Pullonpyörittäjät

Asiasta kakkaan :hilarious: kuinka usein korvikevauvoilla pitäisi tulla kakka? Otettiin nyt korvike kokeiluun meillä. Pepti1 on kallista kuin mikä, mut epäilen maitoallergiaa. Omissa ruokailuissa tunnuin syövä kokoajan jotain epäsopivaa ja tarkka ruokavalio kävi liian raskaaksi mulle. Pumppailen varuilta maitoa vielä talteen, jos kokeilusta ei hyötyä.
 
Hansu, meillä tulee noin joka toinen päivä. Mut kai se hyvä olis päivittäin tulla.
 
Päivittäin täällä kakataan hirveällä ähinällä. Helpoimmalla pääsee ku ottaa vaipan pois ja antaa ruutata kaiken harsolle, koska sitä tavaraahan tulee :D
 
Hansu meillä tulee joka päivä 1-2 kakkaa... Kakan aloitus on vaan kovin vaikeeta, mut kun alkuun pääsee niin sit sitä tuleekin:D

Warheart miehet on mystisiä olentoja, niiden aivotuksia on kovin vaikea ymmärtää:D
 
Mä en sitten taas osaa tommosesta jotenkin hermostua. On munkin miehellä torkku, yhen kerran torkuttaa, tosin nuo muut lapset on niin isoja jo ettei niitä ny paljon häiritse, ja jos häiritsee ni nukkukoon uudelleen. Ja jos vauva herää miehen torkkuun niin tuskin se kauheen sikeästi edes nukku. Olis kauheeta jos mies ajattelis mun nukkumistavoista noin kauheesti! Mä itse ainakin pyrin ottamaan huomioon paljon toisen tapoja koskaan onhan mullakin omia tapoja jotka tuskin sopii sille toiselle... Mä torkuttaisin kyllä ite varmaan koko päivän jos olis mahis. Kauheinta koko päivässä on aina herääminen, en tykkää!
Näistä miehen ja naisen jutuista olen toki saanut ihan riitoja aikaan ja menettänyt pari kaveriakin kun he on suuttuneet mun mielipiteistä :O muunmuassa yks kaveri hermostu lopullisesti kun valitti aina kun mies ei laske pöntön kantta alas. Lopulta kysyin että nostaako hän sitten sen miehelle aina ylös? Kai se suuttu kun tajus että yhtälailla kai miehelläkin on käyttöoikeus siihen hiton pönttöön :D No mutta, kotityöt kutsuu... Tai ei ne oikeastaan kutsu, ne karjuu... :D
 
Äippä, on joo! Meillä muutenki nää sukupuoliroolit vähän vinksallaan, ni vaikea ottaa selkoa :wink
 
Mä oon kärsinyt kroonisesta unettomuudesta ja ennen raskautta yöunia kertyi hyvällä tuurilla 1-3h yössä, että kaikki unta häiritsevät asiat saa mut vihaiseksi. Ei muillakaan juuri kavereita ole, koska mä oon käytännössä mies :D Meillä jokainen osaa laittaa sen wc-renkaan siihen asentoon kun haluaa, mä osaan vaihtaa autoon renkaat, öljyt, suodattimet tai tehä vaikka kansirempan tarvittaessa. Tietokoneet, tekniikka ja äänentoistohommelit on kans mun juttu. Mies on tässä lähiaikoina kunnostautunut sisustuksessa ja vauvalle lässyttämisessä :D Mä vittuilen miehelleni aina, että on oikeesti homo ja yrittää vaan peitellä sitä sillä ku on mun kans ja mähän meen miehestä :D
 
Kannattaako huolestua, jos tänään ei vielä tule kakka? Maanantaina siis aloitettiin korvikkeen anto. Ennen sitä kakka tuli 2-5pvän välein ja pierut oli hirveen hajuisia sekä itki niiden jälkeen. Ainakin tuntuu, että itkeskely vähentynyt jo nyt sekä piereskely. Imettäessä tuntui usein vetävän ilmaa mukana.
 
Meillä välillä pantannut kakkaa useamman päivän ja sit tulee kovempana pökäleenä. Nyt tasaantunut kakkausväli tohon yhteen päivään. Jos vauvaa ei näytä haittaavan niin en ois huolissani :)
 
Kakka tuli :hilarious: oli vähän kiinteämpää, vihertävää ja pahemman hajuista kuin rintamaidosta. Mutta ei näyttänyt tekevän ainakaan kipeää piereskely tai kakkaaminen.
 
Meillä rytmi koskee lähinnä yöunille menon ajankohtaa n klo 21-22, ja nyttemmin heräämisajankohaksi muodostunut n klo 7-8. Tuossa välissä syödään 2-3 kertaa sen mukaan, mihin aikaan vauva herää. Monesti heräilee kyllä aika samoihin aikoihin joka yö.. Päiväaikaan pidän huolen, että syöntien väliin ei paljon kolmea tuntia enempää mene. Joskus se tarkottaa, että pitää herätellä kaveria evästeleen.
 
mulla tuli semmonen mieleen, että ku oon pumpannu maitoo vähän pakkaseen ni voiko se maito aiheuttaa masuvaivoja.siis ku söin kerran tulista kastiketta ihan vähän vahingossa ja se aiheutti imettäessä 2 päivän masuvaivat vauvalle. pumppasin myös sillon maitoa pakkaseen ja nyt en enää muista missä kohti masuvaiva maito on. eli tuleeko tosta pumpatusta maidosta kans maha kipeeksi vai oisko se pakastimessa jotenki "laimentunu " tai jotain? tyhmä kysymys varmaa :shy:
 
Miten te sulatatte ja käytätte pakastetun rintamaidon? Oon pumppaillu muutamia pieniä annoksia(60ml) pakkaseen ja nyt mietin mitä niille pitäis tehä jos päätän vaikka että huomenna olis menoa ja poitsulle tarvis ottaa pakkasesta maidot? :D tä
 
Eiköhän siinä maidossa ihan sama koostumus ole, vaikka pakastaakin. Eikös pakastimesta otettu maito sulateta/lämmitetä ihan vesihauteessa tai mikrossa? :)
 
Mikro muuttaa rintamaidon proteiinikoostumusta, jonka takia mikrosulatusta tai lämmitystä ei suositella.
 
