Rakenneultra

15.7. rakenneultra ja silloin 20+2. Toivotaan, että sukupuolen saisi selville, koska se helpottaisi hankintoja, ihan jo siksikin, että tuntuu, että on vaikeaa löytää neutraaleja ostoksia ilman että ne on sitten todella neutraaleja eli vain valkoisia. Itse tykkään pukea vauvaa väreihin, en niinkään punaiseen tai siniseen vaan väreihin, niin sukupuolen tietäminen helpottaisi. Lisäksi sitä jotenkin itselle ja miehelle konkretisoituu sukupuolen myötä eri tavalla se millaista tyyppiä sisällään kantaa. :)
 
Ekalla kerralla mä sain RU ajan vasta neuvolasta kun viikkoja oli jtn 15. Mutta aina voi ite soittaa ja pyytää aikaa - sit vaan toteaa neuvolassa et homma hoidossa :)
 
Mulla onneksi varattiin heti tossa ekan ultran aikana. Hoitaja varas ajan ja lääkäri ultrasi samaan aikaan.
 
niin siis mä vielä kysyin että saako seuraavaa ultra aikaa niin th sanoi että annetaan vasta toisella käynnillä. Tänään varasin jo aamulla seuraavan nla ajan ja sen pitäisi olla rv 16 ja th antoi ajan joka meni viikolle 19. Soitin juuri perään, sain kiinni oman hoitajani ja sain ajan viikolle 17, siellä oli sekaannus viikkojen kanssa. Eli itsekin kannattaa olla tarkkana :)
 
Meillä ei ole varattu aikaa varsinaiseen rakenneultraan, koska ultrataan äippäpolilla n. 2 viikon välein. Kaksosten sukupuoli saatiin tietää jo np-ultrassa, mutta toki se on vain 70% todennäköisyydellä, joten en vielä ryntää vaateostoksille Eiköhän se varmistu näissä tulevissa ultrissa.
 
Mä varasin sillon alussa ekan neuvolakäynnin jälkeen kaikki ultrat samalla (en mennyt sinne minne "mun pitäisi mennä" niin siksi sain varata itse ajan). Mulla RU 22.7 mutta kiitos punktion tiedänkin jo sukupuolen. Meille se ei ollut mikään juttu ja olen kertonut sukupuolen myös tutuille jos ovat kysyneet.
 
oho, eka rakenneultra jo tänään.. Tsemppiä, me jännäillään miten menee. Ite pitää odottaa vielä 3 viikkoo.
 
Noni, nyt on käyty rakenneultrassa, huh! Mä olin ihan varma että tulee kolmas tyttö mutta sielläpä olikin pikkuveli :D
Raskausviikkoja onkin jo18+4 ja LA aikaistui 23/11! (En tiedä pitäiskö mun siirtyä marraskuisiin, vai saanko jäädä tänne? :wink )
Muuten oli vauvalla kaikki kunnossa ja oli kasvanut hyvin, mutta ultraaja löysi napanuorasta vain kaksi verisuonta kun niitä normaalisti pitäisi olla kolme. Kuulemma rutiinitarkastetaan uudella ultralla vkolla 32, saattaa siis ilmeisesti vaikuttaa vauvan kasvuun. Kysyin kaksi kertaa pitääkö huolestua ja mitä riskejä siinä on, muttei kuulemma tartte olla huolissaan ja sanoi että kyllä normineuvolakäynnilläkin jo aikaisemmin mitataan ja näkyy jos ei kasva tarpeeksi.
Onko kellään kokemusta samasta? Ehkä mun ei kannata nyt tästä huolestua kun kaikki oli muuten hyvällä mallilla! Enkä taida edes googlata...
 
Takaisin
Top