Raskausoireet

Kahvi on tähän mennessä maistunut normaalisti, mutta nyt jää iltapäiväkahvit juomatta. Etoo pelkkä ajatuskin, ja aamullakin tökki. Kahdessa edellisessä raskaudessa tätä ei ollut, ekassa oli oikeastaan ainoa oire. Tämän vuoksi teinkin raskaustestin silloin vasta viikolla 11 :). Kierto oli niin epäsäännöllinen, että ajattelin vain menkkojen taas alkavan ja olin turhautunut negatiivisiin raskaustesteihin. Terapeutille sitten yhdellä kerralla tuhahdin, että kahvikin on alkanut maistua paskalta, ja terapeutti tästä bongasi, että josko oisin raskaana. Ja niinhän minä olin. Nyt olohuoneesta sitten kuuluu taukoamaton pälpätys, kun neljä ja puolivuotias juttelee ninjoista.
 
Täällä kans yks kellä einiin mitään oireita... jakun takana on tm-raskaus helmikuussa niin kyllä ahdistaa kun sillon oli oireita vaikka muillejakaa :sad001 Mulla nyt rv 5+3. Sillon kyllä alko oireita ilmestymään rv 6-7, toiv.nytki et tietäs oikeesti olevansa raskaana!
 
Mulla oli kans edellisessä keskenmenneessä vaikka kuinka paljon oireita jne mut nyt ei mitään. Ehkä tätä oireettomuutta voi pitää hyvänä asiana, sellasena että nyt se onnistuu. :)
Olen päättäny olla murehtimatta liikoja, jos menee kesken niin sitten menee enkä sille mitään itse voi. Yritän olla stressaamatta koska ei stressikään tee vauvalle hyvää. Itseasiassa joskus luvin jonkun artikkelin missä väitettiin, että vauvva voi stressiin kuollakkin.
 
Mun täytyy sanoa, etten stressaamisesta enää stressaa. Ekassa raskaudessani stressasin niin paljon, ettei enempää enää voi pelätä. Itse asiassa mulle tuli psykoosikin ja jouduin osastolle. Ja terve poika syntyi :). Enää en onneksi niin paljon pelkää, se oli helvettiä.
 
Mä yritän kans olla mahdollisimman rennosti vaikka mun tapauksessa se on lähes mahdotonta :D Koitan ajatella niin että jos kesken menee niin sille on jokin tarkoitus. Vaikka eihän se siitä teekään yhtään helpompaa ainakaan sillä hetkellä.

Täällä on parina päivänä iskenyt aivan jäätävä väsymys päälle, hyvä että silmät pysyy auki. Tissejä oon koittanut tunnustella ja välillä aristaa ja välillä ei. Mutta mäkin kyllä ehkä muistelin että oireet olisi alkanut enemmän vkon 6-7 paikkeilla.

6+1
 
Hei kaikille:hello, hääty alkaa itekkin kirjoittelemaan, kun olen jo reilut kaksi viikkoa seuraillut muiden keskusteluja:). Arvelini jo viisi päivää ennen plussausta, että taidan olla paksuna, kun oli etovaolo syönnin jälkeen, paleli aivan älyttömästi varsinkin iltaisin, nännit arat ja menkkakipuja, mitä ei koskaan muuten ole.
Nyt on sitten edelleen etovaolo, tissit kipuilee ja tulee sama tunne kuin maitonousis rintoihin ja lisäksi tunteet heittelee hetkessä naurusta itkuun.
Edellisistä raskauksista on hurahtanu aikaa sen verran, että on oikein pitänyt pinnistellä, josko muistais milloin tuli oireita (-95,-97,-06). En kyllä muista, että olisin aikaisemmin tiennyt ennen kuukautisten pois jääntiä olevani raskaana.
Poikien ja tytön raskauden oireet oli kyllä erilaisia, esikoiselta lensi kyllä eka kolmanneksella ihan laatta aamuisin :sick006ja finnejä pukkasi poskiin enemmän kuin murkkuiässä. Toisen pojan odotuksessa en muista oliko mitään muuta oiretta kuin, että välillä meni hermot helposti. Tyäreltä teki sitten kaikki voimakkaat tuoksut pahaa, en voinut mennä kaupassa pesuaine hyllyille ja jouduin heittämään PartyLiten tuoksukynttilöitä roskiin, kun en sietänyt niiden tuoksua :arghh:, vasta sitten jälkeen hoksasin, että oilis voinu vaikka antaa net jollekin :laughing002, niin ja panetti aivan hulluna:laughing001
Mulla on ollut kans poikien välissä yksi tm-raskaus ja muistelisin, että siinä mulla ei ollut muita oireita kuin menkkojen pois jäänti, alko muistaakseni vuotamaan vk11+ ja jouduin kaavintaan koska ei tyhjentynyt kunnolla.
Kylläpäs mulla olikin asiaa, niin ja nyt on 5+5, että tosi alussa ollaan.
 
