Pohjois-Suomi

Mipsu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei vaan! Ajattelin laittaa nyt tänne tämmöisen otsikon jos täällä sattuis olemaan Pohjois-Suomen alueeltakin mammoja, niin olis kiva vaihtaa kuulumisia ja vaikka tavakin[;)]. Itsen olen Oulusta, nyt raskausviikkoja 24 ja masu on ruvennut mukavasti kasvamaan jouluherkkuja odotellessa[:D]. Kirjoitelkaa, juttukavereita ei tunnu olevan liikaa.
 
Oulusta minäkin kirjottelen, rv 23+ menollaan [:)] Onkohan täällä Oulussa muuten jotaki mammakahvilatoimintaa tms.? Olisi minustakin mukava saada uusia tuttuja muista mammoista.
 
Heipähei!
Täällä myös Oululainen tuleva mamma [:D] RV 28 pyörähti käyntiin tänään, ja huhtikuuta innolla odotellessa [:)]
 
Moi vaan kaikki Oulun mammat![:D] En tiedä onko täällä Oulussa mammakahvilatoimintaa..,Minuakin kovasti kiinnostaisi sellainen, olisi tosi mukava jutella muiden mammojen kanssa. Hui, sehän on kohta jo huhtikuu..jaiks![:)] Mulla nyt RV 27+4. Huomasin just että tää mun maha on jo aika valtava, vaikka aluksi tuntui ettei se millään kasva. Piti käydä ihan äitiyshousuja ostamssa. Vauvan liikkeet tuntuvat jo tosi selkeästi ja välillä on kovia kipuja nivusissa/alavatsassa, muuten on mennyt tosi hyvin. Mitäs teille muille kuuluu?
 
meillä rv.27+2 tänään..[:)] liikkeet joo tulee jo tosi selvästi ja välillä oikein muljahtelee ku kääntyilee [:)] kävin toissapäivänä äippäpolilla ku mulla todettiin se raskauden ajan diabetes nii samalla otettiin ultra nii sano et se on perätilassa ja painunu jo todella alas..mutta toivottavasti ei vielä kuitenkaan kiinnittyny.. ootteko te mammat mistä päin oulua? me muuttettiin tähän tuiraan isompaan melkeinpä heti ku saatiin tietää et pikkunen tulossa [:)]
 
Toivottavasti sussukalla menee kaikki kuitenkin hyvin. Me asustellaan täällä Metsokankaalla. Joko te ootte hankkineet kaikenlaista vauvalle? Minä sain kaverilta paljon vaatteita ja myöhemmin saan vaunut ja pinnasängyn, tietenkin maksetaan niistä. Onhan tuota tullut kaupoistakin jotain vaatetta ostettua. Eilen ostin yhdet pienet sukkahousut, tuttipullon ja tutteja..[;)]
 
Moikka vaan!

Toivottavasti Sussukalla menee kaikki kuitenkin hyvin, ja vauva pysyy masussa vielä tarvittavan ajan :) Meillä on tällä hetkellä menossa 29+1, ja maha on kasvanut aivan valtavasti vähän ajan sisällä :) Äitiyshousuja on tullut hankittua jo parit, ja ne jalassa on huomattavasti helpompi ja parempi liikkua kuin normihousuilla :) Stockmannin yläkerrassa on äitiysvaateliike Jasmin(?) jota suosittelen lämpimästi. Myyvät siellä todella laadukkaita ja hyvän näköisiä mammavaatteita :)

Me asustellaan mieheni Karjasillalla kaksiossa, saa nähdä missä vaiheessa käy pieneksi tämä asunto. Tähän mennessä ollaan hankittu Brion yhdistelmävaunut, auton turvaistuin ja appivanhemmilta saatu "unikori" :) Seuraavana ostoslistalla on pinnasänky ja hoitopöytä :)
Vauvalle on tullut vaatteita ostettua jo aika paljon, ja koska miehen puolelta ensimmäinen lapsenlapsi, niin sieltä tulee myös paljon vaatteita. Tutteja ja tuttipulloja pitäisi alkaa pikkuhiljaa ostelemaan, niitä kuitenkin tarvii useammat :)

