Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

Lohdullista, että täällä on muitakin pullahiiriä kuin vain minä. :D
 
Täällä ilmottautuu kans yks! Tällä hetkellä painoa 71,5kg tähän 161 senttiseen varteen ja paljoa ei todellakaan tarttisi tulla lisää :P ennen kuopusta normipainossa olin, joku 64kg ja lihoa pätkäytin itteni heti raskauden aikana 20kg isommaksi :| (esikkoa odottaessa painoa tuli sen 12kg) ja synnärille ei jääny ees vauvan painon verran kun niin kauheessa nestelastissa olin synnytyksen jälkeen...
 
Esikon kanssa tuli kans yli 20 kg painoa, kaiken sain kyllä pois kaksikin kertaa.. mut nyt on lähtötilanne ylipainon puolella ja toivon todella että jää 10 kiloon painonnousu. Siitä on vielä inhimillinen pudottaa.

Tämä päivä on ollut herkkujen osalta täynnä epäonnistumisia. Keksi, jäätelö, muffinssi ja kääretorttu.. puoletkin olis piisannu!
 
Täälläkin esikoisesta tuli jotakin 17-18 kg lisäpainoa. Kaikki kyllä lähti kohtuu pian pois, vaikken kauheasti edes saanut imetettyä. Nyt reissun poikkeuksellisten ruokailujen jälkeen painoa oli kertynyt 1,5 kg normaaliin nähden. Saas nähdä, miten paljon ehtii kertyä, jos sinne synnytykseen asti päästään.. Viime raskaudessa painoa kertyi tasaisesti.
 
Mulla painoa nyt melkeen sama ku viimesillään esikoisesta :depressed: en oo puntarilla siis nyt kesän aikana ees uskaltanu käydä ja kauhistuttaa kyllä se neuvolaan puntarille meno :oops: Aamut ja päivät menee suhteellisen hyvin syömisen suhteen mutta siinä klo:16-20 tulee syötyä kaikkia mitä ei sais syödä...ja naposteltua koko ajan jotain. Tuntuu tuo liikkumaan lähteminenkin niin vetelältä töitten jälkeen ja varsinkin ku nyt nukkunut viimeaikoina huonommin. Porrasreenissä kävin ja se oli kyllä tehokasta ja "nopeaa" ei mee niin kauheen kauan :grin Mulla nyt vaan ollu kahtena päivänä sen jälkeen sellasta pikkusen veristävuotoa.. tuskinpa se siitä johtuu, toivottavasti vaan nyt ei kumminkaan keskenmeno ole..Eikös sitä kuiten ollut joillakin muillakin sitä pikkuveritihkutusta ja kaikki silti ok...toivottavasti...
 
Itellä esikoisesta tuli se reipas 20kg ja aikalailla kaikki lähtenykki. Kroppa nyt ei kuitenkaa oo lähelläkään sitä mitä oli ennen vaikka paino sama. Siks en oo puntarilla käyny sitte varmaa puoleen vuoteen. Kylläpä ne taas nlassa alkaa vahtaamaan tuota painoa ettei ite tarvi. Suurempaa stressiä en siitä kyllä ota. Normaalilla syömisellä ja ees jonkunlaisella liikkumisella nii tulee mitä on tullakseen. Kyllähän se tietenki vähä jänskättää onko se taas tuo +20 mutta jos muuten kaikki menee hyvin niin ei haittaa :rolleyes:
 
Hups! Reissun aikana oli tullut kilo painoa lisää :/ No en kyllä ihmettele kun pizzat, pastat, hampparit, jätskit, sipsit ja muut herkut maistuivatkin aika hyvin :D
NYT on ryhdistäydyttävä!
 
Esikoisesta tuli n. 23kg :eek: kaikki kilot ja pari kiloa päälle lähti tosin alle vuodessa, mutta tällä kertaa aion ainakin kaikin tavoin yrittää saada vain sen "normaali"määrän kiloja. Nyt oli jo neljässä viikossa tullut 5kg, mikä tosin on vain turvotusta ja sen huomaa! Painoideksi on matala, joten mitään huolta ei kyllä sen puoleen ole etteikö kiloja saisi tulla, mutta raskausarvet reisissä ja pyllyssä ei houkuttele tällä kertaa tahalleen ahtaamaan ruokaa suuhun..
 
