Pulinaa painosta ja sen hallinnasta

Repo

Tietävä tietäjä
Maalismammat 2017
Joulumammat 2018
Elokuiset 2021
Tänne vain kaikki tsemppaamaan toisiamme :grin!
 
Mä olen tänään ollut niin ylpeä itsestäni, ihan pienen palan vain maistoin esikoisen metrilakusta. Sekin oli vähän vahinko, ja oikeastaan maistui pahalle :yuck:.

Mut sitä oon miettinyt, kun oikeastaan en ole syönyt mitenkään kovin erikoisen paljon tai erilaisesti, että miten se paino voikin nousta niin paljon yhtäkkiä. Siis reilun kilon kahdessa viikossa yli mun normi maksimipainon. Johtuukohan se huonosti nukutuista öistä..:think005

Joko teille muille on tullut ikäviä yllätyksiä?
 
Juu täällä kans tullu jo kaks kiloa. Turvotusta kyllä, mutta pistää ärsyttämään kun on heti plussalla..
 
Mä en käsitä, olen syönyt joka päivä jätskiä, popparia tai karkkia. Silti paino oli tippunut tänään aamulla kun kävin vaa'alla 500g.

Pitäis kyllä oikeasti lopettaa herkuttelu. Jotenkin vaan kesälomalla vähän lipsuu siihen.
 
Repo, luulen että yöuni vaikuttaa paljonkin aineenvaihduntaan ja on saattanut siksi nousta.
 
Kyl ei tarviis itelläkää paino yli 5kg nousta,en todellakaan halua/jaksa taas hirveetä tiputus rumbaa :sad001 saa vaa nähä mite pysyy ruokavalio kurissa.. :/ aamul vaa'al vois taas käyä...lihasnesteitä kyl on taas lihakset täynnä ku salil taas aloin tauon jälkeen kunnol käymää nii siitäki paino vähä nousee...
 
Mullakaan ei painon tarttis yli 5kg nousta, joten tunnen saa:n tuskan. :sad001
Onneksi kohta on elokuu ja saan tehtyä päivittäin 6km lenkin, kun vien esikon päiväkodille.
 
Mäki alan kyl lenkkeilee ku eskari ja päivähoito alkaa.tosin pyörällä salille nytki sotken muttei tästä tuu matkaa ku n.6km ees taas...pitäs taas saaha aamulenkit käyntiin mutten usko et enää kandee tyhjällä mahalla lähtee ku alkaa heikottaa :sad001
 
Vitsit ku jaksaiskin töiden jälkeen lenkkeillä. Muutamana päivänä oon nyt yrittäny itseni pakottaa pihalle ja toisaalta huomannut että ulkoilma vie hiukan pahaa oloa pois. Viime yönä sain jopa nukuttua :). Tänään muuten tulee pieni lenkkikin kun menen pyörän sijaan kävellen.

Harmittaa kun en huomannut aamulla käydä vaa'alla, vois tänne tai viimistään sinne salaiselle puolelle merkata vähän painon kehitystä ylös :).

Jennie, toi on niin totta että kesällä syömiset lipsuu kaikkein helpoiten. Jäätelö maistuu ja grillimakkara :grin
 
Minä antaisin semmosia vinkkejä, että muistaa juoda vettä tarpeeksi, syö säännöllisesti ja kiinnittää huomiota ravinnon laatuun. Erityisesti riittävä rasvan määrä on tärkeä pitämään verensokeriheittelyt ja sitä kautta napostelutarpeen kurissa :)
 
Mä en halua 10kiloo enempää. Esikoisesta tuli 13kiloa mikä oli ihan ookoo ja se lähtiki niin et puolet jäi synnärille ja puolet hävis aika nopeesti imetyksellä. Mut tokasta sain 20kiloa joista ehkä 5kiloo jäi synnärille :facepalm: toinen 5kiloo lähti kans aika helposti mut loppujen kanssa saikin tehä hommia..
 
Mä liityn mukaan painokeskusteluun. Mulla tosiaan esikoinen tulossa joten aiempaa kokemusta ei ole. Onks jotain et milloin se paino alkaa kertyä suhteessa viikkoihin? Tai et miten jakautuu ajatellen koko raskausaikaa?
 
Mulla alko toisen raskauden aikana kertymään vikojen 10viikkojen aikana painoa, lopussahan se oli tosin enää turvotusta ja mulla oli muutenki kesällä la, joten helteillä oma osansa asiaan.

Esikosta alko heti tasasesti pitkin raskautta kertymään ja kertyikin se 30kg. :confused:
 
Mä en toivo painoa lisää kauheasti. Oon just saanut muutaman kilon tiputettua painoa. Tavallaan olisi hyvä että pari kiloa vielä toppuisi, mutta voi olla että ei tipu :) En jaksa ottaa vielä kauheaa stressiä asiasta paljon paino nousee, mutta kun työt parin viikon päästä alkaa niin pakko ryhdistäytyä syömisissä. En haluaisi yli 10kg. Tämä on tosin eka raskaus että saas nähdä kuinka käy.

Tuota liikunnasta, mä oon yrittänyt käydä tässä pari kertaa viikossa salilla ja yritän saada sen jatkumaan niin pitkälle kuin vointi antaa myöden.
 
Mä yritän kans pitää painon nousun mahdollisimman pienenä. Töihin tulee yleensä pyöräiltyä, joten siinä saa hyötyliikuntaa edes vähän päivittäin. Salilla on myös yrittänyt käydä pari kertaa viikossa. Eilen oli niin paha olo, että ei voinut kyllä kuvitellakaan tekevänsä muuta kun pitelevänsä sohvaa paikallaan. Yleensä mulle maistuu herkut vähän liiankin hyvin, mutta nyt tää kuvotus on kyllä vienyt kaikki mieliteot makeiden syömisten osalta.
 
Hitto pitiki käydä eilen illalla puntarilla, vaaka näytti melkeen kilon enemmän mitä olin sillon ku lähdin esikoista synnyttään.. :arghh::wtf:
 
Mä en oo uskaltautunut vaa'alle vielä ollenkaan. Meidän vaaka tarviis uudet patterit ennen punnitusta :wideyed:
 
Taidan tehdä samalailla ku viimeksi että työnnän puntarin piiloon ja ainoastaan neuvolassa käyn. Tuo aiheuttaa mulle niin paljon ahdistusta ku koko ajan käyn ja muutenki taustalla 30kilon pudotus ja siitä alkanut ahmimis/oksentelu ongelmat nii painon nousu on painajaista.
 
Mulla aamulla näytti 700g enemmän mitä 4 päivää sitten..tuon pistän kyl iha lihasnesteiden piikkiin ku nyt taas alkanu treenaa nii tottakai lihakset täynnä nestettä.. Saapaha ekassa neuvolassaki painonnousua sillä selittää. :D nyt vaa pitäs olla tosi tarkka ruokavalion suhtee ettei ala liikaa nousta...eiku pitäa alkaa salin jälkeinen ateria tekee ku just pumpilta tulin :)
 
Pullahiiri ilmoittautuu mukaan... nyt tarttis saada herkut minimiin ja painoa ei tarttis hirveesti tulla.. entisiäkin kiloja karistamatta vielä..
 
Takaisin
Top