Pullonpyörittäjät

Meilläkin sama homma Äyriäinen, että veteen sekoitettu sakeuttaja ei meinaa kelvata eikä kyllä korvikkeetkaan kun pari kertaa joutunut kokeilla. Työlästähän toi pumppaus, pullo ja pesurumba..
 
Millasta kakkaa teillä on tullut sakeuttajan jälkeen? Meillä on tullut nyt parin päivän välein paksumpaa kakkaa ja paljon kerralla.
 
Meillä tulee sakeuttajan kanssa tasasen keltasta ehkä miltei limasta. Cuplaton pitää melko löysänä mahan, muuten tulee liian kiinteetä.
 
Meillä myös muuttui limaiseksi, kun alettiin käyttää sakeuttajaa. Kai se on ihan normaalia? Jätettiin pari kertaa antamatta niin muuttui takaisin sellaiseksi rakeiseksi, eli selvästi sakeuttajasta johtui tämä muutos.
 
Tuon jauhekorvikkeen kans välillä poika puklaa sitä melkeen kaikki pihalle, välillä ei yhtään. Johtuukohan sekin jotenki, jos on eri paksusta se seos? Koitan tietenki tarkkaan mitata veen ja jauheen, mutta voihan se silti vähänheittää se paksuus..? Käyttääkö täällä kukaan muu jaihekorviketta vai onko kaikki valmiskorvikkeitten käyttäjiä?
 
Me käytetään jauhetta, nannin...
Kun kiinteisiin siirrytään niin vaihdetaan tutteliin, tai ainakin testataan sen sopivuus!
 
Meillä siis samaa sakeuttajaa... Huomasin kans tuon hintaeron kaupan ja apteekin välillä, piti tuo eka satai melkeen tuplahintaan ostaa apteekista ku ei ollu kauemmas isoon kauppaan asiaa.

Täällä tyttö ruennu syömään n.20ml enemmän joka syötöllä ja kakkaa on tullu päivittäin ku sakeuttaja alotettu. Semmosta melkeen pökälettä tulee, väriltään keltasta, tänään aamulla oli vähän pehmeämpää. Vaippaan ei varmaan helposti sais väännettyä niin otan suosiolla vaipan pois ku alkaa ährätä ni voi auttaa ponnistamaan.
 
Me käytetään myös jauhekorviketta, Nannin H.A:ta. Täällä myös puklua tulee..
 
Meillä on kakka kans aika kiinteetä, vaikka ei sakeuttajaa olekkaan käytössä. Kun kakka tulee niin alku oikein saa vauvan karjumaan, ja loppu onkin sit löysempää. Joka toinen päivä kakataan täällä.
 
Meillä kans pulloillaan, eli tissimaitoo saa mut pullosta. Aiheuttaa kans ihan älyttömät ilmavaivat se tisseily. Eka siirryttii osaks pulloiluu sit ollaa oltu pelkäl pullolla ja nyt oon kokeillu vähän palata myös tissittelyyn. Olis vaan helpompi suoraa tissistä syöttää ni ei olis tota pullorumbaa ja etenkin yöt helpottuis. Meil yleensä nukutaa sellaset pari kolmen-neljän tunnin pätkää ja sit jos viel nukuttaa ni nukutaa tunnin parin pätkä päälle. Päivärytmiä pitäs vissiin löytää paremmin, tekis hyvää pojalle varmasti, me kun eletään jotenki tosi satunnaisesti.. Yöt alkaa vähän turhan myöhää klo 11 aikaa ja nukkumiset sit helposti venyyki siihe kymmenee, joskus jopa kahteentoista asti.. Selvii päivänrytmittäjiä on oikeestaa tietyt toimet kuten just aamusin ja iltasin vaatteiden vaihdot, yöks mennää unipussiin. Päivät ollaan olkkarissa ja keittiössä ja valosaa, yöt ei puhuta eikä seurustella ja on pimeetä. Mut viel vois selkeitä puuhia enemmän olla, vaunuilu olis kivaa päivittäin mut pakkaset ollu kyllä pahana esteenä, tänää onneks lauhempaa niin päästiin vaunuileekki.
Toki tuo pulloilu sit vapauttaa silleen et oon kyl jo useesti kauppareissuja tehny, pari vähän vapaampaakin, eli menny vaatteita etsiskelee. Maitoo koko ajan ylimääräsenä jääkaapissa n. 3-5dl, koitan pumppaa samas tahdis mitä hän syö. Nyt maidontulo parina päivänä laskenut kun ollu hirveet stressitilat, mut toivon et on vaan väliaikasta ja pumppailen ja tissittelen ahkerammin.
 
