Raskaus alkutekiöissään

Iltasta vielä!

Maajo: Onnittelut uudesta keittiöstä - nyt on varmasti lottovoittaja olo [:D] Ja Jala sekä Barnethus on pahoja paikkoja [;)] Sen takia niitä vältänkin aina ohiajaessani - siis mehän asutaan täällä [8D]

Mulla on kans kertynyt huima pino korjattavia vaatteita ja ompelukone pitis jaksaa ottaa khh:n alakaapista esille, mutta se vain tuntuu nyt niin raskaalta [;)] Pitisköhän nyt ihan vartavasten nostaa se tohon ruokailuitilan pöydälle...? Joo, niin taijan tehä.
 
jeps, nyt sitten mennään 15+3 viikoilla ja aika on menny nopeeta jälleen!
En malttais odottaa sitä rakenneultraa. Se on vasta 26 viikoilla eli kesäkuun puolivälissä :/ sinne asti pitää odottaa ennenku voi mennä ostaa selkeesti tytön tai pojan vaatteita.Muttas olen jo kyllä muutamia riepuja ostellukki ;) eilen löysin niin suloset pikku farkut alennuksesta et pakko oli ostaa. ne oli kuitenki 62 kokoa et käy sen pari ekaa kuukautta sit :D hih. on se kivaa tää raskaus aika.
Mulla nopeet liikkeet tuntuu vihlontana alamahassa, tuntuu et koko maha kramppaa ja käy vähä kipeetä :( mut ei sitä useesti tunnu. varsinkin ku aamulla herää ja nousee nopeeta ylös nin sillo tuntee sen.
Muuten kahvia oon nyt muutaman kerran juonu eikä ole edes närästäny :P se on nin hyvää et on ollu jo ikävä sitä makua ja tunnelmaa :) kävin sit varulta eilen apteekista ostaa sellasia närästys purkkaa et tiukan paikan tullen nappaan purkan suuhun :) joo mut nyt täytyy jo kiirehtiä lenkkeilee et kerkee ruoankin laittaa ennen iltavuoroon menoo. pltn taas ja aurinkoista kevättä teile kaikillle!! <3
 
Maajo, olen kans itsessäni huomannu saman. Että itku on todella herkässä ja sit ku se alkaa niin ei meinaa loppua. Jokainen pikku riita miehen kanssa tuntuu ihan maailman lopulta ja sit taas elämä hymyilee ja kaikki hyvin. Todella ärsyttävää! Ja just toi että loukkaantuu paljon herkemmin ja vetää herneet pienimmästäkin. Tosin sun anoppi sanoi kyl aika pahasti, että ihan aiheesta loukkannuit. Mutta en usko että hän tarkoitti sitä ihan niin pahasti. Hän ei varmaan oikein ajatellut että kuinka loukkaavalta se kuulostaa.
 
Ai teillä on keittiöremppa valmis. Ihanaa! Meillä on vasta suunnitteilla. Maanantaina keittiöedustaja kävi meillä ja 3 tuntia suunnittelimme. Perjantaina mennään siihen liikkeeseen ja nähdään piirustukset. Osamaksulla ois tarkoitus maksaa, mutta harkinnassa vielä. Koko ajan vaan miettii että sit rahapula vasta iskeekin kun jää vain kotihoidon tuelle. Miehellä onneks työ, mutta tulot pienenee kyllä ja paljon. Itse olen miettinyt että veisin lapsen hoitoon vasta 1-1,5 vuotiaana. Haluaisi olla mahdollisimman kauan kotona. Saako kysyä mistä hankitte keittiön? Itse harkitsemme Puustellin keittiötä.
 
Heippa kaikille!

JeRoSe: kiitos, kyllä nyt on niin lottovoittaja olo kun on uus keittiö valmiina. Iiks, uskallankohan minä sittenkään mennä niihin kauppoihin, noh pitää tuudittautua siihen uskoon et mies hillitsee pahinta shoppailun halua kun on mukana, tosin pikkusisko yllyttämässä ni voi mies parkaa. Kyllä se ompelukone näkösällä auttaa paljon enenmmän saamaan aikaan kuin se et se nököttää kaapissa.