Täällä sai tämä mamma aivan pyyteettömästi kuilotuspäivän. Oon kärsinyt 13-vuotiaasta lähtien aurallisesta migreenistä, esikoista odottaessa migreeni pysyi poissa koko raskausajan ja viime talveen asti migreeni on mua vaivannut vain kerran vuodessa. Nyt tänä keväänä migreenit on lisääntyneet huimasti. Toivoin, että saisin tämänkin raskauden ajan olla ilman tuota vaivaa, mutta tänäänhän se iski, kun ollaan miehen kanssa menty nyt hänen lomansa aikana kovin myöhään nukkumaan (puoliltaöin) ja narskuttajana oon nyt parina yönä jättänyt kiskot laittamatta. Raskauden puolesta ei ole vielä tarvinnut oksentaa, mutta migreeni tuli nyt poikkeuksellisen voimakkaana ja sai vatsan tyhjenemään pikaisesti. Jäi siis pari ateriakertaa väliin tältä päivältä. Onneksi mies on nyt lomalla, sillä ei musta oisi ollut tuossa tilassa lasta hoitamaan :sad001 Vähän hirvittää, jos migreenin esiintyminen jatkuu nyt tiiviimmin, jos/kun seuraava syntyy, että miten pärjään kahden kanssa, kun mies on töissä..

Onko muita migreenistä kärsiviä? Onko helpottanut raskauden ajaksi vai onko kohtauksia tullut silloinkin?
 
Loppui vuoto onneksi, toivottavasti ei ala uudestaan. 26. Pvä ois neuvola niin jospa siellä selviäis mistä voi johtua...
 
Äääh! Miten voi olla niin vaikeaa lopettaa herkuttelu ja lähteä liikkumaan!? Taaskaan en saanut tänäaamuna itseäni jumppaan. Eilen tuli juhlissa vedettyä kakkua ja kaikkea herkkua yllinkyllin :/
 
Ekassa raskaudessa painoa tuli pikkasen päälle kymmenen kiloa mutta kaikki oli hävinny viikko synnytyksen jälkeen. Viime kesänä ja syksynä keräsinki ne kaikki korkojen kanssa takas ja ahistaa miten mun lihavuuteen suhtaudutaan neuvolassa ja sairaalassa.
 
Mulla tullut molemmissa raskauksissa 17kg ja ihan normisyömisillä. Molempien jälkeen paino palautunut samaan viimeistään vuodessa, joten en aio ottaa stressiä tässäkään raskaudessa. Nyt ennen plussausta oon saanut muutaman kesäkilon, joita vois vielä koittaa karistella.

Ekassa neuvolantäti valitti jatkuvasti painonnoususta ja mulla meni koko raskaus peläten painonnousua ja neuvoloita. Olin raskauden alussa 167cm ja 57kg. Siksi aion nyt nauttia tästä raskaudesta joka hetki enkä mieti jatkuvasti mitä suuhuni laitan!!
 
Musta oli ihanaa kuulla ku neuvolantäti tänään sano et oon normaalipainonen:) voi jee!!! Onha sitä se -20kg laihutettuki mut nyt vasta joku sen ekaa kertaa tollee sano ja tuli nii hyvä mieli :) heh...kuha ny ei tässä nouse taas hirveesti ku sit taas himo homma tiputtaa ku mulla ne ei jää synnärille/lähe heti :sad001 itestä ois viel pari kg voinu lähtee nii sit oisin omastaki mielestä"normaalipainonen" ja vielähä nuo kaikki painoindeksit näyttää et on ylipainonen:/
 
Ja edellee tää maha sellanen röllykkä möllykkä..varmaa ikinä saahaa pois tuota löllykkää:sad001 ärsyttävää...
 
Mä oon painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen, itse ihan suht. Tyytyväinen kyllä itseeni. En silti haluaisi hirveästi kiloja saada, mutta katsotaan. Jotenkin tuntuu että kun on etova olo tekee entistä enemmän mieli syödä kaikkea että pysyisi poissa. Toki olisi sitä terveellisempiäkin välipaloja, mutta jätski on mulle liian suuri houkutus :/
 
Selailin just esikoisen äitiyskorttia ja järkytys, että olin ennen puoltaväliä lihonnut yli 10kg :oops: Nyt on ihan tosissaan otettava itseään niskasta kiinni jo oman hyvinvoinnin vuoksi, terkuin juuri puoli pussia kylmiä lihapullia ja nakkeja vetänyt laiskimus :yuck: Mitähän sitä keksis, että ei napostelis koko ajan..
 
No ohhoh.nyt kaivoin tuon esikoisen neuvolakortin ku löysin,8kg oon lihonu sillon...vaan...ylipainonen kyl ollu jo sillo 17kg enemmän ku nyt... Kaksosten neuvolakortti vielä jostain löydettävä nii voi sitäki kattoo :)
 
Takaisin
Top