Pohjois-Suomi

Heissan vaanki!

Meillä on vähän samanlaiset tuntemukset meidän neuvolatädistä... Taisiis se on hirmu mukava, semmonen "isöäiti"-oloinen täti, mutta ku joka kerta pitää samat asiat selittää sille uudestaan ja uudestaan. Viimesimmällä käynnillä en jaksanu ees selittää, vaan sanoin että eiköhän ne äippäpolilla kato ku sinne on kerta perjantaina aika[:)] Meillä on siis vaihtunut tää neuvolatäti sillain, että alkuvuoteen asti oli sama tosi mukava nainen, ja sitten tuli sillain että tää mummo oli välillä ja taas se nuorempi nainen välillä, ja nyt on sitte ollu vaan tää vanhempi nainen. Tuntuu ettei se viitti lukea niitä tietoja yhtään siitä koneelta, ja yrittää aina pelotella kun sf-mitta ja mahan ympärys ei mee ihan sen keskikäyrän mukaan... Esimerkiksi viime perjantaina OYSissa mitattiin vauvan koko ja kaikki napanuoran virtaukset, ja sanottiin että vauva voi hyvin ja kasvaa tasaisesti omaa käyräänsä, niin eiköhän tää neuvolatäti sanonu keskiviikkona että hän saa nyt paljon pienemmän mahanympärysmitan ku viime viikolla, paino ei oo noussu eikä sf-mittakaan kasvanu niin ei muuta ku uutta lähetettä äitiyspolille... ja olin varmaan 5min aiemmin sanonu sille että perjantaiksi annettiin jo uusi aika, eli niin hyvin se taas kuunteli. OYSissa ne kaikki kätilöt ja lääkärit on ollu tosi mukavia! Ei jännitä synnyttäminen niinkään paljoa kun on joutunut nyt muutenkin lamppaamaan siellä ja vähän päässyt näkemään millasia ihmisiä siellä on töissä [:)]

Laskettuun aikaan ois kaksi viikkoa ja kaksi päivää... HUI! mutta oon kyllä jo niin kypsä tän mahan kans, ja toivon että ne perjantaina ottas tän vauvan pois tuolta [:D]
 
mun ei onneks ole tarvinu käydä äippäpolilla ku sen yhen kerran ja nyt sit tulee toinen kerta ens viikolla.mut oishan se tietty kiva käydä useemminki ku siellä aina ultraavat ja tekevät kaikkia jännää [:D] paitsi on mun tietty pitäny parin viikon välein soittaa sinne nuita sokeriarvoja jotka onneks on pysyny aisoissa et ei ole ku kerran pompannu yli sallitun..ja seki tais olla silleen et kerkesin juoda kupin teetä aamulla ennen ku muistin mitata[:)] 
päivät tuntuu aivan järkyttävän pitkiltä ku ei jaksa mitään tehä vaikka pitäis ja sit ku teet nii tuntuu et on tehny kuukauden työt kerralla ku vetää nii väsyksi..joo mä meinasin kans kysellä sitte siellä äippäpolilla et millä mallilla siellä on paikat ja jos jotain vähänkää lupaavaa on nii kysyn et voisko ne yrittää jotenki venyttää..tai mitä ne nyt tekee et se vauhittuis se touhu..kaverille ne oli jotai sorkkinu alakertaa et lähtee nopeemmin aukee ja synnytys käynnistyy..vähänkö ois jännä saada sitte samalla reissulla lapsi mukaan [:D] meillä mies oli viime neuvolassa mukana ja se tajus sillon et  siihen on oikeesti enää vajaa kuukaus ku se tulee..tai tietty pitäs varautua siihen et menee sen pari viikkoa yli mutta en taho ajatella sitä niin ku sitte se tuntuu niin tuskasen pitkältä ajalta taas[:D] hitto meillä pitäis vielä keretä jostain vaunut käydä hommaa..ne vaan tahtoo olla niin kalliita..tietty ne kerkeäis ostaa sittenki ku vauva on jo tullu mut jotenki tuntuis kivemmalta lähteä synnyttään ku tietää et kaikki ois sitte valmiina ku tulee kotiin..mies vaan on nii saamaton noiden asioiden kans et ei sitä taho saada liikkeelle ku pitäis jotain lähteä hakemaan..punkanki ku hain nii jouduin pyytään kaverin mukaan ku mies oli kuulemma nii väsyny..[:@] 
 
