Perhevalmennus

Emciliini, ompas teillä sattunut kivasti kun tuttu naama synnytyksessä! :)

Voihan se tosiaan pieni mahollisuus olla että sama kätilö sattuu.. Hän ainakin sano olevansa koko joulun töissä, mutta minä toivon että meillä olis pikkuinen sylissä jo ennen joulua!
 
No joo oli kyllä melkonen sattuma. Kätilö kyllä vaihtui kesken synnytyksen kun vuoro vaihtui, mutta mukavaa kuitenkin. Ihania oli molemmat kätilöt :)
 
Mullakin oli yksi tuttu työntekijä viime synnytyksessä, kun vanha rippikoulukaveri sattui olemaan kätilöopiskelijana. Hän oli sitten salissa vielä jonkin aikaa vuoronsa loppumisen jälkeenkin. Oli ihan mukava yllätys!
 
Ja Jorvissa myös se sairaala esittelykierros englanniksi, mutta se menee äidin kielen mukaan, niin me emme esim. voi mennä englnninkieliseen esittelykierrokseen kun mun äidinkieleni ei ole englanti, mutta sitten kun kysyin ruotsinkielestä joka on mun äidinkieli niin en kyllä saanut!! :sad001

Ensi tammikuisista vierailen. Käsittämätöntä! Moniko maahanmuuttajista on äidinkieleltään englanninkielisiä? Tossa kohtaa tuosta voisi kyllä tehdä asiaa :P
Sittenkö pääsee englanninkieliseen esittelyyn, jos äiti tulee Ruotsista eikä puhu suomea? Tai mistä tahansa muusta maasta? Vai eikö saa tarjota englanninkielistä ruotsin sijaan?
 
Ensi tammikuisista vierailen. Käsittämätöntä! Moniko maahanmuuttajista on äidinkieleltään englanninkielisiä? Tossa kohtaa tuosta voisi kyllä tehdä asiaa :p
Sittenkö pääsee englanninkieliseen esittelyyn, jos äiti tulee Ruotsista eikä puhu suomea? Tai mistä tahansa muusta maasta? Vai eikö saa tarjota englanninkielistä ruotsin sijaan?


Sä sanoit sen. On typerää kyllä. Mä en vain jaksanut alkaa siitä kinastelemaan. Hyvin meillä meni mutta jouduin jälkeenpäin miehelle selittämään asioita. Olisimme yhdessä saaneet paljon enemmän irti jos olisimme saaneet mennä englanninkieliseen ryhmään koska se on kotikielemme. Olen niin tottunut tuohon, että ruotsin sijasta englantia niin en jaksanut siitä alkaa kinastelemaan, tosin tällä kertaa edes SE ei ollut vaihtoehto. TYPERÄÄ
 
Ihan käsittämätön tuo kielijärjestely! Kyllä täällä Etelä-Suomessa pitäisi saada myös ruotsiksi palvelut - ymmärrän ettei välttämättä pohjoisemmassa saa, jos ei juurikaan ole ruotsinkielisiä asukkaita kunnassa.
 
Takaisin
Top