullu oksennusbiletys..
olin pöntön kanssa halailemassa .. sitten tilanne rauhottui..
eka oire josta tajusin että nyt sitä sitte ollaa raskaana..ku nousin yöllä vessaan niin tisseihin sattu niin paljon että ei oo ennen tuntenukkaan sellaista kipua..ja silloin vain jotenkin tiesin..että nyt olen raskaana..
no vessanpöntön kanssa rakastelu loppui onneksi..ja nyt on paljon parempi olo..tietysti tulee paha olo jos ei ole ruokaa :D
ja jano on vaivanut tänään..myös ruskeeta vuotoja tullut..vähän pelästyin ja menin lukemaan..ni se on kait normaalia
tissit on vieläkin iha kauheen kipeet..varsinkin kun ottaa rintaliivit pois..aina kun aivastan niin sattuu alavatsaan..Karvoja alkanu kasvaa rinnoille sellaisia paksuja.. hormoonit varmaan sekaisin :D olen nyppinyt niitä vähät välillä :D
 
Takaisin
Top