Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Onpas paljon tullut viestejä vuorokauden sisään!

Lara, sen vaan tietää! Se vain kolahtaa kun kolahtaa :wink mekin ollaan tavattu netin kautta :wink

Mulla ei oo pcos mutta on pco -tyyppiset munasarjat. Mulle ei oo koskaan kukaan lääkäri ehdottanut metformiinia. Oon hyvin hoikka, niin siitä ei varmaan sit ole hyötyä.

Tänään eka pistospäivä. Pitkästä aikaa. Jee! Toivottavasti pistäminen menee yhtä hyvin kuin viimeksi :) mä pelkään siis neuloja, pyörryn verikokeisiin jne.. haave vaan voittaa pelot!
Eltsi kp 5/25.
 
Joo, metmorfiini ilmeisesti auttaa erityisesti ylipainoisia, koska sen pitäisi tehota insuliiniresistenssiin, jos oikein ymmärsin. :) Tsemppiä Eltsi pistelyyn, hyvin se menee! Tämä olkoon teidän kiertonne!! :)

ON: Nyt tulee verta alavatsakipujen säestämänä siihen malliin, että täällä satavarmasti kp1. Vaikkei tärppiä tullutkaan, oon tyytyväinen, että kroppa toimii Clomien avulla, eli vihdoin minäkin edes ovuloin. Toiveet oli folliultran (siellä siis kaikki ennen ovista kaikki just ku pitikin) jälkeen ehkä turhankin korkeella, vielä kun talletuksia tehtiin todella hyvin. Lääkärikin kyllä sanoi, varmasti haluten suojella pettymykseltä, että "normaalilla" (jollaiseksi meidätkin tossa kierrossa ekaa kertaa yritysaikana laskettiin) pariskunnalla on 20 %:n todennäköisyys tulla raskaaksi, vaikka yhdynnätkin osuis oikein, koska raskautumiseen vaikuttaa niin moni tekijä. Oon tainnut aiemminkin tänne kirjoittaa, että lähes kaikki mun lasta/lapsia halunneet kaverit on tulleet raskaiksi heti ekasta yrityskierrosta, joten kun niillä on ollu toi 20 % puolellaan niin täytyyhän jonkun se 80 %:kin saada itelleen. :sad001 No, ei pidä katkeroitua (helpommin sanottu ku tehty) vaan ajatella, että ennen tätä kiertoa mahdollisuudet on ollu tasan 0 mun ovuloimattomuuden takia, että onhan toi 20 jo huima parannus siihen nähden ja tosiaan hyvä, että menkat edes alko, koska ilman niitä oisin aivan paskana. Ylihuomisesta alkaen sitten taas Clomeja naamaan.
 
Frozen, tervetuloa joukkoon :) Tosi hyvä että Clomit auttaa, jospa se plussakin sieltä pian tulisi :happy: Paljonko Dextrassa maksoi pelkkä simppatesti?

Kissankulta, tsemppiä ensikäynnille :) kerkesittekö kauankin odotella että saitte ajan?

Eltsi, mahtavaa että kysta oli kadonnut ja hoidot jatkuu :happy:

LaraS, pahoittelut tädistä :sad001 Ihana asenne kyllä sun miehelläsi!

Puhvis, onnea tuplaviivoista :Heartred toivottavasti pysyy mukana loppuun asti!

ON: Taisin sittenkin päästä piinailemaan tässä kierrossa :grin luulin jomotuksista, että ovis olis ollut toissapäivänä tai eilen. No ilmeisesti vaan oli muniksen kasvujomotusta. Tänään aamulla mies kyseli että "vieläkö on p*nopäivät", ja vaikka selkä on vielä kipee niin kykeni pikaiselle peittojen heilutukselle :wink ja sit jonkun aikaa sen jälkeen jomotteli ja vihlaisi oikeelta puolelta, joten merkkasin kalenteriin tälle päivää dpo 0! Voishan sitä vielä huomenna varmistella. Mut silti en jaksa oikeen elätellä toiveita tärpistä :hungover: mä vaan jotenkin luulen, että miehen ylipaino ja lääkitys vaikuttaa simppoihin niin, ettei vaan onnistu. tietysti omanikin ylipaino tai jokin vika voi vaikuttaa, mutta koska säännölliset menkat ja selkeet ovikset ja normaalit verikokeet (ne mitä on otettu), niin täytyis olla jotain hyvin piilevää.