Oireetonta täälläkin. Kaipailisin vähä jotain merkkejä raskaudesta.:eek: tosin alavatsa kipuilua on päivittäin.
 
Älkää naiset ressatko, matkalainen masussa ressaa myös silloin kun tekin!

Mulla ei oo juuri mitään oireita, jatkuva nälkä ja turvotus aamulla, sekä yölliset vessakäynnit, siinäpä ne. Mutta en turhia viitti stressaa, asiat menee niinkuin on tarkoitettu eikä ne murehtimalla miksikään muutu :)
 
huh.. mulla tuli pahoinvointi tähän lisään.. Meinasin oksentaa eilen kun asiakkaani nautti kahvia pahvimukista jossa oli käytetty paljon maitoa, niin se haisi enemmän lämmitetylle maidolle .. huomenna mulla ensimmäinen neuvola :Heartred oon niin iloinen et sain vihdoin liittyy tähän joukkoon mukaan :Heartred
 
Olen huomannut että voimat on jotenkin kadoksissa. Tänään miehen kanssa käytiin vähän pihatöitä tekemässä, vajaa pari tuntia ulkona ja ihan kuollut! Enkä tehnyt muuta kun vähän haravoin. Piti ruveta välillä huilaamaan ja ottaa kevyemmin (vaikken edes kovasti liikkunut). Ja samalla huomasin että rupesi pistämään oikealle puolelle n. navan korkeudelle, onko suolisto peräistä vai keltarauhanen? Tulin sitten sisälle pitkälleni ja kipu meni ohi kun pääsi lepäämään.
Onko muilla samanlaista havaittavissa?

Aikaisemminkin ollut tuota samalle kohdalle tuntuvaa kipua, vuotoa ei ole muuta kun valkovuotoa (onneksi).

Ehdin jo TAAS käydä läpi keskenmenovaihtoehdot ja googlettelin kohdun ulkoisen oireetkin jo läpi, siinä vissiin oireet tulee vasta pari viikkoa myöhemmin ja se vuoto kuulunee asiaan. Joten järkeilin kivun keltarauhaseksi tai suolistoperäiseksi (eikös siinä navan korkeuksilla ole joku suolenmutka?)

Rv 5+0
 
Keltarauhanen tuntuu munasarjoissa. Munasarjat sijaitsee siinä lantioluun (suoliluu) vieressä ihan kohdun läheisyydessa. Munasarja ei siis mene navan korkeudelle asti. Siinä navan kohdalla kiertää ohutsuoli eli tod näk jotain ruuansulatus hommia sulla tullu. Tai sitte ilmaa on suolessa, se joskus sattuu kun liikkuu. Jos kipu painottuu oikeelle alavatsaan niin kyse on umpisuolesta.. :)
 
Raskauspahoinvoinnista en ole juuri tiennyt. Tai ensimmäisessä oli aamupahoinvointia viikolta 11 eteenpäin, mutta nyt näyttää tässä raskaudessa olevan ihan sfääreissä. Pikkuhiljaa viime päivinä hiipinyt ja äsken meinasi tosissaan jauhelihat nousta hissinä ylös. Oli pakko lopettaa syöminen. Ensin oksetti nälkä ja kun aloin syödä, oksetti ruoka.

