Raskausajan ruokavalio

Tällä viikolla työmatkalla ulkomailla useanpana päivänä oli lounaaksi juustollisia leipiä ja coktail-paloja joiden juustojen (mozzarellaa, jotain ihanaa haisujuustoa, tuorejuustoa ja gorgonzolaa) pastoröinnistä en tiennyt. Mutta koska ne olivat ainoita lihattomia ruokia (oon lakto-ovo-vege), ni söin sitten niitä.

Onko muille käynyt niin ettei tarjolla ole mitän mitä saisi listojen mukaan syödä? Mitä olette tehneet?
 
Kesäkuisten puolelta kyselen, että saakohan savulohta syödä? Ollaan menossa juhliin ns. pitopöytään ja pääruokana on savulohta. Olettaisin, että se ei ole ollut vakuumiin pakattua. Hankalaa on kyllä, kun en missään nimessä halua vielä suvulle kertoa raskaudesta, ja jos pääruokana ei ole mitään muuta ns. proteiinia, on syömättömyyttä aika mahdoton peitelläkään.
 
Tällä viikolla työmatkalla ulkomailla useanpana päivänä oli lounaaksi juustollisia leipiä ja coktail-paloja joiden juustojen (mozzarellaa, jotain ihanaa haisujuustoa, tuorejuustoa ja gorgonzolaa) pastoröinnistä en tiennyt. Mutta koska ne olivat ainoita lihattomia ruokia (oon lakto-ovo-vege), ni söin sitten niitä.

Onko muille käynyt niin ettei tarjolla ole mitän mitä saisi listojen mukaan syödä? Mitä olette tehneet?

Vielä ei ole tullut vastaanlaista tilannetta, mutta lähiaikoina tulossa pari työmatkaa, joten saas nähdä miten on. Kyllä sitä kuitenkin jotain on pakko syödä. Tuskin se muutama pala juustoa kovin vaarallista on.:) Mä rakastan juustoja ja niillä on tullut herkuteltua ennen raskautta vähän liiankin paljon eikä koskaan ole mitään listeriaa tai muuta vastaavaa tullut.

Kesäkuisten puolelta kyselen, että saakohan savulohta syödä? Ollaan menossa juhliin ns. pitopöytään ja pääruokana on savulohta. Olettaisin, että se ei ole ollut vakuumiin pakattua. Hankalaa on kyllä, kun en missään nimessä halua vielä suvulle kertoa raskaudesta, ja jos pääruokana ei ole mitään muuta ns. proteiinia, on syömättömyyttä aika mahdoton peitelläkään.

Mun käsityksen mukaan savulohta voi syödä, jos se ei ole vakuumipakattua. Mä ainakin olen muutaman kerran syönyt. Se on kuitenkin kypsennetty ihan kunnolla valmistuksen aikana. Kovin vanhaa kalaa ei kannata syödä, mutta tuskin pitopöydässä tarjotaan mitään "päiväyskalaa".
 
Joo lämminsavulohta eli kypsää kalaa saa syödä. Kylmäsavulohta mikä on semmosta graavilohen tyylistä, ei saa.
 
Takaisin
Top