Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda kivut helpotti onneksi yön aikana :) Jotain tuikkimista on ollu kyljessä, mutta se tuntuu itelle nyt ”normaalilta”. Toivottavasti saat ajan, tsemppiä! :smug:

ON: Tuliki jo tänään postissa se ivf-hoitosuunnitelma. Siinä onki lyhyt kaava, en nyt enää tiiä mistä sain sen käsityksen et ois pitkä :wideyed: Helmikuussa viikolla 6 pitää soittaa ivf-hoitajalle kun menkat alkaa ja kp2 saa alkaa pistelee Gonalia. Mietin vaan, että mitä jos ne menkat ei oo lähelläkää tuota viikkoa 6? Mulla jos pysyy kierto 25 päiväsenä, niin osuu kyllä just viikoille 6-7, mutta entä jos.. ?
 
Triana, varmasti järjestyy vaikka sattuisikin niin, että kiertosi muuttuisi. Varmaan jos esim edeltävä kierto alkaisikin huomattavasti aiemmin tai myöhemmin niin soittoa vaan sinne polille. Lääkkeethän pystyt itse varaamaan ajoissa edellistä kiertoasi seuraamalla :) Hienoa, että teilläkin suunnitelmat jo selkiytyy hoitojen osalta ja että tuota sinun endoepäilyä on nyt saatu vahvistettua, vaikkei tokikaan itse vaivaa kenellekkään toivoisi...

Elisendan naikkari-puhelun kuulumisia jännäilen ja pidän peukkuja, että saisitte ajan jo sinne!! Ihmettelen kyllä suuresti, jos et bmi 32 takia pääse eteenpäin. Itselläni sama bmi, ja ei ole ole estänyt meitä etenemästä hoidoissa..

Täällä toista ivf-hoitoa aloitellaan ensi viikolla. Tällä kertaa pitkä kaava, eli sumutteilla (Synarela) ensin sammutellaan oma hormonitoiminta. Jännitystä on kyllä ilmassa!

Tsemppiä kaikille ketjuun, toivottavasti saataisi tänne plussia pian :)
 
Triana, Vautsi että hoitosuunnitelma tuli jo :happy: ihanaa! Ja niin jännää odotella helmikuuhun, jospa nää kuukaudet hurahtaisi nopeasti :happy: mäkin soitteisin polille jos tammikuussa vaikuttaa siltä, ettei uus kierto ala viikolla 6. Luulis että niissä on hiukan joustovaraa, kun eipä sitä koskaan tiedä venyykö vai aikaistuuko kierrot. Onneks sulla pahimmat kivut meni ohi, toivotaan että pysyisivät siedettävinä!

Kissankulta, missä te olittekaan hoidoissa? En saanut vielä aikaa varattua, olin ihan unohtanut että naikkarilla sit hoitaja soittaa myöhemmin takaisin ja varaa aikaa tms. Sitä puhelua odotellessa :) Tsemppiä IVF:n! Kuinkas monta päivää tuota Synarelaa käytetään?
 
Siis plääh sanon minä. Nyt soitti naikkarilta hoitaja.. Mä en meinannu saada mitään selvää mitä se puhui, kun kuulu ihan kauhee kälätys taustalta. Ja se ei ymmärtänyt että yritin varata aikaa lääkärille vaikka kuin koitin selittää tilannetta. Se luuli ettei me haluta hoitoihin ollenkaan, vaikka en sanonu mitään sen suuntasta :dead: no, se laittoi lääkärin soittoajan ens tiistaiks, eikä se kommentoinu mitenkään kun sanoin etten välttämättä pääse puhelimeen.. ottaa niin päähän.. mitä hittoa mä sille lääkärillekin sanon kun se soittaa, jos ees pääsen puhelimeen sillon :inpain: tuli taas sellanen fiilis, ettei me tätä menoo saada sitä vauvaa ikinä..
 
Kissankulta joo niin ajattelin, että täytyy soittaa sitten tammikuussa jo sinne, jos näyttää ettei kierto osu kohdilleen :) Apteekista kysyinkin jo muita juttuja hakieassa, että kuinka paljo aiemmin lääkkeet pitää tilata, sekin vissiin vähän vaihtelee, kun vissiin ainakin Orionilla on ollu toimitusvaikeuksia. Tsemppiä hoitoon, kunpa se pitkä kaava ois teille hyvä! :happy:

Elisenda tuossa kun kalenterista tarkemmin laskeskelin, niin eihän tässä oo ku 15 viikkoa aikaa ja siihen mahtuu vaan 4 kiertoa, silleen ajateltuna tuntuu lyhyemmältä :grin Voi ei, onpa sulle sattunu sekava tapaus! Toivottavasti pystyt vastaamaan kun puhelu tulee. Jos kerrot lääkärille samat asiat, mitä nyt yritit kertoa hoitajalle? Se luultavasti tarkemmin kuuntelee ja ymmärtää.

