Raskauskilot

Minulle myös tullut näköjään se 5 kiloa lisää elopainoa. No, näillä mennään :grin
Ei se auta valittaa vaan päivä kerrallaan. Kyllä ne sitten neuvolassa valittaa, sulkee vaan korvansa silloin kun se hetki koittaa :wink
Ja tuo paino tulee edelleen tuohon mahaan ja rintoihin. Edelleen menee samat työhousutkin (jos vyötärö on vesirajassa) mitä ennen raskauttakin. Käsittämätöntä! Työpaidoista ei muuten puhuta mitään..Ne ei mene :wink
 
Mää olin keskiviikkona neuvolassa vielä 0,4kg miinuksella lähtöpainosta, esikoista oottaessa tässä vaiheessa oli tullu n. 4kg lisää.

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Tällä ollut suruja ja flunssaa, niin paino hieman putosikin. Nyt +1,5kg, vaikka viikko sitten nousu oli melkein 3kg. Pian taas ruoka alkaa maistumaan ja nousu jatkuu. Toki tyytyväinen olen, kun näin maltillisesti ja puolimatka takana :)
 
Mulla oli viime neuvolassa se reilu +2 kg eli ihan aapisen mukaan. Mut nyt on yhtäkkiä paino hypänny kaks kiloa ylöspäin, mutta voi toki johtua siitä et oon syöny vähä enemmän hiilaripitoista ruokaa viime viikot ja koittanu kokeilla vähä kauraa ja ruista leivän muodossa, et josko kroppa kestäis taas niitä. Ei pitäs käydä koko aikaa puntarilla ja ressata sen lukemia, mut se on vaan niin paha pinttynyt tapa.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mulla oli viimeksi puntarilla käydessä tullut 5,5kg!! Ihan hirveesti. Tarkistin esikoisen neuvolakortista niin aikalailla samat oli silloinkin painon muutos lukemat. Muuten kyllä oltiin komisen kiloa kevyempiä, mitä nyt. Mut oli mulla lähtöpainoakin tuon verran enemmän nyt. Kaikkinensa esikoisesta tuli 16kg lisää. Vois kyllä vähän rueta katsomaan, mitä suuhunsa laittaa. Varsinkin iltasyöminen on taas repsahtanut hallinnasta.
 
Mulla ekasta neuvolasta tullu painoa 1,2 kg. Saanu kyllä olla aika tarkka ton kans mitä pistää suuhunsa ja joka päivä tullu käytyä vähintään puolen tunnin reippaalla lenkillä. :) toivottavasti ei kovin lähe nousee ku muutenkin jo ihan tarpeeksi ylimääräistä... :/
 
Musta tuntuu et tätä ihraa tulee vaan koko ajan lisää vaikkei herkuttelekaan muullon ku viikonloppusin ja liikkuukin suht paljon.. silti vaan jenkkakahvat kasvaa ja mahan röllykkä. Ja kesä tulossa! Pitäsköhän ostaa semmonen pitkä mekko hihoilla mitä ne käyttää tuolla arabi maissa niin ei paljasta pintaa näy? :confused: Huomaa et on masennusta ilmassa...
 
Jepulis... tää veti taas eilen illalla jäätelöö napaansa hyvin tyytyväisenä. Ei pitäis... ja liikuntaakin tule harrastettua tosi vähän, mut minkäs teet kun supistaa. En mä vaan jotenkin osaa/jaksa ressata näistä raskauskiloista. Kyllä niistä ehtii päästä eroon sitten synnytyksen jälkeen.
 
Kaytiin omalla laakarilla tanaan, se mittaili vauvan pituudet, kun jostain syysta rakenneultran laakari ei niita mitannut, tai ollut laittanut raporttiinsa.
Mulle oli tullut nyt yllattaen n. kaksi kiloa kuukaudessa. olin itse ihan etta jes:)!, mutta oma laakari olikin huolissaan :confused:, etta olenko liikkunut tarpeeksi ja syonyt terveellisesti, kun paino oli pompannut. Mun mies kasitti puolestaan etta laakari oli huolissaan, miksei ole painoa enemman ja alkoi selittamaan sille kuinka vahan mina hanen mielestaan syon, mihin jouduin kommentoida, etta mies syo luonnostaan paljon enemman ja etta mina oon nyt syony pienia annoksia parin tunnin valein. Siis lahtopaino oli vajaa 48, kolmannen kuukauden lopussa oli vajaa 49, mutta nyt taman kuun alussa oli vajaa 50 ja kuun lopussa 51,5... Ei se laakari kylla selittanyt miksi oli niin huolissaan ja mina en ole viela keksinyt mihin ne kaksi kiloa on piiloutunu...Ei tassa ole kylla liikuntaa saanut kuin parina paivana...etta ehka se vain on syyna.
Lisaksi rakenneultran laakarikin sekoitti aiemmin, kun sanoi nelja paivaa sitten, etta istukassa on verenpurkaumia, etta pitaa ottaa varovasti ja levata ja nyt oma laakari sanoi, etta istukka on ihan kunnossa ja suositteli lisaamaan kavelya. Omalaakari on onneksi erikoistunut riskiraskauksiin (vaikka oma raskaus ei sellainen olekaan), etta taidan kuunnella vain sen mielipidetta. Nyt pitais vain vissiin kayda ostamassa juoksumatto, kun ilma alkaa taalla olemaan niin lammin ettei tuonne pihalle ainakaan voi menna paivittain kavelemaan...
 
