Raskaudesta kertominen

Omille ja miehen vanhemmille päätettiin kertoa jo (Rv6), lisäksi kerroin siskolleni ja parille ihan lähimmälle ystävälle. Lähinnä sellaisille ihmisille, joiden kanssa haluaisin avoimesti myös jakaa sen, jos menisi kesken. Töissä ajattelin kertoa vasta myöhemmin, kun ensin ultrassa todettu, että kaikki ok. Onneksi toistaiseksi olo vielä ihan hyvä (6+4), joten raskaus helppo vielä pitää salassa. :angelic:
 
Itse kerroin kesäkuussa keskenmenneestä raskautumisesta ainaki kuudelle kaverille. En tiedä mitä taikauskoa, mut nyt en ole kertonu kun parhaalle ystävällä ja yhdelle toiselle ystävälle joilla kans yritys meneillään. Jonkinlaista taikauskoa, ja oli kyllä vähän ikävää sit laitella viestiä ”että meni kesken:sad001

Arvaako vaan nuo jotku, kun olin eilen äitillä kylässä ja alkoi höpöttään, että kyllähän se teidänki pitäis miettiä pikkusiskon/veljen ”hankintaa”. Menin vähän vaikeaksi, koska ollaan sanottu monta vuotta että meillä olis perhe tässä(kolme lasta, uusioperhe)

Voi kun pääsisikin kertomaan ja pysyis mukana.❤️:smiley-bounce013
 
Olen kertonut tähän mennessä kolmelle parhaalle ystävälle, koska tiedän että he tukevat minua tapahtui mitä tapahtui :Heartred Ajattelin että varhaisultran jälkeen kerron omalle äidilleni ja siskolleni, oli uutiset ultrasta hyviä tai huonoja. Ja sitten vasta rv 12 jälkeen miehen perheelle jne.
 
Oon kertonut nyt muutamalle ystävälle. Edellisessä raskaudessa en kertonut kenellekään, mutta kun tuli keskenmeno niin sitten kerroin muutamille parhaille ystäville,koska kyllä todellakin kaipasi tukea. Nyt menossa RV 6+5. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin loppuun asti!
 
Oon kertonu muutamalle ystävälle, nyt 5+1. En oo suunnitellut missä vaiheessa laajemmin jakoon, sekin vaikuttaa että kun isommat lapset hoksaa niin sittenhän se tulee ilmi joka tapauksessa ihan kaikille.
 
Millä tavoilla meinaatte kertoa tai olette kertoneet? Vai ihan vaan sanomalla? Ite tässä jo tapoja mietin ja pää lyö tyhjää..
 
Meillä on vähän se tilanne, että meidän perheen kaikki läheiset asuvat monien satojen kilometrien päässä. Joulun aikaan kyllä menemme vierailulle, mutta se on ehken vähän liian myöhään... Vanhukset saa slaagin, kun näkeevät mahan ja kokeevat tulleensa sivuutetuiksi. :think005 Joutunee ehken puhelimessa vaan jotenkin vihjailemaan ja katsomaan milloin arvaavat... :smiley-angelic006
 
Millä tavoilla meinaatte kertoa tai olette kertoneet? Vai ihan vaan sanomalla? Ite tässä jo tapoja mietin ja pää lyö tyhjää..

Meillä on just talonrakennusprojekti meneillään, joten kerroin vanhemmilleni "esittelemällä meidän materiaalivalintoja". Yhden huoneen kohdalla sanoin, että jos kaikki menee hyvin niin sisustus olisi jotain tämän tyyppistä ja näytin kuvaa vauvanhuoneesta :happy:
 
Eilen tein testin, pitäisi olla 3+4 tai jotain sinnepäin. Haalea viiva sinne testiin kuitenkin ilmestyi - ja emme yrittäneet uutta vauvaa. Onneksi mies suhtautui nyt ihan eri lailla kuin muuten kun perheenlisäyksestä on puhetta ollut. Jos kaikki menee hyvin, niin meidän perhe kasvaa 4-lapsiseksi :). Kenellekään muulle ei varmaan kerrota ennen kuin ultrat tehty. Lapsille ja muille kerrotaan ehkä vasta kun rakenneultrassa on käyty - muuten kertovat uutisen liian aikaisin. Varasin jo ajan varhaisultraan, että tietäisin täytyykö sitten alkaa varaamaan neuvolaaikoja lähitulevaisuudessa.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on just talonrakennusprojekti meneillään, joten kerroin vanhemmilleni "esittelemällä meidän materiaalivalintoja". Yhden huoneen kohdalla sanoin, että jos kaikki menee hyvin niin sisustus olisi jotain tämän tyyppistä ja näytin kuvaa vauvanhuoneesta :happy:

Tuohan oli ihana tapa kertoa! :) Miten he reagoivat?
 
Ei olla kerrottu vielä kenellekään, ehkä ihan läheisimmille kerrotaan ennen nt-ultraa, mutta vasta sen jälkeen muille.
 
Yhdelle kaverille oon kertonut, ehkä vielä muutamalle muulle ennen varhaisultraa. Varhaisultran jälkeen sitten vanhemmille. Viimeksi tehtiin samoin ja näytettiin ultrakuvaa :)
 
Mies harrastaa valokuvausta, joten me ajateltiin ottaa semmonen kuva, jossa asia paljastuu.. Lähetän sen sitten vanhemmilleni ja sisaruksille. Ehkä lopuille kavereillekin. Ilmeisesti ainakin jenkeissä aika yleistäkin, että käydään ihan kuvauksissa tätä asiaa varten. Netistä löytyy paljon kuvaideoita !
 
Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille. Muille ei tarvetta kertoa vielä, ehkä sit nt-ultran jälkeen kerron ystäville ja työkavereille :) facebookin jne en varmaan laita mitään ennen vauvan syntymää.
 
Me ei olla kerrottu ja oltiin samaa mieltä ettei kerrota vielä moneen viikkoon. Katsotaan sitten miten arvattavaksi tämä käy, mutta meillä ei ole kiirettä vielä kertoa :)
 
Ite ollaan puhuttu et pidetään tää omana tietona ainakin pari kk, koska pelkään keskenmenoa ja kohdun ulkoisen raskauden mahdollisuutta.
Jos kaikki menee hyvin, ja emme paljastu jo aiemmin, niin ajattelimme isänpäiväkortit tehdä ultrakuvasta, ja antaa ne perheidemme läsnäollessa :D
Ystäville kerrottaisiin kans kuha perheet tietää, jolleivat itse älyä ensin. :)
Mies ei malttaisi olla kertomatta vanhemmilleen, mutta sanoin että ainaki nyt se eka ultra odotetaan niin nähdään onko alkio siellä missä pitää :) jospa se siitä malttaisi kuukauden vielä odotella :nailbiting:
 
Mä en jotenkin jaksaisi alkaa piilottelee asiaa... Jos kävisi ikävästi ja raskaus keskeytyisi niin sit eletään sen tilanteen mukaan. Toivottavasti tyyppi päättää roikkua mukana ja varmaan pikkuhiljaa alkaa tietoa tippumaan läheisille.
 
Takaisin
Top