6 + 4
 
Wildside, umppari leikattu 15v sitten ja itseasiassa kipu tulee siitä leikkaushaavasta vielä paljon ylemmäs, lienee jotain suolijuttuja mulla toki on muutenkin ollut vatsan kanssa ongelmia elämäni aikana joten ois pääkopan pitänyt jo aiemmin ymmärtää että varmaan suoliperäsiä ongelmia, mutta ei, nyt on kaikki kipuilut ja tuntemukset heti väännettävä alkavaksi keskenmenoksi :banghead:

Tuolla munasarjoissa ei oo kun niitä repäisykipuja sillon tällön, joten taidan siirtää nuo kohdun ulkoiset pelkoni syrjään ja luottaa että siellä se napero kasvaa
 
Lumikatriina, mulla myös jatkuvasti nälkä oksettaa ja ruoka oksettaa. Jos ei syö niin saa yökkiä mahanesteitä, jos syö niin usein tulee heti ylös. Ja sit on taas nälkä ja huono olo. Kasvot, rinta ja selkä ihan laikukkaat verenpurkaumista kun yökkiminen on niin voimallista.
 
Onpa monella ollu nälän tunnetta! Mulla taas ei juurikaan ole nälkää ja pystyy syömään vain vähän kerrallaan. Täydestä mahasta tule oksettava olo... :confused004

Muuten ehkä tyypillisemmät oireet: väsymystä, huimausta, pahoinvointia, rintoja aristaa, mahaa vihloo jotkin liikkeet
 
Äääh mulla on varmaan pissitulehus.. Alamaha rakon kohalta helvetin kippee eikä rakko tyhjene kunnolla. Täytynee soittaa huomenna neuvolaan. Paska vaan että meillä on 12-13 puhelintunti ja työvuoro alkaa klo 14.. En joka tapauksessa kerkee huomenna lääkkeitä hakee vielä, jos edes kerkee valmistuu tulos.. Voishan sitä toki lähteä päivystykseen, viimeksikin ottivat aika nopeesti mutta viitsiikö sitä mennä pissitulehus epäilyn takia..
 
Metsäläinen täällä kummasti vaan toinen rinta turvonnut c-kupiksi ja saman rinnan nänni nöpöttää, toinen rinta edelleen b-kuppi ja sen rinnan nänni oikea lötterö. Pitää varmaan alkaa itte askarrella omat rintsikat ellei toinenkin rinta päätä jossain vaiheessa saada kasvupyrähdystä :'D

Lilminni ihana että oot saanu mielenrauhan ja tiputtelu jäi tosi vähäiseen! :)

Pepita täällä mennään melkein samoilla päivillä eli 5+1 ja oireetonta on täälläkin. Ja jos en tietäisi olevani raskaana niin en olis ees tuota toisen tissin kasvupyrähdystäkään huomannut :'D

Wildside ihana asenne! Oon ittekki päättäny olla turhaan murehtimatta ja stressaamatta, koska vahvasti uskon että se on tämän raskaudenkin kannalta kaikista parasta jos osais vaan mennä päivä kerrallaan :)
Oiskohan sun Wildside kuitenki hyvä käyä siellä päivystyksessä koska tuo pissitulehdus voi joskus mennä ihan tosi pahaksi!

Helinäkeijju tervetuloa tänne oireista keskustelemaan ja muustakin :)

Lenu ihana kun pääset jo neuvolaan!!! :)
 
Wildside_: kyllä sitä kannattaa mennä, jos oikeesti kipeetä tekee. Ei tarvis kärvistellä pitempään.
 
Takaisin
Top