Onko muilla korvike vauvoilla vatsa kovalla? Meillä kakataan noin joka toinen päivä, mutta alku ulosteesta on ihan kovaa ja kakkaaminen sattuu myös sit sitä myöten :/ Vinkkejä?
 
On mutta käytetään myös cuplatonia joka jostain syystä pitää kakan pehmeänä. Onhan niitä sitten ihan erikseen pehmentäviäkin olemassa... Mallasta tms ihan apteekissa...
 
Vauvalla oli jonkin aikaa maha kovalla, sillon otin vaipan pois kun alkoi kakkaa ähräämään, niin tuli helpommin pihalle. Välillä tehtiin kakkajumppaa, tai painoin jalkoja myttyyn mahan päälle niin tuli kakka helpommin ulos. En tiedä mikä avuksi, meillä meni viikossa itsekseen ohi. Varmaan nuo mallasuutteet vois olla tarpeen jos pidempään jatkuu?
 
Mallasuutetta minäkin oon aatellut. Cuplatonia en tähän vaivaan viitsi antaa, kun se ei ummetukseen välttämättä auta :)
 
Täällä ei kans oma maito riittänyt, synnäriltä asti osittain imetyksellä, ja nyt varmaan viikon ajan ollaan menty sillai että oon imettäny vaan kerran päivässä. Eihän sieltä varmaan paljoa tule, mutta neiti tykkää olla tissillä :)
Alkuun syyllistin itseäni ihan hirveästi, ja olin ihan loppuunpalanut koko imettämisen kanssa, imetin parhaimmillaan kaksikin tuntia ja siihen päälle jouduin antamaan melkein täyden satsin korviketta, hieman turhauttavaa sanoisinko.. Sit mies sai mut tajuamaan että olen hyvä äiti ilman imetystäkin. Mutta kyllä se vieläkin harmittaa.
Meillä menee myös tuo 800-900ml vuorokaudessa, noin 100-120ml kerralla ja syödään 3-4 tunnin välein. Yöt neiti nukkuu melkein aina 21-2, 2-5 ja 5-8. Syöminen kestää noin 15-30min ja sit oon pitäny pystyssä jonkin aikaa ennen kun lasken sänkyyn :)
Miten noita vauvan syömisvälejä voi pidentää? Vai piteneekö sit vasta kun alkaa meneen kiinteitä/velliä yms?
Ummikko täällä huutelee, esikoinen on siis tämä lapsi :p

Hei ihan samat kuviot täällä, poika on tissillä kokoajan ja sitten kun olet itse tyytyväisenä tissiä syöttänyt tunnin niin toinen raivoaa nälkää ja korviketta saattaa mennä 200ml...Mua vaan ihmetyttää se kun mulla ainakin tota maitoa näyttäis tulevan kuitenkin, jos lypsää esim. siinä imetyksen välissä, että mihinkä se kaikki maito menee oikein??? Kai se tunnissa jotain sieltä lupsuttaa kuitenkin, puklua tulee ja niin edespäin...
 
Hä? 200 ml? Ja minä olen haukkunut itseäni täällä kun poika syö välillä 150 ml että mä syötän sitä niin että kohta paukahtaa koko poika... :O
 
Hmm. Meillä tissiraivareihin on auttanu imetysasentojen vaihto kesken imetyksen. Esim alussa jos ei vielä heru, kallistun eteenpäin ja sit ku alkaa syöksyä niin nojaan taaksepäin ja maidontulo vähä rauhottuu. Sit jonkun ajan päästä saattaa joutua vaihtaa tissiäkin cielä.
 
Emily, tuleeko sulla jopa suihkuamalla maitoa vaiko vaan runsaasti? Voihan olla, että vauva nielee myös ilmaa samalla, ei ime rintaa tarpeeks tehokkaasti, tai saa syödäkseen vaan sitä litkumpaa etumaitoa ja ei malta imeä sitä rasvasempaa takamaitoa. Mulla tokan imetyksen kohdalla kävi näin, että suihkutisseistä poika oppi saamaan maidon nopsasti ja ei sit malttanut lussutella sitä takamaitoa koskaan. Sit ku luovutin sen 24/7 tiesin olemisen kun useamman tunnin jälkeen poju huusin vielä nälkäänsä ja meni sit just 200ml maitoa ja poika nukahti tyytyväisenä. En tiiä onko tästä sulle mtn iloa, mut meitä siis on muitakin joille samat käyny.
 
Mulla ainakin poika joi pelkkää etumaitoa ja huusi nälkäänsä... Tajusin sen vasta kun olin jo joutunut lisämaitoa antamaan useamman kerran...
 
Takaisin
Top