raskausoireita ja vaivoja

-Eevi- joo niin mullekkin sanottiin synnärillä kun käytiin tarkistuttaan vauvan vointi silloin kun kaaduin..mutta tämä synnytystapa-arvion tehnyt lääkäri sanoi että ei moisesta ole ongelmaa..jotenkin vaan rupee enempi ja enempi tympimään tää lääkäri..ihan kuin mikään ei vois vaikuttaa tulevaan synnytykseen..en tietenkään sitä toivo mutta tulee sellanen olo että kuvittelen kaiken..ihan kun olisin luulotautinen..koska kyllä mun mielestä olisi hyvä ottaa huomioon kaikki seikat eikä painaa niitä villasella..olis itsellä turvallisempi olo..
Mulla on sellanen olo koko ajan että ne päästää kasvamaan tän lapsen sen verta isoksi että synnytyksessä sanotaan että sektioon..mua harmittaa että pääsen kertomaan omat toiveet tuntemukset liian myöhään koska uusi aika polille on kaks päivää ennen laskettua.. :confused:
Tulipas tästä tällänen valitus postaus.. :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin ja kyllä olisin niin hemmottelun tarpeessa..tuossa vihjasin miehelle yks ilta kun selailin nettiä ja löysin ihania odottavan äidin hemmottelupaketteja että olispa kiva päästä..ukko vaan naureskeli..ei se mikään vitsi ollut :mad: tekis niin mieli varata veronpalautus päivälle jokin hoito..mut kun sit ei voi olla ihan 100% varma että pääseekö :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo no kyllähän se sairaalaan mentäessä kysyy mitä toivomuksia on mm kivunlievityksessä.. Tosin itse pyysin viimeksi epiduraalin, mutta hoitaja tilasi spinaalin.. Eeettä näin :D loppuenlopuksi hoitajan tekemä päätös oli hyvä, sillä spinaalissa tunti hieman supistuksia ja näin pysy ite vähä paremmin kärryil millon pitää ponnistaa :)
Ei kannata jännää liikaa etukäteen :) Se menee niin omalla painolla eteenpäin ja ne hoitajat kyllä sitte ehdottelee tilanteen mukaan kivunlievityksistä.. Aika yksinkertanen tapahtuma tuo synnytys loppuenlopuksi.
Mä epäilen et noi lääkärit on sen takii vähä nihkeit nois suunnitteluissa, kun synnytyksen etenemistä ei kuitenka pysty arvioimaan :meh: Onhan se joo aika ikävää kun välil tosiaan tuntuu, et jotkut tekee sit liukuhihnatyönä..
 
Nälkä, nälkä ihan kokoajan nälkä!! :D Mä jo hetken luulin, että alkaako tässä synnytys olemaan lähellä kun edellis kerroilla ruokahalu kasvanut muutaman päivän ennen synnytystä ihan valtavaksi (luonto hoitaa tarvittavan energiamäärän synnytystä varten?) Mutta ei, kroppa vissii haluaa vain lihota lisää xD Uusi heikkous, digestivet!!
Oi mä en malta odottaa joulua ja kaikkia niitä ihania ruokia! ;D 4l glögiä, 10kpl joulutorttuja ja yksi satsi pipareita tässä onkin tullut jo miehen kans maisteltu :D ainii + 400g konvehteja ja suklaarasia :D
Miestäkin alkaa vissii jo jännittää pikkuhiljaa :D Eilen kyseli, et onko tuntemuksia, millon viimeeks tiesin että synnytys lähestyy jne.. Oli aika "pettynyt" kun vastasin "no sillon puoliltaöin kun laitoin sulle baariin viestiä, että kanstsis hilppasta kotia kohti :D Eli 7h ennen synnärille lähtöä."
 
