Raskaaksi 2017

Kiitti! Ottaa kyllä koville. Tai kai me ollaan jo vähän sinut sen kanssa, kun ei muutakaan voi. Mulla noi vuodot oli siis ihan kamalia. Ekan kerran kun se suoni aukesi, istuin vessassa 2h kunnes luovutin, mies oli jo ampparin soittamassa mutta mä sinnikkäästi soitin anopille (joka on sh ja toi aikuisten vaippoja) ja niiden kans pääsin sairaalaan ja nukutuksessa polttivat. Toinen kerta ei päässyt ihan noin pahaksi, töistä lähdin kyllä nopeasti kun tajusin ettei se lopukaan..

Mut se niistä vuodoista. Toivon että olisi viimeinen laatuaan tuo viimeisin.

Oikeasti en ole näin vuotoisa, mutta se on täyttänyt mun elämää 2kk jo. Ja mies yrittää ymmärtää mut eihän se sitä silti tiedä miltä tuntuu pelätä että housut on kohta ihan veressä.

Ootko ottanut rautalisää? Mulla tuli joku kiertohäiriö mun ekan endoleikkauksen jälkeen ja mulla oli menkat kolme kk putkeen. Tän verenvuodon myötä mun rautavarastot tippu. Kannattaa vähintään kiinnittää huomiota, että syö rautarikkaita ruokia!

Toivottavasti kaikki vuodot on teillä jo takanapäin :)
 
Juu, oon syönyt vuoden. Kun kuukautiset on niin runsaat ja siihenkin syön caprilon-nimistä lääkettä 3-4vrk. Hemoglobiini on pysynyt hyvänä vaikka laskenut on 146 -> 128 mutta ferritiiniä ei kunnallisessa tutkita vaikka kuinka pyydän.

Mää sain ferritiinin tutkittua työterveyden kautta! Kannattaa kokeilla ja vedota runsaisiin vuotoihin :) Mulla oli myös väsymystä ja huimausta.
 
Pyysin, mutta kun hemoglobiini on hyvä niin on liian kallis heidän mielestä. Ajattelin nyt kesällä käydä yksityisellä mittaamassa kun maksaa vaan n. 50e.

Mullakin hemoglobiini oli normaali, mutta ferritiini sit oli 39. Mikä sekin naikkarin mukaan viiterajoissa, mutta tutkimusten mukaan raskautta yrittävällä olisi hyvä olla vähintään vissiin 60.
 
Meidän ivf-lääkäri soitti yllättäen tänään! Odotin heti pahinta, vähintään että peruu meidän hoidot! Kävin eilen labrassa maanantain käyntiä varten ja hän soitti ja pohjusti, että halusi soittaa nyt jo, että mulla ei mene sitten koko maanantain käynti tätä prosessoidessa. Lupaa hyvää! No mun amh-arvo oli 0,81! Mutta hän heti perään sanoi, että tää oli hänen moka että sitä edes katottiin, että koska syön nyt e-pillereitä niin sitä ei olis pitänyt ottaa, koska pillerit laskee sitä, kun se pitää munasarjoja lepotilassa. Joulukuussa otettiin ennen pillereitä ja sillon se oli 2,66, mutta sillon endo nosti sitä ja siihenkään ei voinut luottaa. Joten nyt ei vaan tiedetä todellista arvoa. Lääkäri sanoi, että nyt ei vaan tarvitse tosta välittää ja hän halus soittaa, jos satun kattomaan sen Kannasta, että en turhaan murehdi.

Siis tää lääkäri on niin ihana! Käytiin hällä tammikuussa ja sen jälkeen on ollut pari soittoaikaa ja hän hoitaa vielä tän suunnitteluajan, mut sit joudutaan samaan aina eri lääkäri -rumbaan kuin muutkin. Ah, saisinpa aina vaan tän saman!!
 