Meillä ei mitään kellontarkkaa päivärytmiä ole, heräillään 9 - 10 aikaan ja poika syö yleensä 2,5 - 4h välein. Pojan pyrin laittamaan yöunille klo 22 aikoihin, mutta sekin riippuu milloin pojalla sattuu nälkä olemaan illasta. Nukkumiset vaihtelee, välillä poitsu herää 3h välein syömään, välillä nukkuu 7 - 8h putkeen. :) Korviketta menee yleensä 120 - 130ml, välillä vähän enempi, välillä vähempi. Kakkaa tulee jokatoinen päivä.

Mua myös ärsyttää toisinaan miehen torkuttaminen, etenkin jos olen syöttänyt pojan ja juuri päässyt uneen, ja sitten alkaa se herätyksen torkutus... Miehellä herätys klo 05 jälkeen, ja vähintään kolme kertaa torkuttaa. :banghead: En ole asiasta pahemmin sanonut mitään, koska ymmärrän ettei se ole mitään herkkua herätä tuohon aikaan ja lähteä töihin. Välillä saatan "unissani" hieman pukkaista miestä, että ymmärtää nousta :p
 
Meillä mies lopetti iänikuisen torkuttamisen kun sanoin kovan sanan että se loppuu nyt, että jos vauva herää niin lätty lätisee. Oon sille kymmenen vuotta hokenut että lopetat sen, niin helppoa se on. No nyt se lopetti, tosta vaan.

Ja meillähän siis oikeesti torkutettiin huolella. Minuutin välein, väh 20 min ja niin että edellisen torkun piippaus sammutettiin 10 sekuntia ennen kuin uusi alkoi o_O ihan uskomatonta touhua. Parhaimmillaan siis se herätys saattoi huutaa melkein taukoamatta 10 min ja sitten minuutin välein siitä eteenpäin. Oon kyllä niin onnellinen tästä :Heartred
 
Meillä poika saa tilanteen mukaan maitoa tissistä tai pullosta, taikka sitten korviketta.

Se syö n. 8 kerta päivässä, syöttövälit on vaihtelevasti 2-4h. Rinnasta kun syö (lähinnä päivisin kotona, öisin ja reissussa ollessa pullo käytössä), niin syö tietysti sen minkä jaksaa ja saa masun täyteen. Pullosta annettaessa annos on vakiintunut 70 milliin, tällöin ei ole tullut pulautuksia ja poitsu on tyytyväinen. Jossain vaiheessa se oli 80ml:ää, mutta olen jossain keskusteluissa täällä todennutkin, että neuvolasta sanottiin pojan syövän liikaa ja pienennettiin varovasti annostusta kun pysyi poika kuitenkin tyytyväisenä ruokailun päätyttyä ja kylläisenä edelleen sen 2-4 h.

Tässä vaan lueskelen noita teidän annosmääriä, jotka on paljon suurempia ja mietin, että miten monta ruokailukertaa teillä noilla maitomäärillä syödään? Pohdiskelin, että milloin sitä kannattaa alkaa nostamaan taasen pullosta annettavaa satsia. Tietysti kun pullon ohessa saa rintaa niin siinä varmasti tankkailee jos "vajausta" on. Mutta jos kerta-annos on liian pieni, tuleeko teillä heti itku niin tiedätte, että pitäisi antaa lisää? Vai oletteko vaan syöttövälien pituudesta päätellyt, että on aika annostusta nostaa?

Poika siis nyt tasan 8 viikkoa ja öisin syödään kolmen tunnin välein, miten usein teillä? Olisikohan syytä vähän nostaa niitä pulloannoksen määriä, kuuluisiko tässä vaiheessa jo nukkua pidempiä yöunijaksoja? Joskus se on yllättänyt ja nauttinut masu tyytyväisenä viisi, jopa kuusi tuntia. Mutta harvassa ne kerrat on kyllä ollut.

Jotenkin oon niin varovainen koska, kuten sanoin, silloin alkuun tuli kritiikkiä siitä painosta. Tosin nyt niin jälkikäteen kun oon muidenkin kasvuja kuullut ja lueskellut, niin ei meillä nyt minusta mitenkään ihan järisyttävän plösöjä olla? :bored: Torstaina neuvolassa 5490g (synt. 3500g), pituus 58,4cm (synt. 53cm, tosin ekassa neuvolassa 51cm, joten oisko synnärillä pientä mittavirhettä...).



Tunnen lievää syyllisyyttä kun luen teidän purkauksia herätyskellon torkutuksesta. Mä oon meistä se joka ei vaan osaa herää kerralla vaan piipittää sitä herätyskelloa vaikka kuinka monta kertaa! :grin Onneks mies on aamuvirkku, joten on usein hereillä jo kun mulla herätys... mutta kyllä olen kommenttia siitä ärsyttävästä tavasta kuullut :shy:
 
Takaisin
Top