Raskaudesta kertominen 💬

Muutama läheisin ystävä tietää. Lapsille kerrottiin tänään.

En suoraan sanottuna tiedä, miten saan kerrottua...ehkä annan kaikkien vaan arvata. Jotenkin en osaa odottaa kovin lämmintä vastaanottoa sukulaisilta puhumattakaan miehen sukulaisista. Enkä jaksaisi perustella kaikille, mitä järkeä on tehdä viisi lasta. 🙄
 
Omalle äidille ja miehen vanhemmille kerrottiin tänään. Oltaisiin kerrottu myös vaikka keskeytyisikin, joten siitä syystä ei heidän osaltaan odoteltu pidempään. Mutta muille ei olla vielä kerrottu. Lähipäivinä kyllä varmaan kerron parille läheisimmälle ystävälle, jos näyttää siltä, että raskaus jatkuu 🙂
 
Ei kerrottu vielä appivanhemmille, vaikka oltiin koko päivä lauantaina yhdessä, puolisoni velikin oli paikalla. 3v sitten kerrottiin tälleen joulun alla 5+5 päivänä, niin oli ihana laskeutua joulun viettoon sen tiedon kanssa. Mentiin mun porukoille sitten joulupäivänä ja kerrottiin siellä heille (ja oli puoli sukua muutenkin paikalla).

Me mennään mun porukoille 10päivää jouluksi kylään, niin kerrotaan heille tällä kertaa eka. Oon tilannut silityskuvan "ISOVELI 2024" ja ostanut paidan lapselle, niin puetaan se sillä päälle kun saavutaan porukoille perjantai-aamuna.

Tajusin vain nyt, että äiti sanoi, että on vielä töissä 8-10.. me ollaan just klo8 yöjunalla perillä.. niin mitenköhän sen laittaisi sittenkään.. Olisi hassua jos mun isoäiti, sisko ja isä saisi tietää ennen äitiäni :D
 
Kävin tänään yhden ystävän luona, enkä ollut ajatellut kertoa vielä. Hän kuitenki jotenki jännästi totesi, että mulle kuuluu vissiin hyvää, kun näytän niin hyvinvoivalta 😆 sitten kun paljastin, niin hän sanoi halunneensa sanoa, että näytän hehku alta, muttei ollut uskaltanut 😂 tuli jotenkin tosi hyvä mieli 😍
 
Mä kerroin jo parhaalle kaverille ja miehelle tein söpön kirjeen, jonka väliin sujautin liuskatestin. Jätin kirjeen jemmaan hänen työpöydälle.Meinasin jo loukkaantua kun näin että avasi kirjeen ja kurkkasi vain pikaisesti ja sanoi ohimennen että laitan tän kuusen alle ja avaan jouluna😱 luulin että vitsaili,mutta eipä tuo oikeasti katsonut kirjettä sen tarkemmin. Sanoin et kandee nyt avaa se kuitenkin, avasi ja oli hämmentynyt ja iloinen😍 sanoi et luuli et on esikoiselta joku jouluylläri😆
 
Ei nyt ollut ihan vielä aikomus kertoa (miehen lisäksi) kelleen, mutta niin vaan se äiti soitti eilen että ”en tiedä miten kysyä, niin että kerrot vaan mitä haluat kertoa, mutta mites sun masu voi?” :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viime viikolla vasta tehnyt positiivisen testin, ja nopeasti kahvilla käytiin äitillä viikonloppuna. MITEN se jo tiesi :Face With Tears Of Joy:
Toisaalta tosi kiva että tietää, esikoisesta kerrottiin kenelläkään vasta rv21 rakenneultran jälkeen, tuntui että salailu kesti ikuisuuden!
 
Äideillä on joku vaisto :tears: Kerroin itekin omille vanhemmilleni sittenkin jo heti viime viikolla, kun en malttanut olla kertomatta. Äitini yllättyi kuulemma täysin ja sanoi ettei yhtään osannut odottaa. Sitten kuitenkin kertoi miettineensä pari viikkoa sitten mikä sopisi meidän lapselle nimeksi, jos saataisiin tyttö :Grinning Face:
 
Ei nyt ollut ihan vielä aikomus kertoa (miehen lisäksi) kelleen, mutta niin vaan se äiti soitti eilen että ”en tiedä miten kysyä, niin että kerrot vaan mitä haluat kertoa, mutta mites sun masu voi?” :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viime viikolla vasta tehnyt positiivisen testin, ja nopeasti kahvilla käytiin äitillä viikonloppuna. MITEN se jo tiesi :Face With Tears Of Joy:
Toisaalta tosi kiva että tietää, esikoisesta kerrottiin kenelläkään vasta rv21 rakenneultran jälkeen, tuntui että salailu kesti ikuisuuden!
Äidinvaisto 🥰
 
Niitä vinkkejä miten kertoa jonkun lahjan muodossa otetaan vastaan. Ainakin oli se joulukoristeidea, missä oli pallon sisällä vauvansukat. Miehen mielestä mummi- ja ukkiprinttituotteet ei ole hyvä idea.
 
Ei kerrottu vielä appivanhemmille, vaikka oltiin koko päivä lauantaina yhdessä, puolisoni velikin oli paikalla. 3v sitten kerrottiin tälleen joulun alla 5+5 päivänä, niin oli ihana laskeutua joulun viettoon sen tiedon kanssa. Mentiin mun porukoille sitten joulupäivänä ja kerrottiin siellä heille (ja oli puoli sukua muutenkin paikalla).

Me mennään mun porukoille 10päivää jouluksi kylään, niin kerrotaan heille tällä kertaa eka. Oon tilannut silityskuvan "ISOVELI 2024" ja ostanut paidan lapselle, niin puetaan se sillä päälle kun saavutaan porukoille perjantai-aamuna.

Tajusin vain nyt, että äiti sanoi, että on vielä töissä 8-10.. me ollaan just klo8 yöjunalla perillä.. niin mitenköhän sen laittaisi sittenkään.. Olisi hassua jos mun isoäiti, sisko ja isä saisi tietää ennen äitiäni :D

noniin, puolisoni ja lapseni on anoppilassa vapaapäivällä tänään ja anoppi oli kysynyt suoraan mun puolisolta että ollaanko raskaana.. Ei jaksanut odottaa että kerrotaan.

Olin kieltäytynyt glögistä ja kaljasta lauantaina, kun yleensä otan yhden vaikka ajan samana päivänä, kun siinä olisi ollut vielä 4-6h aikaa :D

Lisäksi koristeltiin kuusi ja siellä kuusenkoristeiden joukossa oli se 3v vanha sukkapallo mukana, niin laitoin sen itse, että esikoinen ei sitä riko kun se on lasia. Niin anoppi otti sen sitten merkkinä että ollaan taas raskaana. Oli katsoa lappuakin et olinko päivittänyt sen :D

SE ON KUUSENKORISTE, jokavuotiseen käyttöön :D ää, olisin halunnut kertoa tällä kertaa mun vanhemmille eka.. kun appivanhemmat saa kokea läheltä esikoisen kasvua ja kuulla kaikki ekana, ja omat vanhemmat niin kaukana... mutta eipähän tarvitse keksiä mitään yllätystä..

en ollut myöskään paikalla... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Töissä oli pakko tunnustaa työkaverille joka osui juuri pukkariin samaan aikaan kun voin vessassa pahoin.. 😵 Vatsa on niin turvoksissa että oikealla silmällä katsovat kyllä arvaavat.. 😁
 
Takaisin
Top