Onko kenellekkään tullut vielä päätöstä äitiyspäivärahasta, tai onko kukaan saanut vielä äitiyspakettia?
 
puokkarilla asustellaan ja viikkoja 29+5.
noista kahvittelutapaamisista tuli mieleen että mikä estää meitä järjestämästä ihan omia tapaamisia tällä porukalla.oilis tosiaan mukava jutella muiden"samassa tilassa"olevien äiskien kanssa[:D][:D][:D]
 
Totta lovebaby, voitais hyvinkin järjestää tapaamisia tällä porukalla, käytäis vaikka jossain kahvilla.[;)] Ootteko te muut vielä töissä? Minä oon ihan kotosalla, kun oon syksystä asti ollut työttömänä, eipäs tässä kohta enää pitkään aikaa töihin ehdikkään. Siksipä pitäisikin käydä välillä "tuulettumassa", ettei tuu ihan mökkihöperöksi.[:D]
 
Moikka vaan!


Kahvittelut kuulostaa tosiaan hyvältä![:D] Mää oon vielä töissä, taino, sairaslomalla selän takia vielä tämän viikon.. Perjantaina on sitten taas neuvola ja katsotaan jatkoa että pystyykö palaamaan töihin vai pitääkö lepäillä äippäloman alkuun.
 
joo,meillä tuli sitten paripäivää takaperin 30rv täyteen[:)].alku ultrissa oli tosiaan hieman"kiistelyä" tuosta la:sta:30.3...1.4...mutta tuohon 30.3 sitten päädyttiin.ei se varmaan niin päivänpäälle ole[;)].

kaikki on jo vauvalle hommattu.ainoastaan vaunut ja turvakaukalo ollaan ostettu,nekin käytettyinä yht.200e.on se vaan niin kiva kun on sisko,äiti+ystäviä jotka kilpaa keräilee kaikkee kivaa meän pikkuiselle[:D].

äippäpakkaus tuli "joululahjaksi"22.12-09,mutta iätiysrahapäätöstä saikin sitte odotella ihan urakalla.viikko sitten oli päätös viimein tehty(ei ymmärrä mikä siellä KELA:lla kestää noitten päätösten kans...).

sokerirasituksessa kävin eilen,kaikki arvot erinomaisia eili ei huolenhäivää sillä saralla[:)]
ei se rasitus mun mielestä ollut yhtään vastenmielinen tai inhottava kokemus..

onko täällä muita jotka on käynyt äitipolillla?
muuten siellä on todella osaava ja asiallinen henkilökunta mutta eräs kätilö saa mut näkemään punaista omalla asennevammallaan ja tylyydellään.tämä henkilö ei kyllä millään tavalla edes yritä tehä siellä asiomisesta miellyttävää kokemusta.ARGGGHHHH!!!
pääasiahan tuossa käynnissä oli tietenkin tieto siittä että vauvalla on kaikki hyvin.poika kasvaa tasan keskikäyrällä kaikkien mittojen suhteen[:)][:)][:)].

noista tapaamisista sen veran että jos jokainen pistäs jotain infoa että missäpässä viikkoa, ja suunnilleen missävaiheessa päivää ois mahollista päästä kahvittelemaan...
...alkaa olemaan jo kaikilla senverran viikkoja takana että kohta päästään yhdessä jännittämäään,kenelle tulee lähtö ensimmäisenä[:D][:D]
 
Hellouta! No nyt ois sitten viimeinkin tullut äitiyspakkaus postiin. Ei olla vielä haettu sitä, mutta jospas tänään sais aikaiseksi.[:D]
Kelalla tosiaankin kestää aina noitten päätösten kans ja sitten jos ite pitää sinne jotain toimittaa niin ei paljoa aikaa annneta.[>:]
Mitähän sitä tänään keksis puuhaa, kun eilinen meni ihan vaan leffoja katellessa, ei oikein muutakaan jaksanut tehä. Nyt taas vois olla energiaa tehä jotain hyödyllistäkin...[;)] Niistä tapaamisista: mulle sopii melkein milloin vaan, kun enimmäkseen täällä kotona vaan oon. Ilmoitelkaa te muut jotain ajankohtia.[;)]
 
