Raskaus+napakoru

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kun sain tietää että oon raskaana (helmikuun alussa), otin heti napakorun pois. En halunnut että se repeää tai alkaa hiertää. Nyt on parina päivänä, eilen ja tänään, tuntunut jomotusta tuossa napakorun reikien kohdalla. Korun poistamisesta on lähestulkoon 4kk:tta kulunut. Mistähän tuo kipu mahtaisi johtua? Onko muilla kokemusta? Oon rasvannut nyt navan seutua ahkerasti, ettei siihen tulisi arpea.
Veljen vaimolla oli myös napakoru jonka otti jossain kohtaa pois (myöhemmin kun mä) ja hänelle tuli napakorun kohdalle ainoa raskausarpi.
 
Mulla on ollut joskus yli 5 vuotta sitten napakoru. Nyt lävistyksen kohta on alkanut punottaa ja tuntuu aralta. Olen kyllä kuullut, että vaikka lävistys on poistettu ja reikä ummessa, niin on silti revennyt raskauden loppuvaiheessa. Ei sille varmaan voi tehdä muuta kuin rasvata ahkerasti.. :/
 
Hui, toivottavasti ei repeä ainakaan. Itse olen vasta viime joulukuussa ottanut napakorun ja nyt en ole sitä uskaltanut pois vielä ottaa, kun ei ole parantunut kunnolla ja mätiikin välillä :(
Saakohan sen ottaa pois vai alkaako se sitten sielä sisällä muhimaan? :o
 
Apua, mulla on melkein 10 vuotta ollut napakoru ja tuossa se killuu edelleen. Miettinyt, missä vaiheessa kannattaisi ottaa pois, mutta eipä ole tullut mieleenkään, että siihen voisi tulla repeämiä tai jotakin?! Voi ei, kyllä koru lienee viisainta poistaa nyt samantien :/
 
Susan, mulle ainakin lävistäjä sanoi että jos tulehtuu/ei ole parantunut ja mätii niin ei kannata ottaa korua pois. Voi tosiaan jäädä se tulehdus sinne sisälle, se jättää ihan kivan arven.

Mä tein meinaa tuon virheen, vaikka lävistäjä hyvin ohjeisti. Ostin Englannista korun, joka tulehdutti reiän. Lävistyksen kohdalla oli pitkään punainen patti ja siinä on vieläkin selvä arpi. Kannattaa ehkä vaihtaa kapeampaan koruun, jotta menee "vähitellen" umpeen. Siis jos saat vaihdettua. :)
 
Mulla on ollut 10 vuotta napakoru ilman minkäänlaisia ongelmia.
Nyt ostin raskausjan napakorun, joka on huomattavasti isompi. Vaihdoin viime viikolla ja vielä on hyvin kasvuvaraa :)
 
Mullakin on raskausajan napakoru... saatan kyllä ottaa sen pois sitten loppuajasta, mut katsotaan nyt miten käy. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia, mutta en tiedä miten sen pois ottaminen onnistuu esim jos ultraaja sitä vaatii? Mulla ainakin se on pehmeää muovia, niin ei laitteiden pitäisi mennä sen takia rikki, mutta eipä niistä koskaan tiedä mitä vaativat.
 
Fuyu, yritin vaihtaa korun  vähä aika sitten, kun näytti jo paremmalta. Mutta sepäs ei siitä sitten tykännyt vaan tulehtui ja kipeytyi uudestaan. Vaihdoin siis sen ns. harkkakorun takaisin siihen ja nyt alkaa taas olemaan kunnossa. Täytyisi varmaan käydä kysäsemässä lävistäjältä asiasta.

 
Susan, kannattaa tosiaan kysästä lävistäjältä. Jos saisit ostettua tuon raskausajan napakorun ja pyydät vaikka lävistäjää vaihtamaan sen? :)
 
Mulla on ollut napakoru 7 vuotta. Viime raskaudessa jouduin ottamaan korun pois jo viikoilla 16 kun alkoi "pönöttämään" hassusti ja hankasi vaatteisiin. Kokeilin loppuraskauden aikana muutamia kertoja vieläkö menee reiästä läpi ja meni. En ostanut erikseen mitään raskausajan koruja, ajattelin että jos menee umpeen niin siiten menee, on se vauva sen arvoista:) Pikkuisen reiän kohta venähti, reikien väli piteni ja nahka meni jotenkin ohuemmaksi. Kun kotiuduin symmäriltä tuuppasin korun takaisin paikoilleen, pari päivää hieman kiristi mutta sitten oli niinkuin ennekin, lukuunottamatta tuota että nahka oli hieman "rypyssä" reikien välissä. Tällä hetkellä viikkoja jo yli 20 ja koru edelleen paikalla, ei haittaa menoa. Ehkä venähti sitten viime kerralla niin paljon, ettei sen vuoksi kiristä nyt:) Ultraan suositellaan otettavaksi pois, metallinen rikkoo laitteet ja muutenkin on sitten loppuajasta ultratessa tiellä kun vauveli on juuri siellä navan alla:)
 