ON: Nyt alko jo etukäteen stressaamaan, kun meen ens viikolla työhaastatteluun paikkaan, jossa on sesonki kiireisimmillään just sillon hiihtolomaviikoilla (vkot 6-10?). Niin en nyt yhtään tiedä, että kannattaako jo mainita tulevista hoidoista, ne kuitenki tulis paljo vaikuttamaan työskentelyyn ainakin parin viikon ajan tuolloin. Tuntus vaan jotenki törkeeltä olla kertomatta. Pitääki ihmisellä olla tämmönem stressipallo joka murehtii aina kaikesta :arghh:

Sitte tajusin, että eikö tässä vielä normaalisti pitäs olla joku ivf-suunnittelukäynti? Nuista papereista päätellen ei oo semmosta, kehotettiin vaan varaamaan pistosohjauskäynti, jos semmosta tarvii.. Mutta en kai mä nyt lähe 220km päähän pelkkää pistämistä opettelemaan :shifty:
 
Triana (ja muut endon kanssa kamppailevat): mulla oli kans kipua rakossa kun se oli täynnä, virtsankarkailua ja kipuja milloin missäkin ennen laparoskopiaa. Mulla siis endo todetiin siinä. Sen jälkeen kun poltettiin pesäkkeitä alkoi ne kivut kans helpottaan. Kaverilla, jolla on paha endo ja paljon kiinnikkeitä, on kans kylkikipua ja kipua rinnan kohdalla, eli jos pesäkkeet tai kiinnikkeet painaa johonkin tiettyyn hermoon, niin saattaa säteilyttää kipua mihin vaan. Toinen mikä on tullut nyt eteen tässä vuosien varrella on, että usein niillä kenellä on endo, saattaa olla myös ärtynyt paksusuoli. Mulla siihen älyttömään suolistokipuun (joka siis säteili myös ihan mihin sattuu) auttoi fodmap- ruokavalio ja gluteeniton (kaura menee ja pitää vatsan kunnossa). Eli suosittelen kokeilemaan myös sitä. Suoliston rauhottuminen yleensä auttaa varsinkin jos on kohtu tai munasarjat lähellä suolta.

Ei voi muuta sanoa kuin tsemppiä kaikille kipujen kanssa elämiseen, se on aivan hemmetin hanurista!

ON: Mulla näytti eilen raskaustesti plussaa (takana siis kaksi peräkkäistä keskenmenoa ilman onnistunutta raskautta) ja dpo on vasta 10. Erittäin suuri mahdollisuus siis edelleen, että on kemiallinen tai menee ihan alkuvaiheessa kesken kun tuo kiinnittyminen on ilmeisesti ollut ongelmana, mutta katsotaan nyt... Ei pidä toki vielä heittää kirvestä kaivoon. :)
 
Triana: vaikka se inhottavalta tuntuukin niin suosittelen sanomaan etukäteen. Säästyt itse monelta stressitilanteelta :Heartred niin Mä tein ja sain työnantajalta ison tuen tähän koko prosessiin.
 
LaraS tottahan toki, pyynnöstä :D Aika haamuhan toi vielä on...

Ja kiitos Hirvi! :happy:

Katsotaan nyt kuinka pitkälle tämän kanssa päästään... :)
 

Liitteet

  • IMG_20171024_211037_01.jpg
    IMG_20171024_211037_01.jpg
    887.9 KB · Katsottu: 119
Elisenda, voi harmi, että hoitajan kanssa oli epäselvyyksiä! Jospa pystyisit lääkärille vastaamaan ja hän tosiaan kuuntelisi paremmin asiasi. Meillä ivf-hoidot tehdään Kuopiossa KYS:llä. Toi Synarela tulee olemaan ensin pari viikkoa käytössä itsekseen ja sit jatkuu kevyemmällä annoksella vielä pistosten rinnalla. Silloin se toimii samalla jarruna, eikä sitä varten tarvii erillisiä piikkejä.

