Raskaaksi 2019

Meillä on yrityskiertoja joku sata (kukapa näitä laskemaan enää moneen vuoteen). Meillä toki on tässä välissä ollut aika, jolloin poistin kaikki sovellukset, en käynyt missään palstoilla ja aloin ajattelemaan, että se oli sitten siinä.
Mutta sitten mies otti asian puheeksi, että mitä jos mennään tutkimuksiin ja hoitoihin että ei tarvi ainakaan miettiä nelikymppisenä että olisiko pitänyt. Ja sillä tiellä ollaan. Sen "tauon" aikana ei käytetty ehkäisyä ja mä ajattelin et jos ei stressaa ja antaa olla niin tärppää. No sekään ei auttanut.

Mua kyllä harmittaa tavallaan plussauutiset, mutta niihinkin on tottunut. Muut on "mennyt ohi" monet kerrat jo, vaikka me ollaan oltu jonossa ensin. Enää se ei niin pahalta tunnu, olen lähinnä surullinen meidän takia, en katkera plussanneelle/raskaana oleville.

Ja kuten huomaa, toivosta en ole luopunut, kun täälläkin pyörin. Tyhmä sitä taitaa olla, mut minkä teet. Kunhan päästään hoidot aloittamaan ja jos niistäkään ei tulosta tule niin voi sitten ajatella et kaikkemme on tehty ja näin ei vain ollut tarkoitus.

Tykkään sun tavasta ajatella:) Oon samaa mieltä sun kanssa, yrittämisen pituuden kokeminen riippuu varmasti täysin siitä keneltä sitä kysyy ja kuka sen mitenkin kokee.

Mä en kokenut esikoisen melkeen 3 vuotisen yrittämisen aikana aikaa pitkäksi. Elämä sisälsi paljon projekteja, duunia, harrastuksia, omia juttuja. Samalla vaikka toivoin lasta, pelkäsin miten sopeutuisin äidin rooliin. Tai lähinnä miten mun muu elämä sopeutuisi siihen. Että tavallaan odotin ja en odottanut samaan aikaan. Vasta tuulimunaraskauden ja sen kolmen kuukauden ajan kun kuvittelin olevani raskaana, oikeastaan tajusin miten kovasti lasta halusinkaan ja pudotus oli kova, kun nt:ssä todettiin tyhjä kohtu.

Nyt taas en jaksa olla katkera muille raskautuneille tai perkelöidä sitä miksi mulla kestää, koska mulla on jo yksi aivan ihana (välillä hiton raskas:wink) lapsi:) mä myös koen, että jos mua ei enää lykästä, niin oon silti jo sairaan onnekas ja se riittää.

Mutta kaikki me ollaan erilaisia ja tunnetaan ja ajatellaan asioista eri tavoin. En halua vähekseyä kenenkään tunteita. Jokaisella on oikeus tuntea aikansa jo tulleen oli se sitten kuukausi, vuosi tai kymmenen vuotta, jos se siltä tuntuu. Oli niitä lapsia nolla tai kymmenen, tyhjä syli voi tuntua kamalalta.

Tsempit teille supernaisille, kuumeilijoille, piinailijoille, (toivottavasti) tuleville äideille:Heartred
 
Ymmärrän tuon mielialan laskun, et ole yksin :Heartred itse painin aika ajoin sen kanssa, että miksi jotkut saavat lapsia tekemällä ja itse en saa vaikka kuinka tekisin? Monesti myös huomaan vertailevani sitä, että kuinka minua nuoremmat naiset ja vähemmän aikaa yrittäneet parit saavat raskauden alulle. Ei muiden onni tulisi olla minulta pois, mutta välillä on vaikeaa pysyä positiivisena ja iloita muiden puolesta kun itse pettyy kuukaudesta toiseen kun kuukautiset alkavat...

Mutta varmaan yleistä tämä, ettei aina jaksa iloita täysillä muiden puolesta kun omalla kohdalla ei ole raskaus alkanut yrityksistä huolimatta?

Olen samaa mieltä.
 