Meille tuli eilen äippäpakkaus, ja se oli yllättävänkin posittivinen ylläri! Paketissa oli suurin osa vaatteista todella sieviä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta [:D] Mullekkin kyllä passaa tapaaminen milloin vain, sillä lääkäri laittoi sairasloman kestämään äitiysloman alkuun saakka. Nyt odotellaan että saadaan äippäpolilta aika ultraan, SF-mitta on junnannut kuukauden samoissa lukemissa, ja nyt lääkäri sai vielä pienemmän lukeman [:(] 
 
NENNU1986:mulla kans sf-mitta sahaillut miten sattuu ja kasvu muutenkin ollut tosi hidasta(rv32+6:28cm).ätipolilla oon käynyt muista syistä ultrissa melkeen alusta asti.viimeksi rv29+6,jolloin kaikki vauvasta otetut mitat asettu tasan keskikäyrälle ja muutenkin kaikki näytti olevan vallan mainiosti[:)]mutta mikäs siinä,kyllä mulle sopii että pääsen kurkkaan vauvaa vähä useeemmin tuonne massun kätköihin[:D].

viime neuvolakerrasta jäi hiukan huono tunne kytemään.terkka on kyllä tosi mukava,osaava ja työlleen omistautunut MUTTA nyt ekaakertaa rupes tunnusteleen vauvan asentoo tuosta mahanpäältä ja oli kyllä niin kovakouraista toimintaa että kävi tosissaan kipeetä ja tuntu NIIIIIN inhottavalta(teki mieli kysyä että:ootko nyt ihan varma että tiedät mitä teet?ootko varma ettei se mun vauva mee rikki tommosesta?...no kärsin sitte sen toimenpiteen hiljaa siinä maaten kuitenki...[&:]).nyt on sitte sen jälkeen ruvennut tuleen harkkasuppareita joka ilta ja välillä päivisinkin.mene ja tiedä oliko tuo pelkkää sattumaa vai johtuuko oikeeti tuostaa "käsittelystä"nuo supistelut.

VAUVAKUTSUT oli järkätty ystävänpäivänä ylläriksi mulle[:D]eipä oo ennen kukaan osannu mua hämätä noin tehokkaasti,en nimittäin osannut aavistaa yhtään että jotain on tekeillä(yleensä oon melko hyvä aavisteleen kaikenlaista..)ja kun siinä oli mukana vielä ihmisiä joita nään päivittäin...ois mun pitäny jostain aavistaa.mutta niin täydellisen ihana ylläri kun vaan ajatella saattaa <3<3<3

rv34
 
helou helou..onpa siitä kauan ku tänne viimeks käyny kirjotteleen [:)] mä en ole vieläkään saanu sitä äitiysraha päätöstä..ketuttaa ku äippäloma alkaa 8 päivä ja ei ole yhtään tietoa paljo tulee..äitiyspakkaus tuli kyllä tosi nopeesti..kolme päivää sen jälkee ku se oli tilattu..muutenki tuon kelan kans saa taistella asiasta ku asiasta. jäin tosiaan saikulle tossa alku viikosta ku alko olla melko muumi olo ja ei taipunu töissä enää tarvittaviin asentoihin [:D] siis siivoja kun oon [:D] mites teillä muilla on sujunu?
 
Hei! Todellakin kelan kans saa taistella, oon nimittäin joutunut viimeaikoina taisteleen, kun mun miehen tulot vaikuttavat mun tukiin ja kela on nyt perimässä minulta takaisin sitä tukea[>:]...olen siis ollut työttömänä. Mulla olo on ollut hyvä, eikä mitään ongelmia vielä ole ollut, että sen puolesta ois voinut olla vaikka töissäkin[;)]. Mutta kyllähän muumiolo alkaa pikkuhiljaa tulemaan, eikä esim. autosta pääse helposti ylös. Ootteko te muut käyneet perhevalmennuksessa? Millaisia kokemuksia teillä on?
 
noista valmennuksista..kröhöm..[:)] tarkotus oli joo käydä mutta mutta..ihan ensiksi..hukkasin sen lapun ja sain sit neuvolan tättärältä uude ja eka käynti ois ollu seuraavana päivänä enkä sit muistanu sitä[:)] eli ei olla käyty..kai se sieltä ulos tulee ilman valmennuksiaki..toivottavasti [:D]
 
Heippa mammat!

