Raskaus ja liikunta

Kuutio kyllä on ja suositeltavaa. :) Mun oli pakkokin liikkua kun edellisestä oli radi. Neuvolasta saa ekalla kerralla esitteen. Mä en muista yhtään koska ne kivut alko. Oon tässä ihmetelly että miten nopeesti kaiken unohtaa! :D Mutta paras ohje jonka voi antaa joka asiaan on kuunnella miltä itestä tuntuu. :)

Okei, no tuo huojentaa, kiitos :) vähän ihmettelenkin että ei kai sitä urheilua ihan tarvitse nollille pistää.. että ehkä sitä voi rauhallisemman sykkeen juoksua vielä toistaiseksi jatkaa!

Radi on vissiin raskausajan diabetes? Jos käsittänyt oikein niin se vaatii aika säntillistä elämistä, ystävällä oli se.:hilarious:
 
Jossain kohtaa raskautta ei sykkeet saa nousta. Vaikutti jotenki sikiöön. Neuvolassa kyllä kertoo asiasta.
Joo pelkään nyttekin eniten sitä radia. Se oli jotenki hermoja raastavaa kun joka suupalaa sai vahtia (ei ollu insuliinihoitonen). Nyt oon jo henkisesti valmistautunu että joutuu varmaan pistämään kun en kerenny tässä välissä tiputtaa kun 5kg niistä 20kg jotka sain edellisellä kierroksella. [emoji17]
 
Mä ku uin ni mietin että mitenköhän korkeet sykkeet on ja sit neuvolalääkäriltä kysyin , että saanko uida niin kovaa ku jaksan jos tuntuu hyvälle, ni se sano ettei tarvitse miettiä sykettä, keho kyllä antaa stopin jos on liian rankkaa:) huomasin myös kun kävelin liian pitkän matkan yksin (7km jossa pitkiä ylämäkiä) vaunujen kanssa niin kyllä kroppa kertoili liiasta rasituksesta kun ylämäkiä mentiin, vaikka ei niin hirveän tehokasta liikuntaa ole verrattuna esim uimiseen.
Pointtina siis se että toinen liikuntamuoto voi olla rasittavampaa raskaana ollessa kuin toinen riippumatta tehokkuudesta, ja toisella toinen tuntuu pahalta ja toisella toinen :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Mulla oli radi viime raskaudessa ja ei muuten vaikuttanut kun piti opetella syömään neljäkertaa päivässä. Pari kertaa jouduin viikon pätkiä mittaileen sokereita. Mulla tasaantu sokerit ihan vaan tolla säänöllisellä syömisellä. Herkut piti vaan muistaa syödä päivällä tukevan aterian päätteeks. Ja nopostelu jäikin pois ihan itsellään ton ateria rytmin kanssa.
 
Mulla heitti kanssa joku sokeriarvo ja sitähän sitten mittailtiin edes takaisin. Pysy nätisti normaalissa juuri tuolla säännöllisellä ruokarytmillä. :)
 
Radi oli minullakin ja pysyi kurissa ruokavaliolla ja säännöllisellä syömisellä. Jotain heittoja tuli esim. puurosta, jonka jätin pois. Ärsyttää jo valmiiksi tuleva kyttääminen verensokereista.
 
Iskallt Mullaki oli puuro pahimmista. Mulla vaa meni helposti sokerit alas vaikka söin säännöllisesti. Välillä saatto yön jäliltä olla tosi alhaalla vaikka väliä ei ollu kun 7h.
 
Iskallt Mullaki oli puuro pahimmista. Mulla vaa meni helposti sokerit alas vaikka söin säännöllisesti. Välillä saatto yön jäliltä olla tosi alhaalla vaikka väliä ei ollu kun 7h.
Mulla oli oikeastaan aina aamulla 4.2, yhden kerran taisi olla 4.8 mitä ihmettelin, mutta muuten tosiaan kurissa pysyi. Ja sain kurissa pysymään silläkin, kun olin syönyt jotain verensokereita enemmän nostavaa, niin lähdin heti ruuan jälkeen kävelylle. Ei päässyt nousemaan yli suositusten :wink
 
Voi videopeli, että nyt sapettaaaaa!! :mad::banghead: En siis yritä laihduttaa, vaan pitää painon kurissa. Mutta mitä videoo, kun paino ei tipu, vaikka on liikkunut?! Ja nyt, auta armias kun jäi viikko väliö, niin on pamahtanut 2 kiloa lisää!! Tekisi miei alkaa itkemäön, kun perse vaan leviää, vaikka mitä koittaa! :arghh:
 
No onpa ärsyttävää iskallt! Ootko alottanut ahkerammin just vähän aikaa sit vai oleks liikkunu jo pidempään?
 