Onko muuten muita kohtalotovereita vatsan vihlonnan kanssa? :) Täälä ollu tänää ihan ihmeellisiä vihlaisuja.. Aamulla käänsin sängyssä kylkeä, niin ihan pirun kipeä vihlasu tossa keskivatsan sivussa. Sit sellasia pienempiä sielä täälä.. Samalla myös tullut takasin alapään vihlonta.
Mua alkaa jo naurattaa nää vaivat :D toissapäivänä persus/selkä kipu, eilen särki toisen jalan suonta ja tänään tämä :D mikäköhän olis huomena vuorossa :D Tietty kiva ettei kaikki ole samana päivänä!
Myös tän mimmin liikkuminen on ollut aikas villiä eilen illasta asti..
 
Mulla sattuu molempiin nivusiin kun vaihdan sängyssä toiselta kyljeltä toiselle... :S sitten tuo ihana alapään vihlonta... Aina kun oon esim. kaupassa tai muuten liikun vähän reippaamin niin alapäässä tulee sillanen kunnon vihlaisu ja on oikein pakko pysähtyä. Mies aina kysyykin että mitä joko synnytys alkaa :D ja joka kerta saan vastata että ei, ei todellakaan. Yks ilta mulla oli kyllä aika meheviä suppareita puolisen tuntia. Mutta sitten nekin meni ohi... :angry1
 
Mulla on alavärkki niin kipee että en aina uskalla päiväs aikaan makuulle mennä kun nouseminen sattuu niin pirusti..eilen yritin sohvalla kylkimakuulla nostaa jalkaa ylös alas niin se nous tasan tarkkaan sen 5cm ja sit stoppas..tekee aika kipeetä :D:D aattelin että jos tässä vielä jotain reisilihaksia sais podattua mut eeeei :)
Mulla välillä vihloo oikeelta puolelta vatsaa..aattelen sen johtuvan siitä että vauva on ollut alusta asti enempi tuolla oikeella puolen

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi kun kaikkia ihania vaivoja meillä onkin! Käsittämätöntä ettei ole enään montaa viikkoa kun näistä pääsee eroon :)
Tilalle saadaankin sitten mustat silmän aluset :D
 
Nekin kyllä löytyy jo.. kuinkahan isoiks ne voi tulla..? :grin Löytyy kans lonkkien ja alakerran vihlontaa ja sitten kun pieni (vai iso?) pyörii ja kairaa päällä niin tulee aika kiinnostavia vihlaisuja ties mihin. Tyyppi on ollu jo pitkään niin, ettei pysty makaamaan kuin oikealla kyljellä ja vasemmalla vaan ihan minuutin pari kun koko kylki puutuu ja alkaa poltella ihan vietävästi.. ja nyt se puutuu (vasemmalta) välillä myös oikeella kyljellä, ei auta kuin nousta ylös.. + tietty alaselkä vihoittelee jo kiitettävästi yksipuolista lepoasentoa ja varmaan yleistä liikunnan puutetta ym. Ja maha on kans usein "yleiskipeä" nähtävästi niistä supisteluista.. ja varsinki alavatsa aina kun on pakko sata kertaa yössä nousta ja käydä taas pitkäkseen.. huh huh.. Välillä on hetkellisesti kyllä ihan hyväkin olo, mutta ei tietenkään kovin kauaa kerralla o_O Tuntuu melkein epätodelliselta että kohta keho palautuu normaaliks..!!:)
 
Ouh, no en kyllä ihmettele jos tummentumaa alkaa olee havaittavissa silmien alla.. Toivotaan ettet enään pitkään joudu kärvistelemään :)
 
Täällä on uusi oire. Vauva ja kohtu on niin ylhäällä, että painavat mahalaukkuun. Sitten kun Jumbo tykkää tunkea tota takapuoltaan muutenkin puolelta toiselle niin puskee sitten mahalaukkuun. Tarpeetonta sanoa, että oksennus tulee sellasella vauhdilla ja kaarella, että vessan seinät on pariin otteeseen tullu pestyä. Närästyski on tietty ilahtunu tästä uudesta taidosta sen verran, että huh hah hei. Mut kuten kaikki mulle jaksaa hokee - enää ei oo paljoo jäljellä ( :violent006 ) - niin... Parhaimmillaan vielä 4 ja 1/2 viikkoa...