Mä en ole uskaltanut tällä viikolla käydä puntarilla ollenkaan. Maha senkun vaan paisuu ja paisuu ja paino on varmasti taas noussut monta kiloa. Semmoinen kymmenisen kiloa kärsii vielä tulla painoa niin ollaan samassa, kuin esikoisen syntymän aikaan.
 
Mulla alkaa olla niin paljon stressiä kaikesta etten jaksa enää ees seurata et nouseeko paino vaiko ei.... Ainut asia mitä voi tehä kun on pahamieli tai hermottaa niin syöminen! :rolleyes:
 
Mulla taas paino on edelleen vajaa kolme kiloa miinuksella, en vaa saa sitä nousemaa ja normaalipainonen oon kyllä :) viikkoja 18+4 ja mä kyl oon ite tyytyväinen vaik muut vähän valittaaki ku kyl se vielä ehtii nousta ja tärkeibtä on et maha kasvaa ja vauva kans :)
 
Yassi, Ei se paino kaikilla nouse tai elimistö kerää nestettä ja rasvaa. Jokaisen elimistö ja aineenvaihdunta on erilainen. Ole ilonen ettei oo näitä ongelmia! Mulla ainakin on jo ihan luonnostaan huono aineenvaihdunta ja tuntuu et joka ikinen ylimääränen suupala nostaa painoo kilon verran... Ja nyt kun on vielä saikulla niin ei tuu edes liikuttua niinkun töissä ollessa.
 
Juu niin mä oonki :) vähän kyl hirvittää et loppuraskaudesta nousee sit paljo ku ekassa raskaudessa nousi kyl tasasesti mut tuli 17kg! Nyt kyl toivosin et tulis se joku vajaa kymmenen :) mut täs on kesä välis ja sillo kyl saattaa nestettä kerääntyy :)
 
mä juon kanssa limua päivittäin mutta nyt ei oo paino noussut yhtään rv18
jälkeen.. nyt on kyllä virkeämpi olikin niin jaksan lenkkeillä pidempiä matkoja ja reippailla niin onneksi pysynyt samassa... :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en osaa sitä stressata, että tuleeko nyt ylimääräisiä kiloja vai ei. Mulle se on oikeastaan aivan sama.. Kunhan vauvalla kaikki ok, niin silloin mullakin.

Ja imettäessä pitäs syödä 500kcal enemmän, niin kyllä mä luotan siihen, että ne kilot sillo karisee, jos sellaisia on tullut. Toi +500kcal on vaan aika paljon syötäväksi!
 
Olin melkein varma että nyt alkaa paino nousta ku joutunu niin paljon lepäilee supistusten/flunssan takia... Mut ei, ekasta neuvolasta +100grammaa. Alko ihan naurattaa ku neuvolatäti alko höpöttää että "ei kannata olla huolissaan, kyllä se vauva sieltä ottaa silti kaiken minkä tarvii." :D mä vaan et joo no ihan tyytyväinen oon ettei oo noussu ku muutenki tuota ylimäärästä. Syön kuitenkin monipuolisesti joka ikinen päivä. :)
 
Mulla on nyt vähän luistanu nää syömishommat ku tarvii nähä ihan kamalasti vaivaa syömisen eteen ku rahatilanne on nyt tosi tosi huono ja tarvii kokata halvalla useammaksi päiväksi ja sit kun ei oo sitä keittiöö vieläkään niin ruoanlaitto on aika haastavaa sähkölieden, grillin ja leivinuunin kera. Kaiken lisäks suurin osa keittiötavaroistakin on laatikoissa pakattuna kun ei oo tilaa remontin keskellä säilöö tavaroita ylettömiä määriä. No vasta kolmas viikko ilman kettiöö!! :confused: Et ehkä tossa vappuna vois olla jo valmista... Et ei stressiä! :rolleyes: Huoh..
 
mun ei varmaan ees kannata tulla lukee näitä, paino on noussut sen verran paljon :sad001 vesijuosta yritän nyt kun ei muuta liikuntaa liitoskipujen takia pysty harrastaa...
 
ughh, viikoilla 17-24 paino ottanu kyllä hyppäyksen. lähtötilanteesta ennen raskautta tullut jo 7kg. :eek: neuvolassa ei oltu mitenkään huolissaan ja normipainosta lähdettiin, mut silti tulee tunne et tarvis nyt alkaa enemmän syömisiä ja liikkumisia vahtaamaan. mites muilla paino tässä vaiheessa?
 
Takaisin
Top