Meidän ivf-lääkäri soitti yllättäen tänään! Odotin heti pahinta, vähintään että peruu meidän hoidot! Kävin eilen labrassa maanantain käyntiä varten ja hän soitti ja pohjusti, että halusi soittaa nyt jo, että mulla ei mene sitten koko maanantain käynti tätä prosessoidessa. Lupaa hyvää! No mun amh-arvo oli 0,81! Mutta hän heti perään sanoi, että tää oli hänen moka että sitä edes katottiin, että koska syön nyt e-pillereitä niin sitä ei olis pitänyt ottaa, koska pillerit laskee sitä, kun se pitää munasarjoja lepotilassa. Joulukuussa otettiin ennen pillereitä ja sillon se oli 2,66, mutta sillon endo nosti sitä ja siihenkään ei voinut luottaa. Joten nyt ei vaan tiedetä todellista arvoa. Lääkäri sanoi, että nyt ei vaan tarvitse tosta välittää ja hän halus soittaa, jos satun kattomaan sen Kannasta, että en turhaan murehdi.

Siis tää lääkäri on niin ihana! Käytiin hällä tammikuussa ja sen jälkeen on ollut pari soittoaikaa ja hän hoitaa vielä tän suunnitteluajan, mut sit joudutaan samaan aina eri lääkäri -rumbaan kuin muutkin. Ah, saisinpa aina vaan tän saman!!
Onpa ihana lääkäri :) Tiedätkö mikä ton arvon pitäis olla tän ikäsellä normaalisti? Multakaan ei oo koskaan katottu tota, koska monirakkulaistyyppiset munasarjat antais joka tapauksessa korkean arvon
 
Meidän ivf-lääkäri soitti yllättäen tänään! Odotin heti pahinta, vähintään että peruu meidän hoidot! Kävin eilen labrassa maanantain käyntiä varten ja hän soitti ja pohjusti, että halusi soittaa nyt jo, että mulla ei mene sitten koko maanantain käynti tätä prosessoidessa. Lupaa hyvää! No mun amh-arvo oli 0,81! Mutta hän heti perään sanoi, että tää oli hänen moka että sitä edes katottiin, että koska syön nyt e-pillereitä niin sitä ei olis pitänyt ottaa, koska pillerit laskee sitä, kun se pitää munasarjoja lepotilassa. Joulukuussa otettiin ennen pillereitä ja sillon se oli 2,66, mutta sillon endo nosti sitä ja siihenkään ei voinut luottaa. Joten nyt ei vaan tiedetä todellista arvoa. Lääkäri sanoi, että nyt ei vaan tarvitse tosta välittää ja hän halus soittaa, jos satun kattomaan sen Kannasta, että en turhaan murehdi.

Siis tää lääkäri on niin ihana! Käytiin hällä tammikuussa ja sen jälkeen on ollut pari soittoaikaa ja hän hoitaa vielä tän suunnitteluajan, mut sit joudutaan samaan aina eri lääkäri -rumbaan kuin muutkin. Ah, saisinpa aina vaan tän saman!!

Jess!!! Vihdoinkin vähän hyvää tuuria!!! Nyt vaan luottavaisin mielin lääkäriin maanantaina!!
 
Mitä teille pipsu kuuluu? Joko teillä on ivf edessä?
Meille kuuluu muuten ihan hyvää, mutta toki tämä lapsettomuus vetää ainaki mut välillä tosi syviin vesiin.. Mun mies jaksaa vielä uskoa raskautumiseen ja ite oon jo tosi turhautunu ja sitä mieltä, ettei ne ivf hoidotkaan onnistu ja puhun jo lahjamunasoluista. Käytiin juttelemassa lapsettomuusklinikan psykologilla ja hän muistutti, että elämän täytys olla sellaista, et se tuntuis merkitykselliselle vaikkei ne hoidot onnistuis.
Yritetään nauttia nyt toisistamme ja panostaa suhteeseen ja muuhun elämään.
Ittea ahistaa myös se, ku nämä mun kierrot on niin pitkiä ja epäsäännöllisiä nyt ja ne ivf hoidot vaatii aina aikataulua ja aina on joku työmatka tms väärään aikaan, argh! Mutta työnalla on asia, toivottavasti saatais nyt sovittua, että millon voitas aloittaa ne hoidot :)
 