koivunlehti:  unohdin sanoa et mulla on aikaa tehdä mitä vaan kun ei tarvi töissä käydä, kun kukaan ei tunnu palkkaavan raskaana olevaa töihin (valmistuin tammikuussa lähihoitajaksi). Tosin tänään kieltäydyin kunniasta kun anoppi puheli et ompelisinko vanhoista lakanoista tyynyliinoja, sanoin et itselläkin on ompeluprojekteja tulossa etten ota enää yhtään lisää.

iita87: itse olen kanssa huomannut että äkkinäiset liikkeet saavat kivun aikaan alamahalle, joten sängyssä yölläkin pitää vaihtaa kylkee tosi rauhallisesti (kuvittele hidastettu filmi). Itse olen ostanut pari bodyä vauvalle ja siskolta sain potkarit, mut muita vaatehankintoja ei ole vielä tullut tehtyä. Itse olen ajatellut etten opeta lapselle et punainen on tytön väri ja sininen pojan väri. Vastasyntynythän erottaa vaan kirkkaat värit kuten oranssi ja punainen.

Lini80: siinä olet kyllä ihan oikeassa ettei mun anoppi ajatellut taaskaan mitä sanoi, se on vähän sellainen ihminen et sanoo ajattelematta asiat suoraan vaikka se toista loukkaiski eikä se osaa ajatella et se saattais toista loukata, ollut kuulemma aina sellainen. Me hommattiin keittiö Omega-keittiöltä Ylivieskasta, edustaja kävi meillä kanssa kotona istumassa ja hahmotteli jo meillä ollessa piirustukset valmiiksi ja nähtiin saman tien miltä keittiö tulee näyttämään. Ja hieno siitä tulikin nyt kun valmiina sitä kattelee. Me maksettiin keittiö kerralla, käytiin hakeen viime syksynä metästä rahat keittiöremonttin eli metsässä tehtiin harvennus ja hehtaarin aukko, lainaa emme halunneet ottaa, tuleepahan sit metsääkin uudistettua samalla. Itse kanssa ajattelin olla kotona niin pitkään kuin mahdollista ja mies on suostunut siihen.

Mut nyt löpinät sikseen ja verhojen silitykseen, jos sitä sais tänään olohuoneeseen vaihdettua tummien "talvi"verhojen tilalle kirkkaammat "kesä"verhot.

Ihanaa päivää mammoille!
Maajo
 
Moi,
 
Maajo: Ompelukone on otettu esille eli yksi askel eteenpäin. Jospa sitä kohta pääsis surraamaankin[;)]. Muutama aatos ja idea poikineen on jo muhinut päässä ja haittaavat jo muuta ajatustyötä, joten kyllä sitä pian on aloitettava ompeleminen.
 
Meitin maha on pullahtanut nyt vkon sisällä ulos jo havaittavaksi pömpöksi ja yksi ihminen on jo sanonutkin, että hän jo vähän kattoikin, kun kerroin olevani raskaana. Joten ei tätä kauan enää voi peitellä eikä tietysti ole mitään syytäkään. Musta on kiva, että alan näyttää siltä, miltä tuntuu[:D]. Mammahousujen teko alkaa olla pian ajnkohtaista. Kaikki farkut jo kiristää ja kuminauhapatentti on otettu käyttöön. Tänään laitoin mekon päälle ja ah autuutta, kun on hyvä ja rempseä olo. Ei purista mistään[:)].
 
Viikonloppuna suuntaan kirpparille ja toivon löytäväni kivoja vaatteita. Jos vielä lykästäisi ja löytäisin ammeen.
 
Olen jo ajat sitten päättänyt, että käytän kestovaippoja. Mutta huomasin niitä katsellessani, etten tajua niistä mitään. En siis osaa ostaa niitä, kun en tajua miten niitä käytetään[:@]. Ymmärrän toki sen, että siinä on housuosa, johon laitetaan harso tms., joka imee tavaran. Mutta on niin monennimistä osaa ja jotenkin outoja yhdistelmiä...[&o]. Jelppiä siis teiltä pliis!
 
Aurinkoista helleviikonloppua!
 
Koivunlehti

 
 
 
Koivunlehti: Mie oon kestoillut näitten meän molemman tyttären kans ja kestoilen tulevankin kanssa [:D] Kestojen kans menee todella sekaisin alussa ja näin tapahtui myös mulle [;)] Mutta kävin lainaamassa Kestovaippalainaamosta kaheksi viikkoa eri vaippoja (makso 5e) ja sitä kautta löysin omamme eli meillä käytössä Fuzzi Bunz! Laitan sulle pari linkkiä, niin pääset menemään enemmän sekaisin [;)]

www.kestovaippainfo.fi
http://www.kestovaippayhdistys.fi/lainaamot/index.php
 
Keittiöremppalaiset!