Ja täällä on jo pikimustat silmän aluset. Neuvolantätikin jo kauhuissaan kysy, että nukunko mä ollenkaan. Tuli sit ehkä vähän kärkkäästi sanottua, että YRITÄN nukkua kuule ihan joka saakelin yö ja usein päivälläki :smiley-angry019...
 
:D aina yhtä ihana lause! "Ei ole enään pitkä aika!" >:| arrrg, JOO MUTTA sitäkin pitemmältä tuntuu xD
Onneks me kaikki vissii aletaan olee aika kypsiä tähä hommaan.. Vaikka kylhän se varmaan niin olis että aika menis nopeemmin jos ei ketuttas välillä niin samperisti.
 
JAHHAS. Veristä limaa.. (Edelleen pieni määrä) mutta varmasti limatulppaa. Alavatsaa kihelmöi ja alakertaa vihloo. Jännä juttu vaikka onkin taas hiukka täynnä tätä raskautta, mutta oireita kun alkaa synnytyksestä tulemaan, niin heti tulee mieleen "saisi nyt viikon vielä sielä mahassa pysyä." Mulla tosin alkuperäinen la on 4pv pitemmällä, mitä itekkin epäilen ennemmin paikkaansa pitäväksi.. Selvästi vaan tuon ovulaation tunsin mikä siihen täsmäisi o_O
Meinasin alkaa imuroimaan, mutta näinköhän tässä nyt kehtaa alkaa rehkimään :D
..tai sitte tää on taas tätä meikäläisen pelästyttämistä ja laskettuun mennään että heilahtaa..
 
Heh, onkohan sulla lähtö Eevi kohta :wink? Mä oon kans koittanu bongailla tuota limaa, mutta valkovuoto luultavasti vaan tullu o_O.
 
Mulle sopis tossa viikon päästä vaikka paremmin :wink Toivotaan että tää on tätä "2 viikon hiljalleen irtoamista" :) ..ei tarvis mitää keltasuus hoitoja käydä ainaka läpi :|
 
Mulla on myös noita ihme vihlaisuja ja kiputiloja vatsanseudulla, siis normi menkkajomojen kera..nyt uutuutena vasen puoli yläselästä jotenkin rasittunut. Ehkä kun nukkuu kokoajan vasemmalla kyljellä suunnilleen liikkumatta :grin

-Eevillä- alkaa tapahtumaan?!!
 
Njäääh. Supistelee kyllä vähänki kun jotaa tekee, mutta ei mitään "oikeita" suppareita ole onneksi ollut :)
Taitaa vain varotella pikkuhiljaa :)
 
Mun piti -Eevi- kommentoida tota oiretta, että sulla ruokahalu lisääntynyt ennen synnäriä?? Meinaan juuri tänään valittelin äidilleni, että ihan järjetön ruokahalu tullut nyt viime päivinä :eek: Oikein kiinnitänyt itse huomiota, kun mikään ei tunnu riittävän!?

Täällä taas kiristelee ylävatsaa.. Mä en oo kyllä varma, mutta kaipa nää voi luokitella niiksi harjoitussuppareiksi. Tuntuu sellanen paineen tunne muutaman hetken kerrallaan lähinnä ylhäällä :confused013

Mä meinaan kokeilla vadelmanlehti-teetä. Kuulemma pitäis nopeuttaa synnärin alkua, onko kellään kokemusta moisesta ihmeestä?:grin Vaikka samanlainen olo mulla on, että toivoo, että alkais jo ja sitten kun tuntuu jotain, niin pelko iskee ja tulee mieleen, että eiku viikko vielä, niin sitten! Niin siinä kuitenkin käy, että kun yhden hetken on ajattelematta asiaa, niin sitten se alkaa. Kun yrittää ikäänkuin kokoajan miettiä sitä, ettei se pääsis yllättämään. Näin yrittää väkisin kontrolloida varmaan tulevaa. Nimenomaan yrittää.:grin
 
Takaisin
Top