Itselläni tuo äidiksi tulo olis parasta mitä voisi käydä, odotin lasta ja sitte se odotus vietiin pois. Nyt jokainen nega itkettää mut uskon että meitä pian onnistaa kun se lääkäri täällä sanoi et yk5 niin kokeillaan muuta jos en ole raskautunu aukiolotutkimuksien jälkeen tms...

Saisi edes sen yhden niin olisin kiitollinen ja tervetullut ihan mihin elämäntilanteeseen tahansa.
 
Joo, kyllä se tuli ihan luomusti. Oltais varmaan puolen vuoden sisään hakeuduttu sit hoitoihin. Tuulimunan jälkeen sanoivat, et katotaan viel, kun kerran raskauduin jo kerran.
 
Mulla alko tavanomainen ummetus mut ovislimat jatkuu vaan. Ja on ihan mun omia juttuja hämähäkki seittimäistä vuoto. Onko kellään ollu?? Tämä on mulle uutta, on runsas vv yleensä, nyt clomifen takia ei ole ollut juuri lainkaan mut nytte jatkuu jo toista viikkoa, se tyrehtyi oviksen jälkeen mut jatkunut sit jo mooonta päivää tänään sykki elohiiri alapäässä. Ei siis vatsassa vaan alapäässä epämukavasti... En tiedä oikein nyt et mitä aatella ko r-testi johon ei luota ja sit kuitenki vähän menkkaoireita kuten ku vietävä maha ja selkä. Puutuu kädet ja jalat vähän väliä mulla on Reuma mut nyt sitä on enemmän.

Osaako kukaan kertoa joilla ns normalisti luomusti tulee menkat et onko tollanen ovis vuoto normaalia ennen menskuja?
 
Tässä googletin (nolottaa) ja pohdin tässä joskos olis Terolutin vaikutus jotenkin laimentunut ja oliski tullu ovis nyt vasta... Ku siel oli se toinen follikkeli 8mm tosin viimeks mut ovis oli jo tapahtunut niin en tiedä Mutta luin et joku tullut raskaaksi kuurin aikana ..
 
Tässä googletin (nolottaa) ja pohdin tässä joskos olis Terolutin vaikutus jotenkin laimentunut ja oliski tullu ovis nyt vasta... Ku siel oli se toinen follikkeli 8mm tosin viimeks mut ovis oli jo tapahtunut niin en tiedä Mutta luin et joku tullut raskaaksi kuurin aikana ..

Mitä tarkoitat sillä että raskaaksi terolut-kuurin aikana? Mä aloitin viime kierrossa terolutin kp15 ja ovis oli kp18 eli ei estänyt ovulaatiota vaikka joillakin keskustelupalstoilla väitettiin. No joka tapauksessa aloitin kuurin liian aikaisin suhteessa ovulaation koska dpo9 vaihtui kp1. Tässä meneillään olevassa kierrossa aion aloittaa terolutin 3 päivää ovisplussan jälkeen jotta luteaalivaihe olisi ainakin sen 14 päivää. Ja toivon mukaan sitten olenkin jo raskaana :)
 
Tänään digi ovulaatiotesti näytti vilkkuvaa hymynaamaa eli korkeaa hedelmällisyyttä! Tämä siis enteilee sitä että ovulaatio on lähellä, nyt vain odotellaan pysyvää hymynaamaa eli ovisplussaa :)

Aa se toimii niin! Ku sais eka one plussan positiiviseks..tänää uus yritys kp 17. Mut mul se voi olla vast vaik kp21. En kyl yhtää ihmettele vaik ei ois ollenkaan koska kämppäasiat pyörii päässä koko ajan :woot::dead::hilarious: No ehkä ens kuussa letrojen avulla sit :)
 
Aa se toimii niin! Ku sais eka one plussan positiiviseks..tänää uus yritys kp 17. Mut mul se voi olla vast vaik kp21. En kyl yhtää ihmettele vaik ei ois ollenkaan koska kämppäasiat pyörii päässä koko ajan :woot::dead::hilarious: No ehkä ens kuussa letrojen avulla sit :)

Joo nämä clearblue kaksoishormoni digi testit on aika käteviä kun ensin kertoo korkeasta hedelmällisyydestä vilkkuvalla hymynaamalla ja sen jälkeen odotettavissa pysyvä hymynaamaa eli ovisplussa lähipäivinä :) helppo suunnitella ja ajoittaa yhdynnät
 