Me ei olla tehty keittiöremppaa eikä olla tekemässäkään, kun vajaa vuosi sitten ostettiin tää asunto ja tähän 2 vuotta sitten tehty keittiöremontti ja keittiö on Ikean! Ajattelin mainita kun Ikea on muutenkin ollut täällä puheenaiheena. Mun mielestä keittiössä tosi hyvät mekanismit, moderni, mutta ei liikaa. Käyttötakuu 25 vuotta! Hinnasta ei aavistusta ja varmaan riippuu keittiön koosta ja materiaaleista, mutta en usko että ihan halvimmasta päästä...
Hei, olen huomannut samaa vihlontaa alavatsassa kun käännän yöllä kylkeä, aivastan tai venyttelen. Taitaa kohdunkiinnikkeet venyä ja paukkua [:D]
 
Meillä taítaa tuo Puustelli-keittiö unelma nyt jäädä. Hinnaksi tuli lähes 14 000 euroa eli sitä pitäisi sitten 7 vuoden ajan lyhentää 230 euroa. Ei ihan meidän budjettiin sovi, varsinkin kun suunnitteilla hoitaa lasta kotona mahdollisimman kauan. Joten kattelemme vielä. Gaala-keittiötä ajateltiin vielä kokeilla. Katotaan mihin päädytään sitten. Onhan ne hienoja ne puustellin keittiöt, mutta ei meidän budjettiin sovi.
 
 
 
Peesaan WW:a tossa Ikean keittiöhommassa - ne ovat hyviä ja meillä on monella tutulla se ja on tosi hyvä, hinta edullinen ja saa monella eri "kuori"vaihtoehdolla. Me kun rakennettiin puoltoista vuotta sitten, nii oltais otettu keittiö Ikeasta, mutta sieltä ei saanu sellasta saarekehärpäkettä (toisella puolen lasikaapit/hyllyt ja toisella matalampi normikaapisto), niinko oltiin suunniteltu ja piirretty. Meillä on todella iso keittiö ja säästö ois ollu tuntuva, jos Ikeasta oltais saatu. Kannattaa todella harkita Ikeaa vaihtoehtona keittiölle [:)] Keittiö löytyi sitten Keittiöjätistä ja sen hinta/palvelu/toiminta oli erinomaista. Puustellin keittiöt on sikakalliita, sen huomasin hintavertailuja tehdessäni.
 
Amppu, no olipas se edullinen!!! Ku tossa mekin mietittiin että kodinkoneet menis kyl vaihtoon mut pidettäisiin kaappien rungot ja vain ovet vaihdettaisiin ja siinäkin tuli jo hintaa. Asennuspalvelu oli yli 2000, kodinkoneet 5000 (Aeg, valkoinen) ja kaapit 5000. Sit siihen päälle tulee vielä noin 1000 euroa putkitöitä ja sähkötöitä. Ihan sikakallista mun mielestä! Et kattellaan muita vaihtoehtoja. Myyjä meinsa että alakaapit uusitaan ja yhtäkkiä ehdotti jo yläkaappienkin uusimisen. Ja meni vähän painostamisenkin puolelle. Mulle riittäisi kyllä tason ja ovien vaihto ja sit niiden välitilan laattojen vaihto. Enkä oikein halua 5000 siitä sitten maksaa. Ajattelin just sitä Gaala-keittiöitä ja ehkä keittiöjättiä. Miksi sitä lähtisi hyviä runkoja purkamaan...Ja Puustelli varmasti on kalleimmasta päästä.
 
Menipäs tää nyt ohi aiheesta! [:D] Tekee hyvää joskus ajatella vähän muutakin kuin raskautta...
 
Aurinkoista päivää teille kaikille ja nauttikaa raskaudestanne!!!! [:)]
 
Heippa!

Kaipa mäkin nyt avaudun, kun tosiaan ihanaa saada lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja!

