Raskausarvet

Esikoisesta raskausarvet mahaan tulivat vasta raskauden ollessa 8kk kohdalla. Olin hyvin rasvannut bebanten-arpivoiteella (joka haisi omasta mielestä kamalalta), mutta silti arvet tuli ja paljon. Näin vuosi synnytyksestä eivät ole vieläkään vaalentuneet, mutta onko jotain voidetta että nopeuttais vaalentumista tai hyväksi havaittua ainetta ennaltaehkäistä uutta arpimerta?
 
Mulla on teininä tullut rintoihin raskausarvet, mutta ne on vaalenneet huomaamattomiksi ajan saatossa. Sillä perusteella oletin, että ihotyyppini on sellainen, että minulle herkästi raskausarpia tulee ja rasvasin nahkaani hulluna kaikenmoisilla öljyillä ja rasvoilla. En saanut muuta kuin kutisevan ihon. Toisessa raskaudessa rasvasin nahkaa essexillä, enkä saanut siitäkään raskaudesta raskausarpia. En kyllä oikein tiedä oliko sillä rasvaamisella sitten oikeasti merkitystä, vai ovatko toiset taipuvaisempia saamaan niitä herkemmin. Joka tapauksessa ajattelin hölvätä perusvoidetta mahaani päivittäin. Yritän ehkäistä arpia siten. Näistä arpien vaalennusvoiteista ei valitettavasti kokemusta ole. Rintojen arpiin käytin normi perusvoidetta ja ne vaalenivat melko nopeasti.
 
Mun pojat tuhos mun vatsan jo 10v sitten et näytän siltä et olisin tapellut tiikerin kanssa. Joten tuskimpa tarvii enää tuota mitenkää suojella ku nahkaa ja arpia riittää vaikka muille jakaa.
 
Sanovat että nuorempana tulee arpia herkemmin kuin vanhempama, myös ihotyyppi vaikuttaa. Esikoisesta ei tullut mitään mutta olinkin jo 30+ silloin.
 
Mulla tuli kans esikoista odottaessa todella paljon raskausarpia vaikka joka ilta rasvailin masua ja jalkoja perusvoiteella. Toista ja kolmatta odottaessa ei tullut uusia, mutta mielestäni nuo vanhat arvet kasvoivat. Saa nähdä mitä tämä neljäs raskaus tuo tullessaan..
 
Mulla puolestaan ei tullut esikoisesta ollenkaan raskausarpia, vaikka en mahaani rasvaillutkaan. Äidillenikään ei ole tullut, joten taitaa olla pitkälti ihotyyppikysymys.
 
Mulla on "raskausarpia" reisissä ja persuksissa ennestään johtuen voimaharjoittelusta, mutta vatsa vielä säästynyt. Saa nähdä kuinka käy. Koitan kovasti öljytä/rasvailla.
 
Esikoisesta tuli rintoihin pantterirannut. Joka päivä kyllä tuli rasvailtua, mutta silti arpia tuli, mutta tosiaan vain rintoihin.
Niin ja minulla on atooppinen iho, joten tiedä vaikuttaako
 
Täälläkin yks joka kärsii pahasta atopiasta joten ihoa tulee rasvattu monesti päivässä! En tiedä mahtaako siinä olla syy miksi mulla ei oo yhden ainutta raskaus arpea mahassa:) nahka on kyllä venynyt jota riittää kyllä muillekin:wink
Rasvana käyttänyt ceralan+ ja kesäisin riittänyt vain kookosöljy:)
 
Mitä oon ymmärtänyt niin riippuu ihotyypistä kuin herkästi tulee. Ja kun ne tulee sinne ihonalaiskudokseen eikä varainaisesti iholle niin en oikein usko että millään rasvoilla voi ennaltaehkäistä. Toki hyvä pitää ihonkosteudestakin huolta :) pahimmat raskausarvet mulla tullut rintoihin synnytyksen jälkeen maidon noustessa
 
Mä ostin jokin aika sitten Weledan raskausarpien torjuntaan tarkoitettua ihoöljyä ja oon nyt koittanut päivittäin sillä rasvailla. Ihan mukavan kosteuttavalta tuntuu. Rinnoissa mulla on ennestään (jo vaalentuneita) arpia, odottelen mielenkiinnolla, minkä verran tulee lisää ja millaiset arvet mahaan tulee. Koitan asennoitua niin kuitenkin, että arvet kuuluvat elämään, enkä liikaa toivottavasti ala stressata asiaa.
 
Ekassa raskaudessa rintoihin tuli puolivälissä viirut, ja sitten rv +36 vatsa alkoi repeillä lopputuloksena järkyttävä määrä raskausarpia bikinirajasta navan yli asti... Ei pysty edes lukumäärää laskemaan tai erottamaan mistä yksi alkaa ja mihin toinen loppuu, arvista huolimatta nahka ei kuitenkaan jäänyt "pussittamaan" vaan palautui lähes normaaliksi.
Rasvailin bio-oililla läpi raskauden kyllä, kutinaan helpotti mutta ei arpien tuloon. Silloin oli rankka paikka, mutta onhan ne haalentuneet vaikka iho näyttää "ryppyiseltä", paitsi nyt kun vatsa on kasvanut niin ryppyisyys tasottunut ja lähes normaalin näköinen. Sisaruksella eikä äidillä ole yhden yhtää arpea, mutta omalla isällä taas on arpeutuvainen iho joten sieltä varmaan periytynyt.
Ja nyt toisella kerralla en ole pahemmin uhrannut ajatusta edes sille jos tulee lisää niin tulkoot :p Bikinien käyttö kyllä loppui ekan raskauden jälkeen, mutta eipä ne muuten häiritse tai vaikuta elämään.
 
Koitan nykyään rasvailla milloin milläkin perusrasvalla. Kutinaa on jo ollut pari viikkoa ja silloin viimeistään muistaa rasvata. Bikineitä ei ekan jälkeen edes harkita :happy: rv 20+3
 
Tänään just ostin Sebamedin Anti strech mark creamia, jota viimekskin toisen puolikkaan raskaudesta käytin. Mietin kyllä ajaisko tavallinen perusvoide saman asian, mut käytänpä nyt kumminkin taas. Viimeks tuli vasta ihan loppumetreillä parit arvet navan alle. Reidet mul on ollu aivan kamalat jostain kymmenen vanhasta asti kun kasvoin niin nopeesti, ei rusketu koskaan, kun on pelkkää arpee.
 
Mahasta löyty pari raskausarpea. Ahdistaa jotenkii ihan kohtuuttoman paljon :sad001 esikosta ei tullut lainkaan ja nyt on vielä max 14 viikkoa aikaa repeytyä et kauhulla ootan miltä tulen näyttämään lopussa, yöunetki meni tän takia :sad001 pinnallista ehkä mutta jotenki ku kroppa muutenkin levähtää ja lössähtää ni sit vielä tämäkin..
 
Mulla on tullut raskausarpia ihan reippaasti rasvailuista yms huolimatta. Neuvolatäti töksäytti ikävästi viimeks että "kannattais rasvailla ettei tulis niin paljon näitä".. Ei se kaikilla auta mitkään rasvailut. :sad001
 
Takaisin
Top