Raskaaksi 2019

Vai miten päin se on sulla tuossa? Tarkoititko harmaalla siis sittenkin niitä pisteitä siellä reunassa, vai mitä kohtaa? Ne harmaat pilkut on kyl joo jotain muuta:)
Ihan on kontrolli viiva ja sit sen vieressä tommonen outo höttö eli vasemmalle puolelle johon sen viivan pitäs tulla Toi ei oo viiva niinkään vaan ääriviivat luonnossa katsottuna ja toisella puolella livenä näkee et se toinen ääriviiva on koko pituudelta mut toinen vain puolet matkaa ja sitte tuloksena epäselvästi luettava höttö.. Mut ihan se on sininen se näkyy kyllä olisko sitte havainnut jotain hcg hormonia ja reagoinut siihen noin. Eli hyvin vähän sit pissassa in. Mun mies sano et enemmän tossa on sitä sinistä ku aiemmissa testeissä mut mun mielestä jokin on pielessä eli en luota tuohon ja epäselvä on kuvakin.
En saanu parempaa.. Oireet olis kyl niin raskautta mut niin ne on myös pms ää
 
On vaikea iloita mut täällä mä oon ihan aidosti iloinen plussanneiden puolesta. Jännä miten se toimii eri tavalla IRL..

Juu ilmeisesti löydettiin 3mh,2kph ja 1wc asunto 2kerroksinen ja toukokuun alussa muutto jee!

Ennen en tykänny kirjoitella foorumeille mut tämä porukka on niin ihana et innostaa jo sekin eikä jokainen keskustelu ole oireiden kyttäämistä. Jos ymmärrätte nyt minut oikein, tietty sitä oireita listaa niin muutkin tietää mut kiitti ku oon saanu näin hienoihin naisiin tutustua täällä ja purkaa tunteita

Jannn: mun kaveri aloitti yrityksen mua myöhemmin, tuli raskaaksi, ei yhtään mitään tuumannut ku meni kesken lähinnä meinas et se oli hyvä juttu ku elämäntilanne ei "vakaa" eli ei omaa asuntoa pitkälle ajalle. No, nyt en ole hänelle kertonut vauva suunnitelmista

Lainaan itseäni, hän oli hyvin raskaana kun minä sain keskenmenon ja hänellä siis terve vauva. Ei tuumannut mun keskenmenoon ku et huono elämäntilanne.. Siks en oo hälle ees uskaltanut kertoa
 
Lainaan itseäni, hän oli hyvin raskaana kun minä sain keskenmenon ja hänellä siis terve vauva. Ei tuumannut mun keskenmenoon ku et huono elämäntilanne.. Siks en oo hälle ees uskaltanut kertoa

Ikävästi sanottu ellei vaan yrittäny sua lohduttaa..
 
Ikävästi sanottu ellei vaan yrittäny sua lohduttaa..
Ei se välitä oikeasti. Se oli ihan kauhuissaan ku kokeilin tikulla jäätä ja puhuin vähän et nyt saatais ovulaatio aikaa niin sitte se sano että ethän sä ny rupee lasta tohon tilanteeseen tekee ku asun ulkomailla
 
Tänään kp19 ja tänään ollu oviskipuja ja limatki ponganu jo parin päivän ajan eli jos nyt oikeet ollu tuntemukset niin ehkä olis 2-3 päivää lyhempi kierto tulossa eli 35-36päivän kierto ennen 38. :)
Talletuksia tehty joka toinen päivä melkein koko kierron ajan, nyt ei muuta kun toivotaan parasta:happy:
 
Tänään kp19 ja tänään ollu oviskipuja ja limatki ponganu jo parin päivän ajan eli jos nyt oikeet ollu tuntemukset niin ehkä olis 2-3 päivää lyhempi kierto tulossa eli 35-36päivän kierto ennen 38. :)
Talletuksia tehty joka toinen päivä melkein koko kierron ajan, nyt ei muuta kun toivotaan parasta:happy:
Toivomme parasta, nyt vain stressitöntä arkea niin johan se pian tuloo. Kerrohan mitä kaikkee ilmaantuu
 