Meilläkin ensimmäinen tuloillaan, tai siis ainakin viitteet on vahvat. Kaikki mahdolliset oireet ollut jo kuukauden päivät, edellisistä menkoista 2kk ja testi siis tietysti näytti positiivista. (edit. Niin, ja siis ton laskurin mukaan ois rv 7+5)

Nyt vaan jänskättää ihan superina, 7.5. on eka neuvola ja 15.5. eka ultra! Ihan hurjaa! Äitienpäivänä päätettiin sukulaisille paljastaa, harmi vaan, ku ei saada ekoja ultrakuvia silloin tuleville mummoille ojentaa :)

Meillä tää nyt tuli vähän yllättäen, oltais ensin haluttu opinnot suorittaa loppuun, mutta toisaalta tää on ihan hyvä hetki!

Närästys, kuvotus, univaikeudet ja ilkeät vihlailut vatsanpohjassa on jokapäiväisiä. Eihän noista vihlonnoistakaan tarvii murehtia..?
 
Heippa kanssaodottajat!

Reissu onnellisesti takana ja hengissä selvitty autossa istumisesta, ainut mikä vaivasi pitkällä automatkalla oli se että autossa jalat sitten turposi todella paljon ja piti nostaa ylös kohti tuulilasia hetkeksi (mikä on todella vaarallinen asento jos tulee kolari). Hankintojakin tuli tehtyä sitten oikein runsaasti Ruotsin puolella kun sai paljon halvemmalla, esim. Acta Gracon turvaistuin maksaa Suomessa 189€ ja Ruotsissa 1689kruunuu (n. 149€ tällä kurssilla) ja nyt viikonloppuna sai 300kruunua alennusta niin hintaa jäi 1389kr eli 123€. Samoin matkaan tarttui pinnasänky, pussilakanoita, patja, reunasuojukset, sitteri, hyttysverkko ja sadesuoja vaunuihin, hoitolaukku ja renkaansuojat. Eli nyt on sitten kaikki isot ostokset tehty eli kannattava reissu oli.

JeRoSe: Kuten varoititkin Jala ja Barneshus on pahoja paikkoja, mutta silti hyviä paikkoja joissa käydä tekemässä hankintoja kun kummassakin oli alennuksessa paljon tuotteita. Ikeassakin käytiin ja sieltä kanssa lähinnä tarttui vauvantarvikkeita mukaan, kuten oli tarkoituskin. Ja Rovaniemi lähetti sinulle takaisin terveisiä ja käski käymään vierailulla!

Koivunlehti: Jokos olet saanut ompelukoneen surraamaan ja jälkeä aikaiseksi? Mulla itsellä välähti eilen autossa et mähän voisin hyödyntää jämäkangaspalaset ja tehdä niistä pitkän leveän pötkön ja täyttää sen vanulla tms. niin sais värikkkään ja persoonallisen imetystyynyn. Löysitkös kirpparilta kivoja vaatteita? Sinähän sitten otatkin meidän äippäpakkauksen kestovaipat, kun itse en ole niistä niin kiinnostunut ellei sitten vauvan iho ole samanlainen kuin isällänsä pienenä ettei siedä mitään muuta kuin kestoja niin sitten on pakko käyttää.

Lini80: Aika kallis Puustellin keittiö on. Me maksettiin Omegakeittiölle 6000e keittiönkaapeista, tasoista, laatikkosysteemeistä ja altaasta, ja keittiönkaappimäärä lisääntyi huomattavasti entiseen verrattuna. Koneita ei otettu kauppaan, koska ne saa itse kaupasta hommaamalla halvemmalla ja meillä ei tarvinnut uusia kuin astianpesukone, jääkaappi on reilun vuoden vanha ja hella kolmisen vuotta vanha. Samoin kaapit asennettiin itse ja laatotettiin itse. Putkitöitä ei tarvinnut tehdä ja mies kun on sähkömies niin se pystyi sähkötyöt tekemään itse. Todellakin mukavaa puhua välillä muustakin kuin odotuksesta!

SannaKoo: Tervetuloa mukaan keskustelemaan. Vihlonnat ovat harmittomia, yleensä ensimmäisenä vihlontaa voi aiheuttaa kiinnittyminen kohtuun sen jälkeen kohdun kasvaminen aiheuttaa vihlontaa kun kohun kiinnikkeet paukkuu ja venyy, että tuskin syytä huoleen.

Möhköfantti: onnea! Puoliväli saavutettu. Täällä jännityksellä RU:ta ootellaan mikä on ylihuomenna!

