Raskauskilot

Mulla nyt 15+1 ja on tullut noin kaksi kiloa painoa lisää. Mutta tuostakin yli kilo tuli nyt ulkomaan lomareissulla, kun ravintolaruoka on niin paljon tuhdimpaa kuin mitä normisti kotona ja töissä ollessa syö eikä muutenkaan tule lomalla kaloreita laskettua. :)
 
Vissiin 2-3 kiloa miinuksella vielä lähtöpainosta. Rv 12+5. Maha on hieman kasvanut jo, tosin alun pahin turvotus helpottanut, mahtuu toppahousut taas kiinni (ei niit kyl kelien puolesta tarvi :D), kasvot on kaventuneet mut mahamakkara taitaa kerätä itseensä kaiken sokerin mitä syön :/ On tullut hieman liikaa mussutettua, ed. raskaudessa ei tehnyt makeaa edes mieli, mut jouduin sokereita mittaamaan, joten pitäisi ryhdistäytyä. Ongelmana vaan tuppaa olemaan kuin ruoka ei maistu vaan lähinnä ällöttää jo ajatuksen tasolla. Jopa pahempaa kuin esikoisesta, silloin oli vain aamupahoinvointia, nyt kestää koko päivän lievä ällötys.

Esikoisesta paino nousi parisenkymmentä kiloa (suurin osa raskausmyrkytyksen aiheuttamaa turvotusta) ja kaikki jäi laitokselle. Suurin piirtein niissä mitoissa pysynyt tän pari vuotta, toivotaan että tässäkään raskaudessa ei montaa kiloa jäisi :)
 
Vaiin tuntuu etta hirvea tuska yrittaa kerryttaa niita raskaus kiloja. Lahtotilanteeni oli 46,7 kiloa, (oon tosin myos lyhyehko). Eilen oli taas pahoinvointipaiva ja kaiken kekseliaisyyden joutui kayttaa siihen mita saisi menemaan alas. viikolla 12 paino oli noussu 47,8 saakka, mutta hirvean tyolasta tama on. Jouduin alkuun jo heittaa ideat mahdollisimman terveista kotiruoistakin roskiin, kun kokkailu onnistuu vain satunnaisesti ruan hajujen takia. Pakko vain luottaa siihen etta kylla se vauveli viela kaiken tarvittavan saa kun nailla viikoilla mennaan.
 
Mulla tuli esikoista odottaessa 6kg sillon söin säännöllisesti ja terveellisesti ni alkuun tippu paino. Nyt tokan kohdalla kans tippunu ku alkanu miettiä taas mitä syö ja 3 tunnin välein. Nyt 12+1 tänä aamun paino oli tippunu 2 kg lähtö painosta.
 
Mulla viikkoja 15+ ja kiloja tullut 1-2. Jo raskauden alkaessa olin kerryttänyt ne pari ylimääräistä kaamoskiloa, joten tämänhetkisten iltaturvotusten kanssa olo on kyllä kun jouluporsaalla... En malta odottaa loppuraskautta...
 
Mulle on tullut n.2kg ja rv 12+6 mennään. Oon syönnyt normaalisti ja myös herkutellut mutta suurin osa painosta on tisseissä ja masussa. Normaalipainoinen olen. Esikoisesta tuli n.30kg ja ja näillä viikoilla olin jo paisunut 8kg :angry1
Nyt pidän tarkasti tuosta painon noususata kiinni ettei tarvii taas imetyksen jälkeen niitä nälkäkuureja toteuttaa :P
 
Mulla on nyt viikkoja 13+1 ja paino -4kg, viimeviikolla oli vielä +1kg.. Ruokahalu kadonnu eikä ees herkkuja tee mieli :s

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt toinen raskaus 13+6 ja paino noin -2kg. Ekan kohdalla oli tässä välissä -3, minkä jälkeen rupesi nousemaan. Massu kyllä näkyy jo aika veikeästi ja takamus levännyt ja rinnat kasvanut, joten ei se paino kyllä paljoa kerro :)
 
Täällä onkin ihmiset pysyneet hyvin maltillisissa painonnousulukemissa. Itsellänikään ei ole tainnut vielä kiloja tulla, varsinkaan kun sairastin parin viikon ajan sikainfluenssaa, eikä ruoka maistunut.
 
