Pelottaa

Mun kohdunsuu ei ainakaan ole tiukasti kiinni nyt, mutta ekassa raskaudessa oli. Mut niin kai sen kuuluukin mennä että uudelleensynnyttäjät on heti kättelyssä ns. ovi raollaan.

Mut en usko kyllä sitäkään että se mikään täydellinen umpio on, koska mulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdunsuulla ja sen reunasta sitten vuosi verta ekan kolmanneksen aikana (mikä oli ihan karseaa just tän "ei voi tehdä mitään, odota ultraa"-paskan takia. Kävin yksityisellä pelastamassa mielenterveyteni)
 
Mulla oli hematooma kohdussa alkuraskaudessa ja muutamaan otteeseen se myös vuoteli. Eli siitä myös minä päättelisin, että kohdun suu ei täysin kiinni voi olla.
 
Vähä meinaa pelottaa... Aamulla tuli pyyhkiessä verensekasta limaa ja välillä vähäsen ihan kirkasta verta. Vauva kyllä liikkuu ja potkii ihan normaalisti. Eilen just miehelle sanoin ku lenkillä ollessa oli nopeesti käännyttävä takasi ku mahaan alko niin pistämään että katotaan ni jouvun lähtee synnyttää viikolla 24. Nyt siis 23+5. Toisaalta järki sanoo et vuoto ois limakalvoista ku illalla vähä touhuttiin. Pelko silti vahvasti nostaa päätään et onko kaikki kunnossa. :/. Ensviikolla ois äippäpolilla kontrollikäynti mutta kait mä seurailen tän päivän ja otan iisisti ja jos huomenna vielä vuotaa ni soitan sitte sinne äippäpolille.
 
Tsempit täältäkin, että kaikki hyvin! Mä oon kans niin hysteerinen, että olisin jo soittanut johonkin.
 
Iltsu tsemppiä... On nuo vuodot kyllä niin karvoja nostattavia. Mut toiv johtuu toihuilusta eikä mistään muusta.
 
Tsemppiä iltsu!

Toivotaan et kyse olis vaan noista limakalvoista! :)

Itse olisin kyl varmaan jo johonkin soittanu :grin
 
Minä oon jotenkin kokoajan odottanut että täyttyy 24 viikkoa että jos lapsi syntyy ni sitä yritetään ainakin kaikin keinoin pelastaa. Mulla tulee 24 täyteen ylihuomenna. Kun oon vaan kuullut että joissakin tapauksissa ei oo tehty mitään kun on aiemmin syntynyt. En oo koskaan aikaisemmin ajatellut niin hirveesti näitä asioita mutta nyt kun oon varmasti viimeistä kertaa raskaana ni tulee mieleen kaikenlaista. Minun kropalla ei pysty kyllä tekemään enää yhtään lasta. Kuhan nyt tästä selviäis.
 
riepu1978, mulla on sama etappi siintänyt silmissä. Enää viikko, ja aion jotenkin juhlistaa sitä. Mieskin on ihan omineen sitä odotellut, ei ollut mitään erityistä puhetta siitä edes, muuta kuin että hirveän kauan aikaa sitten kerroin että se on se raja. Ja ollaan iloittu siitäkin että tulee toinen tyttö kun tyttösikiöt on aina poikia kehittyneempiä. Meilläkin tämä jää todennäköisesti viimeiseksi.
 
Täällä on nyt tuo "maaginen" 24 viikkoa täynnä.. Ai kauheeta jos pieni päättäis lähiaikoina maailmaan tulla. :oops: No ei oo onneks supistellut eikä antanut mitään muitakaan varoitusmerkkejä, joten jos malttais pysyä mahdollisimman pitkään masussa. Samaa toivon myös kaikille muille. :)
 
En oo kuullutkaan, että tyttösikiöt ois poikia kehittyneempiä. Siis millä tavoin, mihin tuo perustuu? Oon ajatellut, että se ois pikemminkin toisinpäin, kun useinhan pojat on tyttöjä painavempia syntyessään, ei toki aina.
 
33+3. Sen kerran kun ne mun epäsäännölliset supistukset muuttui säännölliseksi, se olikin synnytys käynnissä heti. Ei olis pitänyt yrittää levätä niitä pois. Ihmettelen aina ja ikuisesti että miksei neuvolassa kerrota enemmän ennenaikaisesta synnytyksestä, kun joka kymmenes lapsi syntyy ennen aikojaan. Ihankuin koko asiaa ei voisi tapahtua jos siitä ollaan hys hys. Hirveä homma lisätä tietoisuutta keskosuudesta jos jo neuvolassa ollaan vaan tyyliin "Jos alkaa supistaa kipeesti ja säännöllisesti ja ei lepäämällä rauhotu ni soita sit synnärille" ja thats it. Ja mä tiedän että se sinne synnärille soittelu on monelle aika pelottavaa, kun pelätään että soittaa turhaan.

Se on juuri toisinpäin, vaikka poikavauvat on isompia, ne on "hauraampia" ja tyttösikiöiden kehitys syntymän hetkellä on suhteellisesti edellä, vaikkei sitä voi mitenkään huomata päällepäin. Muistaakseni se johtuu testosteronista. Keskoslapsissa huomaa että samoilla viikoilla syntyneet tyttölapset on yleensä kypsempiä ja selviytymisen mahdollisuudet ovat paremmat kuin vastaavasti poikalapsilla.

Muutenkin se paino ei ole niin tärkeä kuin saavutetut raskausviikot syntymän hetkellä. Meidän plikka oli onneksi kasvanut syntymäänsä saakka ihan viikkojen mukaisesti joten oltiin sairaalassakin vain 2 viikkoa alkuun arvioidun 3-4 viikon sijaan.
 
Iltsu,hyvä että kaikki ok! Mulla samaa että 20m kun kävelee reippaasti niin joutuu pysähtymään.. Orvokki,sanoit että sulla oli hematooma ja mietit kun se vuoti että oisko vähän paikat auki. Mullahan oli kans,sillon rv11 ihan lorahti veret sänkyyn ja parin päivän päästä tuli lisää. Nyt on kumminki katottu ultralla kätilö ja käsikopelolla lääkäri ja molemmat sitä mieltä että tiukasti on römpsä suljettuna :D en tiiä mistä ne sitten valui mutta kai se täytyy niitä uskoa :)
 
Takaisin
Top