Tulipas siitä pitkät löpinät. Ei kai se auta muu kuin lähteä vaihtaan yöpaita päivävaatteisiin kun nuohooja tulee 15 minsan päästä.

Ihanaa odotusta kaikille!
Maajo
 
Moi,
 
JeRoSe, kiitos linkeistä[:)]. Kävin sekoamassa lisää viikonloppuna. Helsingissä oli "kestovaippahulinat", jossa olisi voinut itsekin tehdä vaippoja. Mä katoin, kuuntelin ja hypistelin nupin ihan sekaisin[&:]. Siellä oli käytettyjä myytävänä ja ostin 30 euron edestä. Niillä varmasti pääsee alkuun. Sieltä bongasin myös kestovaippayhdistys.fi:n. Taskuvaippa tuntuu kaikista kätsyimmältä näin äkkisiltään, kun osat saa erilleen ja kuivuu nopeasti. Aatoksena on, josko sitä itsekin jossain vaiheessa tekisi...[:)]
 
Vkonloppu oli tosiaan aikamoista hulinaa. Kävin kirpparilla ja pari potkupukua lähti mukaan. Löysin myös virkatun mustekalan, vaikka päätin, etten osta yhtä ainutta pehmolelua Vaapukalle. Tässä se taas nähtiin...[X(].
 
WhiteWife: mä niistin yhtenä yönä ja vihlaisi aika hurrrjasti[:-]! Ihan uutta, ei ole niistely sen koommin kyllä tuntunut. Ehkä vaakataso vaikutti asiaan.
 
Luojan lykky, ettei miedän tarvitse tehdä keittiöremppaa. Mä en kestäis[;)]. Tuntuu, että miehen työkiireiden vuoksi voisi huomata olevansa vasaran kanssa ihan kahden[;)].
 
Onnea SannaKoo!
 
Voikaa mukavasti,
Koivunlehti
 

 
 
 
 
Helou! [:)]

Maajolle ja Koivunlehdelle onnittelut tasaviikoistanne - puolivälietappi saavutettu teillä [:D] Perästä tullaan, perästä tullaan...

Kylläpäs kuulostaa olevan iitalla "myöhään" toi rakenneultra, mistäs moinen?

SannaKoo - tervetuloa! [:)] Ite saadessani esikon olin 20 vee ja opiskelut totaalisesti kesken. Pidin välivuoden ja jatkoin seuraavana vuonna taas opiskelujani. Sumplimista se oli pojan hoidon kanssa, mutta niin siitä vain selvittiin. Niin tekin aivan varmasti [:D]

Maajo: Kiitos terveisistä ja eipä tässä nyt jouva lähteen Rolloon, vaikka kuinka tahtois - meillä terassin- ja pihanrakennuskesä tulossa. Ja ite kävin perjantaina siellä Barnilla ja ostin kans autoon Britaxin turvaistuimen vanhemmalle tytölle ja käytin myös ton 300 kruunun alennuksen edukseni [;)] Ja vähänkö oon kade sulle ylihuomisesta ru:sta [8D] Ite en niitä ä-pakkauksen kestoja käyttäny, olivat sen verta huonoja (mun mielestä), mutta kyllä niilläkin alkuun pääsee.

Koivunlehti: Taskuvaippa on kyllä kätevin ja niissäkin on paljon eri vaihtoehtoja, siis malleissa/tekijöissä eli menee senkin takia pää sekasin, ko ei osaa päättää mitä niistä alkais käyttämään....

Ite kävin lauantaina investoimassa mammavaatteisiin, ko ahisti jo olla omissa normivaatteissa [&:] H&M:llä ostin ja pitää hakea vielä yhet tai kahet leggarit lisää, ko on toi kesäkin tulossa. Jaiks, nyt pakko mennä - pihaan peruutti likakaivon tyhjennysauto. Son morot!
 
Huomenta!

JeRoSe: Kiitos kiitos, ei ole kovin montaa päivää enää sinullakaan tuohon puoleen väliin! Ai sinäkin olit Barnilla siellä perjantaina, liekköhän törmätty...

Koivunlehti: onnea, 16. viikkoa sinulla täynnä!