Täällä joku kommentoi että palstalla on pitkään yrittäneitä. Mikä teidän mielestä on pitkä aika yrittää?
Lääkärihän kommentoi että vuoden jälkeen yli 30 vuotias voisi mennä tutkimaan onko jotain ongelmia raskautumisessa. Eli onko se vuosi teidän mielestä jo pitkä aika? Itse muistan kun aloitin tämän että muistutin miehelleni ettei tämä ole ihan noin vain ja että voi kestää hetki. Silloin en ollut ihan varma miten nopeasti halusin raskaaksi. Sitten meni yksi kierto, toinen ja kolmannella taisi tulla se mun plussa joka päättyi km. Tämän jälkeen ajattelin että kai tässä menee muutama kierto lisää ennen kuin onnistuu taas. Nyt olen jo viidennellä (en edes itse muista onko jo viisi) km jälkeen ja toivo hipuu vähäsen jokaisen tyhjän testin jälkeen. En ajatellut oikeasti että olisin yrittänyt yli 6 kuukautta näin aktiivisesti. Mutta tässä nyt ollaan... Tällä hetkellä olen erittäin ylpeä itsestäni myös että olen pystynyt rentoutumaan ja juhlimaan uutta työpaikkaani, vaikka se ei ole vielä alkanut. En ole testin testiä tehnyt tämän kierron aikana.

Toinen aihe josta täällä keskusteltiin oli se että miten paljon tukena miehet ovat joillekin! Kyllä munkin mies oli minulla tukena kun km tuli. Hän helli, hän hoiti kotia, hän kyseli miten voi auttaa. Minä taisin olla erittäin poissaoleva sinä päivänä, mutta hän muistutti minua ettei aina voi tehdä asialle mitään ja ett'ä hän on siellä minun tukenani. Hän tekee myös meidän yritysajasta hauska, ja huomioi minua kaiken tämän aikana. Tiedän myös että hän haluaa lasta, joten en ole ainoa tässä yrityksessä mukana. Hän jopa vähensi kahvinjuontia :O
 
Ennustelin viikonlopulle kuukautisia, mutta tänään alkoi jo tuhruvuoto. Jännän äärellä nyt, että yltyykö vai ei. :wideyed: Kahdesta edellisestä raskaudesta on ollut kiinnitymisvuotoa tai jotain parin päivän tuhrua, joten testiä pukkaa, jos ei tästä lähde runsastumaan.
 
Täällä joku kommentoi että palstalla on pitkään yrittäneitä. Mikä teidän mielestä on pitkä aika yrittää?
Lääkärihän kommentoi että vuoden jälkeen yli 30-vuotias voisi mennä tutkimaan onko jotain ongelmia raskautumisessa. Eli onko se vuosi teidän mielestä jo pitkä aika?
Pitkä aika on suhteellinen käsite. Vuosihan on lääkärien mielestä se raja, jonka jälkeen tutkitaan. Puolen vuoden sisään taitaa tärpätä keskimäärin.

Tällä palstalla keskiarvot eivät ihan näy, sillä yrittämällä yrittävät hakeutuvat vertaistuen pariin, kun raskautuminen vaatii asian käsittelyä. Monella tuntuu olevan lääkitystäkin käytössä.
 
Täällä joku kommentoi että palstalla on pitkään yrittäneitä. Mikä teidän mielestä on pitkä aika yrittää?
Lääkärihän kommentoi että vuoden jälkeen yli 30 vuotias voisi mennä tutkimaan onko jotain ongelmia raskautumisessa. Eli onko se vuosi teidän mielestä jo pitkä aika? Itse muistan kun aloitin tämän että muistutin miehelleni ettei tämä ole ihan noin vain ja että voi kestää hetki. Silloin en ollut ihan varma miten nopeasti halusin raskaaksi. Sitten meni yksi kierto, toinen ja kolmannella taisi tulla se mun plussa joka päättyi km. Tämän jälkeen ajattelin että kai tässä menee muutama kierto lisää ennen kuin onnistuu taas. Nyt olen jo viidennellä (en edes itse muista onko jo viisi) km jälkeen ja toivo hipuu vähäsen jokaisen tyhjän testin jälkeen. En ajatellut oikeasti että olisin yrittänyt yli 6 kuukautta näin aktiivisesti. Mutta tässä nyt ollaan... Tällä hetkellä olen erittäin ylpeä itsestäni myös että olen pystynyt rentoutumaan ja juhlimaan uutta työpaikkaani, vaikka se ei ole vielä alkanut. En ole testin testiä tehnyt tämän kierron aikana.