Hussin mukaan viitearvot 30-34 vuotiaalle ois 0,6-8,1. Jotenkin tuntuu, että toi mun endon nostattama arvokin ois jo matala.
Onko sulla ollu ultrassa nähtävillä minkä verran munasolureserviä?
Mutta eihän tuo vielä mikään hälyttävä ole :)
Itte yritän nyt vhh ruokavaliolla saada nuita mun rakkuloita vähenemään :D
 
Meidän ivf-lääkäri soitti yllättäen tänään! Odotin heti pahinta, vähintään että peruu meidän hoidot! Kävin eilen labrassa maanantain käyntiä varten ja hän soitti ja pohjusti, että halusi soittaa nyt jo, että mulla ei mene sitten koko maanantain käynti tätä prosessoidessa. Lupaa hyvää! No mun amh-arvo oli 0,81! Mutta hän heti perään sanoi, että tää oli hänen moka että sitä edes katottiin, että koska syön nyt e-pillereitä niin sitä ei olis pitänyt ottaa, koska pillerit laskee sitä, kun se pitää munasarjoja lepotilassa. Joulukuussa otettiin ennen pillereitä ja sillon se oli 2,66, mutta sillon endo nosti sitä ja siihenkään ei voinut luottaa. Joten nyt ei vaan tiedetä todellista arvoa. Lääkäri sanoi, että nyt ei vaan tarvitse tosta välittää ja hän halus soittaa, jos satun kattomaan sen Kannasta, että en turhaan murehdi.

Siis tää lääkäri on niin ihana! Käytiin hällä tammikuussa ja sen jälkeen on ollut pari soittoaikaa ja hän hoitaa vielä tän suunnitteluajan, mut sit joudutaan samaan aina eri lääkäri -rumbaan kuin muutkin. Ah, saisinpa aina vaan tän saman!!

Onpa mahtavaa, että tällaisiakin yksilöitä mahtuu myös porukkaan!:) Tsemppiä maanantain käyntiin!
 
Millaisilla fiiliksillä turkoosi teillä on toukokuu mennyt? :)

Ihanaa kun kysyt [emoji173]️ toukokuu on tähän mennessä sujunut hyvin. Tauko ei ole koskenut oikeestaan muuta kuin yritys- ja lapsiaiheesta puhumista, eli piinaviikot alkakoon, dpo 1. Mä oon ajatellu että kun mies on se osapuoli joka on epävarma lapsiasiasta, niin hän voi halutessaan pitää huolen ehkäisystä tms. Mut toki hän on tietoinen että tällä menolla raskaus vois alkaa koska tahansa.

Mietin sellasta aihetta kun kipinä. Miten pitää kipinää yllä pitkässä suhteessa? Tarviiko kipinää? Onko normaalia että alun perhosia vatsassa - fiiliksiä ei suhteen alun jälkeen enää tule? Seksielämä toimii ja on suht säännöllistä... Mut ehkä mä sitä kipinää kuitenki jotenki enemmän kaipaisin, molemminpuolista sellaista. Tai siis et sehän just tulee esille siinä vuorovaikutuksessa, yksin kipinää on mahdoton luoda?
 
Turkooosi, parisuhteen kipinästä: mun on ollut tottuminen, että ”kiinnostuksen taso” on eri - ja se on OK - mutta toki jokin syvempi syy ja yhteys kantaa pitkälle. Meillä oli 10 vuoden lapsettomuus, ja voin kertoa, ettei romantiikkaa mahtunut siihen kriisiin, mutta silti pitkäksi laskemani suhteen salaisuus on ollut ”hyvä valinta” eli oikea henkilö. Nykyisin pyrimme huomioimaan toista ja 13-vuotishääpäivään ”retki” oli romanttinen ja kipinä on edelleen jäljellä, jos siihen mitenkään saa edes pienen ajan arjestaan annettua - edes joka 3. vuosi :D . Molemminpuolista sitoutumista ja päätöstä tämä edellyttää meillä :)
 
Takaisin
Top