Elisenda kp 14/noin27
 
Elisenda, no niin, hienoa, nyt vain toivomaan tärppiä! :) Simppatesti Dextrassa oli muistaakseni n. 80 e; joka tapauksessa alle 100 e kuitenkin. Oli tosi näppärää, kun netistä pysty varaamaan ajan ja sitten vain meni paikalle, "purkitus" ja pyyntö, että soiton lisäksi (lääkäri soitti heti seuraavana päivänä) lähettää tulokset meille postitse, jotta mun gyne pystyy niitä tarkastelemaan. Mitään kummempia tarkasteluja meidän kohdalla ei tosin onneks tarvinnu tehdä, koska kaikki OK.

Tiedän stressaavani tosi aikasin, koska tää oli vasta eka Clomi-kierto, mutta onko niin, että jotkut muna- ja siittiösolut ei vain "sovi" yhteen? Eli vaikka kaikki on OK (simpat, ovulaatio, johtimet auki, verikokeet kunnossa), niin jostain syystä joidenkin ihmisten sukusolut hylkii toisiaan tms.?
 
Onpa tullut paljon taas viestejä! Ihanaa kun ketju elää :) Ja jes hyvä idea Lara S se plussanneiden ketju, toivotaan tosiaan että me kaikki sinne mahdollisimman pian päästään. Siellä ehkä helpompi puhua peloista jne kun ensinnäkin tuttua porukkaa ja toiseksi samankaltaisia kokemuksia. Oltaispa kaikki pian siellä :Heartred

Se on kyllä totta että sen oikean vain tietää. Itse tapasin mieheni ekan kerran 13 vuotiaana - ihan lapsena vielä. Silti hän oli mun ensimmäinen "poikaystävä", tekstiviestisuhde :D Elämänkokemuksen ja vuosien jälkeen löydettiin toisemme ja silloin tiesin ekan kerran kun nähtiin että noniin, tää on tässä. Ja sillä tiellä ollaan :Heartred

Kiitos vinkeistä Villisilmä. :) oonkin nyt ollut tän viikon ilman minkä taisinkin sanoa. Siellä sun laittamassa linkissä puhuttiin "golden macasta" joka taitaa siis olla keltaista macaa, että olis paras hedelmällisyyteen. Mulla on nyt ollut toi puhdistamon maca käytössä, jossa on keltaista, mustaa ja punaista sekaisin. Siitä kyllä tosiaan tuli tosi selkeet ovislimat viime kierrossa, toivotaan että toimii myös tässä kierrossa kun maanantaina taas alan käyttämään. Mutta kiinnostais myös tietty testata sitä ihan keltaista macaa, yritin googletella ja en oo varma saako Suomesta, vai onkohan se Cocovin sitten keltaista.. Pitää varmaan mennä johonkin Ruohonjuureen kysymään josko ne tietäisi :)

Toivotaan piinailijoille onnellista lopputulosta ! :Heartred

Hyvä Frozen kuitenkin että näkee kehon toimivan, siitä pääsee taas uuteen kiertoon :) Mulla on kans lasta yrittäneet kaverit raskautuneet hetkessä. Ja muutenkin tuntuu että kaikki ympärillä vaan sikiää vaikkei ole niin läheisiäkään. Ei se helppoa oo.

Eilen tuli nautittua pari lasia punaviiniä, vielä kun on tätikin kylässä niin varmasti ihan ok. Luulin että täti pakkasi jo kamansa mutta tänään taas näyttäytyi, mutta toki kunnon vuodosta laskettuna tänään onkin vasta kp 5 ja yleensä tädin vierailu on ollut 5-6 päivää mulla. Kuitenkin, tänään aamulla sitten ihan järkky olo (eikä varmasti krapulaa kun tosiaan ihan muutama lasi vain) ja oli pakko mennä päikkäreille. Päikkäreiden jälkeen oli kuume sitten mullekin noussut ja panadolilla lääkitsin, sen jälkeen ollut ihan ok olo. Toivottavasti tää ei nyt pitkity, vaikka vielä alkukierrossa ollaankin. Miehellä ei oo enään kuumetta mutta sänkypotilaana hänkin edelleen on. Tosi tylsää sairastella näin paljon!
 