Toinen aihe josta täällä keskusteltiin oli se että miten paljon tukena miehet ovat joillekin! Kyllä munkin mies oli minulla tukena kun km tuli. Hän helli, hän hoiti kotia, hän kyseli miten voi auttaa. Minä taisin olla erittäin poissaoleva sinä päivänä, mutta hän muistutti minua ettei aina voi tehdä asialle mitään ja ett'ä hän on siellä minun tukenani. Hän tekee myös meidän yritysajasta hauska, ja huomioi minua kaiken tämän aikana. Tiedän myös että hän haluaa lasta, joten en ole ainoa tässä yrityksessä mukana. Hän jopa vähensi kahvinjuontia :O


Minä oon miettinyt samaa, että mikä on pitkä aika.
Meillä menossa nyt yk5 ja pitkät kierrot niin melkein 6kk yritystä takana eikä yhtään tärppiä tullut, niin rupee tulemaan jo vähän huoli että missä vika. Edelliet lapset kun on tärpännyt heti (nyt eri mies). Toki nyt on ollut aikapaljon stressiä tässä puolenvuoden aikana että sekin voi olla vaan syynä.
Mutta yritän olla hätääntymättä kun eihän tuo puolivuotta oikeesti vielä ole pitkä aika vaikka se itestä tuntuu pitkältä. :)
 
Pitkä aikahan on suhteellinen käsite.. Mulla on sama tilanne kuin AZ:lla että puolisen vuotta yritystä mutta parhaillaan vasta yk5 pitkien kiertojen takia. Nyt jo apuna Terolut vaikka "vaan" 6 kuukautta yritystä takana. Tuntuu että nämä kuluneet kuukaudet ovat olleet pitkiä ja täynnä pettymyksiä. Luulin että tärppi olisi tullut jo ..
 
A-Z: olen aika samaa mieltä, meillä yritys on alkanut silloin heinäkuussa 2018, ja tosiaan olen joka kierto käyttänyt ainakin yksi raskaustesti, jopa silloin kun kuukautiset ovat alkaneet. Vain ollakseen varma. Nyt tiedän kuitenkin että vartalo viestii mulle kyllä jotain jos nyt tärppää. Mutta meidän reilu 6kk yritykseen sisältyy melkein 9 kiertoa jo. Eli 9 kertaa on saanut pettyä, ja se tuntuu vaikka eihän se ole niin pitkä aika vielä. Veetuttaa vaan suoraan kun näkee instagramissa, fbssä tms sosiaalisessa mediassa että tutut ja puolitutut saavat vauvoja tai ilmoittavat raskausuutisiaan eteenpäin! Haluan olla itsekin siinä ryhmässä mukana!

Mä olen päättänyt että menen lääkärille hakemaan apua kesällä/kesän jälkeen jos ei ole täppiä näkynyt. Täytän 33 tänä vuonna, ja en halua odottaa kauemmin, varsinkin jos uutiset ovat huonot. Meen vaikka yksityiselle tarkastukseen jos julkisella sanotaan että pitäisi odottaa vielä. Tämä kierto on mennyt tosiaan ilman sen enempää tarkkailua tai mitään, ja nyt kun se "huonoin" aika olisi raskautua niin karma varmaan heittää lumipalloa naamaa sanoilla "itsehän sinä halusit tulla raskaaksi!" :D Itkisin onnesta ja nauraisin karmalle kiitokset! :p
 
Mutta ymmärrän kyllä että monet ovat yrittäneet pidempään kuin minä ja mieheni. Mutta kyllä täytyy myöntää että on aika kova paikka kun kuukautiset aina loppujen lopuksi alkavat vaikka kaikkensa on tehnyt raskautuakseen..
 
Jännittävää AZ! Toivotaan parasta että nyt tärppää!

Ja jännittää myös sinun puolesta Jesbe, kumpa nyt olisi tarttunut kyytiläinen matkaan :Heartred
Mulla on taas krapula. Juonut en ole tippaakaan kun ne päänsärky alkoi. Ei millään saa silmiä auki ja pitäisi töissä skarppina olla.