Fuyu, tilasin aiemmin raskausajan korun ja sen juuri vaihdoin silloin. Mutta yritän nyt päästä sinne lävistäjälle, jos auttaisi :)
 
Mulla on kaks napakorua, eikä vielä ainakaan mitenkään kiristä tai tunnu siltä, että pitäis poistaa.. Mä en ajatellut  hankkia erikseen raskausnapakorua, vaan pidän noi niin kauan kun hyvältä tuntuu ja otan sit poijes! Sit jos hyvin menee, ni laitan ne synnytyksen jälkeen takaisin, niinkuin mun kaveritkin on saaneet laitettua :))
 
Mä tilasin netistä sellasen raskausajan napakorun jossa lukee sydämen sisällä että "it`s a girl". <3  Odottelin 4D-ultraan asti (viikolle 20), että sain varmuuden masumurun sukupuolesta. Olin ihan varma että olisi poika tulossa ja meinasin tilata jo ajat sitten sen poikaversion samaisesta korusta, mutta onneksi odotin koska masussa onkin tyttö. :)

Vaihdon jälkeen napa ärtyi, mutta ostin kunnon puhdistusaineet ja voiteet niin nyt helpottaa. Toki tuon korun otan pois jos lääkäri niin katsoo parhaaksi, mutta uskon vahvasti että tuo kestää läpi raskauajan. :)

Niin ja tosiaan, mulla jäi se edellinen jo niin pieneksi että oli jo aikakin vaihtaakin se tuohon pidempään ja säädeltävään versioon.
 
Eilen tiistaina, kun olin rakenneultrassa, niin lääkäri sanos, että pitää ottaa napakorut poijes! Ne otettiin sit heti siinä ja Nyt ne on poissa.. tuntuu hassulta kun niitä ei oo .. ^^
Toivottavasti edes toinen menee paikoilleen synnytyksen jälkeen :)
 
Kätilö ja lääkäri sano molemmat mulle että "napakorua voi ihan hyvin käyttää raskauden aikana, vaikka jotkut sanovatkin ettei saisi" (ne, joilla on jotain lävistyksiä vastaan).

Toki jos toi repeää tai jotain, niin otan pois, mutta tää taitaa olla taas niitä juttuja joissa omien aivojen käyttö on sallittua. :)

Eli jos ei itse koe siitä oleavan mitään haittaa, niin miksi poistattaakkaan sitä vain sen takia että joku niin "määrää"?
 
Onkos täällä joku jo joutunut ottamaan korun pois venymisen takia tai muuten?
Itse en vielä ole raskinu pois ottaa  vaikka välillä kiristääkin, kun pikkunen menee kohdalle. Onneksi viihtyy enempi vielä tuossa oikealla puolella, kun mahtuu vielä möyryämään. :D
Saa nähdä missä vaiheessa alkaa kunnolla kiristämään, sitten on kyllä varmaa pakko ottaa pois.
 
No mullehan kävi tässä just niinku pelkäsin käyvän. :( Eli tuo vanha lävistysarpi repes ja nyt siinä on ihana iso raskausarpi. Mulla on kuitenkin lääkärissä jo lapsena todettu normaalia pehmeämpi kudostyyppi, joten iho repeää helposti ja jää arpia. Harmittaa silti ihan älyttömästi, että pitikin sattua!


 
Höh, kävipäs sinulle Fuyu kurjasti, ei kyllä varmaankaan juu ole mikään ihana se raskausarpi siinä.  Toivotaan, että täällä ei repeä.
 
Mie koitin sitkoilla napakorun kanssa,mutta jouduin antamaan myöten ja ottamaan pois.Alkoi kasvaa ulospäin ja tulehtua.Harmitti alkuun vietävästi,ollut kuitenkin jo liki 17 vuotta koru-tunnearvoa jo siis kovasti .
Mulla tuppaa nuo lävistykset umpeutumaan todella nopeasti.Katselee sitten joskus,josko ottaisi uuden-voihan olla että korua ei sitten tuonnempana enää edes kaipaa.
 
Vaihdoin tuossa muutama päivä sitten raskausajan korun. Ensin ärsyyntyi, mutta alkaa  nyt olla jo ihan kunnossa. Saa nähdä pystyykö tuota sitten pitämään.
 
Takaisin
Top