Triana, omatunnollahan näissä on pelattava, kyllähän nuo työhön vaikuttaa väkisinkin, kun käyntejä tulee useita muutaman viikon ajalle. Teilläkin vielä tuota kuljettavaa matkaa.. Minäkin esimiehelleni jouduin asian kertomaan ja hermoilin sitä etukäteen aikaa paljon, mutta onnekseni vastaanotto oli myötätuntoinen. Tuota pistosopetusta kannattaa kysyä, että saisitko lähempää. Minä olen sen saanut aina paikallisesti, mutta toki varmaan riippuu siitä minkä verran hoitajat on olleet tekemisissä noiden lääkkeiden kanssa. Myös pistovälineet olen saanut siis opetuksen yhteydessä sairaalalta (neuloja, pistoskynän, puhdistulappuja, kuvalliset ohjeet ja neulasäiliön).
 
Triana, mä varmaan kyl sanoisin tossa tilanteessa etukäteen että hoidot on tulossa, jotenkin ahdistais enempi jos joutuis sitten sanomaan kun on jo töissä.. Hankalia juttuja!

Pyaping, onnea ja tarrasukkia pikkuiselle :happy:

Kissankulta, okei, meneehän siinä sitten hetki että pelkkää synarelaa sumutellaan!

ON: Vaihdoin nyt kuitenkin sen lääkärin soittoajan, kun vaikka pystyisinkin vastaamaan töissä, niin en kyllä halua että kaikki työkaverit kuulee mitä puhun.. Menee reilun kuukauden päähän, mut saan toivottua vielä vapaapäivän sit siihen. Mielenkiinnolla odotan mihin asti menee sit se käyntiaika..
 
Omaa napaa:

Kävin tänään siellä kystakontrollissa, kysta oli itestään poistunu ja molemmat munasarjat oli kauniit ja hedelmällisen näköiset. Oikeessa munasarjassa näky luultavasti keltarauhanen joten sieltä ovuloinu tässä kierrossa. Kohdun limakalvo taas hyvin paksu, kuulemma tosi terveen ja vastaanottavaisen näkönen.

Gyne totes, että koska mies on kuitenki hedelmöittäny mun munasolun jo kaks kertaa, niin ongelma saattaa olla sit tukossa olevat munajohtimet, aukkariin pitäis siis varata aika. Eli edelliset keskeytyneet raskaudet voi olla ollu kohdunulkoisia, jotka on itestään kuitenki poistunu. Jos asia on näin, niin sit alotetaan ivf :) kiva että alkaa asiat rullaamaan! Luultavasti tässä pian käydään loput tarvittavat labrat, aukkariin varaan yksityiselle ajan kans vielä tän vuoden puolella. Jos johtimet tukossa, niin ruvetaan kattelemaan alkuvuodesta sitä IVF:ää :)

Jotenkin tosi helpottunu olo että mitään muuta ei oo vialla, ja gyne sano että ivf mun kohdulla onnistuu varmasti tosi helposti sit, ja kun munasarjatkin oli niin hedelmällisen näköset niin varmasti saa hyvin munasoluja! Parhassa tapauksessa siis ens vuonna voidaan jo saada pikkunen :)

Ultrassa jäi tippa verta laitteeseen, joten vuoto vissiin alkamassa. Ei kuitenkaan alkanu vielä, mutta eiköhän se kohta! Endoo ei löydetty myöskään, sekin tutkittiin. Kaiken kaikkiaan hyvä fiilis tulevasta! :Heartpink

Deb kp32/32
 
Muokattu viimeksi:
Deb, tuo on niin kiva tunne kun asiat lähtee rullaamaan! Toivottavasti saatte ensi vuonna pikkuisen. :)

Elisenda, käsittämätöntä sekoilua toi lääkärijuttu!:eek:

Pyaping, onnea teille! Toivotaan, että pieni pysyy matkassa :Heartred

Triana, tuo on kyllä tosi hankala tilanne. Itsehän aloitin syksyllä uudessa (määräaikaisessa) työssä, enkä kertonut lapsettomuushoitoihin hakeutumisesta. Nyt juuri painin samojen ajatusten kanssa, että kertoako vaiko ei. Vaikka lapsettomuushoidot ja mahdollinen tuleva lapsi eivät saisi olla esteenä palkkaamiselle, pelkään vaan oikeasti, että mun sopimusta ei jatketa, jos tämä asia tulee ilmi. Pelkään, että työnantaja ajattelee, että tuo on kohta raskaana ja äitiyslomalla niin ei kannata uusia sopimusta. Mutta kun ei se niin mene! Voi olla, että me saadaan lapsi vasta viiden vuoden päästä, jos edes koskaan saadaan. :sad001
 
Bluebe, tervetuloa mukaan :)

Pyaping, paljon onnea! :)

Deb, mahtava juttu kun asiat selviää ja etenee :)

Elisenda, ompas ihme toimintaa naikkarilta. Harmi, kun joudut odottaa vielä kuukauden soittoaikaa. Tsemppiä :Heartred

Triana, toivottavasti kuukaudet menee nopeasti hoitoa odotellessa. Hyvä kuitenkin, kun suunnitelmat on valmiina :)

Kissankulta, tsemppiä uuteen IVF hoitoon. Toivottavasti tämä pidempi kaava on parempi ja saatte monta hyvää alkiota!