Letrothan ne mullakin tähän raskautumiseen oli vaikuttamassa, hyvin muistit Lara S! Täällä on eletty mun makuun vähän turhan jänniä aikoja tän alkuraskauden kanssa kun maanantaina hulahti reiluhkosti verta housuihin. Olin tietty satavarma että kesken meni, koska ekassa keskenmenossa oli sama homma (tokassa verta ei tullut). Sain onneksi ajan perjantaiksi gynen polille, jossa todettiin viikkoja 6+2 vastaava alkio ja sykkivä sydän:Heartred. Mitään aktiivia vuotoa ei todettu eikä verta oo maanantain jälkeen tullut, paitsi pyyhkiessä semmosta mustanruskeeta tuhrua. Mitään takuita ei tietenkään ole, etteikö vuoto alkaisi uudelleen tai menisi muusta syystä kesken, mutta tällä hetkellä (tai siis eilen) kaikki on hyvin. Oon varannu omalle gynelle ajan vielä ultraan vähän ennen ku 9 viikkoa on täynnä, kun silloin on sit ylitetty ne viikot jolloin pisimmälle edennyt raskaus kesti. On tää vaan niin hermoja raastavaa touhua tää lapsenteko. Eka stressaat raskautumista ja sitten kahta kauheemmin sitä meneekö kaikki hyvin raskaudessa.

Oma ketju meille ois tosi kiva tuolla raskautuneiden puolelle. Syyskuisissa on paljon keskustelua, mutta en oikein osaa siellä mitään jutella, kun puhutaan jo kovaa vauhtia hankinnoista ja ite panikoin vaan sitä jatkuuko raskaus. Sitten sain vielä kommenttia siitä että levollinen äiti on paras kasvualusta alkiolle, kun kerroin peloistani keskenmenoihin. Hirveetä syyllistämistä! Onneks mun gyne sano mulla että stressaamalla en saa keskenmenoa aikaseks ja häntä kyllä uskon.

Puhvis onnea viivoista! Itsellä oli ihan sama ettei meinaa uskoa niitä omia hailuroita ja täällä samanlaiset on ihan selviä plussia.

Lara S ihanasti sun mies suhtautuu. Meillä oli sen simppatestin kanssa huomattavissa vähän viivyttelyä ja vastaanhangoittelua, mutta kyllä hänkin sen sitten lopulta vei.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti kierron eri vaiheisiin!! Uskon vahvasti että nopeasti saadaan tämä ketju tyhjenemään.
 
Ihana kuulla Jahtu että kaikki oli kuitenkin hyvin :Heartred Mulle kanssa gynet sanoneet että stressaamalla ei keskenmenoa tule ja uskon kanssa siihen. Kamalaa syyllistämistä kyllä ja joo itsekin oon huomannut kun pari kertaa mukana ollut noissa raskautuneiden ryhmissä, että siellä edetään nopeasti eikä oikein tykätä ja tueta jos joku pelkää keskenmenoa.
 
Puhvis, hyvin näyttää vahvistuvan viivat :happy: toivotaan että kaikki etenee hyvin ja siellä on vahvat tarrasukat pienellä!

Jahtu, hyvä, että kaikki hyvin tällä hetkellä ♥ toivotaan että tällä kertaa pääset kokemaan täydet viikot ja nyytin syliin saakka!

Elisenda, kutsu taisi tulla viikossa ja aikaan siis nyt vielä 2,5 viikkoa. Nopsaan tuli, mutta toki kun meillä vielä siirtymä sit kertaalleen hoitojen perässä, niin hyväkin, että tää tuli suht nopeasti.

Mutta piinailu jatkuu täällä :rolleyes: dpo 7 siis menossa. Olin tuntevinani eilisen aikana muutamaan otteeseen kipuilua alavatsassa. Tiistaina dpo 10, jos sillon ehkä tekis ekan testin huvikseen. En vielä oikein uskalla luottaa että niin aikaisin mitään näkyis, tai ylipäätään en uskalla luottaa, että ois syytäkään näkyä mitään!! :confused:
 
Jahtu: Hui, onneksi kaikki tosiaan kuitenkin kunnossa! Ei tarttis kyllä olla noin jännittävä alkuraskaus... Ja ikävää tollanen syyllistäminen, ainakin mun mielestä tollaset tunteet on täysin normaaleja ja ymmärrän, ettei vielä halua iloita "liikaa".

Kissankulta: Toivotaan, että oli kiinnittymiskipuilua! :)

ON: Tuolla Ei tää voi olla näin vaikeeta -ketjussa kirjottelin myös, ja siellä ehdotettiin munasolun irrotuspiikkiä, koska mun ovis ei ollut ainakaan testin mukaan täysin oikeanlainen, vaikka siis ultrassa näkyi hyvä johtofolli. Yksi käyttäjä kertoi, että on olemassa sellainen kuin "unruptured follicle syndrome", missä munasolu jää follin sisään vangiksi, mutta kuukautiset tulevat silti. Löysin joitakin englanninkielisiä artikkeleja aiheesta, ja vaikka se on suht harvinainen, niin kuitenkin mahdollinen. Pitäisiköhän kysellä gyneltä irrotuspiikkiä siis..? Mulla on pari lääkärikaveria, ja ne valittaa (varmasti syystäkin), kuinka ihmiset diagnosoi itellään vaikka mitä ja sanelee sitten, mitä lääkkeitä ja hoitoja niille tulee määrätä, ja mietin nyt, syyllistynkö itse juuri tuohon, jos sitä piikkiä kyselen. :D Mutta voikohan siitä olla haittaakaan..?
 
