Raskausarvet

No olipa tosi idioottimainen kommentti, koska oikeasti se rasvailu ei auta noihin arpiin. Ne arvet tulee sinne nahan alle eikä se perus voide siihen auta. Pöh, mikä neuvolatäti!
 
Raskaus arpien tuleminen riippuu niin paljon ihon laadusta! Joillain tulee helpommin ja joillain ei ollenkaan... sitä ei millään rasvalla saa muutettua! Johan ollu tolvana terkka Naksutti:sad001
 
Naksutti: täällä tosiaan ekan raskauden aikana rasvailin bio-oililla minkä kerkesin aamuiln illoin. Ja silti vatsa, rinnat, peppu ja reidet täynnä arpia. Täällä ei tosiaan omalla siskolle tai äidille tullut niin oon varmaan oman isän ihon perinyt. Et voi itse vaikuttaa arpien syntyyn niitä tulee tai ei tule, neukkutädillä ei nyt tainnut olla ihan ajantasaista tietoa...
 
Ja mä en rasvaillut ihoa käytännössä ikinä, paitsi jos sattui iho kutisemaan (eli max 4 kertaa koko raskausaikana) eikä mulle tullut arven arpea. Mun äidillä on täysin sama juttu. Liekkö osittain perinnöllistä..? Toki jos ihotyyppi on esim isältä, niin silloinpa ei voi omaan äitiin verrata.
Vielä ei arpia näy, mutta kun tietää, ettei niihin voi vaikuttaa, niin en halua alkaa suotta panikoidakaan asiasta :)
 
Ja mä en rasvaillut ihoa käytännössä ikinä, paitsi jos sattui iho kutisemaan (eli max 4 kertaa koko raskausaikana) eikä mulle tullut arven arpea. Mun äidillä on täysin sama juttu. Liekkö osittain perinnöllistä..? Toki jos ihotyyppi on esim isältä, niin silloinpa ei voi omaan äitiin verrata.
Vielä ei arpia näy, mutta kun tietää, ettei niihin voi vaikuttaa, niin en halua alkaa suotta panikoidakaan asiasta :)

Sama juttu, en rasvannut eikä tullut arpia. Toivottavasti ei nytkään tule. Sanovat että ikä myös vaikuttaa, mitä vanhempi olet sitä vähemmän tulee arpia, nuoremmille tulee herkemmin (itse siis yli 30). Ja ne geenit tosiaan, eipä äidilläkään ole arpia näkynyt. Neuvolatäti koulutukseen!
 
Itse olin 26 kun odotin esikoista, nyt olen 29. Äitini puolestaan oli esikoista odottaessaan 20 ja viimeisimmän lapsen sai 24-vuotiaana. Joillakin on onnea näissä asioissa, toiset tuntuu saavan muidenkin arvet.
 
Mä olin täyttämässä 24 kun saatiin esikko ja nyt oon elokuussa täyttämässä 31. Ei ole kun haalistunut arpi siellä täällä... iho on atoopinen ja vaatii syväkostutusta viileämmät kuukaudet! Äiti sai viimeisensä 29 vuotiaana ja mut 23 v eikä silläkään juurikaan arpia oo:wink eikä kuulemma nahkaansa rasvaillut sen kummemmin ...
 
Mä rasvailin masua esikoisesta ja olin tyytyväinen kun ei raskausaikana arpia näkyny, vaikka reisissä ja tisseissä on murrosiässä tulleita,tosin nykyään tosi haaleita,arpia paljonkin. No, pääsin synnäriltä kotio niin maha oli punasia viuruja ihan täys. Eli mulle ne arvet pamahti näkyviin vasta synnytyksen jälkeen! Koko raskausaikana ei näkyneet. En ymmärrä. Mutta ne myös haalistu nopeeta, tyttö nyt 1v 4kk ja arvet jo ihan valkosia, ei kovin hyvin ees näy. Että on varmasti ihotyypistä johtuvaa.
 
Esikoisen aikana tuli yks ihan pikkunen arpi navan viereen. Rintoihin tuli jonkun verran, mut olis ihme jos ei ois tullu, ne paisu niin valtavan kokosiks normaaliin verrattuna. Navan vieressä ei kuitenkaa enää näy arpea ku haalistunu pois ja rinnoistakin saa etsiä suurennuslasin kanssa.

Nyt tästä tokasta ei oo vielä tullut yhtään arpea mahaan. Rintoihin on molempiin tullu yhet arvet, mut ne ei näy ku on tuola alapuolella ei päällä.

Mutta vielä niitä arpia kerkiää tulemaan.. Mitenkää suuremmin en oo rasvaillut, välillä suihkun jälkee perusvoidetta laittanu. Esikoisesta en myöskään rasvaillut mitenkään.
 
Kolme sain 17-21v ja nyt nelonen kun heinäkuus 30v.. Ei ole tullut mahaan raskausarpia yhdestäkään. Reisissä kylläkin (valkoiset tiikeriraidat) ja rintoihin tuli maidon noustessa.
Luultavasti rintoihin tulee viimeistään tälläkin kertaa.
 
Ah, niin turhamainen aihe. Mutta mun maha, yhyyyy. Ihan kyllä joka päivä tuntuu että repeytyy lisää. Läträän rasvoilla kun kutiaa niin saamaristi (anteeksi tehostesana). Maha on yhtä vauvaa, siis tosi kova joka kohdasta. Ja räikyvän punaiset arvet. Nyt vielä kun vauva laskeutunut niin alamaha on punainen vain arvista. Yhyy.
 
Mulle tullu viimeisen viikon aikana ensimmäiset arvet oikeaan nivuseen. Ei onneksi näkyvällä paikalla.
 
Muutama arpi tullut alavatsalle. Tuntuu, että vauvan hassu asento venyttää ihoa enemmän, niin arvetkin on tullut siitä. Tämän raskauden rasvaussaldo taitaa olla 3 kertaa kuluneen odotuksen aikana. Voihan olla, että iho repee vielä ihan kunnolla tässä neljän viikon aikana.
 
Takaisin
Top