Oon normaalipainoinen ja tissit, maha ja jenkkikset on kasvanu. Nyt 13+ on tullu pari kiloa. Esikoisesta alkoi nousemaan vasta puolen välin jälkeen. Nyt vähän masentaa kun en oo liikkunu ja herkut maistunu...miten saan itteeni niskasta kiinni?!
 
Ei se paino kaikilla nouse välttämättä koko raskausaikana monraa kiloa. Eikä pelkkä painon nousu kerro mitään sikiön voinnista, se kyllä ottaa tarvitsemansa siitäkin vähästä, minkä äiti syö.
Mulla tullut 2-3kg nyt ja viikkoja kasassa 16. Esikoisesta tuli kaikkiaan 16kg lisää ja puolet jäi synnärille. Loput lähti imetyksen aikana muutamassa kuukaudessa. Toivottavasti nyt tulis edes pari kiloa vähemmän, kun lähtöpainoa oli sen verta enemmän...
 
Mulla 15+5 ja kiloja tullut kaksi:) täälläkin liikunta jäänyt nollille ja herkuttelua vähän turhan paljon.. Lähtöpaino 46 kg
niin en sen takia vielä stressaa vaikka kiloja tulisikin:)
 
Lähtöpainosta mentiin ekaksi +4kg, mutta sittemmin paino putosi -1kg :) tuntuu että massu on kasvanut ihan jostain muusta kuin vauvan takia :grin:oops: Ruoka on maistunut liiankin hyvin...
 
Tänään neuvolassa todettiin et paino noussut +300g. Neuvolan tätiäkin hieman nauratti. Mut hyvä näin :) Niin ja viikkoja 14+1.
 
Täällä taas on ennestään jo hieman ylipainoa ja plussauksen jälkeen paino nousi varmaan kahdessa viikossa 3kg! Reilu kuukausi sitten kävin neuvolassa ja hirvee marmatus painosta, syömisestä ja liikunnasta. Olen ollut kyllä liikkuvainen jo useita vuosia ja nytkin olen alkanut katsoa tarkemmin syömisiäni ja kävelen 3-4krt viikossa tunnin lenkin. Nyt paino on kuukauden ajan pysynyt samoissa lukemissa kuin eka neuvola käynnillä, saa nähdä mitä puntari sanoo reilun viikon päästä. Täällä on viikkoja 14+0. Masukin on alkanut pikkuhiljaa tulla esiin vaikka pieni makkara siinä päällä vielä onkin.:)
 
Kävin neuvolassa, viime käynnin ja tämän neuvolakäynnin väli oli reilu kuukausi. Vajaa 2 kg tullut lisää... Oon kyllä tosi turvoksissa, ja pelkät rinnat on paisuneet huimasti :/ Nyt yritän toden teolla aloittaa liikunnan, kun paranen flunssasta, joka on jo kestänyt pari viikkoa.
 
Tiedän niiiiiiin tunteen! :) Mulla kans ei oo kun yhet liivit mitkä mahtuu päälle ja nekin oli semmoset hätävarat jotka oon pitäny jemmassa jos lihon taas. Reilu vuosi sitten olin jo ihannepainossakin ja oli tarkotus alkaa joulun jälkeen taas juosta, mutta tosiaan kun rinnat kipeytyi niin pirusti ja alko turvota niin ei tarvinnut enää juoksemista ajatellakaan edes urheiluliiveillä! Ja tässä vaiheessakaan kun ei ole oikein terveellistä alottaa "laihdutusta" niin on vaan mentävä näillä loppuun asti ja alettava tekemään sit töitä tosissaan kun pikkunen pääsee mukaan ulkoilemaan. :)
 
Esikoisen kanssa mopo lähti hieman hanskasta ja paino nousi yhteensä noin 19kg. Vaivojahän siitä tuli ja liikunta meni viimeisen kolmanneksen aikana mahdottomaksi. Säälissä sitten söin liikaa ja epäterveellisesti. Nyt en halua tehdä samoja virheitä, niin jatkoin jumpissa käymistä jopa kun voin pahoin. Siitä olen tyytyväinen koska kunto tuntuu nyt jopa paremmalta kuin ennen tätä raskautta. Paino on tullut kilon verran, ja sekin viime viikon aikana kun esikoisen synttereistä jäi niitä herkkuja kaappi täynnä. Nyt kun niitä on syöty, päätinkin pitää karkkilakon maaliskuussa. Niin, ja viikkoja on 15+5.
 
Takaisin
Top