Täälläkin alkaa olla jo muumi-olo, 35 viikkoa pätkähti täyteen tänään! Äitiysloma alkoi eilen, mutta eipä se mitenkään erikoiselta tuntunut, sillä oon ollut tän vuoden puolella ainoastaan kaks päivää töissä ton selän takia [&:] Me käytiin parissa perhevalmennuksessa joissa kerrottiin synnytyksestä ja vauvan hoidosta. Olivat meiän mielestä aika turhia, enemmän semmosia missä yritettiin patistaa tutustumaan muihin "samassa tilassa oleviin" kuin mitä esim. pelkojen lieventämiseen. Päätettiinkin jättää viimeinen "arjen romantiikkaa" kerta väliin, mikä oli ihan hyvä, sillä saatiin postitse sitten kaikki materiaali mitä siellä oltiin käsitelty, ja mies totes vaan että hällä ois hajonnu pää sinne [:D][:D]

Onko muille tehty synnytystapa-arviota vielä? Meiän piti käyä seuraamassa vauvan kasvua OYSissa pari kertaa, ja viimeisellä kerralla lääkäri teki sisätutkimuksen, ja tarkasti samalla lantion. Vauvan painoksi ultran perusteella laskettiin 2400g, mutta kun se lääkäri kokeili mahan päältä, niin se sanoi että  2100g on lähempänä oikeaa arviota. Meinas että 3000g on aika lähellä sitten synnytyspainoa [:)] Mulla on kuulema "hyvän mallinen" lantio, kun nauroin sille lääkärille että ollaan miehen kanssa oltu lähemmäs 4kg syntyessä, ja mies vähän reilutkin että keneen siitä niin pieni on tulossa [:D] Lääkäri sano että ei mun lantiolla pitäs olla ongelmia vaikka ois yli neljän kilon [:D][:D]  Oli paikatkin jo pehmentyny, ja auennutkin sentin [:-] kysyin sitten tietenkin että onko se vaarallista, niin lääkäri sanoi että viikot on sen verran hyvät että jos vauva päättää tulla nyt, niin sen annetaan tulla ilman mitään hidasteluja. Sanoi myös samaan hengenvetoon että joillakin on tässä vaiheessa jo useamman sentin auki, ja vauvat syntyy silti vasta lasketun ajan jälkeen, eli ei vielä tarvi panikoida [:D]
 
heissan vain. meillä on 26.3 käynti äippäpolilla joten siellä kait on sitten se synnytystapa arvio ku sanovat että lääkärikin kokeilee..alunperin käynti on sen diabeteksen takia..neuvolassa täti kokeili mahan päältä ja sano et ei ole tulossa isoa lasta mutta en jotenki luota siihen yhtää ku se on niin semmonen [:D] viimekski ku oli neuvola nii sit ku se anto uuden ajan nii se on vasta 13.4 eli siin on yli kuukauden väli vaikka niiden pitäis tihentyä eikä venyä niiden välien..sit tuntu et sil on jonku muun tiedot auki siin koneel ku se sano et huhti toukokuun välissä aletaan sit kattoo jos tihennettäis niitä käyntejä..mä sanoin et helvetti sehän huhtikuun lopulla käynnistetään jos se ei ole syntyny..hitto mikä matami..tekis mieli varata yksityiseltä ihan perus tarkistus et saa tietää et varmasti kaikki on kunnossa..hemoglobiinia multa ei ole mitattu viikon 20 jälkeen ollenkaa.. sori taas tuli omaa napaa [:D]
 
mites teillä muilla jokos te alatte olla valmista kauraa masunne kanssa?? mä oon niiiiiin valmis jo lähtee synnyttää ku tuntuu et ku kaupassa käy ja lähtee nousee portaita (asutaan kolmannessa kerroksessa eikä hissiä) nii se on niinku juoksis maratoonin ku pääsee ylös..hävettää jos joku sattuu tulee vastaa ku läähättää niinku ajokoira..[:)]
 
Takaisin
Top