Pelkoja, huolia, murheita?

Siis ootko ite kokeillu vai mistä tiiät? Mulle ei oo tullu ees mieleen :S
 
Mulla oli viikko sitten kaikki kunnossa, kun tutkittiin.. Itse en osaisi edes kokeilla.. o_O
 
En mäkään osaisi, eikä muutoinkaan innosta kokeilla. Hui, pelottavaa :D
 
Ei oo muutoksia tapahtunu, kiinteä on ja hyvän mittanen, mut ite en oo kokeillutkaan. Tosi ylhäällä piilossa on kohdunkaula, ei meinannu lääkäri millään ylettyä kokeilemaan.
 
No en osais kyllä minäkään! :wideyed: Luotan siihen et lääkäri romplasi sen tiistaina ja sanoi olevan sitä mitä pitikin!
 
Oiskohan mullaki sit ollu jotenki ylhäällä tuo kohdunkaula, kun niin kovakourasesti sitä ronkki..

Ei pitäs kyllä googlettaa yhtää mitään. Mulla on ollu parina iltana taas huono olo (epäilen rautatabletteja), ja tosiaan maha vähän kipeä tuosta lääkärikäynnistä lähtien. Tänään aamulla töihin mennessä huomasin et vasen pohje oli jotenkin jumissa, vaikken mielestäni mitään oo tehny. No, toki mä nyt kuvittelen että mulla on veritulppa ja ties mitä..:sad001 ja huomenna lähetään aamusta miehen kans viikonloppureissulle.
 
Google, se pirulainen.. toivotaan että menee olot ohi Lilja! :Heartred

Itekin oon nyt muutaman yön aikana herännyt yöllä hieman pahaan oloon ja päivälläkin tulee herkästi. Enkä eilen edes venäyttänyt nilkkaani vaan siihen alkoi ihan hitosti koskemaan yhtäkkiä. Ajattelin jo että kohta menee kinttu kuolioon ja jos ei paha olo lopu niin eioo mikään hyvin kun liikkeetkin hävinneet. Mutta juuh, jännetupentulehus se vaan ja pahat olot selvitin sillä et en vaan oo muistanu syyä tarpeeks ennen nukkumaanmenoa ja samoin päivällä ollut pitkät ruokailuvälit.. :)
 
Nojoo, jos maanantaina vielä on kipeä niin soitan kyllä neuvolaan. Johtuu kyllä varmasti jostain suonenvedosta, kun ei tossa mitään turvotusta tai kuumotusta onneks oo, vähän oudon tuntunen vaan ja pari kertaa kävellessä on tuntunu kipua. Oliskohan niistä tukisukista mitään apua..
 
Lilja jos rautatabletit tekee pahaa niin koklaa Floravitalia! Se nostaa tehokkaasti rautavarastoja/hemoglobiinia eikä ärsytä samalla tavalla mahaa, käy raskaana oleville :) Apteekis myytävä semmonen litku.

Mulla supisteli ekassa raskaudessa paljon ja kohdunsuu lähti lyheneen ja pehmeneen jossain vaiheessa. Nyt ei oo supistellu eikä myöskään kohdunsuuta tutkittu ekassa lääkärissä enkä itsekään oo koittanu.. mutta kuulemma jos ei oo eka raskaus niin se voi pikkusen pehmitä ja lyhentyä aikaisemmin ku ekassa raskaudessa. Onks sulla appletyts siis eka vai useammas? Ja onks ollu jotain kipuja tai supistuksia tms sitte?
 
Ensimmäinen raskaus... Mulla on sairauden aiheuttamia kipuja ja myös kohtuun sattuu silloin tällöin... Supistuksia on ollut vähän
 
Mul oli viime raskaudessa niin pahat suonenvedot pohkeissa öisin, että oli pohjelihakset kipeenä aina seuraavana päivänä...
 
Suonenvetoja ehkäisee runsas juominen! Siis vettä, vettä ja vettä! Ja tarvittaessa magnesiumia. Ja jos tulee suonenveto, sen saa pois kun pikkurillillä ottaa isosta varpaasta ja suoristaa jalan :wink
 
Mulla muuten kans oli suonenvetoja viimeks ja tosi kovia, just tollasia että jalat kipeinä päivän sen jälkeen.. normaalisti ne laukeaa helpommin eikä oo niin kovia mut raskaana kramppas ihan huolella. Mä join kyllä tosi paljon muuten mut kramppeja vähän helpotti ihan suola, ei ne kyl loppunu oikein millään. Rasittava vaiva.

Ehkä sä appletyts voisit saada ekstra ajan neuvolalääkärille kohdunsuun tarkistusta varten jos tuntuu väärältä?
 
Mulla oli kans kauheet suonenvedot poikaa odottaessa. Ja muutenkin on aika usein, jos en välillä vedä magnesium-kuuria. Nyt ei oo suonta vetänyt, en liioin oo kyllä magnesiumiakaan popsinut. Täytyy varmaan koputtaa puuta tässä välissä :D
 
Minä en ole tuntenut mitään liikehdintää mun mahassa pariin päivään. Mulla on sellainen olo, että lapsi on kuollut kohtuun. Keskenmenoa olen salaa toivonutkin välillä, koska viimeksi vauva-aika oli niin kamalan yksinäistä ja eristäytynyttä elämää. Kaikki oli uutta ja hämmentävää. Toki olisin nyt tosi surullinen, jos henki olisi pikkuiselta mennyt. Nää on ristiriitaisia juttuja.

Mulla on perinnöllinen alttius saada veritulppa. En ole sitä koskaan silti saanut, mutta viime raskauden yölliset pohjekrampit välillä säikäyttivät.
 
Saa nähdä mikä mulla ja pikkusella on, mutta nyt lähdössä päivystykseen pikkunen ei ole liikkunut koko päivänä :/
 
Takaisin
Top