Huh, nyt jännittää huominen ihan todella, noh onneksi on tänään muuta ajateltavaa kun meen entiselle asuinpaikkakunnalle kasvohoitoon ja kampaajalle rentoutuun ja kavereita tapaamaan. Pitääkin kohta hypätä autoon ja lähtee huristeleen. Pitää sen verran kehua eilistä nuohoojaa et olipas mukava katella nuorta komistusta imurin varressa kun se röörejä imuroi leivinuunista.

Vauvelin potkut alkaa tuntumaan päivä päivältä paremmin, joskus tulee ihan kunnon napakka potkukin, eilenkin illalla kun vauveli ei tykännyt nukkumisasennostani ni napautti kunnolla. Ukkokulta surffas eilettäin vauva.fi:ssä lukien hormooneista kun tussahdin saunassa sille ja illalla sängyssä se tavas sitä neuvolan kirjaa. Ihanaa oli illalla kun nukkumaan mennessä se pisti pään alamahalle et mitä kuuluu (ei kuulemma kuulunut muuta kuin vedenlorinaa) ja sanoi hyvää yötä ja suukotti vatsaa, kyllä oli taas kyyneleet silmissä mulla. Ukko odottelee et alkaa itsekin tuntemaan potkut, on kuulemma vähän harmistunut kun ei vielä tunne.

Iloista päivää kaikille vaikka täällä aamu valkeninkin sumuisen harmaana!
Maajo
 
Heissan,
 
Ja kiitos toivotuksista Maajo ja JeRoSe! Tosiaan 16 vkoa täynnä ja olen niin onnellinen[:D] (siitäkin, että kuvottaa[;)])!
 
Maajo kyselit mun ompelumeinigeistä: Meillä on koko vkon niin paljon vieraita, etten ehdi kuin luoda kaihoisia katseita ompelukoneeseen päin. Annan sen kuitenkin olla esillä, ettei unohdu taas kaappiin. Ostin marimekon ystävämyynnistä säkillisen kankaita (valmissäkki, lähinnä tasaraitatrikoota), josta on helppo ommella bodeja ja potkuhousuja yms. Sitten kävin Eurokankaassa ostamassa säkillisen kankaita 10e[:)]! Sekin oli joku hulinatarjous. Nyt olis siis matskua. Eurokankaasta löysin ison palan trikookangasta, josta voisi tehdä kesämekon ja resoria löysin mammahousuihin. Housut kun jo kiristää niin älyttömästi[:@].
 
Maajo, sulla on tänään tosi kiva päivä, nautiskeluniloa[:)]!
 
JeRoSe, taskuvaipat tosiaan tuntuu järkevimmälle vaihtoehdolle neppareilla tai tarroilla. Onko tarrat pysyneet hyvin kiinni, onko sulla kokemusta?
 
Mulla on jatkuvaa möyrinää masussa, joku siellä rymyää[;)].
 
Aurinkoa,
Koivunlehti

 
 
 
Hei, onkohan kellekään tullut vastaan seuraavanlaista ongelmaa..? Minulla alkaa huomenna rv 21 ja viimeiset n. 1,5 viikkoa on tuntunut ihmeellistä paineen tunnetta alapäässä [8|] Olotila on melko jatkuva, mutta jalkeilla ollessa/istuessa tuntuu enemmän kuin makuulla. Usein tuntuu siltä kuin alapää olisi jotenkin turvonnut ja pitäisi yrittää vetää alaosastoa "sisään" ettei jotain putoa matkan varrelle. Mitään varsinaisia kipuja ei kuitenkaan ole ollut, mitä nyt näitä varmaan kohdun venymiseen liittyviä pistoksia välillä.

Kysyin asiasta neuvolassa ja eilen RU:ssa kätilöltä, annettiin ohjeeksi jumpata lantionpohjan lihaksia ja hakeutua neuvolaan/lääkäriin jos alkaa tuntua kipuja. Mitään painavia tavaroita ei myöskään pitäisi nostella. Tosi ikävää vaan olla epätietoisuudessa koko ajan, kun en tiedä pitäisikö asiasta olla huolissaan vai ei. Liikunnan harrastamistakin olen alkanut rajoittaa vaivan takia, kun en tiedä onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä

Harjoitussupistuksia minulla ei tietääkseni (?) ole ollut vielä, mutta käsittämätön turvonnut ja painava tunne ilmestyy välillä etenkin alavatsaan - varsinkin syömisen jälkeen! On muuten todella inha olo, kun vatsa tuntuu tuolloin ihan valtavalta ja olo on ähkyinen syötyyn ruokamäärään nähden. Ihmeellisiä kyllä nämä raskausajan ongelmat [8|]

Asiasta ihan toiseen, tilasin netistä Babyidea.fi nettikaupasta Carriwell Flexi-Beltin helpottamaan housujen päälle mahtumista tulevaisuudessa (taitaa tulla aika pian käyttöön :). Onko kellään kokemuksia vastaavasta tuotteesta, onko hintansa väärti?
 