Frozen, mulla lääkärit on aika hyvin kuunnellut mun omia uskomuksiani. Tiedän, et heitä varmasti ärsyttää potilaiden omat diagnoosit. Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, eli esität vaan asiasi hyvin, niin eiköhän se siitä :)

Mulla on ultrissa näkynyt johtofolli muutamia kertoja, mutta menkkoja ei vaan kuulu. Eli ei pääse munasolu irtoamaan. Se lukee mun tiedoissa tällähetkellä lapsettomuuden syynäkin. Jos kaikki menee nyt hyvin gonalin kanssa niin pääsen tässä kierrossa ekaa kertaa irrotuspiikin pistämään. Odotukset katossa!
 
Eltsi, kiitos kannustuksesta, täytyy yrittää. :) Varmasti sulla menee gonalin kanssa hyvin, piikitykset onnistuu ja tää on nyt se kierto!
 
Kissankulta; meillä sama kiertovaihe :wink mullakin nyt dpo 7 ja kaikkia mahollisia oireita ja nippailuja olen tuntevinani :D pöliä tein jo tänää testin ja tietty nega! Päätin odottaa ainakin keskiviikkoon asti ennen ku teen uuden. Menkat pitäs alkaa to tai pe... :)
 
Tämä vielä tänne ja sitten loppu testikuvat :)

Jahtu, hyvä että on kaikki hyvin. En hirveästi ole syyskuisissa paljoa arkkua avannut, ehkä se tästä kun raskaus etenee :)

Frozen, tosiaan kunhan vaan asian esittää hyvin niin eiköhän ne :) enemmän ainakin meillä ne vaatimalla vaatijat- on niitä ketä lääkäreitä ärsyttää :wink


Toiveissa Kissankulta, jee pian saadaan jännää teitäkin :)

Puhvis + baby 3+6
 

Liitteet

  • ImageUploadedByVau Foorumi1484473372.478083.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1484473372.478083.jpg
    63.6 KB · Katsottu: 139
Ihanat testikuvat puhvis :Heartred

Tänään on kuume hiponut 38 asteessa ja kauhea päänsärky, muuten ihan suht ok olo.
 
Puhvikselle onnittelut hienosta testituloksesta! :Heartred

Tänne kurvas täti kylään. Joka hiton kuukausi se masis iskee tädin saapuessa. Nytkin tiesin ettei oo tärpännyt vaikken testejä tehnytkään, mutta silti, tässäkin kuussa kehittelin kaiken maailman oireet. Mulla on aina ollu tosi säännölliset kuukautiset, mutta nyt muutaman viime kuukaudet täti on tullu muutaman päivän myöhässä. Se on varmaan tuo ikä joka jo alkaa muistutella siitä ettei aikaa oo loputtomiin :sad001
Plaah. Anteeks vuodatus. Mutta ehkä te ymmärrätte :)
 
Onpa tylsää Anannaa että kierrot on pitkittyneet, jaksamista taas tähän tädin saapumiseen, aina se on yhtä kurjaa :sad001
 
Kiitos tiiamariia, kyllä tää tästä taas :) Sulle paranemista, nujerra se pöpö!

Tarvis vaan sellasen kytkimen mistä vääntää itsensä sellaseen älästressaakaikesta -moodiin. Jos sit ei joka päivä ajattelis tätä tuskaista taivalta.
 
Anannaa, tänne saa ja pitääkin vuodattaa!! Virtuaalihalaus sinne! :) Jos tollaisen stressikytkimen jostain joku löytää, saa kertoa tännekin. Mäki oon pillahdellu itkuun tänään vähän väliä, pelottaa jo valmiiks huomenna alkava Clomi-kuuri, kun viimeks tuli hirveetä pahoinvointia (kerran oksensinkin, vaikka normaalisti en yökkäile juuri mistään, mutta sillon oli pakko) - ja kaikki tuo turhaan. Nyt on vielä täys työviikkokin edessä (viimeksi osittain joululoma), joten saa nähdä, pitääkö juosta vessaan kesken työpäivän ja miten sen siellä selitän...
 
Takaisin
Top