Ja tänään siis kp9 eli jännät ajat alkaa olla käsillä :)
minulla
Mitä tarkoitat sillä että raskaaksi terolut-kuurin aikana? Mä aloitin viime kierrossa terolutin kp15 ja ovis oli kp18 eli ei estänyt ovulaatiota vaikka joillakin keskustelupalstoilla väitettiin. No joka tapauksessa aloitin kuurin liian aikaisin suhteessa ovulaation koska dpo9 vaihtui kp1. Tässä meneillään olevassa kierrossa aion aloittaa terolutin 3 päivää ovisplussan jälkeen jotta luteaalivaihe olisi ainakin sen 14 päivää. Ja toivon mukaan sitten olenkin jo raskaana :)


Mulle neuvottiin että 4päivää ovis plussan jälkeen aletaan syömään teroja ja jatketaan 10 päivää.. Mulla nyt kp 23 ja vielä ei onneksi menkkoja näy, ala vatsa kyllä vetelee niin luultavasti ne tulee sieltä. Sain siis terolut lyhyen luteeali vaihdeen tueksi
 
Mitä tarkoitat sillä että raskaaksi terolut-kuurin aikana? Mä aloitin viime kierrossa terolutin kp15 ja ovis oli kp18 eli ei estänyt ovulaatiota vaikka joillakin keskustelupalstoilla väitettiin. No joka tapauksessa aloitin kuurin liian aikaisin suhteessa ovulaation koska dpo9 vaihtui kp1. Tässä meneillään olevassa kierrossa aion aloittaa terolutin 3 päivää ovisplussan jälkeen jotta luteaalivaihe olisi ainakin sen 14 päivää. Ja toivon mukaan sitten olenkin jo raskaana :)
Jahaa, oon aina käsittänyt et se estää sen. Otin nyt vikan pillerin 13 tai 14 päivän luteaali mut lyhyt kierto tulee paitsi jos oonki sit ny ovuloinut. Onneks se vuoto sit tulee jos ei tuu viikon sisällä niin meen suoraan lääkäriin
 
Inhoan tätä epätietoisuutta. Oon just semmonen ärsyttävä penikka joka haluaa tietää miksi kroppa tekee niin ja näin ja lääkkeet miten ne vaikuttaa ja miksi.
Eilen alavatsassa ku makasin kyljelläni ja koira siihen nojaili niin tuntu jotenkin epämukava paine siellä jossain mut vain pienellä alueella ei siis koko vatsan seudulla . Jännät päivät, ilmoitan kun täti tulee
 
Mä näin nyt kyllä viime yönä niin omituista unta, että ihan pelottaa edes nostaa odotuksia korkealle.
Toissapäivänä siis työkaverin kahvi tuoksui kupissa yllättävän voimakkaasti mun nenään. En ole huomannut sen jälkeen vastaavaa. Nännit on kipeät oviksen jäljiltä, kuten muissakin kierroissa.

Unessa joku minulle todellisuudessa tuntematon ihminen kyseli voinnistani ja kerroin tästä kahvijutusta. Unessa tää henkilö oli heti sitä mieltä, että olen raskaana. Se toi mulle heti raskaustestin, mutta sanoin että on liian aikaista testata, että ensi viikolla pitäisi alkaa kuukautisten ja etten halua testata ennen ku on myöhässä. Tää henkilö sit kummiski sai mut testaamaan vaikka en olisi halunnut ja testissä oli kaksi selkeää viivaa.

Ja enpähän sitten taas tiedä, että yrittääkö mun keho kertoa mulle jotain unessa vai onko se kaipuu äitiydestä tuolla sydämessä niin syvällä jo juurtuneena, että mun alitajunta kiusaa mua näin.
Tämä ei siis ole ensimmäinen kerta, kun näen kierron loppupuolella tällaista unta ja kun oon testannu niin negahan se siellä tikussa virnuilee.

Pliis kertokaa etten oo ainut, joka unet on iha perseestä :angelic:
 
Takaisin
Top