Raskaaksi 2017

12 päivää :O Mikäs sen aiheuttaa?
Kai jotku hormonit on vähän sekaisin, ilmeisesti ne monirakkulaiset munasarjat voi tehä tota vuodon pitkittymistä, mutta luulis limakalvon olevan kuitenkin tarpeeksi paksu, kun riittää tuota tavaraa :D Viimeksi mulla tuli ovulaatio vasta kp25, mutta tuli kuitenkin ja luteaalivaihe oli 16pv, että senkin pitäis olla ihan riittävä, mutta ei tärppää!
 
Mun menkat kestää kai sen 5-6 päivää. Nyt on kyl enää vaikea sanoa kun vuoden sisällä on ollut tosi vähän normimenkkoja. Kun kesäkuussa tehtiin se eka leep ja siitä tietty seurasi kauan vuotoa. Elokuussa koepalat, syyskuussa leep, marraskuussa leep, helmikuussa koepalat ja maaliskuussa leep josta nyt sit vuotanut koko ajan.
Mulla vielä niin lyhyt kierto 22-25 pvä ja luteaalivaihe 9 päivää (dpo 7 alkaa tiputtelemaan jo) niin on kyllä yhtä vuotamista. No Kaipa mä saan huomenna jotain selville? Ainakin sen et mikä vuotaa ja onko vai eikö ole parantunut.
Höh, on kyllä inhottava vaiva :/ Itellä on kuiteskin pitkät kierrot, niin ei tartte koko aikaa kulkea vaipat housuissa :/
 
Niin ja mulla on särkeny päätä migreeni tyyppisesti jo kohta kaks viikkoa, kai tämäkin liittyy jotenkin hormoneihin.. Mietin jo, että söiskö vaikka yhen kuukauden e-pillereitä, että sais vähän aikaa olla ilman mitään vaivoja..
 
Mulle kelpais myös pitkät kierrot. Olin toivonut että saatais jotain tukea edes mun kiertoihin kun mentiin hoidonsuunnitteluun/ ensikäynnillä mut kun ivf oli se hoitomuoto ni heidän sanoin "mun kierrolla ei ole väliä". Vähän siis vaikea uskoa mihinkään luomuihmeisiin kun alkaa viikkoa liian aikaisin jo vuotamaan. Pms oireet yleensä dpo 3-4 jo.
Entä jos pyydät huomiselta lääkäriltä esim. Teroluteja tms sillä varjolla, et saisit vähän pidennettyä kiertoa, ettei koko ajan ois menkat? Sehän vähän edes saattais avittaa raskautumista, vaikka tähtäin ivf hoitoon onkin :)
 
Enpä ole edes ajatellut tällaista mahdollisuutta. Täytyypä kysyä.
Ite oon saanu myös ihan työterveydestä primoluteja/teroluteja ihan soittamalla kuukautisten siirtoon, jos teillä on hoidot vasta elokuussa niin ainakin pariin kiertoon ehtisit käyttää :)
 
Mäkin aloittaisin vasta oviksen jälkeen ja jos näyttää, ettei ovulaatiota ole tulossa, niin sit katkaisen kierron niillä :)
Täälläkin menkat näyttäis olevan loppumaan päin ja vasta kp6! En tiedä tekeekö nuo gelee royale kapselit nyt jotain :angelic:
 
Huomenta naiset! Mä oon pysytellyt hiljaisempana, koska selvästi on ottanut turhan koville tää. Mulla on myös teitä kohtaan syvä myötätunto ja on pysäyttävää lukea tätä keskustelua. Huomaan, että tunnen välillä itseni aika typeräksi kun kahden lapsen saatuani vieläkin haluan lisää. Tulee se fiilis, ettei ole oikeutta olla murheissaan.

Joka tapauksessa musta on hienoa kuinka paljon täällä on vertaistukea saatavilla.

Itse luin eilen illalla artikkelin siitä, kuinka nainen ovuloi joka kierrossa keskimäärin 30v saakka. Sitten ovulaatiot vähenevät. Mun tilanne on se, etten oikein ikinä ole ovuloinut kuin satunnaisesti, joten mitenkähän nyt 34v? Se artikkeli oli sinänsä toiveikas ja sen tarkoituksena oli sanoa, että raskautuminen voi viedä joskus hyvin pitkään, mutta voi kuitenkin onnistua. Sopii omaan tilanteeseeni ammentaa toivoa tuosta, koska en enää lapsettomuustutkimuksiin tai hoitoihin tule pääsemään/menemään.

Sitten pohdin myös painon vaikutusta raskautumiseen omalla kohdallani. Sain ekan plussan noin 10kk kuntokuurin ja 11kg laihduttamisen jälkeen. Nyt kiloja on kertynyt takaisin ja tajusin, että mun pitäis keventää 6-8 kg ollakseni normaalin painoindexin puolella. Miksi se motivaatio keventämiseen ei löydy vaikka siinä saattaisi olla vastaus ongelmiin?

Syvät ovat olleet vedet. Ja punaviinitonkka myös. Mutta ehkä tästä vielä noustaan.
 
Olen itse pohtinut juuri näitä samoja kysymyksiä. Ikää ja painoakin tullut jo viiden vuoden verran edellisestä raskaudesta.
Luulen että mun kohdalla ikä on vaikuttanut hedelmällisyyteen. Tuntuu oudolta että kaksi tulee ekalla yrityksellä ja kolmatta tehdään nyt jo kolmatta vuotta ja kaksi tuulimunaa takana.

Mutta ei maha mittään! Tiukka haliote vaan siitä punkkutönkästä.
 
Takaisin
Top