Huomentapäivää!

Maajo: Ite kävin siellä Barnilla joskus 18-19 välillä, että jos samaan aikaan siellä olit, niin sitten ehkä hyvällä mäihällä oltais siinä turvaistuin-osastolla nähty [:D] Oi ja nauti oikein urakalla tänä päiväisestä sekä ilman muuta huomisesta. Ja tosi suloinen toi sun miehesi, ko on todella innostunut vauvan ootuksesta - meillä ei mitään tollasta, on vissiin niin jäyhä jätkä meillä, siis toi mies [;)]

Koivunlehti: Fuzzeissa on nepparikiinnitys ja molempia kiinnitystapoja testanneena, täytyy sanoa, että se on ihan käyttäjästä kiinni, kummasta pitää. Neppareissa "vika", että jos kiinnitys liian tiukalla tai riuhtoo ite vaippa avatessa, voi kangas revetä. Tarranauhasta ite en tykkää, koska kerää kaikki maholliset liat tarraan eli hiukset, langanpalaset ja nii edasin, mutta kokeilemalla se selviää [:)]

Olivia: Varmaan hyvä ensiapu on lantionpohjalihasten treenaaminen. Ja en usko liikunnasta (kevyestä) olevan yhtään mitään haittaa vaivaasi, päinvastoin. Missä asennossa muuten sulla on kohtu ja onko sulla ennen raskautta ollut tota ongelmaa? Ja kokemusta mulla vain Carriwellin tukivyöstä, ei tosta Beltistä.
 
JeRoSe: meillä onneks näiden opintojen kanssa siinä määrin hyvä tilanne, et mä saanen opinnäyteyöni tehtyä syksyn aikana loppuun ja valmistujaisissa lieneekin sitten nyytti sylissä. Miehellä on vielä seuraava kevät kestettävänään vauva-arkea!

Vähän itseä hirvittää ajatella, että on vauva-arki ja toinen yrittää jatkaa samalla tahdilla kuin tähän asti; 8h duunia yöllä ja 8h koulua päivässä. Kotona ollessaan tietysti nukkuu, mutta viikonloput on sitten meidän aikaa. Ajattelin jopa äidille muuttamista (tohon 5km päähän) kevääksi arkisin, jotta saisi mies nukkua, mutta tämä idea tyrmättiin heti alkuunsa miehen puolelta. Noh, täytyy katsoa, mitä elämä sitten tuo tullessaan :) Onneksi puoli vuotta on lyhyt aika ja kevät täynnä kaikkien pyhien aiheuttamia taukoja!
 
Moikka kaikille! Oon jonkun aikaa keskustelua seurannut, ja nyt viimein rohkaistuin laittamaan ensimmäisen viestin.
 
Täällä mennään raskausviikolla 18+0 ja laskettu aika on 30.9. Alkuraskauden vaivoista on onneks päästy, ja nyt kesää kohti [:)]. Isoin ongelma tuntuu tällä hetkellä olevan nuo ärsyttävät mielialanvaihtelut, joista lähipiiri saa osansa.
 
Tätä ja muita keskusteluja kun oon seuraillut, monet näillä samoilla raskausviikoilla olevat kertoilevat, että uusia vaatteita on jo joutunut ostamaan ja nukkuminen vatsalla on hankalaa mahan koon vuoksi. Itsellä ei painoa ole tullut vielä yhtään lisää, ja mahakin on tuskin havaittava kumpu. Pitäisköhän tästä huolestua, vai onko kyseessä vain maltillinen alku? Meillä on ensimmäinen tulossa (niin kuin ehkä saattoi arvata), ja siks ehkä turhaankin vertailee omaa tilannetta muihin.
 
Rakenneultraankin on vielä pari viikkoa, se onneks kertoo sit tilanteesta enemmän... sitä odotellessa...
 
 
 
Takaisin
Top