Mulla epäiltiin ensin että vauva on tosi paljon pienempi mitä sen pitäs olla, niin sen takia joutuin käymään pari kertaa äitiyspolilla, ja nyt sitten sappiarvot oli koholla niin sen takia oon nyt seurannassa. Neljäs kerta tulee perjantaina [:D] Onhan tuo aina tietty kiva tietää mitä tuolla alhaalla tapahtuu [:)] Viimeksi oli jo kohdunkaula lyhentyny 1cm pituiseksi, ja paikatkin sormelle auki [:)] nyt jännääkin mitä huomenna sanovat! Soittelin itse asiassa hetki sitten äippäpolille, kun ihoa kutisee niin paljon että ei pysty nukkumaan [&:][:@] Sappiarvot oli palannut normaaliksi eilisen labran perusteella, joten huomenna lääkäri katsoo mitä voi hommalle tehä [:)]

Nyt otat sussukka miestäs nenästä kiinni ja sanot että lähetään vaunukaupoille [:D] On se paljon mukavampi käydä ennen vauvan syntymää hankkimassa ne niin ei tarvi stressata [:)] Kannattaa myös katsoa babystyle.fi sivulta käytettyjä, siellä on niitä aika hyvin, ja suuri osa oulun alueella[:)] Me hankittiin vaunut jo ennen joulua, kun olivat hyvässä tarjouksessa. Sanoinkin kyllä sillon miehelle että kaikki mitä voidaan hankitaan valmiiksi, ettei tarvi sitten miehellä lähteä kahden vaippahousun kanssa kaupungille [:D] Se että vauva pitäs ottaa mukaan on vielä ihan ok, mutta kun jälkivuodon kanssa voi olla vähän ikävämpi hirveästi julkisilla paikoilla liikkua [:D]
 
mulla on kans kutissu ihoa varsinki öisin..mutta eikö se raskaushepatoosi vai mikä se oli nii oo jotenki et jalkapohjia ja kämmeniä pitäs kutittaa..mulla kutisee jalat pohkeista ja reisistä..ja selkää aivan mielettömästi..tietty just semmosia paikkoja mihin ei ite yllä ja taivu [:D] mä en oo ees tienny et babystylen sivuilla on käytettyjä vaunuja..pitää lähtä melkeinpä heti katteleen ja sitte vaa sanoa ukolle ku tulee kotiin et tollaset meille heti nyt kiitos [:D] tekis mieli lähtä kävelylle mutta ei oikein innosta ku tietää et paikat tulee kipeäks ja sitte ei jaksa enää tehä ihan mitään..
 
siis joo, yleensä se on kämmenet ja jalkapohjat... ite joutuin oikeen kinuaan että ottasivat verikokeet, kun mulla on vielä atopinen iho niin se kutittaa muutenkin. tuli sillon vaan semmonen olo että nyt ei oo ihan normaalia allergiakutinaa, ja sanoin sitten neuvolassa että muuten kutisee paljon, kämmeniä ja jalkoja vähän (vaikka näitä ei edes kutissut) ja silti oli sitten sappiarvot koholla ja seuraavana päivänä heti aamusta äippäpolin päivystykseen. Siellä sitten sanovatkin että se on yleensä jalkapohjat ja kämmenet jotka kutiaa, mutta kaikki on aika yksilöllistä. Eli kannattaa kinuta ittensä sinne labraan, tai ainakin kertoa kutinasta siellä äitiyspolilla. Tietävät siellä ainakin miten asiat oikeasti voi olla. Meillä kun tää neuvolatäti (nimenomaan tää vanhempi tapaus) oli sitä mieltä ettei raskaushepatoosia voi olla jos kämmeniä/jalkapohjia ei kutise.  
 
ahaa no pitääpä itelläki muistaa mainita sitte siellä äippöpolilla siitä jos ei sitte ennen sitä kerkeä pahentua..tosi inhottava pyöriä sängyssä ku toinen jo nukkuu ja itellä tuntuu että jotai kirppuja juoksee pitkin kroppaa ja pitäs yrittää kuiten olla suht rauhallisesti ettei herätä toista ku aikanen herätys tiedossa [:D] nii ja hyi mulla on yleensä (ennen raskautta) suht hyvässä kunnossa iho ja nyt on ku miina kenttä naama täynnä näppyjä..neuvolassa sano et johtuu hormooneista..tosi inhottava ku oon vielä tosi laiska meikkailee nii hävettää lähteä ihmisten ilmoille ku naama näyttää niinku ois pommi räjäytetty siihen [:'(]  no mut tästä ku selviää ja niistä jälki hormooni hyökkäyksistä nii sitte saa olla hyvillä mielin..kävinki jo kattelee niitä babystylen sivuja ja löysinki yhet TOSI halvat mutta harmittaa ku ei nähny heti kuvia..laitoin kuitenki mailia et jos sais kuvia mutta ei malttais oottaa et se vastaa [:D] en yhtää kärsimätön ole tai mitään [:)] yritin mä googlettaa kuvahaulla saman merkkisiä mut epäilen et on aika paljon vanhemmat ku mitä sieltä googlesta tuli ku niillä vaunuilla oli hintaa vaan 50..
 
Takaisin
Top