No onpa ärsyttävää iskallt! Ootko alottanut ahkerammin just vähän aikaa sit vai oleks liikkunu jo pidempään?
Kuukauden olen ehtinyt harrastaa, että melko alussa, mutta kyllä luulisi tuohon kolmeenkin viikkoon mahtuvan vaikka kilon pudotus edes! Minulla kuitenkin kun on mistä laihtua. Ärsyttää niin kovasti. Ja en voi edes raskauden piikkiin laittaa tätäkään. Kai minun kroppa on vaan jotenkin niin sekaisin tai teen jotain väärin.
 
Mun hyvinvointi ohjaaja sano että jos juo alle 2l vettä päivässä ni painolle ei tapahdu mitään. Samoin pitäis syödä 4 kertaa päivässä + välipalat et kroppa polttais koko ajan tasaisesti sekä joka aterialla pitäis olla proteiinia ettei sit pudotus lähe lihaksista :) Oon yrittänyt noudattaa tota ja välipalat unohtuu melkein aina, tosi vaikeeta
 
Nyt on tainnutkin jäädä alle kahteen litraan vesi, vaikka aamulla sen puoli litraa juonkin. Ruoka-aika on onneksi melko säännöllinen, kun syön samoihin aikoihin esikoisen kanssa, mutta välillä lipsuu jos esikoinen eion ole kotona tai välipalalla jää itsellänikin syömättä joskus.
Tuntuu kauhealta rakettitieteeltä tämä touhu :banghead:
 
Iskallt älä muuta sano, musta tuntuu ihan mahdottomalta onnistua :D Aina aamulla päättää että nyt onnistun ja sit huomaa jo lounaan jälkeen et pieleen meni :sad001
 
Iskallt, en oo mikään ravinnon ja liikunnan ammattilainen mut jos oot kuukauden vetänyt, niin ei välttis paino vielä ehtinyt laskea, päinvastoin..lihakset kerää nestettä jne. Ainoo on jos vetää jotain jutan superdieettiä, siinä saa painon varmaan heti alas. Mut ei ole meikäläisillä tervettä..
 
No siis tosiaan, en ole mikään ammattilainen, päinvastoin! Mut tuosta mun mielestä puhutaan paljon, et monet lopettaa treenaamisen kun paino alussa ei tipu vaan jopa nousee.. toki riippuen varmaan myös mitä tekee. Ja ravinto toki merkkaa.
 
Tänään olin kunto testissä ja siellä sanottiin et vaakaan tuijottelu voi hämätä koska jos ja kun tavotteena on kasvattaa lihasmassaa niin vaaka saattaa näyttää samaa tai jopa lukema nousta mutta lihasmassan ja rasvan suhde muuttuu ja kun lihas painaa enemmän kun rasva niin siksi sitä ei huomaa pelkästään tavallisella vaa'alla. Meillä alko nyt 5 viikon kunto haaste ja otettiin kehonkoostumusvaa'alla mittaukset joita sit verrataan 5 viikon päästä tehtäviin. Kunto haaste oli myös tänään jonka tuloksia verrataan myös 5 viikon päästä :) Iisejä liikkeitä mittas lähinnä kestävyyttä joten pystyin tekee.
 
Ensimmäisen raskauden aikana en juurikaan harrastanut liikuntaa, nykyisin liikunta on vahvemmin osa elämää. Harrastan sählyä, joogaa ja salia. Sähly jääkin nyt kesätauolle ja siihen taitaa tulla sitten melkein vuoden tauko. Joogaa ajattelin jatkaa niin pitkään kuin mahdollista, samoin salilla käyntiä rajoittaen tietysti joitakin liikkeitä. Viime raskaudessa mun selkä kipeytyi aika varhaisessa vaiheessa, nyt yritän välttää sen mahd. pitkään. Meillä käy kerran kuussa hieroja, joten ehkä siitäkin on apua tuossa asiassa.
 
Takaisin
Top