ON: Sain tiistai iltana ovulaatio plussan. Soitin keskiviikkona klinikalle ja kysyin miten edetään. Päästään lauantaina siirtoon, eli meidän ensimmäinen PAS. Tehdään luonnolliseen kiertoon siis tämä ja olen, niin tyytyväinen kun onnistui heti punktion jälkeiseen kiertoon.:)
 
Ronya, tosi kiva että saitte nyt pas:in tehtyä, paljon tarrasukkia sinne!

Napailen sen verran, että nyt se vuoto alkoi kunnolla. Olin vielä erehtyny kiertopäivistä, eilen oli siis 33/29-32. Nyt kp1 :) missä vaiheessa kiertoo aukkari yleensä tehdään? Voisin varata tähän kiertoon ajan sinne.
 
Deb, aukiolotutkimus tehdään kierron alussa. :) Mulla itsellä oli muistaakseni kp5 tai kp6. Tsemppiä uuteen kiertoon!

Taisin kirjottaa vähän sekavasti edellisen viestin, mutta meidän PAS on siis vasta tulossa lauantaina eli ylihuomenna :grin Toivottavasti alkio selviää sulatuksesta :Heartred
 
Pyaping joo mulla on ollu oikeestaan aina vatsan ja suoliston kans ongelmia :meh: Ja huomannu, että välillä kun on pitäny kurinalaisempaa ruokavalioa ja jättäny tiettyjä juttuja pois, niin on helpompaa. Mutta kun kaikki ruoka on vaan niin hyvää ja varsinki just ne mitkä ei tee masulle hyvää :grin
Ja onnea plussasta, kunpa pysyisi nyt mukana! :p

Deb mulla oli aukiolotutkimus kp8. Se kai vähän riippuu menkkojen pituudestakin, ei sais olla vuotoa enää sillon ku se tehdään. Mulla kyllä oli tiputtelua/niukkaa vuotoa vielä mutta tekivät silti.

Kyllä mä haluanki kertoa hoidoista heti, tuntuu vaan jotenki oudolta alkaa ihan puskista kertomaan semmosta jos ei tuu erikseen puhetta esim. että onko jotain terveydellisiä seikkoja mitkä vaikuttaa työhön.
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä. :) Meillä on ollut kaikenlaista taas, niin ei ole ehtinyt näille foorumeille. Mutta Pyaping,onnittelut plussasta. Toivottavasti kaikki jatkuisi hyvin:Heartpink Nämä uutiset ovat aina niin ihania ja toivoa lisääviä uutisia. Toivotaan lisää tänne plussauutisia! Jännät ajat monella. Ronya: onnea huomiseen!

Meille kuuluu sellaista, että tänään kävin ultrassa (kp12) ja yllätys olikin suuri, kun lääkäri sanoi, että inssi pitäisi tehdä samantien, kun munasolu on pian irtoamassa. Yleensä ovuloin vasta joskus kp16-18. Ja joskus on mennyt pidemmällekin. Piti sitten äkkiä pistää ovitrelle ja saada mies klinikalle. Ja onnistuihan sen. Miehellä kävi pesun jälkeen melkoinen kato simpoissa, mutta kuitenkin ruiskutettiin 12milj. kaveria matkaan. Ilmeisesti se on kohtuullinen määrä? En tiedä, nyt jäi koko hommasta niin sekava olo, että saapa nähdä. Kuitenkin piinaillaan jälleen. Muuta ei voi kuin toivoa:Heartred puhuttiin myös jatkosta, että tämä vuosi mennään insseillä, kun raskaus kertaalleen alkanut niillä. Jos mitään ei tapahtu, niin helmikuussa sitten järeämmät keinot.

Tämä perjantain on aina niin mukava päivä. Mukavaa viikonloppua kaikille. :)
 
Pyaping no onhan se jo jämerä plussa! Onnea ja napakat vyöt kyytiläiselle! :happy:

Täällä kp1 ja ei kyl yhtään hetkauta. Yksityiselle aika varattu :bag: pari vk odotella.

Muutoin en uskalla jäädä kommentoimaan, :confused: kun tää mun luurin kautta ei onnistu kuitenkaan. :meh:
 
Takaisin
Top