AZ etsi hitusen laatuaikaa ittes kanssa :cat:

StellaMom varmaankin ihan kaikki sen vuoden yli on pitkään, mutta esim itselläni on yk3 mutta vuosia lapsettomuutta takana niin se varmasti lasketaan pitkäksi ajaksi... Vuos olis se mikä pitäs yrittää et saa apua mutta se on joillekin liian pitkä aika ja minustakin kun päätös on tehty ja ehkäisy jätetty ja pari kk kun mitää ei kuulu niin sitte pitäis enemmän saada apua. Tuoki lääkäri täällä sano ihan suoraan et on ihme et on kliinisesti todettu raskaus takana... Toisaalta rupeaa jo mietityttää et oliko siellä silloinkaan mitään vaikka olihan siellä niin alkumetreistä jäi pois rv 5-6.
Joten en tiedä mikä on pitkään yrittänyt mutta mielestäni esim Suomessa pitäisi miettiä sitä vuoden juttua. Muistan kuinka gynekologi määräsi cp kehityshäiriöiselle pariskunnalle lapsettomuuslaakkeet ja sitte mun kohdalla jyrkkä ei ja toivoteltiin parasta. Tänä oli 8 vuotta sitten kun itkin että jotain mussa on vialla kun sillo mul oli tuulimuna ja olin typeränä nuorena ilman ehkäisyä pari vuotta eikä mitään tullu, niin lääkäri sano että ei lähetettä keskustelemaan lapsettomuudesta. Sama toistui 5 vuotta sitten kun tiesin etten ilman apuja voi raskautua (tässä vaiheessa suojaamatonta yhdyntää aina koska tiesin etten tule raskaaksi) anteeksi pitkä teksti mut välillä gynet leikkii jumalia:sorry:
 
No
A-Z: olen aika samaa mieltä, meillä yritys on alkanut silloin heinäkuussa 2018, ja tosiaan olen joka kierto käyttänyt ainakin yksi raskaustesti, jopa silloin kun kuukautiset ovat alkaneet. Vain ollakseen varma. Nyt tiedän kuitenkin että vartalo viestii mulle kyllä jotain jos nyt tärppää. Mutta meidän reilu 6kk yritykseen sisältyy melkein 9 kiertoa jo. Eli 9 kertaa on saanut pettyä, ja se tuntuu vaikka eihän se ole niin pitkä aika vielä. Veetuttaa vaan suoraan kun näkee instagramissa, fbssä tms sosiaalisessa mediassa että tutut ja puolitutut saavat vauvoja tai ilmoittavat raskausuutisiaan eteenpäin! Haluan olla itsekin siinä ryhmässä mukana!

Mä olen päättänyt että menen lääkärille hakemaan apua kesällä/kesän jälkeen jos ei ole täppiä näkynyt. Täytän 33 tänä vuonna, ja en halua odottaa kauemmin, varsinkin jos uutiset ovat huonot. Meen vaikka yksityiselle tarkastukseen jos julkisella sanotaan että pitäisi odottaa vielä. Tämä kierto on mennyt tosiaan ilman sen enempää tarkkailua tai mitään, ja nyt kun se "huonoin" aika olisi raskautua niin karma varmaan heittää lumipalloa naamaa sanoilla "itsehän sinä halusit tulla raskaaksi!" :D Itkisin onnesta ja nauraisin karmalle kiitokset! :p
Nyt pääsi itku kun luin näitä ja kyynelten seassa nauroin tuota viimeistä lausetta, ihan sama fiilis
 
Pitkä aikahan on suhteellinen käsite.. Mulla on sama tilanne kuin AZ:lla että puolisen vuotta yritystä mutta parhaillaan vasta yk5 pitkien kiertojen takia. Nyt jo apuna Terolut vaikka "vaan" 6 kuukautta yritystä takana. Tuntuu että nämä kuluneet kuukaudet ovat olleet pitkiä ja täynnä pettymyksiä. Luulin että tärppi olisi tullut jo ..
Just tota meinasin et kun päätökset tehdä lapsi on jo tehty niin ei kaikki halua sitä vuotta oottaa ku tietää ettei apua saa. Sitä kuuluisi muuttaa tuota vuoden sääntöä
 
Takaisin
Top